Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku

Data: 2014-08-21 10:35:26
Autor: Yogi\(n\)
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku
Dyskusja w w±tku o unibiku podsunęła mi takie pytanie:
Mam napęd o¶miorzędowy (z przodu trzy) i manetkę działaj±ca, ale do¶ć mocno zniszczon±. Znalazłem identyczn± ale dziewięciorzędow± i st±d kwestia:
Co jeszcze, poza manetk± i kaset± musiałbym wymienić? Kaseta Sram, manetka shimano. Kaseta jeszcze trochę pożyje, ale nie jest to jakas masakryczna kwota. Czy piasta o¶miorzędowa przyjmie dziewięciorzędow± kasetę? Czy musze także wymieć łańcuch (shimano)? Czy o¶miorzędowa przerzutka obsłuży dziewięciorzędow± kasetę?

Pytam, bo zestaw manetka+kaseta+łańcuch jest do przyjęcia, ale je¶li i piasta i zwi±zane z tym przeplatanie koła oraz przerzutka wymagałyby wymiany, to po po prostu poczekam aż cało¶ć zużyje się o wiele bardziej lub po prostu co¶ zdechnie (najpewniej manetka). Nie mam dostępu do roweru dziewięciorzedowego, bo sam pomierzyłbym i nie zawracałbym gitary.

A może po prostu zamontować dziewięciorzędow± manetkę i tak j± ustawić, że na pierwszym biegu będzie luzować linkę, ale przerzutka juz nie będzie zrzucać) bo ¶ruba dolna jej nie pozwoli? A potem dopiero wymienić łańcuch i kasetę, kiedy i one się zuzyj± (i o ile da się bezbole¶nie na o¶miorzędowej pia¶cie założyć dziewięciorzędow± kasetę).

Wiem, że taniej też wyszłaby wymiana obu manetek na inne o odpowiedniej rzędowo¶ci, ale dziewiciorzędowy napęd to 50 pkt do lansu ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2014-08-21 10:42:16
Autor: cytawa
Yogi(n) pisze:

[...]

Poniewaz odleglosci w 9-ce sa mniejsze niz w 8-ce to do konca nie bedzie prawidlowo chodzil indeks. Nie pokryje pelnego zakresu. Ale mozesz sie bawic i spobowac linke przykrecic z drugiej strony srubki i wtedy skok indeksu sie nieco zwiekszy. Mnie sie udawalo pozenic 8-biegowa manetke z 7-biegowym trybem.

Jan Cytawa

Data: 2014-08-21 12:07:01
Autor: PeJot
W dniu 2014-08-21 10:42, cytawa pisze:
Mnie sie udawalo pozenic 8-biegowa manetke z
7-biegowym trybem.

To akurat nie jest jaki¶ wyczyn, rozstaw 7sp i 8 sp u Shimano różni się o 0,05 mm.

--
P.Jankisz

Data: 2014-08-21 12:22:11
Autor: cytawa
PeJot pisze:
Mnie sie udawalo pozenic 8-biegowa manetke z
7-biegowym trybem.

To akurat nie jest jaki¶ wyczyn, rozstaw 7sp i 8 sp u Shimano różni się
o 0,05 mm.

Masz racje. Tu sobie uzmyslowilem, ze jednak zenilem 7 z 6, a to juz roznica.

Jan Cytawa

Data: 2014-08-21 12:40:20
Autor: PeJot
W dniu 2014-08-21 12:22, cytawa pisze:
PeJot pisze:
[...]

Próbowałem, ale zwykle kończyło się na wymianie wolnobiegu na 7 rzędowy.

--
P.Jankisz

Data: 2014-08-21 12:24:05
Autor: art3k
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazj i dyskusji w innym watku
W dniu 2014-08-21 10:35, Yogi(n) pisze:
Dyskusja w wątku o unibiku podsunęła mi takie pytanie:
Mam napęd ośmiorzędowy (z przodu trzy) i manetkę działająca, ale dość
mocno zniszczoną. Znalazłem identyczną ale dziewięciorzędową i stąd
kwestia:
Co jeszcze, poza manetką i kasetą musiałbym wymienić? Kaseta Sram,
manetka shimano. Kaseta jeszcze trochÄ™ poĹĽyje, ale nie jest to jakas
masakryczna kwota.

> Czy piasta ośmiorzędowa przyjmie dziewięciorzędową kasetę?

tak, jak najbardziej, to dokładnie ten sam bębenek, ten sam rozmiar, 100% kompatybilności.

Czy musze także wymieć łańcuch (shimano)?

tak, na węższy, 9 rzędowy. a czy to będzie shimano, sram czy jakikolwiek inny, to już inna sprawa. ale od biedy zadziałałby również któryś z węższych 8 rzędowych, np. systemu IG, aczkolwiek sam tego nigdy nie sprawdzałem.

jedna uwaga w kwestii łańcucha. ponieważ zwykle używana kaseta ma trochę lub mocno zjechane zęby w zębatkach, to niestety nie wchodzi w grę założenie zupełnie nowego łańcucha. rozciągający się łańcuch ściera po prostu zęby, jedno i drugie się do siebie nawzajem dopasowuje.
dlatego przy wymianie napędu najlepszą metodą jest założenie od razu nowej pary łańcuch-kaseta, a także ewentualnie zębatek w korbie - o ile też są już mocno zużyte. aczkolwiek te ostatnie są w tańszych napędach robione ze stali i ścierają się dużo wolniej.

Czy ośmiorzędowa przerzutka obsłuży dziewięciorzędową kasetę?

zdecydowanie nie. takie sztuki można było robić z napędami 6, 7 i 8 rzędowymi, w których indeksacja jest identyczna (a dokładniej odległość między zębatkami), a rzędowość zwiększana była poprzez dołożenie kolejnej zębatki na odpowiednio szerszym bębenku.
napęd 9 rzędowy wykorzystuje ten sam bębenek co 8 rzędowy, ale odległości między zębatkami są już mniejsze, więc i manetki dają mniejszy uciąg, a co za tym idzie inny skok łańcucha na kasecie.

--
art3k

Data: 2014-08-21 13:45:31
Autor: MichałG
art3k pisze:

[...]

cos to chyba nie tak.... Myslałem, że przerzutce jest 'wsioryba' co obsługuje, a o indeksacji (wielkosci skoku)decyduje manetka......

michał

Data: 2014-08-21 14:20:45
Autor: PeJot
W dniu 2014-08-21 13:45, MichałG pisze:

cos to chyba nie tak.... Myslałem, że przerzutce jest 'wsioryba' co
obsługuje, a o indeksacji (wielkosci skoku)decyduje manetka......

Niezupełnie. Mimo wszystko między przerzutkami 8 i 9 rzędowymi *są* różnice, choć na tyle niewielkie że 9 spokojnie obsługuje 8 rzędów.

--
P.Jankisz

Data: 2014-08-21 15:14:32
Autor: Czesław Wiśniak
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku
Niezupełnie. Mimo wszystko między przerzutkami 8 i 9 rzędowymi *są* różnice, choć na tyle niewielkie że 9 spokojnie obsługuje 8 rzędów.

Jak i 7 rowniez.

Data: 2014-08-21 18:58:30
Autor: MichałG
PeJot pisze:
[...]

eeee.....
jedyny problem jaki widze to kąt swożnia przerzutki, moze ona nie złapać np koronki 36t z tyłu (za mało luzu miedzy kółeczkiem i trybem i łancuch haczy)- a ponoc takie są juz standardem w nowych napędach.

pozdrawiamM

Data: 2014-08-21 19:19:33
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Koronki 36T to ja nawet  w napedzie 9rz nie widzialem, nie mowiac juz o 8 czy 7.
To raczej dojsc rzadko spotykane extremum i tez nie wiem czy sruba od napiecia sprezyny nie da sie gornego kolka przerzutki troche odsunac w dol.

Data: 2014-08-21 22:00:47
Autor: art3k
W dniu 2014-08-21 19:19, Czesław Wiśniak pisze:

Koronki 36T to ja nawet  w napedzie 9rz nie widzialem,

to mało widziałeś.

> nie mowiac juz o  8 czy 7.

a tu tak, ale przecieĹĽ to nie ten target

To raczej dojsc rzadko spotykane extremum

wręcz przeciwnie, hg61 12-36 dedykowane jest w starszej grupie deore do napędów w 29erach.

http://www.team29er.pl/start/osprzt/33-kaseta-12-36-ulga-na-ktor-czekalimy

zwróć uwagę na datę...
szkoda tylko, że taka ciężka, gdyby była w wersji slx czy xt, chętnie bym taką sobie zamontował.

a to, że w 9-cio rzędowych się już tego rozmiaru nie spotyka, to dość oczywiste, bo ma to związek z zaprzestaniem rozwoju tego typu i całkowitym przejściu na napędy 10 rzędowe.

--
art3k

Data: 2014-08-21 22:28:00
Autor: Czesław Wiśniak
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku
to mało widziałeś.

Widocznie tak, nie patrze kazdemu na kola i w gorach nie mieszkam :)
Fabrycznie w 9 mialem 11/34, zdjalem i zalozylem 11/28 bo ostatnio jezdze w zasadzie po plaskim.

> nie mowiac juz o  8 czy 7.

a tu tak, ale przecieĹĽ to nie ten target

No wlasnie.

[...]

Moga nie rozwijac, byleby tylko produkowali :)
Tu caly czas jest mowa o przystosowaniu przerzutki 9rz na napedy 8 i 7, z czym nie ma problemu, wiec nie wiem skad ci sie wziela ta koronka 36t ?

Data: 2014-08-22 06:36:28
Autor: art3k
W dniu 2014-08-21 22:28, Czesław Wiśniak pisze:
Moga nie rozwijac, byleby tylko produkowali :)

niestety, nie produkują. a dokładniej, nie robią nic ponad wspomniane hg61.

Tu caly czas jest mowa o przystosowaniu przerzutki 9rz na napedy 8 i 7,
z czym nie ma problemu, wiec nie wiem skad ci sie wziela ta koronka 36t ?

z wątpliwości, czy poradzi z tym sobie 8 rzędowa przerzutka.

--
art3k

Data: 2014-08-21 15:13:31
Autor: art3k
[...]

a wiesz, masz rację, niedoczytałem, zasugerowałem się wcześniejszymi postami i zamiast o przerzutce, napisałem o manetce przerzutki.. pomroczność jasna, psiakrew, sorry.

zaś sama przerzutka 8 czy 9 trybów bez problemu obsłuży, oczywiście. w końcu to ten sam bębenek i te same skrajne położenia.

--
art3k

Data: 2014-08-21 15:40:13
Autor: Andrzej Ozieblo
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku
Troche na marginesie tego watku. Zastanawiam sie po co w goralu, na ktorym sie jezdzi zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli glownie po wertepach, 9 przelozen, nie mowiac o 10? Oczywiscie, przydaje sie jedno bardzo miekkie przelozenie, powiedzy kombinacja 22 przod - 32-34 tyl, ale to mozna uzyskac juz w 7 rzedowych napedach. Nie mowie tez o sciganiu sie, ale przecietnej amatorskiej jezdzie.

Przez wiele lat jezdzilem na 7-rzedowym napedzie. Wymienilem miekka zebatke na bardzo miekka i bylo wszystko OK. Nie brakowalo mi przelozen, byc moze musialem wiecej mieszac kombinacja przod-tyl. Od kilku lat jezdze na napedzie 9-rzedowym. Najmniejszy trybik z tylu uzywam niezwykle sporadycznie mowiac oglednie. Spokojnie moglbym sie go pozbyc. 8-rzedowy naped wydaje mi sie optymalny.

I drugie pytanie. Zawsze jezdzilem na przerzutkach Shimano. Od Alivio w gore. Najwiecej na starej, dobrej XT. Nie narzekalem dopoki nie zaczalem jezdzic na SRAM i to "tylko" X5. Zdecydowanie mniej wrazliwa na regulacje (pewnie to skutek owego oslawionego system ESP 1:1). Od kilku lat nie dotknalem srubki regulacyjnej, czego nie moge powiedziec o poprzednich Shimanach. Ciekaw jestem doswiadczen innych, ktorzy jezdzili na obu systemach. Tez Wam bardziej pasuje SRAM?

Data: 2014-08-21 13:48:03
Autor: masti
Andrzej Ozieblo wrote:

Troche na marginesie tego watku. Zastanawiam sie po co w goralu, na ktorym sie jezdzi zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli glownie po wertepach, 9 przelozen, nie mowiac o 10?

marketoidzi wymy¶lili bo co¶ trzeba nowego sprzedawać :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-08-21 16:57:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 21 Aug 2014, Andrzej Ozieblo wrote:

Troche na marginesie tego watku. Zastanawiam sie po co w goralu, na ktorym sie jezdzi zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli glownie po wertepach,
9 przelozen, nie mowiac o 10?

  Powiedz mi to samo w odniesieniu do roweru używanego na drogach,
przy "zwykłym" (niewyczynowym) użytku. Do dróg zaliczam przejeżdżanie
przez kładki dla pieszych nad jezdniami i torowiskami :> (czyli razem
z tym przydatnym miękkim przełożeniem).

Oczywiscie, przydaje sie jedno bardzo miekkie przelozenie, powiedzy kombinacja 22 przod - 32-34 tyl, ale to mozna uzyskac juz w 7 rzedowych napedach.

  Ano wła¶nie.
  Przy 3 tarczach z przodu przełożeń jest nadto.

  Natomiast "11" z tyłu nie pozbył bym się za nic - niewiele bo niewiele,
ale mam miejsca gdzie 48/11 się przydaje (no, powiedzmy, przy wiatrze
w plecy).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-08-22 12:46:21
Autor: Yogi\(n\)
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku
Użytkownik "Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lt4ss1$8kj$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
Troche na marginesie tego watku. Zastanawiam sie po co w goralu, na ktorym sie jezdzi zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli glownie po wertepach, 9 przelozen, nie mowiac o 10? Oczywiscie, przydaje sie jedno

Tylko że w tym wypadku chodzi o szosę ;-)
Problem się rozwi±że, gdy znajdę klamkomanetkę na osiem rzędów, albo komplet 8x3, szitmano 105 lub wyższe w przyzwoitym stanie (używka) lub w normalnej cenie (nie powyżej 6 stów) nówkę. Może trafię pojedyncz± identyczn± za normalne pieni±dze, bo lewa jest całkiem sprawna, prawa jeszcze działa, ale zdarza się jej zacinać a czyszczenie pomaga w niewielkim stopniu. Wizualnie też niestety o wiele gorzej niż lewa.

--
Yogi(n)

Data: 2014-08-21 18:18:40
Autor: TheGhost

"Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> wrote in message news:53f5af53$0$2353$65785112news.neostrada.pl...
Dyskusja w w±tku o unibiku podsunęła mi takie pytanie:
Mam napęd o¶miorzędowy (z przodu trzy) i manetkę działaj±ca, ale do¶ć mocno zniszczon±. Znalazłem identyczn± ale dziewięciorzędow± i st±d kwestia:

Jaki¶ czas temu miałem podobny dylemat przy niższych grupach SHIMANO. Rozwi±zanie znalazłem gdzie¶ na internecie w tabelach kompatybilnosci SHIMANO (poszczególnych grup, znajdziesz je gdzie¶ na internecie - bardzo pomocne). Oczywi¶cie można eksperymentować i sprawdzić "na oko" (w praktyce) jak będzie to jeĽdzić, ale po co je¶li kto¶ sprawdził to już wcze¶niej i ładnie w PDF`ie opisał :-)

Co jeszcze, poza manetk± i kaset± musiałbym wymienić? Kaseta Sram, manetka shimano.

Sam kiedy¶ jeĽdziłem na manetce 7-ce, kasecie 8-ce (mniejsza o konkretny typ) i przy odpowiedniej regulacji zakresów szło to całkiem nieĽle, natomiast na pocz±tek polecam lekturę w.w. tabel kompatybilno¶ci. przypuszczam, że S.R.A.M. też posiada takowe :-)

[...]

Patrz wyżej. Resztę n.t. konkretnych rozmiarów ogniwka, ¶rednicy kasety, etc pewnie dopowiedz± koledzy :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2014-08-21 11:25:19
Autor: Ignac
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku
W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 18:18:40 UTC+2 użytkownik TheGhost napisał:

Rozwi�zanie znalaz�em gdzie� na internecie w tabelach kompatybilnosci SHIMANO (poszczeg�lnych grup, znajdziesz je gdzie� na internecie - bardzo pomocne). Oczywi�cie mo�na eksperymentowa� i sprawdzi� "na oko" (w praktyce) jak b�dzie to je�dzi�, ale po co je�li kto� sprawdzi� to ju� wcze�niej i �adnie w PDF`ie opisa� :-)

Dokładnie.Natomiast jest tu jeden taki "kolo" o nicku mt i on
tabele kompatybilno¶c ma za nic i tak się np.o mnie wyraża:
Przesta� by� ju� bredzi� gamoniu, bo tylko co mniej do�wiadczonych w b��d wprowadzasz.
Zobaczymy czy się odezwie,bo żeby mnie przeprosił to nawet nie liczę na to.

Data: 2014-08-21 21:47:43
Autor: art3k
W dniu 2014-08-21 20:25, Ignac pisze:
Zobaczymy czy się odezwie,bo żeby mnie przeprosił to nawet nie liczę na to.

a za co cię ma przepraszać? dosadnie powiedział ci, że gadasz głupoty. tyle razy ci na to zwracano uwagę, a ty dalej swoje. prorok jedynie słusznej, przenajświętszej kompatybilności się znalazł ... idealny konsument korporacyjnego marketingu.

a żebyś ty wiedział, jakie komponenty potrafią ze sobą współpracować, bez żadnych zgrzytów ale w całkowitej sprzeczności ze świętą księgą kompatybilności ;P

--
art3k

Data: 2014-08-21 21:52:38
Autor: Czesław Wiśniak
[...]

Tylko nie wkraczajcie teraz na sciezke wojny. Pax :)

Data: 2014-08-23 19:04:01
Autor: TheGhost

"art3k" <artek@usunto.wro.vectranet.pl> wrote in message news:lt5icv$vbr$1node2.news.atman.pl...
[...]

Najpierw musiałbyś ją przeczytać, żeby faktycznie zrozumieć że może się okazać przydatna. Doegulować można różne konfiguracje, natomiast fakt faktem, że czasem efekt jest jaki jest :-)

Pozdrawiam, M.

Data: 2014-08-23 19:52:54
Autor: art3k
W dniu 2014-08-23 19:04, TheGhost pisze:

Najpierw musiałbyś ją przeczytać, żeby faktycznie zrozumieć że może się
okazać przydatna. Doegulować można różne konfiguracje, natomiast fakt
faktem, ĹĽe czasem efekt jest jaki jest :-)

na paru moich kolejnych rowerach jeździłem z takimi konfiguracjami, że wszelakie tabele kompatybilności spłoniłyby się czy z zawstydzenia czy nawet przerażenia. mieszając równo grupy shimano od acera po xt, podzespoły 8 i 9 rzędowe, czy nawet elementy sram do spółki z shimano.
wiem, są tacy, którzy pilnie przestrzegają biblii przenajświętszej kompatybilności. ja się do nich nie zaliczam. ale nigdy - umiejętnie dobierając konkretne elementy, nigdy z niczym nie miałem żadnych problemów.
wiedza wyczytana, zwłaszcza z podręczników producentów, nigdy nie będzie się równała wieloletniemu doświadczeniu warsztatowemu. irytuje mnie, jak jakiś oczytany e-mądrala próbuje wciskać mi rzeczy, o których doskonale wiem, że nie mają oparcia w rzeczywistości.

--
art3k

Data: 2014-08-23 11:01:46
Autor: rzymo
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku
W dniu sobota, 23 sierpnia 2014 19:52:54 UTC+2 użytkownik art3k napisał:
wiem, s± tacy, którzy pilnie przestrzegaj± biblii przenaj¶więtszej kompatybilno¶ci. ja się do nich nie zaliczam. ale nigdy

U mnie to wygl±da tak:
- manetki obrotowe SRAM 3x8,
- korba Shimano SLX, blat Specialites Chinook 40T/9sp, mała Shimano XT 26T/9sp,
- kaseta 8sp 11-28T,
- łańcuch 9sp Shimano XT,
- przerzutka przód SLX 2x10,
- przerzutka tył SRAM 9.0, krótki wózek, 8/9-sp.

Cało¶ć działa bez zastrzeżeń - biegi przeł±czaj± się gładko i bez opóĽnień, także pod obci±żeniem.

Data: 2014-08-27 00:12:11
Autor: Kuba Abuk
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku
W dniu sobota, 23 sierpnia 2014 20:01:46 UTC+2 użytkownik rzymo napisał:

U mnie to wygl±da tak:
(ciach)

Cało¶ć działa bez zastrzeżeń - biegi przeł±czaj± się gładko i bez opóĽnień, także pod obci±żeniem.

Mam również zamiar przej¶ć w 26" na 2X8 40/26T (lub 28T) w miarę niskim kosztem. Czy blat od SLX FC-M675 Y1NA98040 podejdzie pod kształty wypustów "kwadratowego) LXa FC-m570? Przykład: http://allegro.pl/zebatka-tarcza-shimano-slx-40t-79g-fcm675-xc-mtb-i4526142912.html

Kształty profili stykaj±cymi się z ramionami korby wydaj± się mniej okr±głe...

Zdravim,
Kuba

Data: 2014-09-03 01:13:49
Autor: TheGhost
[...]

Chodziło mi raczej o to, że może się czasem zdarzyć, że dany napęd (nie uwzględniony w tablicach w ramach Shimano) był niekompatybilny (nie dało się wyregulować przerzutki żeby chodziła płynnie. Co nie oznacza, że jest to jedyna słuszna biblia

Pozdrawiam, M.

Data: 2014-08-22 13:04:39
Autor: Yogi\(n\)
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomo¶ci news:53f5af53$0$2353$65785112news.neostrada.pl...
Dyskusja w w±tku o unibiku podsunęła mi takie pytanie:
Mam napęd o¶miorzędowy (z przodu trzy) i manetkę działaj±ca, ale do¶ć mocno zniszczon±. Znalazłem identyczn± ale dziewięciorzędow± i st±d kwestia:

I jeszcze takie pytanie:

Co to jest shimano claris? Jak rozumiem, nowa najniższa grupa shimano (szosowa). Nie mam uprzedzeń do najniższych grup tej firmy, po prostu nie mam z nimi do¶wiadczenia, ale zestaw (nowy) 3x8 jest na alledrogo za ok. 420 PLN + wysyłka. Warto? Kiedy¶ jeĽdziłem dużo i (prawie) wyczynowo, teraz tylko rekreacyjnie, ale również dużo ;-)
Zakładam, że lepsza nowa i dobrze ustawiona klamkomanetka z niższej grupy niż o wiele droższa, dobrze wyregulowana ale zacinaj±ca się od czasu do czasu, tudzież wymiana na 9 rzędów,która kosztować będzie - z grubsza licz±c, koło 9 stów.

Ma kto¶ z Was do¶wiadczenie z grup± claris? Chodzi o to, żeby po - powiedzmy - 5 tys. km nie trzeba było znowu kupować kolejnej.

--
Yogi(n)

Data: 2014-08-27 00:05:11
Autor: Wojtek Paszkowski
"Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> wrote in message news:53f723c8$0$3053$65785112news.neostrada.pl...

Ma kto¶ z Was do¶wiadczenie z grup± claris? Chodzi o to, żeby po - powiedzmy - 5 tys. km nie trzeba było znowu kupować kolejnej.

to pewnie co¶, co do niedawna nazywało się Tiagr±.
Nie wiem jak Claris, ale jej poprzednik, znaczy się ST-2200 czy jako¶ tak, parę kkm u mnie posłużył i większych znamion zużycia nie wykazywał.

Jak masz do wydania 600zł, to może Campagnolo Centaur (tylko nie wiem, czy jest w wersji 3-rzędowej), ew. tańsze i bardziej plastikowe Veloce?
Teoretycznie 10 rzędów, ale z przerzutk± Shimano powinna sprawnie obsługiwać 8rz kasetę (Shimano czy Sram). A w razie jakby naszło Cię ci¶nienie na 10 biegów, to już będzie pro¶ciej i taniej...

pozdr

Data: 2014-08-31 23:29:45
Autor: Yogi\(n\)
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku
Użytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ltj0b1$qhn$2node2.news.atman.pl...
[...]

Czyli claris nie będzie taki zły. Najpro¶ciej byłoby po prostu kupić jedn± klamkomanetkę na 3 rzędy od pary do mojego roweru, ale wci±ż nie widzę na alledrogo. Do końca sezonu się pomęczę, a potem pewnie zapodam clarisa, bo przy mojej jeĽdzie (czysto rekreacyjnie) nie ma sensu wymieniać całęgo napędu. A jak już się zużyje, za parę tysięcy km, to pomy¶lę, może co¶ okazyjnie uda się złapać.
W każdym razie - dzięki, może nie będe musiał opróżniać kieszeni, tylko trochę "uszczknę".

--
Yogi(n)

Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku