Ryzen 5 pro 4650g

Data: 2021-01-14 13:38:42
Autor: radekp@konto.pl
Ryzen 5 pro 4650g
Wed, 13 Jan 2021 19:01:08 +0100, w <rtnch2$tok$1@gioia.aioe.org>, trybun
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

Ma ktoś tytułowy procesor? Co z nim było/jest nie tak że juz niedostępny w polskich sklepach?

Bo to generalnie procesor na rynek gotowych komputerów, ciężko dostać.
Nawet testy trudno znaleźć (nie mówię o testach w grach, których pełno na YT).
Jak znajdziesz jakieś benchmarki to daj znać :)

Data: 2021-01-14 18:45:24
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Jak dla mnie to chciałbym się dowiedzieć czy ten 5 Pro 4650G mógłby być alternatywą dla 5 3400G w zastosowaniu - wydajność w grach. Czyli zintegrowana Vega 11 vs Vega 7.

Procek niewątpliwie nowocześniejszy, ale co do wydajności to już zagadka, wydajność grafiki jeszcze większa zagadka.

https://www.cpu-monkey.com/en/compare_cpu-amd_ryzen_5_3400g-953-vs-amd_ryzen_5_pro_4650g-1630

Data: 2021-01-15 00:06:13
Autor: radekp@konto.pl
Ryzen 5 pro 4650g
Thu, 14 Jan 2021 18:45:24 +0100, w <rtpvvi$9u0$2@gioia.aioe.org>, trybun
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

> [...]

Procek niewątpliwie nowocześniejszy, ale co do wydajności to już zagadka, wydajność grafiki jeszcze większa zagadka.

Wydajność grafiki znajdziesz bez problemu na YT, zapewne i bez problemu
znajdziesz porównanie z 5 3400G.

Data: 2021-01-15 12:55:38
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g

<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Znaleźć a dowiedzieć się czegoś mądrego to dwie różne sprawy.  Te YTubowskie klipy wideo z testami kart graficznych utwierdzają mnie tylko w filozoficznym przeświadczeniu że wiem że nic nie wiem.

Data: 2021-01-15 00:14:54
Autor: radekp@konto.pl
Ryzen 5 pro 4650g
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

Procek niewątpliwie nowocześniejszy, ale co do wydajności to już zagadka, wydajność grafiki jeszcze większa zagadka.

Jak widać z testu Anandtechu wydajność procesora jest bardzo zbliżona do Ryzen
5 3600 (często identyczna).
A test grafy to już wiesz...

Czyli możesz porównać cenowo:
5 3600 + grafika vs 5 4650G

Podziel się wrażeniami.

Data: 2021-01-15 12:56:54
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Skoro kompletnego kompa z R 5 4650G można dostać już za 1800zł to co tu sprawdzać - za taka kasę to ledwie styknie na samego R 5 3600 + grafika.

Data: 2021-01-20 21:37:18
Autor: radekp@konto.pl
Ryzen 5 pro 4650g
Fri, 15 Jan 2021 12:56:54 +0100, w <rtrvu5$1cjn$3@gioia.aioe.org>, trybun
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

Skoro kompletnego kompa z R 5 4650G można dostać już za 1800zł to co tu sprawdzać - za taka kasę to ledwie styknie na samego R 5 3600 + grafika.

Właśnie widzę, że sam R5 3600 to prawie 1000zł.
Szok.
Chyba były po jakieś 7xx.

Data: 2021-01-21 08:50:52
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Jak już pisałem - jedyne wyjście aby było w miarę tanio, dla zwolenników Ryzenów to kupić zestaw wcześniej złożony. Bo obecnie ceny samych tych procków są wywindowane do nieba, czyli jak to się mówi - astronomiczne. .

Data: 2021-01-21 22:00:02
Autor: Smok Eustachy
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 21.01.2021 o 08:50, trybun pisze:
/.../amantadyna
[...]

Ale te zestawy mają badziewne inne części do wymiany.
Z drugiej strony jeden pies:
Wziełem tego ryzena PRO 3350G za 589 i 60 zł za flugshafena.
Płyta B450 jest za 329

I3 10100 jest za 520 ale płyta 460.
Z drugiej strony ów Ryzen jest na Zen+ a nie na Zen 2 a I3 jest na sockecie 1200. Ale z trzeciej Vega 11 jest lepsza niż ów Intel UHD 630

Data: 2021-01-22 11:50:19
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 21.01.2021 o 22:00, Smok Eustachy pisze:
[...]

No są badziewne, choćby tylko 8GB RAMu, przy zintegrowanej grafice może to zwyczajnie nie wystarczać. Tytułowy procek to nie 589zł a:

https://www.morele.net/procesor-amd-ryzen-5-pro-4650g-3-7ghz-8-mb-oem-100-000000143-7122154/, i to cena kiedy były jeszcze w ofercie sklepu, na dziań dzisiejszy pewnie należałoby doliczyć jakąś 1/3 ceny. Więc jednak może byłoby na miejscu zastanowienie się nad zakupem gotowego kompa z tym prockiem za 1800zł..

Nie bardzo wiem o co chodzi z tymi Vegami w nowych Ryzenach, czy Vega 7 z 5 Pro 4650g to już grafika nowszej generacji niż stara o takiej samej nazwie czy do  nowoczesnych procków autentycznie wkładają  wyciągnięte z muzeum rozwiązania?

Data: 2021-01-22 07:37:37
Autor: m4rkiz
Ryzen 5 pro 4650g
On 2021-01-21 08:50, trybun wrote:
Jak już pisałem - jedyne wyjście aby było w miarę tanio, dla zwolenników
Ryzenów to kupić zestaw wcześniej złożony. Bo obecnie ceny samych tych
procków są wywindowane do nieba, czyli jak to się mówi - astronomiczne. .

biorąc pod uwagę informacje zewsząd o brakach (zwłaszcza komponentów) to może być dopiero początek

amd i nvidia sprzedaje wszystko na pniu przez kopaczy, ale nawet ford oraz fiat\jeep\chrysler wstrzymał produkcję ze względu na brakującą elektronikę do aut

https://www.nbcnews.com/business/autos/automakers-forced-cut-production-amid-global-shortage-computer-chips-n1254311

Data: 2021-01-22 11:51:26
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 22.01.2021 o 07:37, m4rkiz pisze:
On 2021-01-21 08:50, trybun wrote:
[...]

Ale z drugiej strony Intel ma się dobrze..

Data: 2021-01-14 19:06:39
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Ryzen 5 pro 4650g
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 14 Jan 2021 13:38:42 +0100  doszła do mnie wiadomość  <aoe00g1nv7th16re56mmubtj03evo1fdvv@4ax.com>  od "radekp@konto.pl" <radekp@konto.pl>  :
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Anandtech:
https://www.anandtech.com/show/16308/testing-the-worlds-best-apus-desktop-amd-ryzen-4750g-4650g-and-4350g
AMD nie oferuje tego procesora na rynek detaliczny.

Data: 2021-01-15 12:58:25
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
<MxLeChSo@jahu.cb> napisał(-a):

[...]

Bliski bliźniak jest dostępny w detalu:

https://www.morele.net/procesor-amd-ryzen-5-pro-3350g-3-6ghz-4-mb-oem-yd3350c5m4mfh-7291065/

Data: 2021-01-15 14:44:43
Autor: Smok Eustachy
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 15.01.2021 o 12:58, trybun pisze:

Bliski bliźniak jest dostępny w detalu:

https://www.morele.net/procesor-amd-ryzen-5-pro-3350g-3-6ghz-4-mb-oem-yd3350c5m4mfh-7291065/

O połowę słabszy. Dzwonię do nich i bierę.

Data: 2021-01-16 11:04:40
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 15.01.2021 o 14:44, Smok Eustachy pisze:
W dniu 15.01.2021 o 12:58, trybun pisze:

Bliski bliźniak jest dostępny w detalu:

https://www.morele.net/procesor-amd-ryzen-5-pro-3350g-3-6ghz-4-mb-oem-yd3350c5m4mfh-7291065/

O połowę słabszy. Dzwonię do nich i bierę.

I to szybko, bo z tymi Ryzenami dzieją się normalne cuda,. A to zaraz po wszczęciu produkcji procki znikają z sklepów, a to stare modele zaczynają osiągać ceny wyższe od nowych, jak to jest np z 2200g vs 3200g.

Data: 2021-01-16 15:04:15
Autor: Smok Eustachy
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 16.01.2021 o 11:04, trybun pisze:
/..../

I to szybko, bo z tymi Ryzenami dzieją się normalne cuda,. A to zaraz po wszczęciu produkcji procki znikają z sklepów, a to stare modele zaczynają osiągać ceny wyższe od nowych, jak to jest np z 2200g vs 3200g.

No pojawił się za 639 potem zmniejszyli na 589. Ale dzwoniłem i obnizyli.

Data: 2021-01-17 12:25:23
Autor: trybun
Ryzen 5 pro 4650g
W dniu 16.01.2021 o 15:04, Smok Eustachy pisze:
[...]

Na Morele.net 2200g nadal droższy od 3200g o 200zł.

Data: 2021-01-21 08:17:48
Autor: Mateusz Bogusz
Ryzen 5 pro 4650g
On 16.01.2021 11:04, trybun wrote:
I to szybko, bo z tymi Ryzenami dzieją się normalne cuda,.

Apple zapycha lepsze linie w TSMC to nie ma komu wafli produkować.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Ryzen 5 pro 4650g