Rząd nie skorzystał z pomocy Unii

Data: 2010-09-09 17:55:29
Autor: u2
Rząd nie skorzystał z pomocy Unii
... czyli rząd pełobandy to de facto nie-rząd :

http://www.niezalezna.pl/article/show/id/38733

"Komisja Europejska udzieliła pisemnej odpowiedzi na pytanie europosła
Ryszarda Czarneckiego (PiS/EKR) dotyczące ewentualnej interwencji KE u
władz Rosji w sprawie śledztwa związanego z katastrofą pod Smoleńskiem.

Komisja stwierdziła, m.in., że nie otrzymała ze strony władz Polski
żadnych wniosków z prośbą o wsparcie. Gdyby jednak takie wnioski
wpłynęły, "zostaną one rozpatrzone, a Komisja udzieli odpowiedzi".
Jednocześnie KE wyraziła nadzieję, że przyczyny katastrofy zostaną jak
najszybciej ustalone.

Komentując to, autor interpelacji Ryszard Czarnecki powiedział:

„Uzyskałem to, co chciałem: stwierdzenie, że rząd RP nie zwrócił się w
tej sprawie o wsparcie ze strony Brukseli, choć przecież mógł, jak
wyraźnie sugeruje Komisja Europejska oraz, że KE jest otwarta na taki
wniosek o interwencję. Bardzo ważne jest też to, że KE podkreśliła
kwestię przyspieszenia śledztwa stwierdzając, że przyczyny katastrofy
powinny być ustalone jak najszybciej”."

Rząd nie skorzystał z pomocy Unii