Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Ryży oszust i polskie drogi

Ryży oszust i polskie drogi

Data: 2011-05-01 01:42:18
Autor: Inc
Ryży oszust i polskie drogi


Donald Tusk (listopad 2007):

"Oceniamy, że główną przyczyną wolnego tempa budowy dróg i autostrad w Polsce przez ostatnich kilkanaście lat były bariery prawne i proceduralne, brak decyzyjności poszczególnych urzędników odpowiedzialnych za te inwestycje i brak ciągłości prowadzonych działań, niewydolne, złe zarządzanie, często o stricte biurokratycznym charakterze, i z reguły zbyt skromny budżet na budowę i remonty. Wyeliminujemy bariery proceduralne i prawne hamujące szybkie inwestycje infrastrukturalne. Chcemy zdecydowanie sprawniej kontynuować realizację zaplanowanych inwestycji i bardzo ambitnie będziemy stawiać kolejne cele infrastrukturalne. Chcemy wykorzystać wiedzę i doświadczenie menedżerów, którzy będą potrafili - w dużo większym stopniu niż dotychczas - wykorzystać środki unijne na budowę dróg w Polsce. Wszyscy wiemy, że tych środków jest więcej niż dotychczas potrafiliśmy spożytkować, a więc wszystko zależy od nas, od klasy i fachowości ludzi, którzy za to zarządzanie wezmą się z większą energią i z większą kompetencją niż dotychczas.

Dobre drogi z Poznania, Gdańska, Wrocławia, Białegostoku czy Lublina do Warszawy to jest dzisiaj prawdziwy wymiar nowoczesnego patriotyzmu. Kto tego nie rozumie, niech się nie zabiera do rządzenia."


Cztery lata później:

1."Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie ma pieniędzy na remonty dróg - nieoficjalnie ustalił reporter RMF FM Paweł Świader. Dlatego też na wielu odcinkach nawet najważniejszych tras kilka tygodni po zimie wiąż straszą głębokie dziury. Drogowcy już miesiąc temu prosili o 500 milionów złotych na pilne remonty, ale nie doczekali się odpowiedzi z resortu infrastruktury."

2. "Jak wynika z zapowiedzi ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, w 2012 r. w Polsce ma być 1605 km autostrad i 2418 km dróg ekspresowych. Oznacza to, że trzeba jeszcze ( w okresie jednego roku) wybudować ponad dwa tysiące kilometrów dróg ekspresowych i około 900 km autostrad. Te ostatnie mają zapewnić kibicom dobre połączenie pomiędzy Gdańskiem, Warszawą, Wrocławiem czy Poznaniem.

W styczniu premier Donald Tusk zapewniał, że główne inwestycje na Euro 2012, takie jak lotniska i stadiony, będą gotowe na mistrzostwa bez opóźnień. Dość enigmatycznie przyznał jednak, że "autostrady, o których tak marzymy, nie będą na Euro 2012 w takim wymiarze, w jakim w tych najbardziej ambitnych planach zakładaliśmy".

Ryży oszust i polskie drogi

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona