Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Rząd: 0,3 proc. podatku dla Kościoła

Rząd: 0,3 proc. podatku dla Kościoła

Data: 2012-03-15 14:46:46
Autor: Przemysław W
Rząd: 0,3 proc. podatku dla Kościoła
Będą zmiany w finansowaniu Kościoła. Rząd proponuje, by na kościoły i związki wyznaniowe można było dobrowolnie przeznaczać 0,3 proc. podatku rocznego. To ma być alternatywa dla Funduszu Kościelnego. Dzisiaj rozmawiali o tym przedstawiciele państwa i Kościoła na spotkaniu Komisji Wspólnej Rządu i Episkopatu

Z Funduszu Kościelnego finansowane były składki 23 tys. duchownych różnych wyznań. Jeśli propozycja rządu wejdzie w życie, kościoły samodzielnie będą płacić składki na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne duchownych. Odpis od podatku na Kościoły byłby możliwy od przyszłego roku, a księża płaciliby składki sami od 2014 r.

Likwidację funduszu kościelnego zapowiadał w expose premier Donald Tusk. Ale Kościół zareagował nerwowo, hierarchowie podkreślali też, że zgodnie z konkordatem jakiekolwiek zmiany powinny być poprzedzone umową.


Episkopat, choć uważa, że Fundusz Kościelny jest przestarzały, o likwidacji bez rekompensaty ze strony rządu nie chciał słyszeć. Hierarchowie proponowali, aby na Kościół można było przeznaczać 1 proc. podatku, tyle że nie w ramach obowiązującego "jednego procentu" na organizację pożytku publicznego. Chcieli, żeby podatnik katolik miał do dyspozycji "drugi procent".

Fundusz Kościelny to kilkadziesiąt milionów złotych. Z dodatkowego 1 proc. Kościół mógłby mieć kilka razy więcej - nawet 600 mln zł. Minister finansów Jacek Rostowski w październiku mówił, że jest to niemożliwe.

Teraz już wiadomo: jednego procenta dla Kościoła nie będzie. Z szacunków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji wynika, że wpływy z 0,3 proc. podatku wynosiłyby ok. 100 mln, czyli mniej więcej tyle samo co z Funduszu Kościelnego.

Fundusz powstał na mocy ustawy z 1950 r. po przejęciu przez państwo dóbr martwej ręki (nieruchomości były często przekazywane Kościołowi w testamentach, stąd nazwa). Miał być rekompensatą za przejęty majątek. Władze PRL przekazywały z niego pieniądze na działalność Kościoła, ale często stawał się on elementem gry z Kościołem - wypłacano z niego m.in. pensje dla tzw. księży patriotów.

Od 1989 r. z Funduszu opłacane są składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne duchownych, także wszystkich Kościołów niekatolickich (z wyjątkiem tych duchownych, którzy są zatrudnieni na umowę o pracę). Za członków zakonów klauzurowych i misjonarzy w okresach pracy na terenach misyjnych Fundusz finansował składki w 100 proc., a za pozostałych duchownych nie podlegających ubezpieczeniom z innych tytułów - w 80 proc. Część pieniędzy była przeznaczana na działalność dobroczynną i konserwację zabytków sakralnych.

Co o projekcie rządu sądzi Kościół? Minister administracji i cyfryzacji Michał Boni poprosił, aby Kościoły wyraziły swoją opinię w ciągu miesiąca.



Więcej... http://wyborcza.pl/1,75478,11348089,Rzad__zlikwidujmy_Fundusz_Koscielny.html#ixzz1pC19R5MQ



Przemek

--

"To nie pierwszy "historyczny" komentarz Kaczyńskiego poddający w wątpliwość
jego wizerunek antykomunisty z nożem w zębach."


http://polska.newsweek.pl/kaczynski-dobry-jak-gierek-- sprawny-jak-sb,88470,1,1.html

Data: 2012-03-15 14:51:12
Autor: zdumiony
0,3 proc. podatku dla Kościoła
Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jjsrsb$h8e$1inews.gazeta.pl...
Będą zmiany w finansowaniu Kościoła. Rząd proponuje, by na kościoły i związki wyznaniowe można było dobrowolnie przeznaczać 0,3 proc. podatku rocznego. To ma być alternatywa dla Funduszu Kościelnego. Dzisiaj rozmawiali o tym przedstawiciele państwa i Kościoła na spotkaniu Komisji Wspólnej Rządu i Episkopatu

Nie zgadzam się, wolę dawać na tacę

Data: 2012-03-15 15:22:58
Autor: Przemysław W
0,3 proc. podatku dla Kościoła

Użytkownik "zdumiony" <zdumiony@jestem.pl> napisał w wiadomości news:jjss4e$rvb$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jjsrsb$h8e$1inews.gazeta.pl...
Będą zmiany w finansowaniu Kościoła. Rząd proponuje, by na kościoły i związki wyznaniowe można było dobrowolnie przeznaczać 0,3 proc. podatku rocznego. To ma być alternatywa dla Funduszu Kościelnego. Dzisiaj rozmawiali o tym przedstawiciele państwa i Kościoła na spotkaniu Komisji Wspólnej Rządu i Episkopatu

Nie zgadzam się, wolę dawać na tacę


Nie jestem zdumiony.


Przemek

--

"To nie pierwszy "historyczny" komentarz Kaczyńskiego poddający w wątpliwość
jego wizerunek antykomunisty z nożem w zębach."


http://polska.newsweek.pl/kaczynski-dobry-jak-gierek-- sprawny-jak-sb,88470,1,1.html

Data: 2012-03-16 06:01:16
Autor: stevep
0,3 proc. podatku dla Kościoła
Dnia 15-03-2012 o 14:51:12 zdumiony <zdumiony@jestem.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "PrzemysÂław W" <BroĂąmy RP przed pisem@...pl> napisaÂł w  wiadomoÂści
news:jjsrsb$h8e$1inews.gazeta.pl...
BĂŞdÂą zmiany w finansowaniu KoÂścioÂła. RzÂąd proponuje, by na koÂścioÂły i
zwiÂązki wyznaniowe moÂżna byÂło dobrowolnie przeznaczaĂŚ 0,3 proc. podatku
rocznego. To ma byĂŚ alternatywa dla Funduszu KoÂścielnego. Dzisiaj
rozmawiali o tym przedstawiciele paĂąstwa i KoÂścioÂła na spotkaniu Komisji
WspĂłlnej RzÂądu i Episkopatu

Nie zgadzam siĂŞ, wolĂŞ dawaĂŚ na tacĂŞ



Nie pitol, wolisz nic nie dawać.

--
stevep
UĹźywam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2012-03-16 18:10:16
Autor: pluton
0,3 proc. podatku dla Kościoła

Nie zgadzam się, wolę dawać na tacę



To bedzie zakazane, pod kara wielomilionowej grzywny lub dozywocia.

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2012-03-15 15:44:43
Autor: WW
Rząd: 0,3 proc. podatku dla Kościoł a
W dniu 2012-03-15 14:46, Przemysław W pisze:
To ma być alternatywa dla Funduszu Kościelnego. Dzisiaj rozmawiali o tym
przedstawiciele państwa i Kościoła na spotkaniu Komisji Wspólnej Rządu i
Episkopatu

A niby dlaczego rząd ma cokolwiek płacić na kościół?

Pozdrawiam
WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
  Polska będzie wiochą a Polak burakiem”.

Data: 2012-03-15 16:30:14
Autor: pulsar
Rząd: 0,3 proc. podatku dla Kościoł a
W dniu 2012-03-15 15:44, WW pisze:
A niby dlaczego rząd ma cokolwiek płacić na kościół?

