Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   [p.com] Rząd zbuduje CPL. To już pewne

[p.com] Rząd zbuduje CPL. To już pewne

Data: 2017-03-13 19:02:51
Autor: J.F.
[p.com] Rząd zbuduje CPL. To już pewne
Użytkownik "Grzegorz Tomczyk"  napisał w wiadomości
http://www.pasazer.com/news/33762/rzad,zbuduje,cpl,to,juz,pewne.html
W rządzie zapadła decyzja o budowie nowego Centralnego Portu Lotniczego

Zanim rzad zacznie budowac, to moze mu sie kadencja skonczyc :-)

Nowe lotnisko powstanie niemal na pewno gdzieś między Warszawą a Łodzią. Będzie włączone w sieć autostrad, zbudowana zostanie też nowa linia kolejowa, być może pierwsza w Polsce linia dużych prędkości.

No wlasnie - autostrady to troche malo, bo jeszcze trzeba parkingi.
A potem pasazerowie i tak beda woleli z Okecia, bo taniej i szybciej sie dojezdza :-)

Docelowo oznacza to, że Lotnisko Chopina zostanie zamknięte po uruchomieniu CPL.

No, jak sie podzieli na dzialki i sprzeda, to inwestycja moze sie oplacac :-)

Do czasu oddania nowego lotniska rozbudowywane w miarę możliwości będą obydwa działające w rejonie Warszawy lotniska. Coś na kształt duoportu zatem jednak powstanie, choć tylko jako rozwiązanie przejściowe.

Uuu, to na ile rzad inwestycje szacuje ? zbuduje za 30 lat ? Bo inaczej to rozbudowa moze nie miec sensu.

I niech rzad najpierw sprawdzi, czy nie zamierza wczesniej Unii zlikwidowac, bo moze znow nie bedzie potrzebne takie duze lotnisko :-)

Rząd PiS od objęcia władzy jesienią 2015 r. wskrzesił pomysł budowy CPL, który po raz pierwszy był rozważany już siedem lat temu. Ministerstwo Infrastruktury zapowiadało szerokie konsultacje z branżą i szczegółowe analizy. W lipcu 2016 r. w resorcie powołany został zespół ds. CPL. Jednak proces decyzyjny mocno przyspieszył po wywiadzie posła Kaczyńskiego w połowie lutego - prezes PiS w Radiu Białystok powiedział wtedy, że Polska potrzebuje nowego międzynarodowego lotniska, bo "nie może być prowincją".

Sluszne slowa ... ale z lotniczej komunikacji krajowej rezygnujemy ?
Bo tu widze miejsce dla Okecia.

- Istniejące ograniczenia natury urbanistyczno-przestrzennej, a także ograniczenia środowiskowe nie pozwalają na podjęcie prac, w efekcie których przepustowość Lotniska Chopina zostałaby zwiększona. Obecnie jest to 470-480 operacji lotniczych na dobę, 500 w szczytowym okresie letnim. Wszelkie inwestycje, np. budowa dodatkowych stanowisk do obsługi pasażerów, rozbudowa pirsu i miejsc postojowych dla największych samolotów, poprawią jakość świadczonych usług, jednak finalnie nie pozwolą na zwiększenie jego przepustowości, której maksymalna wartość sięga 600 operacji na dobę - przekonuje Szpikowski.

A ile ma Heathrow ? No ale tam sa dwa pasy ...

- Sam LOT w 2025 r. ma obsługiwać 17,5 mln podróżnych rocznie. Jeśli mamy zbudować solidną, efektywną linię lotniczą, to tego nie da się zrobić z Lotniska Chopina.

A kto powiedzial, ze to to z jednego lotniska ma byc ?

J.

Data: 2017-03-13 20:23:02
Autor: szczepan bialek
[p.com] Rząd zbuduje CPL. To już pewne

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:58c6decc$0$656$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Grzegorz Tomczyk"  napisał w wiadomości

- Istniejące ograniczenia natury urbanistyczno-przestrzennej, a także ograniczenia środowiskowe nie pozwalają na podjęcie prac, w efekcie których przepustowość Lotniska Chopina zostałaby zwiększona. Obecnie jest to 470-480 operacji lotniczych na dobę

A ile ma Heathrow ? No ale tam sa dwa pasy ...

Zdaje mi sie ze starty byly co dwie minuty.
Czyli 30 na godzine. Na dobe daje to okolo 700 z jednego pasa.
A byly dwa. Z jednego startowaly Jumbo a z drugiego mniejsze.
Niech mnie ktos poprawi bo podziwialem to 25 lat temu.
S*

Data: 2017-03-13 22:10:59
Autor: P.B.
[p.com] Rząd zbuduje CPL. To już pewne
Dnia Mon, 13 Mar 2017 20:23:02 +0100, szczepan  bialek napisał(a):

Zdaje mi sie ze starty byly co dwie minuty.
Czyli 30 na godzine. Na dobe daje to okolo 700 z jednego pasa.
A byly dwa. Z jednego startowaly Jumbo a z drugiego mniejsze.
Niech mnie ktos poprawi bo podziwialem to 25 lat temu.

Teraz chyba separacje są mniejsze. Mam wrażenie, że nawet do minuty schodzą
w godzinach szczytu. O tyle jest łatwiej, że Concorde już nie latają, a i
turbopropy na Heathrow też się nie zapuszczają. Wszystko co tam lata jest
podobne pod względem prędkości lotu i wznoszenia. Jakiś wielkich analiz nie
robiłem, ale tak na oko to typowo na jednym pasie odbywają się lądowania, a
na drugim starty. W ciągu dnia zdarzają się zamiany pasów. Kierunkami
operacji rządzi oczywiście kierunek wiatru. Może chce się komuś na FR24
pogapić i sprawdzić. Ja będę trzy dni w maju cztery kilometry od pasa
mieszkał, ale plan wizyty jest tak napięty, że pewnie nie będzie czasu
posiedzieć w oknie ze stoperem w ręce.

Nie wiem jak teraz, ale dla LHR bardzo długo ograniczeniem była
przepustowość terminali, a nie ilość dróg startowych. Nie wiem, czy po
oddaniu do użytku piątego terminala jest to jeszcze aktualne.

p.s. w godzinach 23:00 - 6:00 operacje lotnicze są ograniczone do minimum.
Muszą być straszne dopłaty za hałasowanie w nocy. --
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2017-03-14 09:38:58
Autor: Shrek
[p.com] Rząd zbuduje CPL. To już pewne
W dniu 13.03.2017 o 19:02, J.F. pisze:

A ile ma Heathrow ? No ale tam sa dwa pasy ...

Nie ma też żadnej fundamentalnej przeszkody, żeby dobudować równoległy pas do 33/15.

BTW - co to?

https://www.google.pl/maps/@52.1674585,20.9622588,561m/data=!3m1!1e3?hl=pl

Planowana droga kołowania, bo równoległa droga startowa to chyba zbyt wąsko.

Shrek

[p.com] Rząd zbuduje CPL. To już pewne

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona