Data: 2017-03-13 19:02:51 | |
Autor: J.F. | |
[p.com] Rząd zbuduje CPL. To już pewne | |
Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał w wiadomości
http://www.pasazer.com/news/33762/rzad,zbuduje,cpl,to,juz,pewne.html Zanim rzad zacznie budowac, to moze mu sie kadencja skonczyc :-) Nowe lotnisko powstanie niemal na pewno gdzieś między Warszawą a Łodzią. Będzie włączone w sieć autostrad, zbudowana zostanie też nowa linia kolejowa, być może pierwsza w Polsce linia dużych prędkości. No wlasnie - autostrady to troche malo, bo jeszcze trzeba parkingi. A potem pasazerowie i tak beda woleli z Okecia, bo taniej i szybciej sie dojezdza :-) Docelowo oznacza to, że Lotnisko Chopina zostanie zamknięte po uruchomieniu CPL. No, jak sie podzieli na dzialki i sprzeda, to inwestycja moze sie oplacac :-) Do czasu oddania nowego lotniska rozbudowywane w miarę możliwości będą obydwa działające w rejonie Warszawy lotniska. Coś na kształt duoportu zatem jednak powstanie, choć tylko jako rozwiązanie przejściowe. Uuu, to na ile rzad inwestycje szacuje ? zbuduje za 30 lat ? Bo inaczej to rozbudowa moze nie miec sensu. I niech rzad najpierw sprawdzi, czy nie zamierza wczesniej Unii zlikwidowac, bo moze znow nie bedzie potrzebne takie duze lotnisko :-) Rząd PiS od objęcia władzy jesienią 2015 r. wskrzesił pomysł budowy CPL, który po raz pierwszy był rozważany już siedem lat temu. Ministerstwo Infrastruktury zapowiadało szerokie konsultacje z branżą i szczegółowe analizy. W lipcu 2016 r. w resorcie powołany został zespół ds. CPL. Jednak proces decyzyjny mocno przyspieszył po wywiadzie posła Kaczyńskiego w połowie lutego - prezes PiS w Radiu Białystok powiedział wtedy, że Polska potrzebuje nowego międzynarodowego lotniska, bo "nie może być prowincją". Sluszne slowa ... ale z lotniczej komunikacji krajowej rezygnujemy ? Bo tu widze miejsce dla Okecia. - Istniejące ograniczenia natury urbanistyczno-przestrzennej, a także ograniczenia środowiskowe nie pozwalają na podjęcie prac, w efekcie których przepustowość Lotniska Chopina zostałaby zwiększona. Obecnie jest to 470-480 operacji lotniczych na dobę, 500 w szczytowym okresie letnim. Wszelkie inwestycje, np. budowa dodatkowych stanowisk do obsługi pasażerów, rozbudowa pirsu i miejsc postojowych dla największych samolotów, poprawią jakość świadczonych usług, jednak finalnie nie pozwolą na zwiększenie jego przepustowości, której maksymalna wartość sięga 600 operacji na dobę - przekonuje Szpikowski. A ile ma Heathrow ? No ale tam sa dwa pasy ... - Sam LOT w 2025 r. ma obsługiwać 17,5 mln podróżnych rocznie. Jeśli mamy zbudować solidną, efektywną linię lotniczą, to tego nie da się zrobić z Lotniska Chopina. A kto powiedzial, ze to to z jednego lotniska ma byc ? J. |
|
Data: 2017-03-13 20:23:02 | |
Autor: szczepan bialek | |
[p.com] Rząd zbuduje CPL. To już pewne | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:58c6decc$0$656$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał w wiadomości Zdaje mi sie ze starty byly co dwie minuty. Czyli 30 na godzine. Na dobe daje to okolo 700 z jednego pasa. A byly dwa. Z jednego startowaly Jumbo a z drugiego mniejsze. Niech mnie ktos poprawi bo podziwialem to 25 lat temu. S* |
|
Data: 2017-03-13 22:10:59 | |
Autor: P.B. | |
[p.com] Rząd zbuduje CPL. To już pewne | |
Dnia Mon, 13 Mar 2017 20:23:02 +0100, szczepan bialek napisał(a):
Zdaje mi sie ze starty byly co dwie minuty. Teraz chyba separacje są mniejsze. Mam wrażenie, że nawet do minuty schodzą w godzinach szczytu. O tyle jest łatwiej, że Concorde już nie latają, a i turbopropy na Heathrow też się nie zapuszczają. Wszystko co tam lata jest podobne pod względem prędkości lotu i wznoszenia. Jakiś wielkich analiz nie robiłem, ale tak na oko to typowo na jednym pasie odbywają się lądowania, a na drugim starty. W ciągu dnia zdarzają się zamiany pasów. Kierunkami operacji rządzi oczywiście kierunek wiatru. Może chce się komuś na FR24 pogapić i sprawdzić. Ja będę trzy dni w maju cztery kilometry od pasa mieszkał, ale plan wizyty jest tak napięty, że pewnie nie będzie czasu posiedzieć w oknie ze stoperem w ręce. Nie wiem jak teraz, ale dla LHR bardzo długo ograniczeniem była przepustowość terminali, a nie ilość dróg startowych. Nie wiem, czy po oddaniu do użytku piątego terminala jest to jeszcze aktualne. p.s. w godzinach 23:00 - 6:00 operacje lotnicze są ograniczone do minimum. Muszą być straszne dopłaty za hałasowanie w nocy. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2017-03-14 09:38:58 | |
Autor: Shrek | |
[p.com] Rząd zbuduje CPL. To już pewne | |
W dniu 13.03.2017 o 19:02, J.F. pisze:
A ile ma Heathrow ? No ale tam sa dwa pasy ... Nie ma też żadnej fundamentalnej przeszkody, żeby dobudować równoległy pas do 33/15. BTW - co to? https://www.google.pl/maps/@52.1674585,20.9622588,561m/data=!3m1!1e3?hl=pl Planowana droga kołowania, bo równoległa droga startowa to chyba zbyt wąsko. Shrek |