Każdy rząd, którego źródłem siły jest PR, boi
się 'ambony'. Ale w Polsce od niedawna to się
nie sprawdza. Zaczynamy rozumieć, że w relacjach
z kościołem, optymalny jest wariant niemiecki.
Ale aby to wprowadzić, trzeba mieć jaja...

--
idź wyprostowany wśród tych co na kolanach
/Herbert "Przesłanie"/

Data: 2012-03-15 16:50:22
Autor: sofu
Rząd: 0,3 proc. podatku dla Kościoła

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:jjsv94$ora$2node2.news.atman.pl...
W dniu 2012-03-15 14:46, Przemysław W pisze:
To ma być alternatywa dla Funduszu Kościelnego. Dzisiaj rozmawiali o tym
przedstawiciele państwa i Kościoła na spotkaniu Komisji Wspólnej Rządu i
Episkopatu

A niby dlaczego rząd ma cokolwiek płacić na kościół?


-- -- -- -- -- -- -- -

KRK przypomina solitra uzbrojonego, którego nie sposób wysrać.
Ich uzasadnienie dla pasożytowaniu na państwie jest żadne, uważaja że im się należy i chuj!
Nie waĹźne, Ĺźe otrzymali zwrot  majatki i jeszcze występuja o więcej na drodze sądowej.
To nie ma żadnego znaczenia dla tej sekty. Jeśli taki jest przykład moralnosci katolickiej od strony "pasterzy",
to co się dziwić moralnosci bydła?


sofu

Data: 2012-03-16 18:11:03
Autor: pluton
Rząd: 0,3 proc. podatku dla Kościoła

A niby dlaczego rząd ma cokolwiek płacić na kościół?



Bo ksiadz z ambony powie moherowi, na kogo glosowac.

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2012-03-16 18:09:28
Autor: pluton
0,3 proc. podatku dla Kościoła
Będą zmiany w finansowaniu Kościoła. Rząd proponuje, by na kościoły i
związki wyznaniowe można było dobrowolnie przeznaczać 0,3 proc. podatku

Kto zakłada kosciolek ? Bedziemy sie wymieniac darowiznami.

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Data: 2012-03-16 22:49:32
Autor: sofu
0,3 proc. podatku dla Kościoła

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jjvs99$bpe$1inews.gazeta.pl...
Będą zmiany w finansowaniu Kościoła. Rząd proponuje, by na kościoły i
związki wyznaniowe można było dobrowolnie przeznaczać 0,3 proc. podatku

Kto zakłada kosciolek ? Bedziemy sie wymieniac darowiznami.

--

No, przeciez jest już Kościół Dinozaurusowy. Trzeba by zebrać wiernych, zarejestrować i modląc się do Boga Prawdziwego Wielkiego Dinozaurosa zbierać datki na jego działalność i korzystać z ulg przewidzianych prawem.
Znam pewnego gościa, który bawi się w kaznodzieje (tylko nie wiem co propaguje, bo nie pytałem go o to) i nieźle na tym wychodzi.


sofu

Data: 2012-03-16 23:23:06
Autor: pluton
0,3 proc. podatku dla Kościoła
No, przeciez jest już Kościół Dinozaurusowy. Trzeba by zebrać wiernych,
zarejestrować i modląc się do Boga Prawdziwego Wielkiego Dinozaurosa
zbierać
datki na jego działalność i korzystać z ulg przewidzianych prawem.
Znam pewnego gościa, który bawi się w kaznodzieje (tylko nie wiem co
propaguje, bo nie pytałem go o to) i nieźle na tym wychodzi.

Nie ośmielił bym się mieszać w to Prawdziwego Boga Wielkiego Dinozaurosa.

Tylko te chujki z KK tluka kase podpierajac sie motywami religijnymi.

--
pozdrawiam
P.L.U.T.O.N.: Positronic Lifeform Used for Troubleshooting and Online
Nullification

Rząd: 0,3 proc. podatku dla Kościoła

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona