Ryzykowali życie własnych dzieci, by ratować Żydów

Data: 2019-02-25 17:28:17
Autor: boukun
Ryzykowali życie własnych dzieci, by ratować Żydów
Teraz rodzina usłyszała skandaliczne zarzuty

Gdy usłyszała słowa izraelskiego ministra, że Polacy antysemityzm wyssali z mlekiem matki, poczuła, jakby dał jej w twarz. Dziadkowie Joanny Grzelki-Kopeć ryzykowali życie swoje i czwórki dzieci, ukrywając trzyosobową żydowską rodzinę. - W czerwcu mam odebrać od Yad Vashem medal Sprawiedliwych wśród Narodów Świata dla dziadków. Powinnam to teraz zrobić? - mówi w rozmowie z WP.

Dziura w ziemi wykopana pod żłobem dla zwierząt mieściła dwie dorosłe osoby i dziecko. Było trochę miejsca do spania. Nocnik i kilka ubrań. Chaim i Malwina z kilkuletnią Dusią spędzili w niej dziewięć miesięcy.

Dziurę wykopał Stanisław Ferenc tuż po tym, jak w sierpniu 1943 r. rodzina Blumów zapukała do drzwi domu w ukraińskiej wsi Ładyczyn. Szukali pomocy. W tym czasie nasiliły się ataki Ukraińców i Żydzi czuli się zagrożeni.

Zapukali ze strachu

Obie rodziny znały się od kilku lat. Ferencowie zaciągali pożyczki u Blumów. Zawsze spłacali w terminie. Z czasem się zaprzyjaźnili i poznali historię Chaima. Jego pierwsza żona zmarła, kiedy na jej oczach zastrzelono koleżankę Żydówkę. Tekla mówiła, że "pękło jej serce". Chaim został sam z maleńką córeczką. Wkrótce ożenił się z Malwiną, siostrą tragicznie zmarłej żony.

Tekla i Stanisław Ferenc:

Gdy Blumowie pukali do drzwi Ferenców, Tekla i Stanisław mieli czwórkę własnych dzieci. Dom był malutki, zwłaszcza od czasu, gdy podzielili go na dwie części. Jedną zajęli sami, w drugiej trzymali zwierzęta. Przenieśli je do części mieszkalnej, ponieważ bandy UPA kradły wszystko, co wpadło im w ręce.
Gdy nie było zagrożenia, Blumowie przebywali w części mieszkalnej domu Ferenców. Jednak gdy zbliżali się banderowcy, rodzina Żydów wchodziła do kryjówki.
WP

Dziura była bardzo dobrze zamaskowana. Tekla zanosiła im jedzenie pod pozorem karmienia zwierząt i wynosiła zawartość nocnika. Kiedy niebezpieczeństwo mijało - wracali do domu Ferenców. Tak żyli dziewięć miesięcy. W maju 1944 roku zostali przesiedleni na polskie ziemie zachodnie. Rodzina Ferenców trafiła pod Wrocław, do Laskowic Oławskich (obecnie Jelcz-Laskowice), a rodzina Blum do Legnicy.
"Kochanym gospodarzom"

Kilka lat po wojnie Chaim zaginął. Jego żona z córką wyjechały do Izraela. Dziś żyje już tylko Dusia. Ma 80 lat. Całe życie utrzymywała kontakt z rodziną Ferenców. Wysyłała im zdjęcia z mamą, ze swojego ślubu. "Kochanym gospodarzom w dowód nigdy niezapomnianej wdzięczności ofiaruję swą podobiznę" - to tylko jeden z listów Dusi i Malwiny Blum do Ferenców.
WP

Tekla Ferenc nigdy nie chciała opowiadać o tym, jak pomagała rodzinie Blumów. - Powtarzała, że boi się sąsiadów. Krzywo patrzyli na dziadków nawet po wojnie, gdy Blumowie odwiedzali ich w Jelczu - mówi Joanna Grzelka-Kopeć.

