Rząd właśnie ma zamiar zaj... 15% OFE, a pisiory klaszczają zadowolone.

Data: 2019-11-08 08:58:37
Autor: Bruno Brunowski
Rząd właśnie ma zamiar zaj... 15% OFE, a pisiory klaszczają zadowolone.
"Gorąca dyskusja rozpoczęła się po tym, jak rząd zdecydował w środę o przeniesieniu pieniędzy zgromadzonych w OFE na prywatne indywidualne konta emerytalne członków tych funduszy. Członkowie OFE będą jednak mogli zdecydować o przeniesieniu ich pieniędzy nie na IKE, lecz na ich konta w ZUS. Kontrowersje wywołuje 15-proc. prowizja, którą rząd chce pobrać przy przenoszeniu pieniędzy z OFE na IKE. Nazywa ją opłatą przekształceniową. - Gdyby tej opłaty nie było, pieniądze te byłyby uprzywilejowane wobec emerytur wypłacanych z ZUS, które są opodatkowane - tłumaczy rząd.
(...)
Opłata przekształceniowa nie podoba się jednak wielu członkom OFE, czego wyraz dają m.in. na Twitterze i na forach internetowych. Nie przebierają w słowach, mówią o skoku rządu na kasę zgromadzoną w OFE. - Tego, żeby płacić podatek od nieotrzymanych środków, to jeszcze świat nie widział. Pobranie zawsze następuje przy wypłacie, a nie przy przeniesieniu - denerwuje się jeden z internautów.

- Rząd zabiera 15 proc., a do reszty i tak nie mam dostępu do 60. roku życia. Faktycznie prywatne środki! - pisze inny."
https://www.rp.pl/Finanse/311079883-Burza-po-decyzji-rzadu-o-przeksztalceniu-OFE.html

A teraz pisiorki klaszczamy i chwalimy zaj... środków z OFE. Który pierwszy?

--
Bruno

Data: 2019-11-09 07:06:33
Autor: Runt
Rząd właśnie ma zamiar zaj... 15% OQ1|@Q6qŞb˛*+ĘIZł73j78óœÚvŒ(–‰ŢŮ
W dniu 2019-11-08 o 17:58, Bruno Brunowski pisze:
[...]
/.../
A teraz pisiorki klaszczamy i chwalimy zaj... środków z OFE. Który pierwszy?

15%! Słuszną linię ma partia PiS!
Okradać naród z jego własnych pieniędzy!

Będzie więcej kasy dla swojaków!
Konta w ZUS? Przecież to są wirtualne konta!

--
Runt

Data: 2019-11-09 14:59:53
Autor: Budzik
Rząd właśnie ma zamiar zaj... 15% OFE, a pisiory klaszczają zadowolone.
UĹźytkownik Bruno Brunowski brunoj@interia.pl ...

[...]
Ja tam chwale.
Przeciez w sumie to mogliby ogłosic ze w tym roku pobieraja podatki za nastepne 20 lat z góry, ale ze dzieki temu mamy budzet z ogromna nadwyzka i ze nalezy sie cieszyc!
A tu tylko 15% i to tylko z emerytur...

--
Pozdrawia... Budzik
"Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

Data: 2019-11-09 20:08:26
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu piątek, 8 listopada 2019 17:58:39 UTC+1 użytkownik Bruno Brunowski napisał:
[...]

Robią to samo co Tusku tylko w bardziej zakłamany sposób wow!

Data: 2019-11-10 01:33:07
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 10 listopada 2019 05:08:28 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:
> [...]
> Robią to samo co Tusku tylko w bardziej zakłamany sposób wow!

Nie. Tusk przepisał całą umorzoną część OFE na konta w ZUS, czyli zamienił jedną obietnice rządową - spłata obligacji, na drugą - wypłata z ZUS. Pisiory przepisują resztę OFE do neoOFE (PPK) i pobierają za to prowizję 15%, że niby na poczet przyszłych podatków, a w rzeczywistości chodzi o łatanie budżetu, który pomimo dobrej koniunktury ledwo się trzyma kupy.

--
Bruno

Data: 2019-11-10 13:31:04
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu niedziela, 10 listopada 2019 10:33:08 UTC+1 użytkownik Bruno Brunowski napisał:

Nie. Tusk przepisał całą umorzoną część OFE na konta w ZUS, czyli zamienił jedną obietnice rządową - spłata obligacji, na drugą - wypłata z ZUS.

Przy tym wydłużył wiek emerytalny, czyli chciał spłacenia składek w naturze i do tego piłem.

Pisiory przepisują resztę OFE do neoOFE (PPK) i pobierają za to prowizję 15%, że niby na poczet przyszłych podatków, a w rzeczywistości chodzi o łatanie budżetu, który pomimo dobrej koniunktury ledwo się trzyma kupy.

Na jedno wychodzi, płatnik tyle samo traci.

Data: 2019-11-10 13:54:57
Autor: Bruno Brunowski
W dniu niedziela, 10 listopada 2019 22:31:06 UTC+1 użytkownik Jakub A. Krzewicki napisał:

Przy tym wydłużył wiek emerytalny, czyli chciał spłacenia składek w naturze i do tego piłem.

Pisiory zapowiadają to samo, tyle że zachęta ma być głodowa emerytura.
https://businessinsider.com.pl/twoje-pieniadze/emerytury/prezes-zus-mowi-ze-czekaja-nas-nizsze-emerytury/1wj3hwl

Data: 2019-11-11 08:42:03
Autor: Runt
W dniu 2019-11-10 o 22:54, Bruno Brunowski pisze:

Na jedno wychodzi, płatnik tyle samo traci.

W 1-wszym przypadku (przeniesienie do IKE) będzie to 15%.
W drugim (przejście do ZUS) - % podatek ? ;-)))

--
Runt

Data: 2019-11-12 10:59:46
Autor: Budzik
Rząd właśnie ma zamiar zaj... 15% OFE, a pisiory klaszczają zadowolone.
Użytkownik Jakub A. Krzewicki patrick.o.hooligan@gmail.com ...

[...]

Skoro tak to pobierzmy podatki za 20 lat z góry...

--
Pozdrawia... Budzik
"Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

Rząd właśnie ma zamiar zaj... 15% OFE, a pisiory klaszczają zadowolone.