Data: 2014-08-21 15:40:13 | |
Autor: Andrzej Ozieblo | |
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku | |
Troche na marginesie tego watku. Zastanawiam sie po co w goralu, na ktorym sie jezdzi zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli glownie po wertepach, 9 przelozen, nie mowiac o 10? Oczywiscie, przydaje sie jedno bardzo miekkie przelozenie, powiedzy kombinacja 22 przod - 32-34 tyl, ale to mozna uzyskac juz w 7 rzedowych napedach. Nie mowie tez o sciganiu sie, ale przecietnej amatorskiej jezdzie.
Przez wiele lat jezdzilem na 7-rzedowym napedzie. Wymienilem miekka zebatke na bardzo miekka i bylo wszystko OK. Nie brakowalo mi przelozen, byc moze musialem wiecej mieszac kombinacja przod-tyl. Od kilku lat jezdze na napedzie 9-rzedowym. Najmniejszy trybik z tylu uzywam niezwykle sporadycznie mowiac oglednie. Spokojnie moglbym sie go pozbyc. 8-rzedowy naped wydaje mi sie optymalny. I drugie pytanie. Zawsze jezdzilem na przerzutkach Shimano. Od Alivio w gore. Najwiecej na starej, dobrej XT. Nie narzekalem dopoki nie zaczalem jezdzic na SRAM i to "tylko" X5. Zdecydowanie mniej wrazliwa na regulacje (pewnie to skutek owego oslawionego system ESP 1:1). Od kilku lat nie dotknalem srubki regulacyjnej, czego nie moge powiedziec o poprzednich Shimanach. Ciekaw jestem doswiadczen innych, ktorzy jezdzili na obu systemach. Tez Wam bardziej pasuje SRAM? |
|
Data: 2014-08-21 13:48:03 | |
Autor: masti | |
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku | |
Andrzej Ozieblo wrote:
Troche na marginesie tego watku. Zastanawiam sie po co w goralu, na ktorym sie jezdzi zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli glownie po wertepach, 9 przelozen, nie mowiac o 10? marketoidzi wymyślili bo coś trzeba nowego sprzedawać :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-08-21 16:57:15 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku | |
On Thu, 21 Aug 2014, Andrzej Ozieblo wrote:
Troche na marginesie tego watku. Zastanawiam sie po co w goralu, na ktorym sie jezdzi zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli glownie po wertepach, Powiedz mi to samo w odniesieniu do roweru używanego na drogach, przy "zwykłym" (niewyczynowym) użytku. Do dróg zaliczam przejeżdżanie przez kładki dla pieszych nad jezdniami i torowiskami :> (czyli razem z tym przydatnym miękkim przełożeniem). Oczywiscie, przydaje sie jedno bardzo miekkie przelozenie, powiedzy kombinacja 22 przod - 32-34 tyl, ale to mozna uzyskac juz w 7 rzedowych napedach. Ano właśnie. Przy 3 tarczach z przodu przełożeń jest nadto. Natomiast "11" z tyłu nie pozbył bym się za nic - niewiele bo niewiele, ale mam miejsca gdzie 48/11 się przydaje (no, powiedzmy, przy wiatrze w plecy). pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-08-22 12:46:21 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku | |
Użytkownik "Andrzej Ozieblo" <ypoziebl@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:lt4ss1$8kj$1srv13.cyf-kr.edu.pl...
Troche na marginesie tego watku. Zastanawiam sie po co w goralu, na ktorym sie jezdzi zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli glownie po wertepach, 9 przelozen, nie mowiac o 10? Oczywiscie, przydaje sie jedno Tylko że w tym wypadku chodzi o szosę ;-) Problem się rozwiąże, gdy znajdę klamkomanetkę na osiem rzędów, albo komplet 8x3, szitmano 105 lub wyższe w przyzwoitym stanie (używka) lub w normalnej cenie (nie powyżej 6 stów) nówkę. Może trafię pojedynczą identyczną za normalne pieniądze, bo lewa jest całkiem sprawna, prawa jeszcze działa, ale zdarza się jej zacinać a czyszczenie pomaga w niewielkim stopniu. Wizualnie też niestety o wiele gorzej niż lewa. -- Yogi(n) |