Ryzen 7 1700 + ECC RAM

Data: 2020-10-24 12:25:15
Autor: robot
Ryzen 7 1700 + ECC RAM
W dniu 09.10.2020 o 13:56, pioruns pisze:
Witajcie,

Jest sobie Ryzen 7 1700 i płyta ASUS PRIME B350-PLUS.

Chodzi mi to jako serwer i pojawiają się błędy checksum na Btrfs, a
nośnik HDD jest 100% sprawny (RAID1 do tego), a więc 90% jest to pamięć,
a miałem wiele problemów z pamięcią wcześniej, teraz co prawda memtest
przechodzi poprawnie, ale nadal coś jest na rzeczy, a więc mógłbym
zmienić 32GB DDR4 2400MHz non-ECC na wersję ECC, albo nawet wyższe
taktowanie (o ile uzyskam pełną stabilność).

Obsługuje toto ECC RAM?

Widzę sprzeczne informacje na stronach dlatego wolę zapytać.

Z pamięciami zawsze jest trochę loteria.
Może też być tak, że wymienisz na jakąś inną zwykłą i problemy znikną.
Pewnie to wiesz, ale tak na wszelki wypadek piszę.

Data: 2020-10-24 19:17:19
Autor: pioruns
Ryzen 7 1700 + ECC RAM
On 24/10/2020 11:25, robot wrote:
[...]

Tak wiem. Wcześniej już miałem koszmarną żonglerkę w tym PC, bo 4x8GB
3200 MT/s a także 4x8GB 2400 MT/s obydwa sypały błędami w systemie, ale
memtest było dobrze. Po rozpoczęciu żonglerki w  drugim PC też sypało,
po update BIOSu przestały, potem znowu jakieś problemy itp,
pozamieniałem w końcu je tak, że jeden PC był happy z 2400 a drugi z
3200, z odpowiednimi ustawieniami XMP i voltage. Serwer został z
gorszymi 2400 MT/s i tak sobie stabilnie pracował, aż znowu się nie
pojawiły wymienione powyżej błędy w Btrfs (to nie był problem nośnika).
Aż do teraz, bo wymieniłem na 2666 MT/s ECC i chodzi super i mam
nadzieję, że błędy nie wrócą. Bo skoro, jak widzisz, miałem już 8 kości
do dyspozycji i każdymi było coś nie tak (ale nie każdym PC, a więc nie
była to ewidentna wina kości, może to być walnięta płyta, albo
kombinacja RAM+Płyta się po prostu gryzie), bo bez sensu było by kupować
kolejne kości do testowania, jak od razu mogę kupić kości ECC. Tak też
zrobiłem i narazie chodzi dobrze z ECC :)

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-10-24 20:30:01
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Ryzen 7 1700 + ECC RAM
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 24 Oct 2020 19:17:19 +0100  doszła do mnie wiadomość  <rn1r3g$7sn$1$pioruns@news.chmurka.net>  od pioruns <www@website.com>  :
[...]

Na moim Ryzenie 1700 plus Asrock Fatal1ty X370 Professional
Gaming(nie, nie gram w gry, no może czasami, ale w bardzo stare gry
typu MDK) dwie kości G.Skill FlareX cl14 8GiB(razem 16GiB) chodziły
stabilnie na XMP 3200, jak dowaliłem następne dwie(razem są 4) to
musiałem z 3200 zejść na 2933, bo przy 3200 potrafiło zrobić bsoda.

Data: 2020-10-24 19:38:13
Autor: pioruns
Ryzen 7 1700 + ECC RAM
On 24/10/2020 19:30, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:
[...]

Mam takie same kości! G.SKILL F4-3200C14D-16GFX 16 GB (8 GB x 2) Flare X
Series DDR4 3200 MHz PC4-25600 CL14 Dual Channel Memory Kit - Black.
Miałem ich 2 od początku przygody z Ryzenem, wtedy jeszcze 1600X zaraz
po premierze. Po jakimś czasie dokupiłem kolejne dwie... i poszło bez
zająknięcia! :) I 32 GB RAM w kompie było. Widocznie płyta
GA-AB350-Gaming 3 miała za sobą już tyle rewizji BIOSu, że ogarnęli te
początkowe niestabilności. Znowu fajny fakt, tańsza płyta a śmiga lepiej
niż nie jedna droższa, tutaj przykład z tym Gigabyte, a drugi to ten
ASUS B350 na którym śmiga to ECC.
Czytałem przez pierwsze miesiące historie jak to ludzie mają loterię i
prawie wszystko nie chodziło wtedy oprócz kości Samsunga albo firm,
które miały swoje pamięci oparte na Samsungu, dlatego też kupiłem FlareX.

--
pozdrawiam,   pioruns

Data: 2020-10-25 01:11:13
Autor: Marcin Debowski
Ryzen 7 1700 + ECC RAM
On 2020-10-24, pioruns <www@website.com> wrote:
[...]

No to jak to testować, skoro memtest86, będący dla mnie dotychczas wyrocznią nie znajduje błędów?

Moje doświadczenie jest ogólnie takie, że wszystko co kupuję chodzi, a kupuję często chińskie nołnejmy bezpośrednio z Aliexpress lub Ebaya. Ale jest też jedna rzecz i to zdaje się istotna, która odróżnia moje systemy od tu omawianych - praktycznie nigdy, nie buduję sprzętu tak, że chodzi na maksymalnych ustawieniach deklarowanych przez producenta. Płyta ma 3200, to zwykle kupuję 2666-3000. Wolę kupić taniej, mieć wolniej ale więcej niż drożej, szybciej i mniej. Przy obróbce wideo nie ma to aż takiego znaczenia. No i zdrowy rozsądek podpowia, że też stabilniej, bo jak się zbliżamy do maks. wartości deklarowanych to wyobrażam sobie, że wiele pomijalnych rzeczy zaczyna robić, włącznie z różnicami w jakości zasilaczy na przykład. --
Marcin

Ryzen 7 1700 + ECC RAM