Rz±d szykuje g³êbsze ciêcia

Data: 2010-08-12 20:00:26
Autor: Bogdan Idzikowski
Rz±d szykuje g³êbsze ciêcia
Zasi³ki pogrzebowe ni¿sze o po³owê, deficyt bud¿etowy poni¿ej 45 mld z³, a w administracji zakaz zatrudniania nowych pracowników. Rz±d chce dzia³aæ bardziej ambitnie od za³o¿eñ, które wpisa³ do wieloletniego planu finansowego. Wysoko¶æ deficytu w projekcie przysz³orocznego bud¿etu bêdzie ni¿sza od 45 mld z³ zadeklarowanych tydzieñ temu.

http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/298644,rzad-szykuje-glebsze-ciecia.html

I co wy na to?

Data: 2010-08-12 20:03:18
Autor: u2
Rz±d szykuje g³êbsze ciêcia
I co wy na to?

¦ciemniaj± jak zwykle. 'Efekty' : rekordowa dziura bud¿etowa, rekordowy
d³ug publiczny.

Data: 2010-08-12 21:06:10
Autor: the_foe
Rz±d szykuje g³êbsze ciêcia
W dniu 2010-08-12 20:03, u2 pisze:
I co wy na to?

¦ciemniaj± jak zwykle. 'Efekty' : rekordowa dziura bud¿etowa, rekordowy
d³ug publiczny.

klamiesz rekordowy deficyt byl za millera (ok 10%) a rekordowy dlug publiczny kolo 1990 roku (ok 300% PKB - co wiekszosc splacono podatkiem inflacyjnym)

--
the_foe

Data: 2010-08-12 20:05:14
Autor: raff
Rząd szykuje głębsze cięcia
Zasiłki pogrzebowe niższe o połowę, deficyt budżetowy poniżej 45 mld zł,
a w administracji zakaz zatrudniania nowych pracowników. Rząd chce
działać bardziej ambitnie od założeń, które wpisał do wieloletniego
planu finansowego. Wysokość deficytu w projekcie przyszłorocznego
budżetu będzie niższa od 45 mld zł zadeklarowanych tydzień temu.

http://gospodarka.dziennik.pl/news/artykuly/298644,rzad-szykuje-glebsze-ciecia.html

I co wy na to?

Bujdy na resorach ?

R.

--
                Save The Whale!
http://fusyfusyfusy.blox.pl/resource/wieloryb.jpg

Data: 2010-08-12 20:26:57
Autor: jadrys
Rz±d szykuje g³êbsze ciêcia
[...]

Kolejny atak na ludzi biednych. Bogaci maja w nosie te ich "zasi³ki pogrzebowe".  A biedny staruszek czy staruszka byæ mo¿e sama bêdzie musia³a kopaæ grób dla wspó³ma³¿onka..

A jeszcze parê miesiêcy menda wyp³aca³a kolosalne nagrody za ¶mieræ  rodzinom swoich kolesi od koryta.

--
Kapitalizm jest chorob± (zaraz±) z któr± nale¿y walczyæ..

Data: 2010-08-12 21:04:23
Autor: the_foe
Rz±d szykuje g³êbsze ciêcia
[...]

a ja na to, ze deficyt powinien byc 0. Nawet kosztem podniesienia VATu do 25% w jednolitej stawce. Ja jestem za tym by do konstytucji wpisac zakaz zadluzania sie panstwa. Rzad mialby prawo tylko do emisji obligacji wojennych (na wojsko) i infrastrukturalnych (na budowe wielkich inwestycji takich jak autostrady itp). Jedynymi jednostakami majacymi prawo zadluzac sie do woli powinny byc samorzady i to one powinny zajac sie we wlasnym zakresie szkolnictwem i sluzab zdrowia.

--
the_foe

Data: 2010-08-13 09:09:40
Autor: Tomek
Rz±d szykuje g³êbsze ciêcia

[...]

To piêkna teoria. Tyle ¿e w³a¶nie pisano o przekrêtach w wojsku, przy budowie autostrad te¿ dziej± siê dziwne rzeczy. Wiêc na kolesi posz³oby wiêkszo¶æ tych pieniêdzy...
Tomek

"By ¿y³o siê lepiej - powiedzia³ Miro do Zbycha"

Data: 2010-08-13 09:25:29
Autor: WW
[...]

Szkoda, że nie szuka kasy tam, gdzie ona jest.
Dla przykładu CIT mamy chyba najniższy w UE
Co prawda p. donald obiecywał, że przyciśnie banki i korporacje, ale szybko przywołano go do pionu.

Pozdrawiam
  WW
"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein Führer"
"Kiedy Niemcy uznają się za ofiary II Wojny Światowej, ich sąsiedzi powinni zacząć się bać. "

Data: 2010-08-13 12:50:50
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:4c64f376$0$22806$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ty ekonomisto z bożej łaski. Gdy obniżono CIT z 27 do 19, to do kasy wpłynęło wiecej pieniędzy niż przed obniżką.

"Jak nie wylÄ…dujÄ™(my), to mnie zabije(jÄ…)"

Data: 2010-08-13 14:00:08
Autor: WW
[...]

No patrz Pan, a te durne Angole maja 28%,głupie Szwaby 37%, Żabojady 35% a nawet Włochy 31%.

No ale jak by Ciebie wzięli na doradce to pewnie by zaraz obniżyły - prawda ?

Podobnie z podatkiem od zysków kapitałowych - ale to Pan wielki ekonomista z pewnością wie.

Data: 2010-08-13 14:34:18
Autor: raff
W dniu 2010-08-13 14:00, WW pisze:

[...]

a nawet WÅ‚ochy 31%.

[...]

"Kiedy Niemcy uznajÄ… siÄ™ za ofiary II Wojny Åšwiatowej, ich sÄ…siedzi
powinni zacząć się bać. "

Teraz rozne odcienie lewactwa walcza miedzy soba. Ciekawie sie oglada.

Data: 2010-08-14 07:41:27
Autor: WW
W dniu 2010-08-13 14:34, raff pisze:

Teraz rozne odcienie lewactwa walcza miedzy soba. Ciekawie sie oglada.

To nie walka, a szukanie rozwiÄ…zania :-P

Data: 2010-08-13 14:38:34
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:4c6533d3$0$20992$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jeśli do kasy wpłynęło więcej pieniędzy przy 19% PIT.

A w Angli:
"Groźba exodusu przedsiębiorstw przestraszyła brytyjski rząd. Niektóre firmy - w tym koncern farmaceutyczny Shire Pharmaceutical oraz grupa medialna UBM - przeniosły się już z przyczyn podatkowych do Irlandii. Inne również straszą ucieczką."

http://www.money.pl/podatki/wiadomosci/artykul/brytyjskie;podatki;odstraszaja,213,0,339669.html

"Jak nie wylÄ…dujÄ™(my), to mnie zabije(jÄ…)"

Data: 2010-08-14 07:48:35
Autor: WW
[...]

Ten argument jest do znudzenia przywoływany przez szefów Banków i korporacji. Jednak to tylko strachy na lachy.
Nie tak łatwo bank przenieść. Poza tym w Polsce prawie wszystkie banki i tak są zagraniczne, to czego się mamy bać ???
Osławione zakłady zagraniczne w większości działają do momentu zwolnienia podatkowego a potem przenoszą produkcje do następnego państwa i mają nowe zwolnienia.

Więc czego mamy się bać ?

Data: 2010-08-13 15:50:49
Autor: the_foe
Rząd szykuje głębsze cięcia
W dniu 2010-08-13 14:00, WW pisze:
No patrz Pan, a te durne Angole maja 28%,głupie Szwaby 37%, Żabojady 35%
a nawet WÅ‚ochy 31%.

za dostep do rynku gdzie ludzie maja kase a nie drobne kosztuje.

--
the_foe

Data: 2010-08-14 09:22:56
Autor: kochamspamWYTNIJTO
A mo¿e 50% !

> [...]
> wpłynęło wiecej pieniędzy niż przed obniżką.

No patrz Pan, a te durne Angole maja 28%,głupie Szwaby 37%, Żabojady 35% a nawet Włochy 31%.
[...]
WW

Skoro te kraje maj± a¿ tak wysoki VAT...
Co szkodzi wypróbowaæ wiêc 50% - a nu¿ nêdzie to zbawienne dla gospodarki?
P.S.
Nie zwiêkszy to kosztów ob³ugi.
A w ogo³e to jeste¶my w lepszej sytuacji ni¿ Sumerowie, którzy 5000 lat temu musieli wystawiaæ faktury VATowskie na tabliczkach glinianych - i w efekcie zabrak³o tam gliny.

Data: 2010-08-14 09:38:47
Autor: Bogdan Idzikowski
A mo¿e 50% !

U¿ytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:47f6.000012f4.4c664450newsgate.onet.pl...

> [...]

musieli wystawiaæ faktury VATowskie na tabliczkach glinianych - i w efekcie

Czytacie, ale chyba nie rozumiecie, co jest napisane.
"Gdy obni¿ono CIT z 27 do 19, to do kasy wp³ynê³o wiêcej pieniêdzy ni¿ przed obni¿k±."
Ka¿de zwiêkszenie CIT spowoduje zmniejszenie dochodów do bud¿etu.

--

J. Kaczyñski - "musimy uzyskaæ w³a¶ciw± odpowied¼"

"Jak nie wyl±dujê(my), to mnie zabije(j±)"

Data: 2010-08-14 09:52:56
Autor: kochamspamWYTNIJTO
A mo¿e 50% !

> [...]

Ka¿de zwiêkszenie CIT spowoduje zmniejszenie dochodów do bud¿etu.

Wiem, wiem... krzywa Leffera (czy jak mu tam).
Ale mam w±tpliwo¶æ zasadnicz±:
Celem pañstwa jest aby jego obywatelom powodzi³o siê jak najlepiej!
Czy jest to równowa¿ne jak najwiêkszym wp³ywom do skarbu pañstwa?
(tu te¿ przyda³aby siê krzywa jakiego¶ Xeffera)

Data: 2010-08-14 10:01:34
Autor: WW
A może 50% !
W dniu 2010-08-14 09:52, kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl pisze:

Ale mam wątpliwość zasadniczą:
Celem państwa jest aby jego obywatelom powodziło się jak najlepiej!
Czy jest to równoważne jak największym wpływom do skarbu państwa?
(tu też przydałaby się krzywa jakiegoś Xeffera)

To jest właśnie błąd popełniany przez wszystkie, bez wyjątku, rządy. Przyjmuje się za aksjomat, że im większe wpływy do budżetu tym lepiej.
A to nieprawda.
Takie podejście prowadzi do rozbuchania biurokracji ponad wszelką miarę i tylko ułatwia wypływanie/wykradanie środków z budżetu.
Należy zracjonalizować państwo i ograniczyć administracje do niezbędnego minimum.

Data: 2010-08-14 12:08:59
Autor: kochamspamWYTNIJTO
A może 50% !
> [...]

Należy zracjonalizować państwo i ograniczyć administracje do niezbędnego minimum.

Czy to rzeczywi¶cie "b³±d" - kwestia dyskusyjna (w ka¿dym razie przyjemniej jest rozporz±dzaæ wiêksz± kwot± - w "interesie wszystkich").

Co najdziwniejsze - wiêkszo¶c ludzi wydaje siê przywi±zywaæ ma³± wagê do losu pieniêdzy publicznych (w swoich drobnych interesach, owszem - s± ostro¿ni).
Widaæ to jaskrawo na tej grupie - najbardziej rozdmuchane s± w±tki plotkarskie b±d¼ ma³o istotne. Kiedy mowa jest o podatkach, buzecie pañstwa, ustawach - w±tek po 2-3 wypowiedziach zamiera.

Mo¿e to g³upota a mo¿e chytro¶æ ch³opka-roztropka:
"Niech zabior± wszystkim jak najwiêcej - lepiej na tym wyjdê, bo wiêcej uda mi siê uszczkn±æ dla siebie" (np za³atwiê sobie przez znajomych dobry etata urzêdniczy).
A mo¿e jeszcze co¶ innego...?

Data: 2010-08-14 05:33:54
Autor: D.J.MC Donald Musk
A może 50% !
On 14 Sie, 12:08, kochamspamWYTNI...@poczta.onet.pl wrote:

> [...]

siê uszczkn±æ dla siebie" (np za³atwiê sobie przez znajomych dobry etata

Wys³ano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl

bo POstwo nie chce rozmawiac o podatkach, sluzbie zdrowia, wojsku,
stos. miedzynarodowych tylko woli plesc o krzyzu i kilku moherach. Tak
jest wygodniej i latwiej w tej zadymie krasc i machlaczyc...

Data: 2010-08-14 14:35:18
Autor: u2
A mo¿e 50% !
W dniu 2010-08-14 14:33, D.J.MC Donald Musk pisze:
bo POstwo nie chce rozmawiac o podatkach, sluzbie zdrowia, wojsku,
stos. miedzynarodowych tylko woli plesc o krzyzu i kilku moherach. Tak
jest wygodniej i latwiej w tej zadymie krasc i machlaczyc.

To jest w³a¶nie polityka "mi³o¶ci" w wydaniu partii oszustów.

Data: 2010-08-13 15:48:15
Autor: the_foe
W dniu 2010-08-13 09:25, WW pisze:
przyciśnie banki i korporacje, ale szybko przywołano go do pionu.

banki i korporacje moga sie wyprowadzic z Polski zwolnic ludzi ze nie bedzie ich stac nawet na produkty z 0% stawka VAT. ogarnij sie czlowieku.

--
the_foe

Data: 2010-08-14 08:38:22
Autor: jadrys
?

[...]

Donald przyciskajÄ…c banki,  przyciÅ›nie nas - obywateli od ich usÅ‚ug uzależnionych.. Zaraz popodnoszÄ… różne opÅ‚aty.. Å»eby tylko pan Prezes nie doznaÅ‚ żadnego uszczerbku na swoich pensjach i premiach.

Data: 2010-08-14 08:54:03
Autor: WW
Rząd szykuje głębsze cięcia
W dniu 2010-08-14 08:38, jadrys pisze:

Donald przyciskając banki, przyciśnie nas - obywateli od ich usług
uzależnionych.. Zaraz popodnoszą różne opłaty.. Żeby tylko pan Prezes
nie doznał żadnego uszczerbku na swoich pensjach i premiach.

To nie takie proste. Na rynku ogromna konkurencja a przeniesienie podatku od zysków kapitałowych na klientów wcale nie jest takie proste.
Nie można od tak podnieść np. opłat za prowadzenie konta.
Banki podlegają ścisłej kontroli.

Gdyby było proste, to nikt nie naciskał by na premiera aby wycofał się ze swoich obietnic.

Data: 2010-08-13 11:42:36
Autor: konserwator
Rz±d szykuje g³êbsze ciêcia

U¿ytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4c6436bc$1news.home.net.pl...
Zasi³ki pogrzebowe ni¿sze o po³owê, deficyt bud¿etowy poni¿ej 45 mld z³, a w administracji zakaz zatrudniania nowych pracowników.

znaczy najpierw nazatrudniali 45000 pociotkow a teraz wprowadzaja zakaz zatrudniania...
ot oszczednosci... -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Rz±d szykuje g³êbsze ciêcia