Ryzen 5 pro 4650g

Data: 2021-01-13 19:01:08
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g

Ma ktoś tytułowy procesor? Co z nim było/jest nie tak że juz niedostępny w polskich sklepach?

Data: 2021-01-14 10:06:16
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Ryzen 5 pro 4650g
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 13 Jan 2021 19:01:08 +0100  doszła do mnie wiadomość  <rtnch2$tok$1@gioia.aioe.org>  od trybun <MxLeChSo@jahu.cb>  :

Ma ktoś tytułowy procesor? Co z nim było/jest nie tak że juz niedostępny w polskich sklepach?

Był dostępny? To jest procesor na rynek OEM, obstawiam, że będziesz miał kłopoty z
kupnem, raczej o nim zapomnij.

Data: 2021-01-14 11:16:02
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 14.01.2021 o 10:06, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
[...]

Nie wiem czy był. O takim procku usłyszałem dopiero wczoraj gdy dostałem SMSa od sprzedawcy że ma na składzie "niezły" komputer firmy Optimus, z takim właśnie "super" procesorem.

Dlaczego zapomnieć - przecie są w sprzedaży w normalnych sklepach różne procki w wersji OEM.. A tak ogólnie to masz jakąś opinię o jakości produktów firmy Optimus?

Data: 2021-01-14 11:47:26
Autor: Marcin Debowski
Ryzen 5 pro 4650g
On 2021-01-14, trybun <MxLeChSo@jahu.cb> wrote:
[...]

Przecie to świeżak. Nawet roczku jeszcze nie ma od debiutu. W drugim kwartale zeszłego roku wlazł na rynek.

--
Marcin

Data: 2021-01-14 18:44:18
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
On 2021-01-14, trybun <MxLeChSo@jahu.cb> wrote:
[...]

No ale to chyba nie może być wyznacznikiem czegoś i tłumaczyć dlaczego nikt go nie oferuje..

Data: 2021-01-14 21:43:41
Autor: Marcin Debowski
Ryzen 5 pro 4650g
On 2021-01-14, trybun <MxLeChSo@jahu.cb> wrote:
On 2021-01-14, trybun <MxLeChSo@jahu.cb> wrote:
[...]

Może. Dystrybucja, popularyzacja z dopasowaniem ceny, też trochę zajmują. Poza tym, jak on jest dla oem to jeszcze pewnie dochodzi jakiś czas dopasowania do reszty klamotów, testy, a w wolnej dystrybucji jeśli w ogóle, to dopiero w jakiejś tam kolejności. Innymi słowy, to, że nikt go luzem nie oferuje może wręć świadczyć, że to dobre cpu bo np. cała produkcja schodzi i nie ma jakiś zapasów, z którym nie ma co zrobić.

--
Marcin

Data: 2021-01-15 12:54:56
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
On 2021-01-14, trybun <MxLeChSo@jahu.cb> wrote:
On 2021-01-14, trybun <MxLeChSo@jahu.cb> wrote:
[...]

Albo szajs którego żaden sklep nie chce zamawiać... ?

Data: 2021-01-29 21:40:41
Autor: Kamil
Ryzen 5 pro 4650g
Użytkownik "trybun"  napisał:

masz jakąś opinię o jakości produktów firmy Optimus?

Czy to ten Optimus od Romana Kluski?

Pzdr

Data: 2021-01-30 08:27:48
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 29.01.2021 o 21:40, Kamil pisze:
Użytkownik "trybun"  napisał:

masz jakąś opinię o jakości produktów firmy Optimus?

Czy to ten Optimus od Romana Kluski?

Pzdr

Zdaje się że tylko logo zapożyczone. Pytanie tylko czy to dobrze czy źle.. Te ich obecne konfiguracje są co najmniej dziwne, np procek i płyta obsługują RAM do 3200 a oni instalują 2666Mhz, a w tym wypadku nie można mówić o oszczędności cenowej bo nie ma różnicy w cenie.

Data: 2021-01-30 12:07:47
Autor: ąćęłńóśźż
Ryzen 5 pro 4650g
Komputery "Roman" to tamte niebieskie, a "Kluska" to te rurzowe?

-- -- -

Data: 2021-01-30 23:28:52
Autor: Animka
Ryzen 5 pro 4650g
Użytkownik "trybun"  napisał:

masz jakąś opinię o jakości produktów firmy Optimus?

Czy to ten Optimus od Romana Kluski?

Pzdr

Zdaje się że tylko logo zapożyczone.

Zapożyczone. Miałam komputer Optimusa, ale już nie z czasów Kluski.
Ten mój był drogi i straszny szmelc.

--
animka

Data: 2021-01-31 12:50:51
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
Użytkownik "trybun"  napisał:

[...]

No to ten nowy Optimus powinien być chyba lepszy. Ale jak go oceniać w pozytywach jak on robi takie numery konfiguracyjne jak wcześniej wspomniana pamięć RAM, czy np dodawanie do zestawu z tytułowym procesorem zasilacza o mocy 250W..

Data: 2021-01-31 16:29:31
Autor: Animka
Ryzen 5 pro 4650g
Użytkownik "trybun"  napisał:

[...]

To znaczy lepszy od tych Kluskowych?

Mój pierwszy komputer-szmelc był po-Kluskowy.

  Ale jak go oceniać w
pozytywach jak on robi takie numery konfiguracyjne jak wcześniej wspomniana pamięć RAM, czy np dodawanie do zestawu z tytułowym procesorem zasilacza o mocy 250W..

Czyli używasz komputera Optimusa. Ja już dawno o tej firmie zapomniałam.

--
animka

Data: 2021-01-31 18:12:00
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
Użytkownik "trybun"  napisał:

[...]

Skoro piszesz że to był szmelc,. Wyczytać także można że Kluska przez dość długi czas swój sprzęt składał w garażu to wnioski nasuwają się same - gorzej być już chyba nie mogło..

[...]

Nie, planuję zakup nowego kompa. Jako że samodzielny montaż z zakupionych części ze względu na ceny stał się abstrakcją, to zwróciłem uwagę na gotowy sprzęt Optimusa.

Data: 2021-01-31 19:35:26
Autor: Animka
Ryzen 5 pro 4650g
Użytkownik "trybun"  napisał:

[...]

Facet mial łeb. W Polsce nic wtedy nie było. Niejeden mógłby mu pozazdrościć.

Powodzenia :-)

--
animka

Data: 2021-02-02 09:26:27
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 31.01.2021 o 19:35, Animka pisze:

[...]

Koniec końców okazało sie że to nie tak do końca miał łeb na karku..

Data: 2021-01-31 23:40:51
Autor: ąćęłńóśźż
Ryzen 5 pro 4650g
Nie daj się nabrać, pod Animkę od pewnego czasu ktoś się podszywa.

-- -- -
Skoro piszesz że to był szmelc

Data: 2021-01-14 13:38:42
Autor: radekp@konto.pl
Ryzen 5 pro 4650g
Wed, 13 Jan 2021 19:01:08 +0100, w <rtnch2$tok$1@gioia.aioe.org>, trybun
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

Ma ktoś tytułowy procesor? Co z nim było/jest nie tak że juz niedostępny w polskich sklepach?

Bo to generalnie procesor na rynek gotowych komputerów, ciężko dostać.
Nawet testy trudno znaleźć (nie mówię o testach w grach, których pełno na YT).
Jak znajdziesz jakieś benchmarki to daj znać :)

Data: 2021-01-14 18:45:24
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Jak dla mnie to chciałbym się dowiedzieć czy ten 5 Pro 4650G mógłby być alternatywą dla 5 3400G w zastosowaniu - wydajność w grach. Czyli zintegrowana Vega 11 vs Vega 7.

Procek niewątpliwie nowocześniejszy, ale co do wydajności to już zagadka, wydajność grafiki jeszcze większa zagadka.

https://www.cpu-monkey.com/en/compare_cpu-amd_ryzen_5_3400g-953-vs-amd_ryzen_5_pro_4650g-1630

Data: 2021-01-15 00:06:13
Autor: radekp@konto.pl
Ryzen 5 pro 4650g
Thu, 14 Jan 2021 18:45:24 +0100, w <rtpvvi$9u0$2@gioia.aioe.org>, trybun
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

> [...]

Procek niewątpliwie nowocześniejszy, ale co do wydajności to już zagadka, wydajność grafiki jeszcze większa zagadka.

Wydajność grafiki znajdziesz bez problemu na YT, zapewne i bez problemu
znajdziesz porównanie z 5 3400G.

Data: 2021-01-15 12:55:38
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g

<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Znaleźć a dowiedzieć się czegoś mądrego to dwie różne sprawy.  Te YTubowskie klipy wideo z testami kart graficznych utwierdzają mnie tylko w filozoficznym przeświadczeniu że wiem że nic nie wiem.

Data: 2021-01-15 00:14:54
Autor: radekp@konto.pl
Ryzen 5 pro 4650g
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

Procek niewątpliwie nowocześniejszy, ale co do wydajności to już zagadka, wydajność grafiki jeszcze większa zagadka.

Jak widać z testu Anandtechu wydajność procesora jest bardzo zbliżona do Ryzen
5 3600 (często identyczna).
A test grafy to już wiesz...

Czyli możesz porównać cenowo:
5 3600 + grafika vs 5 4650G

Podziel się wrażeniami.

Data: 2021-01-15 12:56:54
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Skoro kompletnego kompa z R 5 4650G można dostać już za 1800zł to co tu sprawdzać - za taka kasę to ledwie styknie na samego R 5 3600 + grafika.

Data: 2021-01-20 21:37:18
Autor: radekp@konto.pl
Ryzen 5 pro 4650g
Fri, 15 Jan 2021 12:56:54 +0100, w <rtrvu5$1cjn$3@gioia.aioe.org>, trybun
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

Skoro kompletnego kompa z R 5 4650G można dostać już za 1800zł to co tu sprawdzać - za taka kasę to ledwie styknie na samego R 5 3600 + grafika.

Właśnie widzę, że sam R5 3600 to prawie 1000zł.
Szok.
Chyba były po jakieś 7xx.

Data: 2021-01-21 08:50:52
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Jak już pisałem - jedyne wyjście aby było w miarę tanio, dla zwolenników Ryzenów to kupić zestaw wcześniej złożony. Bo obecnie ceny samych tych procków są wywindowane do nieba, czyli jak to się mówi - astronomiczne. .

Data: 2021-01-21 22:00:02
Autor: Smok Eustachy
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 21.01.2021 o 08:50, trybun pisze:
/.../amantadyna
[...]

Ale te zestawy mają badziewne inne części do wymiany.
Z drugiej strony jeden pies:
Wziełem tego ryzena PRO 3350G za 589 i 60 zł za flugshafena.
Płyta B450 jest za 329

I3 10100 jest za 520 ale płyta 460.
Z drugiej strony ów Ryzen jest na Zen+ a nie na Zen 2 a I3 jest na sockecie 1200. Ale z trzeciej Vega 11 jest lepsza niż ów Intel UHD 630

Data: 2021-01-22 11:50:19
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 21.01.2021 o 22:00, Smok Eustachy pisze:
[...]

No są badziewne, choćby tylko 8GB RAMu, przy zintegrowanej grafice może to zwyczajnie nie wystarczać. Tytułowy procek to nie 589zł a:

https://www.morele.net/procesor-amd-ryzen-5-pro-4650g-3-7ghz-8-mb-oem-100-000000143-7122154/, i to cena kiedy były jeszcze w ofercie sklepu, na dziań dzisiejszy pewnie należałoby doliczyć jakąś 1/3 ceny. Więc jednak może byłoby na miejscu zastanowienie się nad zakupem gotowego kompa z tym prockiem za 1800zł..

Nie bardzo wiem o co chodzi z tymi Vegami w nowych Ryzenach, czy Vega 7 z 5 Pro 4650g to już grafika nowszej generacji niż stara o takiej samej nazwie czy do  nowoczesnych procków autentycznie wkładają  wyciągnięte z muzeum rozwiązania?

Data: 2021-01-22 07:37:37
Autor: m4rkiz
Ryzen 5 pro 4650g
On 2021-01-21 08:50, trybun wrote:
Jak już pisałem - jedyne wyjście aby było w miarę tanio, dla zwolenników
Ryzenów to kupić zestaw wcześniej złożony. Bo obecnie ceny samych tych
procków są wywindowane do nieba, czyli jak to się mówi - astronomiczne. .

biorąc pod uwagę informacje zewsząd o brakach (zwłaszcza komponentów) to może być dopiero początek

amd i nvidia sprzedaje wszystko na pniu przez kopaczy, ale nawet ford oraz fiat\jeep\chrysler wstrzymał produkcję ze względu na brakującą elektronikę do aut

https://www.nbcnews.com/business/autos/automakers-forced-cut-production-amid-global-shortage-computer-chips-n1254311

Data: 2021-01-22 11:51:26
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 22.01.2021 o 07:37, m4rkiz pisze:
On 2021-01-21 08:50, trybun wrote:
[...]

Ale z drugiej strony Intel ma się dobrze..

Data: 2021-01-14 19:06:39
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Ryzen 5 pro 4650g
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Jan 2021 13:38:42 +0100  doszła do mnie wiadomość  <aoe00g1nv7th16re56mmubtj03evo1fdvv@4ax.com>  od "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>  :
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Anandtech:
https://www.anandtech.com/show/16308/testing-the-worlds-best-apus-desktop-amd-ryzen-4750g-4650g-and-4350g
AMD nie oferuje tego procesora na rynek detaliczny.

Data: 2021-01-15 12:58:25
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Bliski bliźniak jest dostępny w detalu:

https://www.morele.net/procesor-amd-ryzen-5-pro-3350g-3-6ghz-4-mb-oem-yd3350c5m4mfh-7291065/

Data: 2021-01-15 14:44:43
Autor: Smok Eustachy
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 15.01.2021 o 12:58, trybun pisze:

Bliski bliźniak jest dostępny w detalu:

https://www.morele.net/procesor-amd-ryzen-5-pro-3350g-3-6ghz-4-mb-oem-yd3350c5m4mfh-7291065/

O połowę słabszy. Dzwonię do nich i bierę.

Data: 2021-01-16 11:04:40
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 15.01.2021 o 14:44, Smok Eustachy pisze:
W dniu 15.01.2021 o 12:58, trybun pisze:

Bliski bliźniak jest dostępny w detalu:

https://www.morele.net/procesor-amd-ryzen-5-pro-3350g-3-6ghz-4-mb-oem-yd3350c5m4mfh-7291065/

O połowę słabszy. Dzwonię do nich i bierę.

I to szybko, bo z tymi Ryzenami dzieją się normalne cuda,. A to zaraz po wszczęciu produkcji procki znikają z sklepów, a to stare modele zaczynają osiągać ceny wyższe od nowych, jak to jest np z 2200g vs 3200g.

Data: 2021-01-16 15:04:15
Autor: Smok Eustachy
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 16.01.2021 o 11:04, trybun pisze:
/..../

I to szybko, bo z tymi Ryzenami dzieją się normalne cuda,. A to zaraz po wszczęciu produkcji procki znikają z sklepów, a to stare modele zaczynają osiągać ceny wyższe od nowych, jak to jest np z 2200g vs 3200g.

No pojawił się za 639 potem zmniejszyli na 589. Ale dzwoniłem i obnizyli.

Data: 2021-01-17 12:25:23
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 16.01.2021 o 15:04, Smok Eustachy pisze:
[...]

Na Morele.net 2200g nadal droższy od 3200g o 200zł.

Data: 2021-01-21 08:17:48
Autor: Mateusz Bogusz
Ryzen 5 pro 4650g
On 16.01.2021 11:04, trybun wrote:
I to szybko, bo z tymi Ryzenami dzieją się normalne cuda,.

Apple zapycha lepsze linie w TSMC to nie ma komu wafli produkować.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Ryzen 5 pro 4650g