W czerwcu ma odebrać przyznany dziadkom medal Sprawiedliwy wśród Narodów Świata. Uroczystość organizowana przez Yad Vashem i Ambasadę Izraela w Polsce ma się odbyć w Krakowie. - Gdy usłyszałam słowa izraelskiego ministra, pomyślałam, że chyba jednak nie odbiorę tego medalu. O historiach takich jak moich dziadków trzeba jednak głośno mówić - podkreśla Joanna Grzelka-Kopeć.

https://wiadomosci.wp.pl/ryzykowali-zycie-wlasnych-dzieci-by-ratowac-zydow-teraz-rodzina-uslyszala-skandaliczne-zarzuty-6351533710047361a

taka prawda
3h temu

Tak trzeba głośno mówić!!!!!Żeby nie pozwolić na fałszowanie historii!Nawet jeśli byli Polacy kolaborujący z Niemcami,nawet jeśli byli i tacy,którzy Żydów nie lubili to na pewno nie było ich na taką skalę jak Żydów,którzy SWOICH(sic!) gnali na pewną śmierć do komór gazowych,wmawiając im że idą pod prysznic!KAPO,SONDERKOMMANDO to nie byli POLACY TYLKO ŻYDZI!Większość Polaków ratowała Żydów,i nie dziwię się że mamy zwyczajnie żal o te oskarżenia!ŻADEN naród nie jest i nie będzie kryształowo czysty,byli też dobrzy Niemcy(tak tak mojego dziadka z Auschwitz wypuścił NIEMIEC!)Tyle tylko,że jedna jaskółka wiosny nie czyni i działa to w obie strony!

obserwator
3h temu

Powinna tam pojechać i odmówić dopiero podczas węczania pzry kamerach i dziennikarzach!!! uzasadniając to rosnącym antypolonizmem szczególnie w szeregach władz izraela!!!

smute
3h temu

Na anglojęzycznych forach internetowych można przeczytać wypowiedzi młodych Żydów twierdzących, że w Polsce ściga się rodziny pomagające żydom w czasie wojny. To by częściowo wyjaśniało, dlaczego tak wielu sprawiedliwych nie zostało nigdy odznaczonych.

Data: 2019-02-26 08:16:29
Autor: Pajdak
pajac "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości news:q51532$n31$1gioia.aioe.org...
Teraz rodzina usłyszała skandaliczne zarzuty

Gdy usłyszała słowa izraelskiego ministra, że Polacy antysemityzm wyssali z mlekiem matki, poczuła, jakby dał jej w twarz.

Pamietasz sygnaturkę u2?

"-- General Skalski o zydach w UB :

tworza mowe nienawisci".

Chcesz coś powiedzieć?

--
Pajdak

Data: 2019-02-26 09:16:56
Autor: A. Filip
Ryzykowali życie własnych dzieci, by ratować ĹťydĂłw [ktĂłrzy potem dali nam
"Pajdak" <runt@aneqmena.orq> pisze:
[...]

A powiesz co trzeba mówić?  O Wielkiej Żydowskiej Nadreprezentacji w UB
trzeba koniecznie zapomnieć jak sklerotyk?  Za tych nie ratowali/mordowali
niech się cały Naród się wstydzi, ale za Żydów w UB nikt się nie zawstydzi?
"Podejście Grossa" da się zastosować gdzie indziej choćby Gross nie chciał.

A ten cytat ze Skalskiego warto podawać w wersji nie wykastrowanej.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Skalski_(lotnik)
 W 1947 powrócił do Polski, gdzie został przez władze stalinowskie
 oskarżony o zdradę i skazany na karę śmierci, po czym wyrok zamieniono
 na dożywocie. Został zrehabilitowany w 1956 [...]
 Od października 1948 do lipca 1949 podczas śledztwa był brutalnie
 torturowany przez ubeków, m.in. Józefa Różańskiego i Adama Humera.
 7 kwietnia 1950, po błyskawicznie krótkiej rozprawie, został skazany
 przez sędziego mjra Mieczysława Widaja na karę śmierci w
 tzw. procesie kiblowym.  [...] 4 stycznia 1951 Najwyższy Sąd Wojskowy
 zatwierdził wyrok śmierci. 24 stycznia 1951 prezydent Bolesław Bierut
 wydał ułaskawienie S. Skalskiego, o co starała się matka skazanego, w
 wyniku czego kara śmierci została zamieniona na dożywocie (Stanisław
 Skalski został powiadomiony o tym 7 kwietnia 1951, co oznacza, że
 przez równo rok przebywał w celi oczekując na wykonanie kary śmierci)

--
A. Filip : Pij mleko!

Data: 2019-02-26 09:37:45
Autor: u2
Ryzykowali życie własnych dzieci, by ra tować ĹťydĂłw [ktĂłrzy potem dali nam Róşańs kich, Brystigerowe, FejginĂłw...]
W dniu 26.02.2019 o 09:16, A. Filip pisze:
[...]

aż się uśmiałem setnie po ostatniej hecy z polskim mlekiem Katza, czy konferencji w Paryżu z udziałem GG (gro$$ i grabo$ki) widać moja ex-sygnaturka była i nadal jest nadzwyczaj trafna i wzbudza wściekłość ubeków:)))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-02-27 08:21:08
Autor: Pajdak
u2 wystraszony
pajac "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:5c74fad8$0$490$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Dostałeś skurczu pośladów po ostatniej wizycie CBA? ;-)))

--
Pajdak

Data: 2019-02-27 14:56:37
Autor: u2
W dniu 27.02.2019 o 08:21, Pajdak pisze:
[...]

te kupa, to ty kręcisz lody na polskiej służbie zdrowia:)

--
George Orwell :

Data: 2019-02-28 08:02:02
Autor: Pajdak
pijaczek "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

te kupa,

Kupe to ty masz we łbie! Nasraną po dekiel.

to ty kręcisz lody na polskiej służbie zdrowia

W suwałkach jest jakiś szpital czy leczycie się u "szeptuchy" ? :-)

--
Pajdak

Data: 2019-02-28 09:39:33
Autor: u2
Ryzykowali życie własnych dzieci, by ra tować ĹťydĂłw
W dniu 28.02.2019 o 08:02, Pajdak pisze:
te kupa,

Kupe to ja mam we łbie! Nasraną po dekiel.

:)))))))))))))))))))))))
--
George Orwell :

Data: 2019-02-28 09:59:40
Autor: Pajdak
pijaczyna  "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości
W dniu 28.02.2019 o 08:02, Pajdak pisze:
te kupa,

Kupe to ja u2 mam we łbie! Nasraną po dekiel.

:)))))))))))))))))))))))

http://wyborcza.pl/7,75398,23977214,towarzysze-i-szmaty-jak-politycy-pis-okradali-pck.html

Dlatego ci z łba sie wylewa! ;-)))

--
Pajdak

Data: 2019-02-26 09:41:33
Autor: A. Filip
"A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> pisze:
[...]

[...]

A wypowiedź Skalskiego w szerszym dwuminutowym kontekście:

https://youtu.be/Y_ZDO6IRtI8
 Generał Stanisław Skalski o UB i propagandzie GW [2:33] 2014-12-07

--
A. Filip : Pij mleko!

Data: 2019-02-27 08:48:44
Autor: Pajdak
Białe róże symbolem nienawiści
pajac "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości
"Pajdak" <runt@aneqmena.orq> pisze:

Chcesz coś powiedzieć?

A powiesz co trzeba mówić?

Zauwazyłes że u2 podwinął ogon i nie używa już tej sygnaturki? Słuszna linie
ma wasza partia.

--
Pajdak

Data: 2019-02-27 10:33:05
Autor: A. Filip
[...]

Historyczna skleroza waszą Świetlaną Przyszłością?
Nie będzie ta to (w końcu) będzie inna.  Nie będzie on będzie kto inny.

A stopkę/sygnaturkę mógł przyciąć do zaleceń z RFC-1855 czyli cztery
linie maksimum [A].  Ta którą miał była nieprzyzwoicie DŁUGA. Zawsze
może sobie zrobić stopkę losowaną z zestawu jak ma przyzwoity czytników
usenetu.  Moje stopki generuje/losuje mój własny skrypt/program.

[A] https://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt
Netiquette Guidelines              October 1995
[...]
- If you include a signature keep it short.  Rule of thumb
  is no longer than 4 lines.  Remember that many people pay for
  connectivity by the minute, and the longer your message is,
  the more they pay.

--
A. Filip : Pij mleko!

Data: 2019-02-27 14:03:32
Autor: Pajdak
pajac "A. Filip" <anfi@pseudonim.pl> napisał w wiadomości news:anfi+ulzin4ecwf-j2r3@wp.eu...
[...]

CZEGO NIE ROZUMIESZ?

--
Pajdak

Data: 2019-02-27 05:33:45
Autor: Ola
Białe róże symbolem nienawiści

,,to nie my". " Skąd ten krzyk, skoro to nie my, Polacy (prawie wszyscy) czyści jak łza, nazistowskie ofiary niewinne?"

stąd:
http://gry-umyslu.pl/2019/02/27/o-konflikcie-z-izraelem/?fbclid=IwAR3KFUskeXzMZiF0_xf5JTWi_f-YgZKy_S1JS93zgKlMSexjicDCqqDOhkw

Data: 2019-02-27 12:11:23
Autor: Zenek Kapelinder
Białe róże symbolem nienawiści
Tak z innej beczki zapytam Olu. W lancuchu przekazywania genow nie moze zabraknac zadnego ogniwa zeby pojawil sie kolejny osobnik. Jak to sie stalo ze pomimo niemieckiego ludobojstwa w Twoim przypadku lancuch jest kompletny? Statystycznie przy masowym ludobojstwie jakiego dopuscili sie niemcy na wyznawcach judaizmu kazdy lancuch przekazywania genow powinien zostac przerwany. Urodzilas sie po wojnie uzywasz jezyka polskiego. Najprawdopodobniej pochodzisz stad. Oczywiscie to tylko prosba z mojej strony.

Data: 2019-02-28 04:52:29
Autor: Ola
W dniu środa, 27 lutego 2019 22:11:25 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Nigdy nie myślałam o sobie jako o łańcuchu genów. Ojciec wysłał nas (Mamę ze mną) do swojego brata w Odessie (na dwa tygodnie bo tyle, myślał, będzie trwać wojna) i dzięki temu mój łańcuch genów przekazałam na następne pokolenia. Mam optymistyczną pewność, że będzie dalej przekazywany, wnuki już są.
 Ola

Data: 2019-02-28 06:05:59
Autor: Zenek Kapelinder
Białe róże symbolem nienawiści
Gratulacje z powodu jasnosci umyslu. Musisz miec minimum osiemdziesiat lat. W Odessie byly straszne jatki. Bardzo duzo Zydow tam mieszkalo, tak z 1/3. Po wejsciu niemcow i rumunow uratowala sie garstka. Oczywiscie masz prawo nic nie pamietac bo rok wtedy moglas miec. Duzo szczescia w zyciu mialas. Tez mialem szczescie w zyciu, wiecej niz Ty. Urodzilem sie po wojnie. Nigdy nie bylem glodny, nie musialem nigdy uciekac, nikt do mnie nie strzelal ani ja do nikogo nie strzelalem bo papierowa tarcza z sylwetka czlowieka sie nie liczy.

Data: 2019-02-28 13:57:16
Autor: Ola
W dniu czwartek, 28 lutego 2019 16:06:00 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Prawie 80, trudno mi uwierzyć. Podobno był głód, ale nie pamiętam. Pamiętam chłopczyka uzbeckiego z którym się bawiłam. Potem, na lekcjach hebrajskiego zaszokowałam jakiegoś Uzbeka, gdy wtrącałam słowa uzbeckie myśląc że mówię po hebrajsku.

 Obydwoje mieliśy szczęście.

Ola

Data: 2019-02-28 23:02:06
Autor: u2
W dniu 28.02.2019 o 22:57, Ola pisze:
[...]

lata 80-te pamiętam doskonale, Jaruzel i spółka obalili marzenia wolnych Polaków, żydy znowu doszły do władzy, zaprowadziliście "porządek" po trupach polskich gojów...

--
George Orwell :

Data: 2019-02-28 15:18:34
Autor: u2
[...]

ale wojnę przeżyłeś w 1982:)

i to wystarczy na jedno życie, a nasza Ola żyje w ciągłym strachu przed kolejną napaścią niemiłych sąsiadów, ratuje ją zachód i hameryka, ale jak długo jeszcze ?:)

--
George Orwell :

Data: 2019-02-28 14:03:11
Autor: Ola
W dniu czwartek, 28 lutego 2019 16:18:34 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

i to wystarczy na jedno życie, a nasza Ola żyje w ciągłym strachu przed kolejną napaścią niemiłych sąsiadów, ratuje ją zachód i hameryka, ale jak długo jeszcze ?:)

he,he, mniej się boję moich sąsiadów niż Polacy swoich.
Wiem z pewnością, że zwyciężymy każdą wojnę, bo po prostu inny rezultat nie wchodzi w rachubę. Z Bogiem albo mimo Boga.

Ola

Data: 2019-02-28 16:05:59
Autor: Zenek Kapelinder
Białe róże symbolem nienawiści
Nasza armia jest zwycieska albo nie oddamy nawet guzika to gadki tych co rzadza. Maja tyle wspolnego  z realem co barwa na kurierze z kurwa na barierze. Ostatecznie przegracie wojne. Tereny na ktorych jest Izrael przez zasiedzenie staly sie wlasnoscia innych ludzi. Ponad dwa tysiace lat temu sami opusciliscie swoje panstwo zamiast sie za nie bic.  Po II Wojnie Swiatowej amerykanscy importerzy ropy wymusili powstanie panstwa Izrel zeby strzeglo ich interesow. Teraz w tej roli jestescie zbedni. USA z importera ropy staly sie eksporterem ropy i gazu. Chce wykonczyc konkurencje, zwlaszcza ze przy okazji pozbawi Chiny dostaw z bliskiego wschodu surowcow energetycznych. Wy sie tam nie utrzymacie. Macie teraz obok siebie pol miliarda zle nastawionych do was ludzi. Oni tak szybko sie rozmnazaja ze zaraz bedzie szescset miliono, potem miliard. Macie ze sto glowic jadrowych. Wasi wrogowie tez maja tylko nie wiadomo ile. Nie uzyjecie zadnej. Poza tym musicie stamtad sie ewakuowac bo nikt tam nie wytrzyma ocieplenia jakie czeka planete. Jesli jakims cudem nie przegracie wojny z ludzmi to przegracie z natura.

Data: 2019-03-05 11:03:14
Autor: Ola
W dniu piątek, 1 marca 2019 02:06:01 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Za 500 lat zobaczymy kto ma rację. Nawet to globalne ocieplenie nie jest pewne.
Ola

Data: 2019-03-05 12:40:53
Autor: Zenek Kapelinder
Białe róże symbolem nienawiści
W porywach dla Ciebie 10 a dla mnie 30 lat jest nieprzekraczalna granica powyzej ktorej juz nic nie bedziemy ogladali. Cos mi sie jednak wydaje ze to o czym pisalem zobacze. W przeciagu ostatnich dwudziestu lat Swiat sie bardzo zmienil. USA traci na znaczeniu a zyskuja Chiny. USA to strasznie nie w kapelusik. Jedynym chociaz spoznionym sposobem na przyhamowanie Chin jest utrudnienie im zaopatrzenia w surowce energetyczne. Jedynym sposobem zeby to osiagnac jest zburzenie sklepu z ropa na bliskim wschodzie. W takiej sytuacji panstwo Izrael jest zbedne. W dziedzinie finansow w Chinach nie pozwola na to byscie jak w USA grali pierwsze skrzypce. Do tego powazne zmiany klimatyczne spowoduja ze drugi raz w swojej historii bedziecie szukali nowych miejsc na Ziemi. Final bedzie taki ze najbogatszych wezma wszedzie z otwartymi ramionami a biedota bedzie przeznaczona do szybszego kontaktu z Waszym bogiem. W tej chwili jest dobry czas na bezpieczne opuszczenie panstwa Izrael. Jak dla mnie mozecie przyjechac do Polski. Przede wszystkim ci co maja potwierdzone polskie korzenie. Polska gospodarka cierpi na chorobe zwana brak rak do pracy. I kazde rece sie przydadza. Dam Ci dobra rade. Bierz wnuki i prawnuki i wyjezdzaj jak najdalej od Izraela. Dasz im mozliwosc dozycia do starosci.

Data: 2019-03-05 20:12:49
Autor: u2
W dniu 05.03.2019 o 20:03, Ola pisze:
Za 500 lat zobaczymy kto ma rację. Nawet to globalne ocieplenie nie jest pewne.

Ola podważa wszystko jak Sokrates:)

--
George Orwell :

Data: 2019-02-28 23:05:13
Autor: u2
W dniu 28.02.2019 o 23:03, Ola pisze:
he,he, mniej się boję moich sąsiadów niż Polacy swoich.
Wiem z pewnością, że zwyciężymy każdą wojnę, bo po prostu inny rezultat nie wchodzi w rachubę. Z Bogiem albo mimo Boga.

Ola

ano Olu, pamiętaj, że Bolanda chce zemsty z Bogiem, albo bez Boga:)

--
George Orwell :

Data: 2019-02-27 14:54:34
Autor: u2
W dniu 27.02.2019 o 14:33, Ola pisze:

[...]

bez przesady Olu, ty uważasz się za żydówkę i mieszkasz w Polsce, więc cytacik z twojej strony fałszywy:)

"Zabawny w sumie ten konflikt. Jakby nierzeczywisty. Tak jak nierzeczywisty, zwariowany jest antysemityzm bez Żydów i antypolonizm bez Polaków."

--
George Orwell :

Data: 2019-02-27 10:22:49
Autor: Ola
W dniu środa, 27 lutego 2019 15:54:33 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
> [...]

"Zabawny w sumie ten konflikt. Jakby nierzeczywisty. Tak jak nierzeczywisty, zwariowany jest antysemityzm bez Żydów i antypolonizm bez Polaków."

nie mieszkam w Posce.
Ola

Data: 2019-02-27 19:50:01
Autor: A. Filip
[ort!] Ryzykowali życie własnych dzieci, by ratować ĹťydĂłw
Ola <ola.degani@gmail.com> pisze:
[...]

Ja też nie mieszkam w *Posce* :-)

Niech nam ZNÓW króluje orto(graficzny)-faszyzm! ;-)

--
A. Filip : Pij mleko!

Data: 2019-02-27 21:13:57
Autor: u2
Ryzykowali życie własnych dzieci, by ra tować ĹťydĂłw
W dniu 27.02.2019 o 19:22, Ola pisze:
nie mieszkam w Posce.

Michael Schudrich również nie mieszka ?:)

--
George Orwell :

Data: 2019-02-28 04:55:47
Autor: Ola
W dniu środa, 27 lutego 2019 22:14:30 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
W dniu 27.02.2019 o 19:22, Ola pisze:
> nie mieszkam w Posce.

Michael Schudrich również nie mieszka ?:)

-- George Orwell :

nie znam go osbiście
Ola

Data: 2019-02-28 15:03:45
Autor: u2
W dniu 28.02.2019 o 13:55, Ola pisze:
Michael Schudrich również nie mieszka ?:)

nie znam go osbiście

ja też nie, ale widziałem jego laskę Lucy Lisowski jak otwieraliśmy obelisk pamięci suwalskich żydów, trochę żydów było na uroczystości:)

--
George Orwell :

Data: 2019-02-27 15:03:27
Autor: boukun
Użytkownik "Ola"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Rafał A. Ziemkiewicz @R_A_Ziemkiewicz:
"Lapidowi Polacy zabili babcię, choć obie jego babcie przeżyły
wojnę i były z Bałkanów. Kacowi ojca, choć Kac urodził się 12
lat po wojnie. Mama Bergmana dostała nagrodę dla najlepszej
polskiej uczennicy, a potem w czasie wojny miała 5 lat.
To czemu Torquemada nie może być Polak?"

boukun

Data: 2019-02-26 11:16:44
Autor: boukun
Użytkownik "Pajdak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

Wiem, że dzisiaj już nikt w Polsce nie wypowiada się pozytywnie o Żydach, sami sobie wystawiają opinię...
A sygnaturka też mówi o nich całą prawdę...

boukun

Data: 2019-02-26 11:13:42
Autor: Lord Donald
W dniu 25.02.2019 o 17:28, boukun pisze:
[...]

Jeżeli powiesz żyd to zaraz cię wsadzą antysemityzm. Ale jak naplujesz na nasz kraj i na Polaków to twój obowiązek polityczny zlecony przez niemieckie struktury z PO i także te żydowskie. Po prostu ludzie pozwolili sobie w mówić że na żydów nie wolno nic mówić, a oni zrobili z siebie ofiary jakimi nigdy nie byli i sobie bez ogródek nawet jako rządzący w mediach obrażają gojów jak chcą. Ja nawet się zastanawiam dlaczego teraz żyd to obraźliwe, trzeba mówić izraelita, przecież od tysięcy lat nazywano ich żydami, ale to chyba jest tak jak gównem, kiedyś to było normalne słowo teraz jest brzydkie, za kilka lat kał także będzie brzydkie, po prostu gówna jak nie nazwiesz zawsze będzie gównem. Raczej jakby zachowywali się jak normalni ludzie i nie manifestowali tego, że są rasą wybranych przez Boga panów to by ludzie ich nie zauważali, byli normalnymi dobrymi sąsiadami, których nikt by nie pytał o pochodzenie bo nikogo by to nie obchodziło, podobnie jak i sąsiadów innej narodowości, ale jak zapuszczają pejsy zakładają te swoje pejsy i mają w koło wszystkich sąsiadów gojów za zwykły gnój sami przyczyniają się do rasizmu. Sam znam wielu wspaniałych ludzi pochodzenia żydowskiego i jakoś potrafią normalnie żyć, nie prą do tej swojej Jerozolimy i nie manifestują tam w tych swoich myckach mordując tubylczych gojców, przy tym plując jadem na wszystkie narody świata, widać można. Tak czy inaczej do antysemityzmu oni sami się przyczyniają swoim zachowaniem, podobnie działa to jak pewna grupa społeczna zacznie mówić, że jest lepsza od innych, jak teraz chcą pedały, pedofile, itp... nikt by ich nie zauważał jak by nie manifestowali swojej odmienność pokazując innym że normalność to ułomność. Nikt nawet nie pyta kogoś czy jest pedałem jak siedzi w domu i posuwa swojego kolegę, ale wszyscy dopiero o tym wiedzą i mówią jak go zobaczą paradującego w lateksie, w peruce i wycięciami na dupie, krzyczącego że jego zwyrodnienie to dar od Boga, a reszt ludzi to zwykłe gówno że tacy nie są i należy mu się szacunek i wyróżnienie społeczne.

Ale wracając co ich problemu z obozami koncentracyjne, to tu należy przypomnieć, że ten co tworzył te obozy czyli ich Hitler był żydowskiego pochodzenia, a przy komorach pracowało żydowskie kapo, raczej dowodów nie ma że kryterium wyboru ludzi których tam mordowali było pochodzenie żydowskie, statystycznie większość stanowili Polacy, umiejscowienie obozów w Polsce także nie było przypadkowe, ci co planowali tą zbrodnię raczej chcieli ciąć koszty transportu jeńców, a więc obozy bez wątpienia były przygotowane do eksterminacji narodowości Polskiej. Naród bardzo oszczędny i umiejący ciąć każdy koszt, nawet na takiej zbrodni to wiadomo kto może być aż tak bardzo gospodarny. to że zginęło tam kilku żydów narodowości Polskiej to raczej czyszczenie sobie sceny politycznej w swoim narodzie, taki srajdaczek zamordował by nie jednego Polaka jakby mógł aby wprowadzić swoich niemiaszków z PO do kraju. Można się tu przepychać słownictwem, obozy Hitlerowskie, Nazistowskie, Polskie, ale beż wątpienia były to obozy żydowskie. Żydzi w tamtych czasach to byli jak teraz są nasi POsrańcy, poszli do Niemca aby  aby zająć tutaj koryto, jak ich ziomal Hitler objął władzę to pozostało wmówić frycom, że staną się taką samą rasom wybranych panów jaką oni byli od tysiącleci. Sami by nie mieli dostatecznej siły aby budować drugą Jerozolimę w środku Europy, więc posłużyli się Niemcami aby eksterminować Polaków, następstwem miało być zajęcie i zasiedlenie tych terenów przez wybrańców z wybranych żydów. To po prostu były żydowskie obozy koncentracyjne, tu nie ma wątpliwości, nikt nigdy nie próbował wyjaśnić celu dlaczego wymordowano w nich tylu Polaków, mimo że okupacja trwała na tylu państwach, a wystarczy popatrzeć na motyw ekonomiczny i kto miał na tym skorzystać to wszystko się wyjaśnia. Każdy zadaje pytania dlaczego Hitler pochodzenia z matki żydówki niby nienawidził żydów, ale wystarczy przeczytać jego "Mein Kampf", gdzie sam wspomina, że "świat nie rozlicza zwycięzców", mord na narodzie żydowskim to mistyfikacja, w przypadku przegranej celowo zrobiono z narodu żydowskiego ofiary aby ukryć ich zbrodnię. Motyw i wszystkie okoliczności wskazują że za plecami Niemców stali po prostu żydzi.

Ryzykowali życie własnych dzieci, by ratować Żydów