Rząd kupił skandalicznie drogie śmigłowce.

Data: 2019-04-26 03:57:38
Autor: Bruno Brunowski
Rząd kupił skandalicznie drogie śmigłowce.
4 AW101 za 1,65 mld i offsetem na 400mld.
Mają mieć wyposażenie medyczne, o uzbrojeniu ani słowa.
Caracali miało być 50 za 13,5mld wraz z uzbrojeniem i do tego 100% offset co dałoby 6000 miejsc pracy i nowe technologie.

A teraz pisiorki udowadniajcie, że 413mln to mniej od 170mln, a 25% offset u to więcej od 100%.

--
Bruno

Data: 2019-04-26 04:07:32
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 26 kwietnia 2019 12:57:40 UTC+2 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
[...]

Mała poprawka, Caracale miały być po260 mln za sztukę.

--
Bruno

Data: 2019-04-26 13:14:28
Autor: u2
[...]

nie dość że pieni się z zazdrości, to nie umie liczyć:)))))))))))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-26 23:16:47
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

nie dość że pieni się z zazdrości, to nie umie liczyć:)))))))))))))))))))))

zle wieści kupa
jak zwykle pis ciebie zerżnał
tak więc UMYJ DUPĘ - idą :DDDD

--
"- To jest takie nowoczesne dziennikarstwo, co z dziennikarstwem prawdziwym nie ma wiele wspólnego - tłumaczył nowo zatrudnionej reporterce zastępca redaktora naczelnego newsweb.pl Dominik S. Jednocześnie wyjaśniał, na czym polega praca w portalu. - Człowiek siedzi i wymyśla jakieś bzdury. Dziennikarze to nad jednym tekstem trzy dni siedzą, a my piszemy po dziesięć dziennie - dodawał. "

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-04-26 13:04:49
Autor: u2
[...]

zazdrościsz:))))))))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-04-26 23:13:00
Autor: Pisiorowy Escobar
Rząd kupił skandalicznie drogie śmigłowce.
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

zazdrościsz:))))))))))))

nie po to ci kupa lasowali mózg żebyś zabierał głos :DDDDDD

Data: 2019-04-26 14:36:45
Autor: Lord Donald
[...]

No i co srajdaczku, dalej skomlesz, że nie kupił karakali za które musieliście oddawać łapówki Francuzikom.

Data: 2019-04-26 23:13:53
Autor: Pisiorowy Escobar
Lord Donald <ldont@dojcze.de> napisał(-a):

> [...]
> No i co srajdaczku, dalej skomlesz, że nie kupił karakali za które musieliście oddawać łapówki Francuzikom.

ty dildo widzę dostałeś lasację mózgu z najwyższej półki
gobbels jest dumny patrząc na ciebie :DDDDDDDDd

Data: 2019-04-26 15:45:56
Autor: Bytomir Dipikryloamina
[...]

Miliardów nikt poza władzą w PL nie ogarnia, widocznie część
kaski poszła dla "ż" zza wielkiej wody:) Coby mordy (chwilowo) nie darli:)  Kogo p.Brunku polecanie na te wyborki i dlaczego? Kto tym razem
zrobi ludowi dobrze?

Co do rozdawnictwa pijendzy, fakt faktem czerwona lampka pomalutku się
zapala ludowi, a przeca dopiero mamy festiwal obiecanek przed wyborkami
łunijnymi,  strach pomyśleć co pisy obiecają ludowi przed wyborkami jesiennymi?

Data: 2019-04-26 18:59:48
Autor: Budzik
Rząd kupił skandalicznie drogie śmigłowce.
Użytkownik Bruno Brunowski brunoj@interia.pl ...

[...]
Mnie w sumie rozbawiło dzis coś innego.
Słucham pr24 - mowia ze podpisali, ze 4 smigłowce etc.
A potem włączyłem inne radio i okazało się ze te smigłowce beda produkowane w italy... ;-D

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2019-04-26 21:12:35
Autor: u2
W dniu 26.04.2019 o 20:59, Budzik pisze:
A potem włączyłem inne radio i okazało się ze te smigłowce beda
produkowane w italy

zazdrościsz:)))))))))))))

https://www.gosc.pl/doc/5507121.Cztery-smiglowce-dla-Marynarki-Wojennej-za-1-65-mld-zl

Cztery śmigłowce AW101 do zwalczania okrętów podwodnych i działań poszukiwawczo-ratowniczych zostaną dostarczone do końca roku 2022; wartość podpisanego w piątek kontraktu to 1,65 mld zł brutto wraz z pakietem szkoleniowym i logistycznym.

W podpisaniu umowy z włoską grupą Leonardo, do której należy WSK PZL-Świdnik, wzięli udział premier Mateusz Morawiecki i szef MON Mariusz Błaszczak. W skład pakietu logistycznego wchodzi zapas części zamiennych i eksploatacyjnych oraz sprzęt obsługi naziemnej. Umowa obejmuje też szkolenia załóg i personelu naziemnego.

Poza zadaniami ZOP i ratownictwa nowe śmigłowce mają służyć także zapewnieniu żeglowności szlaków morskich, ochronie portów i osłonie nawodnych jednostek pływających.

"Zakup śmigłowców AW101 to bardzo ważna chwila dla Polski, wzmocnią one znacząco nasze siły zbrojne i będą bardzo ważnym elementem naszej architektury bezpieczeństwa" - mówił w piątek w Świdniku (woj. lubelski) Mateusz Morawiecki. Podkreślił, że AW101 zostały wybrane jako śmigłowce morskie przez inne kraje, także sojuszników NATO.

Premier wyraził zadowolenie, że w produkcji ma uczestniczyć świdnicki zakład. "To niezwykle ważne, że znacząca część produkcji, ale także pakiet logistyczny, pakiet szkoleniowy, pakiet techniczny, pakiet offsetowy, będą służyły gospodarce Polski" - powiedział. "Produkcja śmigłowców to nasza polska tradycja, od której nie odejdziemy, i z tego dołka, w którym byliśmy, wychodzimy" - zapewnił. Ocenił, że perspektywy produkcji śmigłowców w Polsce "rysują się coraz lepiej", wyraził nadzieję na dalszą produkcję i modernizację wytwarzanych w Świdniku śmigłowców Sokół.

"Jesteśmy na dobrej drodze, żeby umacniać zakłady w Świdniku podobnie, jak staramy się umacniać zakłady w Mielcu" - powiedział, przypominając kontrakty na śmigłowce Black Hawk dla policji i wojska. "Bardzo się cieszę, że przed Świdnikiem stoją perspektywy rozwoju, że zamówienia związane z modernizacją Wojska Polskiego są kierowane do zakładów produkujących w Polsce" - powiedział minister obrony. Dodał, że jest to zasługa rządów PiS.

Przypomniał o przyjętym pod koniec lutego planie modernizacji technicznej do roku 2026 o wartości 185 mld zł, a także decyzjach zwiększających liczebność armii, w tym "w części wschodniej naszego kraju". "Bardzo się cieszę z tego, że przed Świdnikiem stoją perspektywy rozwoju, że zamówienia związane z modernizacją Wojska Polskiego są kierowane do zakładów produkujących w Polsce" - podkreślił Mariusz Błaszczak. Przedstawiciele grupy Leonardo zapowiedzieli, że w Świdniku będą powstawały części do AW101; zapewnili też, że Świdnik należy do strategicznych zakładów koncernu.

Umowa potwierdza, że Polska jest strategicznym rynkiem dla Leonardo. Wiele części strukturalnych do AW101 dla odbiorców na całym świecie będzie powstawało w Świdniku" - zapewnił prezes grupy Leonardo Alessandro Profumo. "Zobowiązujemy się do dalszego umacniania naszej obecności i zaangażowania w Polsce" - dodał.

Zaznaczył, że PZL-Świdnik już uczestniczy w produkcji innych typów śmigłowców wytwarzanych przez grupę. Dyrektor zarządzający Leonardo Helicopters Gian Piero Cutillo poinformował, że w Świdniku będą wytwarzane układy hydrauliczne i wiązki elektryczne. "Szeroki zakres współpracy przemysłowej w ramach offsetu zagwarantuje też bezpieczne i niezależne zarządzanie flotą tych maszyn" - dodał.

Grupa poinformowała o powołaniu w Polsce nowej spółki, która będzie odpowiedzialna za prezentację i promocję produktów koncernu i wsparcie ich eksploatacji.

Zakup czterech śmigłowców AW101 dla Marynarki Wojennej MON zapowiedziało na początku kwietnia, kiedy podpisano wartą blisko 400 mln zł umowę offsetową będącą warunkiem zawarcia kontraktu głównego.

Głównym offsetobiorcą zostały Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 oraz Centrum Technologii Militarnych Politechniki Gdańskiej. W WZL 1 ma powstać centrum wsparcia eksploatacji śmigłowców, gdzie będą dokonywane przeglądy i naprawy wiropłatów.

AW101 to wielozadaniowy śmigłowiec opracowany w kooperacji brytyjsko-włoskiej i produkowany w zakładach w angielskim Yeovil należących do grupy Leonardo. Jest napędzany trzema silnikami poruszającymi wirnik nośny o średnicy 18 m. W budowie kadłuba wykorzystano elementy kompozytowe. W 2017 r. śmigłowiec w wersji dla włoskich wojsk specjalnych (ten wariant nosi nazwę Caesar) był prezentowany m.in. w Warszawie i na targach zbrojeniowych w Kielcach; w lutym bieżącego roku na testy do Gdyni przyleciał wyprodukowany dla Norwegii AW101 należący jeszcze do producenta.

Po rezygnacji jesienią 2016 r. z zakupu 50 śmigłowców Caracal w różnych wersjach produkowanych przez grupę Airbus Helicopters MON ogłosiło postępowanie na śmigłowce dla marynarki i sił specjalnych. Później przetarg podzielono na dwa odrębne postępowania. Rozmowy prowadzono w trybie negocjacji z kilkoma wykonawcami. Oferty wiropłatów morskich złożyły Leonardo i Airbus, ta druga firma wycofała się z postępowania w grudniu 2018. Morską wersję AW101 wybrały m.in. Wielka Brytania, Włochy, Portugalia, Norwegia i Japonia.

--
George Orwell :

Data: 2019-04-26 23:15:02
Autor: Pisiorowy Escobar
u2 <u_2@o2.pl> napisał(-a):

Przedstawiciele grupy Leonardo zapowiedzieli, że w Świdniku będą powstawały części do AW101; zapewnili też, że Świdnik należy do strategicznych zakładów koncernu.

idź lasacjo mózgu sobie sprawdzić jakie części będą produkowane w świdniku
oj kupa oj kupa :DDDDDDD

Data: 2019-04-27 00:40:00
Autor: Pisiorowy Escobar
Rząd kupił skandalicznie drogie śmigłowce.
znowu dilda grupowe będą musiały się dziś umyć bo nieźle ich pisiorki zruchały
:DDD

Dwa tygodnie temu MON podpisał umowę offsetową o wartości niespełna 400 mln zł.
Dotyczy ona wyłącznie zdolności do prowadzenia obsługi technicznej śmigłowców
we własnym zakresie bez możliwości wprowadzania jakichkolwiek modyfikacji.
Oznacza to, że polskie Wojskowe Zakłady Lotnicze nr 1 w Łodzi oraz Centrum
Morskich Technologii Militarnych Politechniki Gdańskiej będą mogły jedynie
serwisować zakupione śmigłowce.

Jak widać za zakupem zaledwie czterech śmigłowców nie stoi ani zwiększenie
potencjału polskich WZL w Łodzi, ani transfer technologii. Ponadto Włosi nie
przeniosą dla tak nikłej liczby maszyn produkcji do swoich zakładów w Świdniku.
W dodatku MON nie zapewnił zapasu części, a szkolenie będzie prowadzone
zagranicą, co dodatkowo podniesie koszt eksploatacji tak niewielkiej floty.
Pomija się także inną istotną kwestię: AW101 to jedne z najdroższych maszyn w
utrzymaniu. Brytyjski rząd poinformował kilka lat temu, że koszt godziny lotu
posiadanych przez Royal Navy AW101 wynosi 42 tysiące funtów. W tym samym czasie
godzina lotu Mi-17 kosztowała polskiego podatnika około 3 tysięcy funtów. W
przypadku caracala, jak podaje francuskie MON, godzina lotu kosztuje 8 tysięcy
funtów.

Czytaj więcej na
https://menway.interia.pl/militaria/news-aw101-polska-kupuje-smiglowce-dla-marynarki-wojennej,nId,2956556?fbclid=IwAR0hnK0eaXErXRk3-0QUCfLFqLvhmM7SajVnSg_uJGJyQ-pfwVB-9Itgi9E#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome