Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku

Data: 2014-08-22 13:04:39
Autor: Yogi\(n\)
Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku
Użytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisał w wiadomości news:53f5af53$0$2353$65785112news.neostrada.pl...
Dyskusja w wątku o unibiku podsunęła mi takie pytanie:
Mam napęd ośmiorzędowy (z przodu trzy) i manetkę działająca, ale dość mocno zniszczoną. Znalazłem identyczną ale dziewięciorzędową i stąd kwestia:

I jeszcze takie pytanie:

Co to jest shimano claris? Jak rozumiem, nowa najniższa grupa shimano (szosowa). Nie mam uprzedzeń do najniższych grup tej firmy, po prostu nie mam z nimi doświadczenia, ale zestaw (nowy) 3x8 jest na alledrogo za ok. 420 PLN + wysyłka. Warto? Kiedyś jeździłem dużo i (prawie) wyczynowo, teraz tylko rekreacyjnie, ale również dużo ;-)
Zakładam, że lepsza nowa i dobrze ustawiona klamkomanetka z niższej grupy niż o wiele droższa, dobrze wyregulowana ale zacinająca się od czasu do czasu, tudzież wymiana na 9 rzędów,która kosztować będzie - z grubsza licząc, koło 9 stów.

Ma ktoś z Was doświadczenie z grupą claris? Chodzi o to, żeby po - powiedzmy - 5 tys. km nie trzeba było znowu kupować kolejnej.

--
Yogi(n)

Data: 2014-08-27 00:05:11
Autor: Wojtek Paszkowski
"Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> wrote in message news:53f723c8$0$3053$65785112news.neostrada.pl...

Ma ktoś z Was doświadczenie z grupą claris? Chodzi o to, żeby po - powiedzmy - 5 tys. km nie trzeba było znowu kupować kolejnej.

to pewnie coś, co do niedawna nazywało się Tiagrą.
Nie wiem jak Claris, ale jej poprzednik, znaczy się ST-2200 czy jakoś tak, parę kkm u mnie posłużył i większych znamion zużycia nie wykazywał.

Jak masz do wydania 600zł, to może Campagnolo Centaur (tylko nie wiem, czy jest w wersji 3-rzędowej), ew. tańsze i bardziej plastikowe Veloce?
Teoretycznie 10 rzędów, ale z przerzutką Shimano powinna sprawnie obsługiwać 8rz kasetę (Shimano czy Sram). A w razie jakby naszło Cię ciśnienie na 10 biegów, to już będzie prościej i taniej...

pozdr

Data: 2014-08-31 23:29:45
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Wojtek Paszkowski" <wo.pa@pocztanawirtualnej.pl> napisał w wiadomości news:ltj0b1$qhn$2node2.news.atman.pl...
[...]

Czyli claris nie będzie taki zły. Najprościej byłoby po prostu kupić jedną klamkomanetkę na 3 rzędy od pary do mojego roweru, ale wciąż nie widzę na alledrogo. Do końca sezonu się pomęczę, a potem pewnie zapodam clarisa, bo przy mojej jeździe (czysto rekreacyjnie) nie ma sensu wymieniać całęgo napędu. A jak już się zużyje, za parę tysięcy km, to pomyślę, może coś okazyjnie uda się złapać.
W każdym razie - dzięki, może nie będe musiał opróżniać kieszeni, tylko trochę "uszczknę".

--
Yogi(n)

Rzędowosc napedu - pytanie przy okazji dyskusji w innym watku