Rządy ekipy Trzaskowskiego doprowadziły do ruiny budżet Warszawy

Data: 2020-09-24 12:16:22
Autor: u2
Rządy ekipy Trzaskowskiego doprowadziły do ruiny budżet Warszawy
a po nas choćby potop ? czy chytra wymówka, aby prowadzić dalej złodziejską reprywatyzację ?

https://www.salon24.pl/u/zbigniewkuzmiuk/1078565,wyglada-na-to-ze-rzady-ekipy-trzaskowskiego-doprowadzily-do-ruiny-budzet-warszawy

  24 września 2020, 06:22 757 odsłon

Wygląda na to, że rządy ekipy Trzaskowskiego doprowadziły do ruiny budżet Warszawy

1. Wczoraj prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski na konferencji prasowej, mówiąc o konieczności zaciągnięcia kredytu w wysokości 1,3 mld zł, a także o wprowadzeniu podwyżek cen wszystkich rodzajów usług świadczonych przez miasto, w zasadzie przyznał, że rządy jego ekipy ,,rozwaliły" budżet stolicy.

Propozycja podwyżek cen usług komunalnych pojawiła się już kilka miesięcy temu ale ze względu na start Trzaskowskiego w wyborach na prezydenta RP, została szybko wycofana z agendy obrad Rady Warszawy.

Teraz już bez żadnego skrępowania zapowiedział je prezydent Trzaskowski, ba dodał do tego konieczność zaciągnięcia kredytu w wysokości 1,3 mld zł, rezygnację z wielu ważnych dla stolicy inwestycji, a także konieczność sprzedaży wielu atrakcyjnych nieruchomości, (deweloperzy już się cieszą, miasto jest w sytuacji przymusowej, ceny będą atrakcyjne dla kupujących).

2. Oczywiście zdaniem Trzaskowskiego winien tej sytuacji jest rząd Zjednoczonej Prawicy, ponieważ przekazuje mniejsze niż do tej pory środki dla warszawskiego samorządu, mniejsze także mają być o blisko 360 mld zł wpływy z udziałów podatkach PIT i CIT, w stosunku do tych które miasto zaplanowało w budżecie na 2020 rok.

Być może w pracach nad tegorocznym budżetem udziały w dochodach PIT i CIT zostały zawyżone i stąd teraz następuje ich urealnienie, bowiem według informacji ministerstwa finansów wpływy z PIT i CIT do budżetu państwa, są w tym roku na podobnym poziomie na jakim zostały zrealizowane w budżecie w roku 2019.

Zapewne różnie rozkładają się one pomiędzy różne rodzaje jednostek samorządu terytorialnego, ale trudno wręcz sobie wyobrazić, aby w sytuacji kiedy dochody z PIT i CIT na poziomie kraju są podobne jak roku ubiegłym, akurat załamały się w Warszawie.

3. Trzaskowski chce zaciągnąć 1 mld zł długoterminowego kredytu z Europejskiego Banku Inwestycyjnego i kredytu na ponad 300 mln zł z Banku Rozwoju Rady Europy, jak można się domyślać warunki ich udzielenia mogą być atrakcyjne (niskie stopy procentowe) ale miasto zadłużając się w walutach obcych (w tym przypadku w euro), bierze na siebie cały ciężar ryzyka kursowego.
Po zaciągnięciu tych kredytów zadłużenie miasta zwiększy się do kwoty przekraczającej 9 mld zł i są to zobowiązania kredytowe na bardzo wysokim poziomie, mimo tego że Warszawa jest najbogatszym miastem w Polsce.

Trzaskowski zapowiedział także podwyżki cen za śmieci, opłaty z tego tytułu mają być oparte o zużycie wody i wygląda na to, że będą one wysokie ponieważ jednocześnie ma być zaproponowany system osłonowy dla rodzin wielodzietnych.

Miasto ma także zaproponować radzie miejskiej rozszerzenie stref płatnego parkowania i podwyżki opłat z tego tytułu, a także podwyżkę cen biletów komunikacji miejskiej.

Jednocześnie prezydent miasta chce zaproponować przesunięcie oddania do użytku dużych inwestycji infrastrukturalnych (nawet poza rok 2023) takich jak budowa linii tramwajowej na Gocław, obwodnicy Śródmieścia, siedziby teatru Rozmaitości, czy też siedziby Sinfonii Varsovia.

4. Konieczność zaciągnięcia wysokiego kredytu przekraczającego 1,3 mld zł, znaczące podwyżki cen usług świadczonych dla mieszkańców, a także rezygnacja albo przesunięcie w czasie oddania do użytku bardzo ważnych inwestycji, oraz konieczność sprzedaży atrakcyjnych nieruchomości, pokazują, że budżet Warszawy jest dosłownie w rozsypce.

Oczywiście zapewne wpływy z podatków i tych lokalnych i tych w których miasto ma udziały (PIT i CIT) ze względu na skutki pandemii będą w tym roku mniejsze niż w poprzednim ale skala dodatkowego zadłużania się i podwyżek cen usług komunalnych pokazują, że ekipa Trzaskowskiego doprowadziła wręcz do ruiny finanse najbogatszego miasta w Polsce.

Opublikowano: 24 września 2020, 06:22

Data: 2020-09-24 06:21:10
Autor: Zenek Kapelinder
czwartek, 24 września 2020 o 12:16:23 UTC+2 u2 napisał(a):
[...]
Zadłużenie zwiększy się do dziewięciu miliardów złotych. Stolica największego naszego wroga zadłużona jest na na 46 miliardów euro. Dług na belinczyka to 13,6 tysiąca ojro. Lepsze wskaźniki miała lll rzesza przed wybuchem wojny
Tu https://natemat.pl/190385,upadly-berlin#
też parę ciekawostek. Artykuł może nie najmłodszy ale co się mogło przez 4 lata zmienić? Nic albo na gorzej.

Data: 2020-09-24 15:36:05
Autor: u2
[...]

czyli Czaskoski zapatrzył się na Berlin ? n.p. to dlatego Czaskoski nie chce lotniska w Bolanda, bo buduje się w Berlinie ?

Data: 2020-09-24 06:52:19
Autor: Zenek Kapelinder
czwartek, 24 września 2020 o 15:36:07 UTC+2 u2 napisał(a):
czyli Czaskoski zapatrzył się na Berlin ? n.p. to dlatego Czaskoski nie chce lotniska w Bolanda, bo buduje się w Berlinie ?
Na nic się nie zapatrzył. Oni są tak głupi że z wyjątkiem robienia drobnych przekrętów nic nie potrafią. Nie tylko u nas takie betoniki są u władzy. lll rzesza była sporo mniej zadłużona na obywatela ale chociaż za dodrukowywane pieniądze zbudowali armię mająca szansę wygrać wojnę. Przy okazji zbudowali drogi, fabryki itd. A co dzisiejsi rządzący w niemczech zrobili? Drukują coś co nazywają pieniędzmi. Inni korzystający z tego samego zamiennika pieniądza jak widzą że niemcy drukują ile chcą to też sobie drukują. Państwa muszą mieć własne waluty bo wtedy można określić ich stan finansów.

Data: 2020-09-24 17:54:36
Autor: u2
[...]

e tam, dopiero plan Marshalla postawił Niemcy na nogi, mieli przez dekady ochronę wojskową wujka Sama, na którą się teraz wypinają

to nie może dać dobrych efektów dla Niemiec, a nawet dla świata

zawsze te niemieckie kombinowanie z Rosją jest przyczyną ogólnoświatowych kłopotów

Data: 2020-09-24 12:39:10
Autor: Pisiorowy Escobar
w <5f6c71f5$0$512$65785112@news.neostrada.pl>, u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

Wygląda na to, że rządy ekipy Trzaskowskiego doprowadziły do ruiny budżet Warszawy

tak to jest jak się zwala całą robotę na samorządy.
i jeszczde doprowadza budżet państwa do 300mld deficytu :D :D
liż pachołku, liż :D :D

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2020-09-24 13:00:23
Autor: u2
Rządy ekipy Trzaskowskiego doprowadziły do ruiny budżet Warszawy

liż dalej:)

Data: 2020-09-24 19:52:11
Autor: _Master_
Rządy ekipy Trzaskowskiego doprowadziły do ruiny budżet Warszawy
Jak dochody rosły to był sukces samorządu Warszawy a jak spadają to wina władzy centralnej.

Ubaw po pachy ;-)

Data: 2020-09-25 15:06:03
Autor: Pisiorowy Escobar
Rządy ekipy Trzaskowskiego doprowadziły do ruiny budżet Warszawy
w <5f6cdccb$0$526$65785112@news.neostrada.pl>, _Master_ <Master@z.pl>
napisał(-a):

Jak dochody rosły to był sukces samorządu Warszawy a jak spadają to wina władzy centralnej.

Ubaw po pachy ;-)

tak jest jak twoi panowie coraz więcej zadań ci dają a kasę zabierają :D
ale liż dalej :)

Data: 2020-09-25 15:04:56
Autor: u2
Rządy ekipy Trzaskowskiego doprowadziły do ruiny budżet Warszawy

liż dalej:)))))))))))))))))))))))

Data: 2020-09-25 10:58:41
Autor: Runt
Czyje rządy doprowadziły do ruiny budżet Warszawy
W dniu 2020-09-24 o 12:16, u2 pisze:
a po nas choćby potop ? czy chytra wymówka, aby prowadzić dalej złodziejską reprywatyzację ?

Gdzie jest jedyny sprawiedliwy Patryk Jaki?

Prysnął do PE.

--
Runt

Oculum pro oculo et dentem pro dente!