Rysy na tarczach

Data: 2011-11-13 19:44:52
Autor: news-gazeta
Rysy na tarczach
Witam.
Auto espace IV. Kupiłem nowe tarcze TRW, oraz nowe klocki Zimmermann.
Przejechałem około 2 tyś km, wczoraj przy okazji innych robót pod autem, zerknąłem na tarcze. Od środka mają rysy (wgłębienia), nawet już znaczne, wyczuwalne pod paznokciem. Tak jakby klocek się skończył i jechała blacha po tarczy. Z zewnątrz idealne.
Zdemontowałem zaciski, oglądam klocki, a obydwa klocki wewnętrzne, mają minimalne kawałki metalu w kilku miejscach zatopione w mięsie.
No nie dość że drogie klocki, to jeszcze tarcze mi załatwiły.

Co teraz? Nowe klocki jutro kupię, jakieś tańsze, ale czy przetaczać teraz tarcze? Nieduże te rysy, ale pod paznokciem wyczuwalne.
Oczywiście paragonu pewnie nie znajdę na wadliwe klocki(nauczka na przyszłość), więc głowy sobie nie zawracam. Ale pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-11-13 18:49:51
Autor: kamil
Rysy na tarczach
On 13/11/2011 18:44, news-gazeta wrote:
Witam.
Auto espace IV. Kupi³em nowe tarcze TRW, oraz nowe klocki Zimmermann.
Przejecha³em oko³o 2 ty¶ km, wczoraj przy okazji innych robót pod autem,
zerkn±³em na tarcze. Od ¶rodka maj± rysy (wg³êbienia), nawet ju¿
znaczne, wyczuwalne pod paznokciem. Tak jakby klocek siê skoñczy³ i
jecha³a blacha po tarczy. Z zewn±trz idealne.
Zdemontowa³em zaciski, ogl±dam klocki, a obydwa klocki wewnêtrzne, maj±
minimalne kawa³ki metalu w kilku miejscach zatopione w miêsie.
No nie do¶æ ¿e drogie klocki, to jeszcze tarcze mi za³atwi³y.

Co teraz? Nowe klocki jutro kupiê, jakie¶ tañsze, ale czy przetaczaæ
teraz tarcze? Niedu¿e te rysy, ale pod paznokciem wyczuwalne.
Oczywi¶cie paragonu pewnie nie znajdê na wadliwe klocki(nauczka na
przysz³o¶æ), wiêc g³owy sobie nie zawracam. Ale pierwszy raz mi siê co¶
takiego zdarzy³o.

Du¿o tych rys? Jak kilka i nieg³êbokie, to i tak znikn± po kilkuset km. na nowych klockach, kiedy tarcza siê zetrze.. W takim przypadku nie zawraca³ bym sobie nawet g³owy.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-11-13 20:51:36
Autor: DoQ
Rysy na tarczach
W dniu 13-11-2011 19:49, kamil pisze:

Du¿o tych rys? Jak kilka i nieg³êbokie, to i tak znikn± po kilkuset km.
na nowych klockach, kiedy tarcza siê zetrze.. W takim przypadku nie
zawraca³ bym sobie nawet g³owy.

U mnie nie chc± zej¶æ - dosta³ siê jaki¶ syf zim±. Na wiosnê niestety bêd± nowe - IMO lepiej wcze¶niej je przetoczyæ.

--
Pawe³

Data: 2011-11-13 19:48:57
Autor: venioo
Rysy na tarczach
Normalna sprawa, gdzies z drogi prawdopodobnie sie przylepilo i podczas hamowania wzarlo w klocek. U mnie w zadnym samochodzie nigdy tarcze nie byly idealnie gladkie. Zawsze jakis kamyk wpadnie, paproch, metal itp.
Jakos zauwazalnie gorzej hamuje? Jesli nie, to jezdzij dalej i sie nie przejmuj.

--
venioo
GG:198909

Data: 2011-11-14 11:20:01
Autor: Ukaniu
Rysy na tarczach

U¿ytkownik "news-gazeta" <news-gazeta@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:j9p378$5ts$1inews.gazeta.pl...
Co teraz? Nowe klocki jutro kupiê, jakie¶ tañsze, ale czy przetaczaæ
teraz tarcze? Niedu¿e te rysy, ale pod paznokciem wyczuwalne.

Matko jedyna nie masz w ¿yciu innych problemów? Tam nie ma nic wymagaj±cego interwencji.
Zostaw toto w spokoju, klocki wymienisz jak siê zetr± a nowe tarcze wterdy kiedy spadnie ich grubo¶æ poni¿ej minimum.

--
Pozdrawiam,
£ukasz

Data: 2011-11-14 10:54:44
Autor: AZ
Rysy na tarczach
On 2011-11-14, Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> wrote:

[...]

Jakiś czas temu zacząłem podejrzewać swoją żonę o zdradę. Skąd się
dowiedziałem?
No bo zachowywała się typowo dla takich sytuacji. Gdy
odbierałem telefon w domu, po drugiej stronie odkładano słuchawkę. Miała
często spotkania z koleżankami, niespodziewane wyjścia na kawę czy po
książkę.
Na pytanie "z kim z naszych wspólnych znajomych się spotyka",
odpowiadała, że są to nowe przyjaciółki i ja ich nie znam. Zazwyczaj
czekam na taksówkę, którą ona wraca do domu, jednak żona wysiada
kilkaset metrów
wcześniej i resztę drogi idzie na nogach, tak że nigdy nie widzę jakim
samochodem przyjeżdża i z kim.

Kiedyś wziąłem jej komórkę, tylko aby zobaczyć która godzina. Wtedy ona
po prostu dostała szału i zakazała dotykać jej telefonu. Przez cały ten
czas nie mogłem się zdecydować, by porozmawiać z nią o tym wszystkim.
Pewnie nie dowiedziałbym się prawdy, gdyby nie przypadek. Pewnej nocy
żona niespodziewanie gdzieś wyszła. Ja się zainteresowałem, że coś nie
tak.

Wyszedłem na zewnątrz. Postanowiłem schować się za samochodem, skąd był
doskonały widok na całą ulice, co pozwoliłoby mi zobaczyć, do jakiego
samochodu wsiÄ…dzie. KucnÄ…Å‚em przy swoim samochodzie i nagle z niepokojem
zauważyłem, że tarcze hamulcowe przy przednim kole mają jakieś brunatne
plamy, podobne do rdzy.

Proszę mi odpowiedzieć,

czy ja mogę jeździć z t a k i m i tarczami hamulcowymi, czy trzeba je
stoczyć? Jeżeli natomiast trzeba ja wymienić, to czy można zamontować
tańszy zamiennik, a nie oryginalne, a jeżeli tak, to które najlepiej?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-14 16:37:11
Autor: kogutek
Rysy na tarczach
AZ <artur.zabronski@gmail.com> napisa³(a):
On 2011-11-14, Ukaniu <l99ukaszWYWALTO@gazeta.pl> wrote:

> [...]
> Zostaw toto w spokoju, klocki wymienisz jak siê zetr± a nowe tarcze wterdy > kiedy spadnie ich grubo¶æ poni¿ej minimum.

JakiÅ&#65533; czas temu zaczÄ&#65533;Å&#65533;em podejrzewaÄ&#65533; swojÄ&#65533; żonÄ&#65533; o zdradÄ&#65533;. SkÄ&#65533;d siÄ&#65533;
dowiedziaÅ&#65533;em?
No bo zachowywaÅ&#65533;a siÄ&#65533; typowo dla takich sytuacji. Gdy
odbieraÅ&#65533;em telefon w domu, po drugiej stronie odkÅ&#65533;adano sÅ&#65533;uchawkÄ&#65533;. MiaÅ&#65533;a
czÄ&#65533;sto spotkania z koleżankami, niespodziewane wyjÅ&#65533;cia na kawÄ&#65533; czy po
ksiÄ&#65533;żkÄ&#65533;.
Na pytanie "z kim z naszych wspólnych znajomych siÄ&#65533; spotyka",
odpowiadaÅ&#65533;a, że sÄ&#65533; to nowe przyjacióÅ&#65533;ki i ja ich nie znam. Zazwyczaj
czekam na taksówkÄ&#65533;, którÄ&#65533; ona wraca do domu, jednak żona wysiada
kilkaset metrów
wczeÅ&#65533;niej i resztÄ&#65533; drogi idzie na nogach, tak że nigdy nie widzÄ&#65533; jakim
samochodem przyjeżdża i z kim.

KiedyÅ&#65533; wziÄ&#65533;Å&#65533;em jej komórkÄ&#65533;, tylko aby zobaczyÄ&#65533; która godzina. Wtedy ona
po prostu dostaÅ&#65533;a szaÅ&#65533;u i zakazaÅ&#65533;a dotykaÄ&#65533; jej telefonu. Przez caÅ&#65533;y ten
czas nie mogÅ&#65533;em siÄ&#65533; zdecydowaÄ&#65533;, by porozmawiaÄ&#65533; z niÄ&#65533; o tym wszystkim.
Pewnie nie dowiedziaÅ&#65533;bym siÄ&#65533; prawdy, gdyby nie przypadek. Pewnej nocy
żona niespodziewanie gdzieÅ&#65533; wyszÅ&#65533;a. Ja siÄ&#65533; zainteresowaÅ&#65533;em, że coÅ&#65533; nie
tak.

WyszedÅ&#65533;em na zewnÄ&#65533;trz. PostanowiÅ&#65533;em schowaÄ&#65533; siÄ&#65533; za samochodem, skÄ&#65533;d byÅ&#65533;
doskonaÅ&#65533;y widok na caÅ&#65533;Ä&#65533; ulice, co pozwoliÅ&#65533;oby mi zobaczyÄ&#65533;, do jakiego
samochodu wsiÄ&#65533;dzie. KucnÄ&#65533;Å&#65533;em przy swoim samochodzie i nagle z niepokojem
zauważyÅ&#65533;em, że tarcze hamulcowe przy przednim kole majÄ&#65533; jakieÅ&#65533; brunatne
plamy, podobne do rdzy.

ProszÄ&#65533; mi odpowiedzieÄ&#65533;,

czy ja mogÄ&#65533; jeździÄ&#65533; z t a k i m i tarczami hamulcowymi, czy trzeba je
stoczyÄ&#65533;? Jeżeli natomiast trzeba ja wymieniÄ&#65533;, to czy można zamontowaÄ&#65533;
taÅ&#65533;szy zamiennik, a nie oryginalne, a jeżeli tak, to które najlepiej?

Zalewasz. Nie by³e¶ w stanie tak blisko g³owy przystawiæ do samochodu ¿eby
zobaczyæ plamy podobne do rdzy.

--

Rysy na tarczach