Rzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - liczyl ktos?

Data: 2010-09-06 08:34:37
Autor: omega_fan
Rzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - liczyl ktos?
Hi,

rozne dane znajduje w roznych miejscach, interesuje mnie czy ktos liczyl
rzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - zastanawiam
sie nad sensem ekonomicznym montazu LED-ow DRL... auto
to turbo diesel, jezeli ma to jakies znaczenie.

Wstepne do obliczen przyjalem 0,1 litra na 100, przy 25 kkm rocznie
wychodzi mi koszt 100 zl (ON = 4 zl).

Data: 2010-09-06 00:21:40
Autor: ptoki
On 6 Wrz, 08:34, omega_fan <o...@nospam.org> wrote:
[...]

Wychodzi jakies 0,5-2%.
Bylo liczone kiedys.
Zalozenie takie ze moc swiatel to jakies 100W a silnik srednio wytwaza
10-30kW (czy jakos tak).

Jak chcesz cos poprawic to zaloz sobie normalne swiatla dzienne. Zwroc
uwage zeby swiecily bardziej na boki niz mijania. Mimo ze jestem
przeciwny swieceniu to jak juz masz swiecic to bardziej pozyteczne
jest swiecenie w bok bo wtedy cie widac jak czaisz sie w krzakach zeby
sie wlaczyc do ruchu. Z naprzeciwka jak jedziesz to cie i tak dobrze
widac :) No i jak zalozysz je w miejscu gdzie do kierunkowskazow jest
daleko to sygnalizowanie zamiarow sie poprawi.

--
Lukasz Sczygiel

Data: 2010-09-06 08:44:47
Autor: Frantic Freddie
On 06/09/2010 08:34, omega_fan wrote:
[...]

Nie licz paliwa, licz raczej zużycie reflektorów i upierdliwość jaką stwarzasz jadącym z przeciwka.

Freddie.

Data: 2010-09-06 09:15:38
Autor: omega_fan
Rzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - liczylktos?
Nie licz paliwa, licz raczej zużycie reflektorów i upierdliwość jaką
stwarzasz jadącym z przeciwka.

Zuzycia reflektorow jestem swiadomy, bezsensownego swiecenia w tym
momencie roznych innych zarowek w aucie rowniez, jak tez czestszej
wymiany zarowek (zalozylem 50 zl / rok). Interesuje mnie to spalanie,
czy to w ogole jest mierzalne zwiekszenie.

Data: 2010-09-06 09:30:28
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
W dniu 2010-09-06 09:15, omega_fan pisze:
[...]

Moc potrzebna do żarówek to - 2x55W (mijania) + 2x10W (tylne) + ew. 5-10W (zegary i podświetlenie rejestracji) czyli jakieś 140W co daje nam przy 70% (zaniżonej) sprawności elektryki realną moc odprowaadzaną przez silnik na poziomie 200W czyli 0,26KM.

Przy takich stratach to auto jest mułowate, źle się prowadzi, lakier pęka i odłazi, a balachary nie chcą się kleić ;)

A na poważnie:
Większe straty powoduje np. niewłaściwe ciśnienie w oponach, brudny filtr powietrza, czy używanie szerokich "sportowych" opon.
O obwieszeniu auta spoilerami oferowanymi przez Polski Przemysł Garażowy(tm) nie wspominam.

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2010-09-06 04:54:11
Autor: WS
On 6 Wrz, 09:30, "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <ws...@o2.pl> wrote:

[...]

Nie uwzgledniles jeszcze tego, ze swiatla swiecace w przod dzialaja
jak silnik fotonowy hamujacy samochod, wiec potrzeba dodatkowej
energii do pokonania generowanej przez nie sily ;)

WS

Data: 2010-09-06 05:44:38
Autor: freddiPL
Rzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - liczylktos?
Mam między innymi Toyote Prius i mam porównanie z okresu przed
światłami i po wprowadzeniu obowiązku.Spalanie wzrosło o 0.3 litra/100
km.W priusie jest komputerek mierzący spalanie i rysujący wykres
spalania.Wadą jest że uaktualnienie jest co 5 minut.Rok temu jadac
Chorwacka autostrada na tempomacie przejechalem 50 km ze swiatłami a
nastepne bez.Róznica około 100 ml tylko i taka bedzie róznica w
wiekszosci samochodow na trasie. Prius jest specyficznym samochodem i
dlatego światła w mieście zwiekszaja zuzycie o 0.3 litra.Jezeli moc
pobierana z baterii przekracza pewna wartosc wlacza sie spalinowy
silnik ktory jak juz sie wlaczy musi chodzic kilkanascie sekund.Jadac
na zgaszonych swiatlach silnik wlacza sie rzadziej i tu upatruje
przyczyny czemu 0,3 a nie 0.1 litra spala wiecej

Data: 2010-09-07 22:04:15
Autor: BQB
W dniu 2010-09-06 14:44, freddiPL pisze:
[...]

W jedną stronę wiatr Ci pomagał, a w drugą przeszkadzał. Poza tym, jesteś absolutnie pewien, że dokładnie tak samo miałeś wciśnięty pedał gazu i że ruch był identyczny, a nie jechałeś za jakimś samochodem dłużej w jednym przypadku?

[...]

To odłącz ten wspomagacz i sprawdź w identycznych warunkach.

Data: 2010-09-09 05:43:40
Autor: freddiPL
On 7 Wrz, 22:04, BQB <ad...@anty.spamowy.com.invalid> wrote:
> [...]

jesteś absolutnie pewien, że dokładnie tak samo miałeś wciśnięty pedał
gazu i że ruch był identyczny, a nie jechałeś za jakimś samochodem

Ja jechałem cały czas w jedna stronę i jechałem na tempomacie.Była noc
i pusta autostrada,bez hamowań!

> [...]
> przyczyny czemu 0,3 a nie 0.1 litra spala wiecej

To odłącz ten wspomagacz i sprawdź w identycznych warunkach.

Jaki wspomagacz?Jakie wyłączenie?! Znasz zasadę działania hybrydy ?

Data: 2010-09-06 13:52:41
Autor: Plumpi
Użytkownik "Frantic Freddie" <maverickATsl.home.pl> napisał w wiadomości news:4c848de7$1news.home.net.pl...

Nie licz paliwa, licz raczej zużycie reflektorów i upierdliwość jaką stwarzasz jadącym z przeciwka.

A jakież to niby problemyn ma stwarzać ?
Przecież jeździ się na światłach dziennych lub mijania, a nie na drogowych (długich).

Data: 2010-09-09 15:05:10
Autor: Arek (G)
W dniu 2010-09-06 13:52, Plumpi pisze:
[...]

Nie dyskutuj z nexopodobnymi, oni są nie reformowalni.

A.

Data: 2010-09-06 09:59:20
Autor: kamil

"omega_fan" <omf@nospam.org> wrote in message news:i6221u$tpg$1news.onet.pl...
[...]

Bez kozery powiem pincet!

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-06 11:20:45
Autor: Gabriel 'wilk'
Użytkownik kamil napisał:

[...]

"A dla kogo ten wywiad?" :-)

                Oskar Wilde

Data: 2010-09-06 13:38:39
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 06 Sep 2010 11:20:45 +0200, Gabriel 'wilk' napisał(a):

Wstepne do obliczen przyjalem 0,1 litra na 100, przy 25 kkm rocznie
wychodzi mi koszt 100 zl (ON = 4 zl).

Bez kozery powiem pincet!
"A dla kogo ten wywiad?" :-)

 Dla neelixa wieczornego.

 Niektórym na tej grupie to wychodziło i po 10% zwiększonego spalania. Ci
dopiero byli bez kozery.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-09-06 12:46:37
Autor: kamil

"BorysPogoreło" <borys@pl.edu.leszno> wrote in message news:vgzqi3fyuecq$.1p7t2mtaw13dp.dlg40tude.net...
[...]

Jesli samochod w nocy pali im o litr wiecej bo na swiatlach jada, to pewnie kolejne dwa-trzy po wlaczeniu radia jeszcze wyzlopie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-09-06 15:51:01
Autor: Maciek
Rzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - liczyl ktos?
Wstepne do obliczen przyjalem 0,1 litra na 100, przy 25 kkm rocznie
wychodzi mi koszt 100 zl (ON = 4 zl).

....jeszcze uwzglednij, ze ta setke mozesz zrobic w 1h lub mniej a mozesz zrobic ja np. w 5h stania w korkach. W pierwszym przypadku bedziesz swiatla swiecil chwile, wiec zuzyta energia bedzie mala, w drugim zuzyta energia bedzie kilkukrotnie wieksza, przy czym przebyty dystans taki sam ;-)

Pozdrawiam
Maciek

Rzeczywiste zwiekszenie spalania przez jazde na swiatlach - liczyl ktos?