Rządzi wuzetka!

Data: 2010-08-30 13:07:31
Autor: Bogdan Idzikowski
Rządzi wuzetka!
W internetowej wersji Gazety stołecznej czytam właśnie, że ciacho w wdzięcznej nazwie wuzetka trzyma się dobrze. Tak dobrze, że zostało uznane (obok pyz) najpopularniejszym warszawskim przysmakiem. Nikt nie ma też pretensji, a nawet nie wyobraża sobie, by temu torcikowi zmieniono nazwę. Przypominam, że zaledwie kilka lat temu nawiedzeni, chwilowo u koryta, chcieli na siłę i błyskawicznie skasować wuzetkę. Bo przecież to produkt peerelowskiego, uspołecznionego cukiernictwa, wymagający przeto pilnej dekomunizacji. Wuzetka była bowiem długoletnim, płatnym i świadomym współpracownikiem bezpieki, na co stosowne teczki znalazłyby się na bank w zbiorach nieocenionego IPN. Zorganizowano więc pokazowy proces zwany konkursem, w wyniku którego, odrodzone i całkiem już niepodległe ciacho miało się nazwać zygmuntówką.

Tyle, że niezależnie od wyrzuconych w błoto, a raczej w krem pieniędzy, mających promować nowego kawiarnianego bohatera z niepodległościowym rodowodem, pies z kulawą nogą nie zwrócił na to uwagi. Zygmuntówka został olana ciepłą strugą, nie powiem czego, by nie psuć wam apetytu. I mimo że jestem tak zwanym bywalcem warszawskich kawiarni i kawiarenek, to nigdzie jeszcze nie spotkałem się z tą moralnie właściwą, czyli zdekomunizowaną nazwą zygmuntówka. Rządzi wuzetka!

poniedziałek, 30 sierpnia 2010, revelstein

http://revelstein.blox.pl/2010/08/1907.html

Rządzi wuzetka!