"Rzeczpospolita": nowe kary za zignorowanie polecenia policjanta

Data: 2019-10-01 13:54:59
Autor: J.F.
"Rzeczpospolita": nowe kary za zignorowanie polecenia policjanta
Użytkownik "u2"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5d933b46$0$520$65785112@news.neostrada.pl...
https://www.rp.pl/Prawo-karne/309269920-Jakie-groza-kary-za-ignorowanie-polecen-Policjanta.html

Autorzy petycji proponują nowe brzmienie art. 54 a kodeksu wykroczeń. Miałby on brzmieć: Kto nie podporządkowuje się żądaniu lub polecenieniu funkcjonariusza publicznego, wydanego w granicach i na postawie przepisów ustawy, podlega karze aresztu , grzywny lub ograniczeniu wolności. Paragraf 3 tego przepisu mówi o identycznej karze dla tych którzy nie wykonując poleceń, uniemożliwią lub utrudnią wykonanie czynności służbowej.

Ma to jakies rece i nogi, ale gdzie druga czesc - kto wydaje polecenie nie majac podstaw podlega karze ...

No chyba, że dochodzi do agresji: słownej lub fizycznej.Wówczas policjant może użyć środków przymusu bezpośredniego a sprawca zajścia odpowiadać może za napaść na funkcjonariusza publicznego. Ale przecież nie o to chodzi. Dzięki zmianie jaką proponują związkowcy skala użyci środków przymusu ma być mniejsza.

A moze wlasnie o to - obywatel moze olac kulsona, a w razie eskalacji .... groza wieksze kary, temu ktory sie pomylil w ocenie swoich praw :-)

Kazimierz Barbachowski, policjant wie jak sytuacja wygląda ze służby. W czym rzecz?
- Przyjeżdżamy na miejsce zdarzenia, jest tragiczny wypadek albo niebezpieczna sytuacja, tłum gapiów, ludzie nagrywają filmiki. Przeszkadzają, wręcz uniemożliwiają interwencję . Funkcjonariusze proszą by odsunąć się 100, 200 metrów od miejsca zdarzenia. Nikt nie reaguje. A powinien. Ale co mu tam skoro nic mu nie grozi - mówi Barbachowski.

Ta ... a imiennik na mundurze pan policjant nosi ?

100m ... a co on przeszkadza w odleglosci 100m ? 5m powinno wystarczyc ...

I podaje kolejny przykład: zwykła interwencja w centrum miasta. Tłum gapiów przeszkadza w dotarciu na miejsce karetce pogotowia. Ważniejsze są zdjęcia z miejsca zdarzenia. Jak policja ma zagwarantować lekarzom i ratownikom odpowiednie warunki do reanimacji? Dziś nie ma żadnych narzędzi - uważa.

Nie potrafia przeprowadzic karetki przez ostatnie metry ?
To moze jednak nie nadaja sie do policji ...

J.

Data: 2019-10-01 14:47:39
Autor: u2
W dniu 01.10.2019 o 13:54, J.F. pisze:
[...]

oj tam, reanimacja udana, pacjent zmarł ku uciesze gawiedzi:)

--
I love love

Data: 2019-10-01 22:45:58
Autor: Shrek
"Rzeczpospolita": nowe kary za zignorowanie polecenia policjanta
W dniu 01.10.2019 o 13:54, J.F. pisze:

Ma to jakies rece i nogi, ale gdzie druga czesc - kto wydaje polecenie nie majac podstaw podlega karze ...

No jak to gdzie. Nieśmiertelne przekroczenie uprawnień;)

A moze wlasnie o to - obywatel moze olac kulsona, a w razie eskalacji ... groza wieksze kary, temu ktory sie pomylil w ocenie swoich praw :-)

Problem taki, że i bez państwa bezprawia, defaultowo myli się obywatel. Nasz grupowy kulson wielokrotnie to udowadniał swoją argumentacją.

[...]

Generalnie raczej w centrum miasta karetki dają radę i bez interwencji policji. Widziałem na własne oczy rozstepowanie się masy krytycznej i wielotysięcznych manifestacji jak morze czerwone. Problem jest gdzie indziej. I został tu wspomniany - robią zdjęcia. Policja bardzo nie lubi takich reporterów;) Więc podstawowym poleceniem będzie proszę nie fotografować... Już jednego ścigali - nagrał zatrzymanie pewnego pana, co nielegalnie umar w kiblu robiąc dużo syfu... No i potem dziennikarze się czepiali i pisali w gazetach zamiast spokojnie siedzieć i czekać na finał niezawisłego śledztwa;)

--
Shrek

Data: 2019-10-01 22:57:50
Autor: A. Filip
Shrek <1@wp.pl> pisze:
W dniu 01.10.2019 o 13:54, J.F. pisze:
[...]
[...]

No to bądź perfidny i zasugeruje "o ile policjanci nie pozbawiają
obywatela prawa do dokumentowania wydawanych poleceń (także dźwięk i
obraz)".  Mnie nawet ciekawi jak się wtedy zaczną policjanci wić w
procedowaniu tej propozycji zmian.

--
A. Filip

Data: 2019-10-01 23:56:05
Autor: Shrek
W dniu 01.10.2019 o 22:57, A. Filip pisze:

No to bądź perfidny i zasugeruje "o ile policjanci nie pozbawiają
obywatela prawa do dokumentowania wydawanych poleceń (także dźwięk i
obraz)".

A co kogo moja propozycja obchodzi? Przecież nie po to zmieniają, zeby im obywatele mieszali.

Mnie nawet ciekawi jak się wtedy zaczną policjanci wić w
procedowaniu tej propozycji zmian.

Nijak.

--
Shrek

"Rzeczpospolita": nowe kary za zignorowanie polecenia policjanta