Rzetelne informacje o Verona Building [Crosspost]

Data: 2009-06-18 22:21:10
Autor: Reseller
Rzetelne informacje o Verona Building [Crosspost]
Witam,
planuję obejrzeć a może kupić mieszkanie od Verona Building; Corte Verona we Wrocławiu.
Czy ktoś ma jakieś rzetelne informacje o tym deweloperze, potencjalnych problemach i wprost, czy warto wchodzić w ten budynek i układy z Verona? Jakich niespodzianek można się spodziewać?
Cena atrakcyjna ~5.900 zł brutto za 1m2 w budynku B.
--
Reseller

Data: 2009-06-18 22:54:11
Autor: gl12d4
Użytkownik "Reseller" <reseller@o2.pl> napisał w wiadomości news:h1e7kn$b9k$1inews.gazeta.pl...

[...]

Z jakies dwa lata temu była afera, że nie placił podwykonawcom - ci demontowali elewacje, instalacje i wykonczenie. Jak sprawa sie skonczyła - nie wiem.

Jakich niespodzianek można się spodziewać?

Grabiszynskiej za oknem (ale do tego się można przyzwyczaić - po dwóch tygodniach się już tego nie słyszy) i rozruchu zajezdni MPK ok 4:00 rano. W zimie rozruch dłuższy.
Trochę podejzrane jest tempo robót - cackaja się już trzeci czy czwarty rok z tymi bloczkami. Są tygodnie, że codziennie nic się nie dzieje.

Cena atrakcyjna ~5.900 zł brutto za 1m2 w budynku B.

Ale mi się ten układ mieszkań z lepszym akademikiem kojarzy.
Zalety to mieszkanie w nowym bloku w mieście a nie na wygwizdowie. Pod domem sklepy, szkoły, przedszkole, stacje benzynowe 24h ;), bardzo dobre skomunikowanie z centrum komunikacją miejską i 10 minut spacerem do Parku Grabiszynskiego.

pzdrw
gl12d4

Data: 2009-06-19 13:55:33
Autor: DJ
On 2009-06-18 22:54:11 +0200, "gl12d4" <gl12d4@DELETEgazeta.pl> said:

Trochę podejzrane jest tempo robót - cackaja się już trzeci czy czwarty rok z tymi bloczkami.

Mi się wydaje że około dwa lata, od rozpoczęcia budowy.
Kiedyś 15 lat to była norma i dla nikogo nie było to "podejrzane" ;)))

 bardzo dobre skomunikowanie z centrum komunikacją miejską

Zwłaszcza kiedy tramwaj stoi w korku ;)))
Choć zwsze można wysiąść przystanek wcześniej ;))) I nieść transparent "Ja idę, ty stoisz" ;)))))

--
DJ

Data: 2009-06-18 23:09:16
Autor: kogutek
[...]
W zasadzie nie ważne od kogo kupujesz. Ty płacisz sprzedawca dostarcza towar.
Ale nie za jakiś tam czas a w momencie zakupu. Wtedy ryzyko jest najmniejsze.
Jak się wdasz w zakup mieszkania w budynku którego jeszcze nie ma to
prawdopodobieństwo utopienia kasy jest bardzo wysokie. --

Data: 2009-06-19 02:28:46
Autor: Crazy Yogurt
On 18 Cze, 22:21, Reseller <resel...@o2.pl> wrote:
[...]

Niedokładnie wykonanych ścianek działowych o konstrukcji lekkiej
(rygipsy), niedosuszonych ścian i - jak zwykle przy niedokończonych
budynkach - podwyższenia ceny ostatecznej po zakończeniu budowy.
Miejsce fajne, dresów dużo nie ma, chyba że przed/po/w trakcie meczu
Śląska Wrocław - stadion blisko. Przygotuj się na problemy z
parkowaniem, bo nie wydaje mi się, żeby developer przygotował jakieś
miejsca parkingowe poza garażami, chociaż chciałbym się mylić, bo
Inżynierska i tak zawalona autami zaparkowanymi po drugiej stronie na
chodniku.
A. Nie podobają mi się te rury z gazem na ogrodzonym poletku prosto
pod oknami od strony Inżynierskiej (czyli chyba właśnie od strony
budynku B). Warto zapytać co z tym zrobią po zakończeniu budowy.
No i nie wiem jaki wpływ na zdrowie może mieć fakt, że część budynków
stoi na terenie byłej stacji benzynowej. Może żaden.

Pozdrawiam,

Y (C)

Data: 2009-06-19 11:34:32
Autor: ducze
Crazy Yogurt pisze:

No i nie wiem jaki wpływ na zdrowie może mieć fakt, że część budynków
stoi na terenie byłej stacji benzynowej. Może żaden.

Żaden. Wywozi się cały grunt i po sprawie :)

Data: 2009-06-19 13:38:11
Autor: DJ
On 2009-06-19 11:34:32 +0200, ducze <ducze23_KASACJA_@wp.pl> said:

Crazy Yogurt pisze:

No i nie wiem jaki wpływ na zdrowie może mieć fakt, że część budynków
stoi na terenie byłej stacji benzynowej. Może żaden.

Żaden. Wywozi się cały grunt i po sprawie :)

Tym bardziej że był  wybrany głęboko, bo na parking podziemny.

--
DJ

Data: 2009-06-19 13:50:02
Autor: DJ
On 2009-06-19 11:28:46 +0200, Crazy Yogurt <yborakes@gmail.com> said:

parkowaniem, bo nie wydaje mi się, żeby developer przygotował jakie ś
miejsca parkingowe poza garażami, chociaż chciałbym się mylić,

Z wizualizacji wynika że nie przewidują widoku zaparkowanych autek na każdym chodniczku. Więc należy się spodziewać, że będzie z tym problem.

A. Nie podobają mi się te rury z gazem na ogrodzonym poletku prosto
pod oknami od strony Inżynierskiej (czyli chyba właśnie od strony
budynku B). Warto zapytać co z tym zrobią po zakończeniu budowy.

Zapewne nic - bo to stacja redukcyjno pomiarowa, nie "rury z gazem"

Z lokalnych atrakcji turystycznych należałoby jeszcze wymienić korek na Grabiszyńskiej w kierunku Klecińskiej (obecnie go nie ma z racji remontu wcześniejszego odcinka). No i notoryczny brak lewoskrętów w Grabiszyńską na odcinku od nasypu kolejowego do Klecińskiej (obecnie al. Pracy tymczasowo ma dopuszczony lewoskręt, zapewne na czas remontu, później chyba powróci do "normalności").

--
DJ

Data: 2009-06-19 20:41:13
Autor: gl12d4
Użytkownik "DJ" <johnny12-WYTNIJTO-@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h1fu19$19r$4news.dialog.net.pl...

[...]

No to skoro już wchodzimy w te kwestie to jeszcze psie kupy przy chodnikach ;)

pzdrw
gl12d4

Data: 2009-06-19 14:34:20
Autor: Deni
[...]

Cena 5 900 zł za m2 budynku z betonu to stanowczo za dużo.
Ja się nie znam może na budowaniu, ale myslalam, ze juz dawno
odeszlo sie od budowania budynkow mieszkalnych z betonowych plyt...?

Pozdrawiam
Deni

Data: 2009-06-19 14:58:02
Autor: ...:::Tomek:::...
Deni wrote:
Ja się nie znam może na budowaniu, ale myslalam, ze juz dawno
odeszlo sie od budowania budynkow mieszkalnych z betonowych plyt...?

Nie wiem skąd się bierze taka niechęć do budynków z betonowych płyt. Blok jak blok. Miliony ludzi w nich żyją i nic im się nie dzieje.

Tomek

Data: 2009-06-19 15:41:55
Autor: DJ
On 2009-06-19 14:58:02 +0200, "...:::Tomek:::..." <tomek@space.pl> said:

Deni wrote:
Ja się nie znam może na budowaniu, ale myslalam, ze juz dawno
odeszlo sie od budowania budynkow mieszkalnych z betonowych plyt...?

Nie wiem skąd się bierze taka niechęć do budynków z betonowych płyt.

Z chęci do materiałow naturalnych, tam gdzie je można zastosować, i gdzie ich zastosowanie jest racjonalne.

 Blok jak blok. Miliony ludzi w nich żyją i nic im się nie dzieje.

Jak również miliony ludzi żyją w glinianych lepiankach, i też im się nic nie dzieje. Nie oznacza to że mamy dążyć do czegoś, z tego tylko powodu że jest to akceptowane przez miliony. Być może akceptowane, bo nie ma innej opcji do wyboru.

--
DJ

Data: 2009-06-19 13:15:12
Autor: Daniel I. Michalak
On 2009-06-19 14:58:02 +0200, "...:::Tomek:::..." <to...@space.pl> said:

> Nie wiem skąd się bierze taka niechęć do budynków z betonowych płyt.

Z chęci do materiałow naturalnych, tam gdzie je można zastosować, i
gdzie ich zastosowanie jest racjonalne.

A gdzie tu http://wroclaw.hydral.com.pl/258757,foto.html widać wielką
płytę?

Data: 2009-06-19 17:24:44
Autor: ...:::Tomek:::...
DJ wrote:
[...]

Nie porównuj lepianek do betonu. Chodzi mi o to, że tak samo komfortowo można sobie mieszkać w bloku z płyt betonowych, jak i w bloku z cegły. Nie czuć różnicy.

Tomek

Data: 2009-06-19 18:16:28
Autor: Panslavista
Użytkownik "...:::Tomek:::..." <tomek@space.pl> napisał w wiadomości
DJ wrote:
> [...]

można sobie mieszkać w bloku z płyt betonowych, jak i w bloku z cegły. Nie

-- Pozdrawiam
Tomek

GWno prawda. Ściana z betonu nie oddycha, słabo izoluje termicznie i
akustycznie, mieszkanie z betonu jest niekomfortowe dla człowieka.

Data: 2009-06-20 09:54:09
Autor: Marek Dyjor
DJ wrote:
[...]

sciany są ocieplane, a beton jako materiał ciężki doskonale izoluje akustycznie.

Data: 2009-06-20 20:54:51
Autor: DJ
On 2009-06-20 09:54:09 +0200, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> said:

GWno prawda. Ściana z betonu nie oddycha, słabo izoluje termicznie i
akustycznie, mieszkanie z betonu jest niekomfortowe dla człowieka.

sciany są ocieplane, a beton jako materiał ciężki doskonale izoluje akustycznie.

Ciekawe czemu w blokowcach słychać jak sąsiad się kąpie, nawet jak nuci przy goleniu. Słychać jak pierdzi w kublu. I wiele innych ciekawych rzeczy słychać.
Doskonałe pudełko rezonansowe... Ktoś coś wspominał o izolacji akustycznej? ;)))

--
DJ

Data: 2009-06-20 21:43:42
Autor: Marek Dyjor
DJ wrote:
On 2009-06-20 09:54:09 +0200, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl>
said:
[...]

bo sa źle wykonane...

idź do nowych wspaniałych domów z ceramiki też usłyszysz jak pierdzą sąsiedzi.

już pisałem mieszkałem z bloku z wielkiej płyty i sąsiadów praktycznie nie było słychać, nawet sąsiadki zza ściany co grała na pianinie a ja myślałem że to ktoś gra gdzieś daleko.

Data: 2009-06-20 23:13:45
Autor: Sławomir Szyszło
Rzetelne informacje o Verona Building [Crosspost]
Dnia Sat, 20 Jun 2009 20:54:51 +0200, DJ <johnny12-WYTNIJTO-@poczta.onet.pl>
wklepał(-a):

[...]

U mnie było słychać głównie przez... rury C.O., które przechodziły przez stropy.
Także przez kanały wentylacyjne w łazience. A winda, którą miałem tuż za ścianą
zbytnio mi nie przeszkadzała. Teraz (budynek z porothermu) znacznie bardziej przenoszą się odgłosy, nawet
niezbyt głośne rozmowy są słyszalne.

--
Sławomir Szyszło

Data: 2009-06-20 21:00:02
Autor: DJ
On 2009-06-20 09:54:09 +0200, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> said:

sciany są ocieplane,

Dla niezorientowanych dodam że chodzi również o mikroklimat przy materialach naturalnych (zachowanie odpowiedniej wilgotności, bezwładność cieplna), nie tylko o opakowanie "klocka" styropianem i wełną mineralną.

--
DJ

Data: 2009-06-26 12:34:28
Autor: Maciej Kulawik

On 2009-06-20 09:54:09 +0200, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> said:

sciany są ocieplane,

Dla niezorientowanych dodam że chodzi również o mikroklimat przy materialach naturalnych (zachowanie odpowiedniej wilgotności, bezwładność cieplna), nie tylko o opakowanie "klocka" styropianem i wełną mineralną.

To wyjaśnij jeszcze dla laików, czemu to beton nie jest materiałem
naturalnym? Który z jego składników (piasek, cement, woda?) nie jest
"materiałem naturalnym"?

Data: 2009-06-26 20:31:00
Autor: zil0g
Rzetelne informacje o Verona Building [Crosspost]
*Maciej Kulawik* wdusil[a] knefle:

| To wyjaśnij jeszcze dla laików, czemu to beton nie jest materiałem
| naturalnym? Który z jego składników (piasek, cement, woda?) nie jest
| "materiałem naturalnym"?

Bo plyty maja taki nienaturalny prostopadloscienny ksztalt, w przeciwienstwie do cegiel.

Data: 2009-06-20 20:56:26
Autor: DJ
On 2009-06-19 17:24:44 +0200, "...:::Tomek:::..." <tomek@space.pl> said:

Chodzi mi o to, że tak samo komfortowo można sobie mieszkać w bloku z płyt betonowych, jak i w bloku z cegły. Nie czuć różnicy.

A sam sprawdzałeś (przez kilka lat przynajmniej), czy tylko tak Ci się wydaje?

--
DJ

Data: 2009-06-20 21:45:19
Autor: Marek Dyjor
DJ wrote:
On 2009-06-19 17:24:44 +0200, "...:::Tomek:::..." <tomek@space.pl>
said:
[...]

a wczym poczuejsz różnicę?

Data: 2009-06-19 23:03:16
Autor: zil0g
Rzetelne informacje o Verona Building [Crosspost]
*DJ* wdusil[a] knefle:

| Z chęci do materiałow naturalnych, tam gdzie je można zastosować, i | gdzie ich zastosowanie jest racjonalne.

Co to za bredzenia, co ma do tego technologia skoro zalezy od jakosci wykonania.
I ze niby w budynkach z cegly panowie ze szpadlem w bialych kitlach pipeta nakladaja
zaprawe w labolatoryjnych proporcjach?

Data: 2009-06-19 23:26:04
Autor: Reseller
Rzetelne informacje o Verona Building [Crosspost]
zil0g pisze:
*DJ* wdusil[a] knefle:

> [...]

I ze niby w budynkach z cegly panowie ze szpadlem w bialych kitlach pipeta nakladaja

Nie, ale faktycznie mieszkam teraz w budynku (bloku) w którym tylko parter jest ceglany a wszystko powyżej (3 piętra) są z "czegoś innego" i u sąsiada na 2gim piętrze jest "pieczarka na ścianie" a u mnie nie - mieszkam na parterze. Nie wiem jak jest między parterem i piętrem sąsiada.
Ale, skoro mam wybór to się decyduję albo na beton, albo na cegłę, albo na mieszkanie na Partynicach, Biskupinie, Bielanach itp... Zadałem konkretne pytanie w konkretnym celu.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Niniejszym wątek uważam za zamknięty.

--
Reseller

Data: 2009-06-20 03:07:38
Autor: kogutek
On 2009-06-19 14:58:02 +0200, "...:::Tomek:::..." <tomek@space.pl> said:

> [...]

Jak również miliony ludzi żyją w glinianych lepiankach, i też im się nic nie dzieje. Nie oznacza to że mamy dążyć do czegoś, z tego tylko powodu że jest to akceptowane przez miliony. Być może akceptowane, bo nie ma innej opcji do wyboru.

Co dla Ciebie jest surowcem naturalnym? Cegły z krowich i wielbłądzich kup, domy
z gałęzi kryte liśćmi? Beton to surowiec naturalny. Składa się z wyprażonych i
drobno zmielonych skał, piasku i wody. Jak w zimę robiony to chyba chlorek
wapnia dodają. Coś mi się widzi że to też surowiec naturalny. Budownictwo nie
może być oparte na surowcach sztucznych bo są za drogie i nie ma ich tyle żeby
domy budować. Wyobrażasz sobie cegły z korundu spajanego żywicą epoksydową. Bo
ja sobie wyobrażam. Kilo epoksydu kosztuje z 40 złotych. Cegłę by z tego zrobił.
Dasz 6 dych za cegłę? Nikt nie da. Albo belki z włókien węglowych. Robi się.
Widziałem w tv. 5 razy wytrzymalsze od stalowych i 5 razy lżejsze. Ale nie do
domów one były bo też za drogie.  --

Data: 2009-06-20 09:53:22
Autor: Marek Dyjor
On 2009-06-19 14:58:02 +0200, "...:::Tomek:::..." <tomek@space.pl>
said:
Deni wrote:
[...]

hm z trzciny i drewna ciężko jest zbudować wysoki na kilka pięter budynek

beton jest tak samo naturalny jak porotherm :)

Data: 2009-06-20 21:04:09
Autor: DJ
On 2009-06-20 09:53:22 +0200, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> said:

hm z trzciny i drewna ciężko jest zbudować wysoki na kilka pięter budynek

A o cegle słyszał? Czy teraz w branży liczą się tylko wyroby które mają trendy nazwę? Porotherm, Ytong... Jak coś nie jest markowe, nie ma trendy nazwy, to napewno jest bueee....

--
DJ

Data: 2009-06-20 21:44:23
Autor: Marek Dyjor
DJ wrote:
On 2009-06-20 09:53:22 +0200, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl>
said:
[...]

kto zdrowy na umyśłe buduje z cegły :)

Data: 2009-06-19 15:22:54
Autor: DJ
On 2009-06-19 14:34:20 +0200, "Deni" <denikaa@wp.pl> said:

Ja się nie znam może na budowaniu, ale myslalam, ze juz dawno

Polacy - dawno. A importowane technologie znów przywlokły te manierę budowlaną. Szybko, łatwo i przyjemnie.

odeszlo sie od budowania budynkow mieszkalnych z betonowych plyt...?

Cicho szzzaaa.... to teraz takie nowoczesne, wzronictwo włoskie, hiszpańskie. To jest trendy. Dodatkowo aby upiększyć efekt - jakaś szpanerska nazwa budynku/osiedla. To jest coś! Nie ważne z czego jest ściana. Wystarczy blok potem ubrać w kafelki i wygląda jak z cegły. Bo ma wyglądać, nie ma z niej być. Liczy się złudzenie, nie fakt.
 Kafelki będą odpadać za 10 lat? Nieważne, wymieni się na nowe, no oczywiście jest to koszt właścicieli ;)))

A o blokowcach z lat 60-70 ubiegłego wieku słyszy się "bueee.. wielka płyta, mam nadzieję że wyburzą". Ciekawe jak o dzisiejszych wynalazkach będzie się słuchać za lat 10 i 20.

BTW - a propos sztuki budwlanej, będąc kilka dni temu na spacerze widziałem że niektóre(tylko niektóre!) ścianki osłonowe są przykotwione do nośnych kawałkami blachy... Czyżby zaprawy brakło i się nie trzyma?

--
DJ

Data: 2009-06-20 10:03:15
Autor: Marek Dyjor
On 2009-06-19 14:34:20 +0200, "Deni" <denikaa@wp.pl> said:

Ja się nie znam może na budowaniu, ale myslalam, ze juz dawno

Polacy - dawno. A importowane technologie znów przywlokły te manierę
budowlaną. Szybko, łatwo i przyjemnie.

????

[...]

daj nam skany twojego wpisu do izby inżynierów, bo piszesz tak zdecydowanie że musisz być jakimś rzeczoznawcą budowlanym.

beton jest naturalnym i bardzo dobrym budulcem, pierdoły o oddychaniu scian to brednie. sciany nei maja oddychać w domu ma być wentylacja a sciany mają być prawidłowo zaizolowane cieplnie. Grzyb sie robi z dwóch zasadniczych powodów, nie wietrzenia mieszkań i mostków cieplnych któe pwoodują wykraplanie sie wilgoci w scianach wewnątrz pomieszczeń.

A o blokowcach z lat 60-70 ubiegłego wieku słyszy się "bueee.. wielka
płyta, mam nadzieję że wyburzą". Ciekawe jak o dzisiejszych
wynalazkach będzie się słuchać za lat 10 i 20.

wielkia płyta była zła nie z powodu ż ejest zbudowane z betonu tylko ze względu na neichlujność wykonawców tych konstrukcji. Prawidłowo wykonane bloki z WP trzymają sie całkiem dobrze pwoiedział bym że bardziej sie boje o współcześnei budowane konstrukcje z cegiel za 30 lat niż o dobrzez zrobioen bloki w WP za kolejne 30 lat.

Mieszkałem w budynku z WP. był zrobiony prawidłowo, było ciepło, grzyba nei było sąsiadów nei słyszałem, pamiętam jak sie zdziwiłem ze na pianinie grała sąsiadka zza sciany, a ja myślałem ze to ktoś kilka pięter dalej gra.

Widuje czasem te wspaniałem nowe domy z cegiel po 5 latach sie zaczynają sypać.

[...]

moze to są wzmocneinia? kotwienia do betonu

Data: 2009-06-20 21:17:45
Autor: DJ
On 2009-06-20 10:03:15 +0200, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> said:

daj nam skany twojego wpisu do izby inżynierów, bo piszesz tak zdecydowanie że musisz być jakimś rzeczoznawcą budowlanym.

Zdecydowanie spoza mafijnej samorządowej organizacji DOITIIB, stąd i poglądy nie muszą przystawać do jedynie słusznych i miłościwie nam panujących na rynku i w branży :)))
Przyznajmy szczerze i otwarcie - teraz nie buduje się dla ludzi - buduje się wyłącznie dla zysku.
Tu przypomina mi się kawał...
Facet do sprzedawcy w warzywniaku:
- Panie, czy te ogórki nie pryskane???
- A ja tam nie wiem, to nie do jedzenia, to na sprzedaż.

Z wieloma produktami jest teraz podobnie, z budownictwem również.
Człowiek z potrzebą mieszkaniową weźmie wszystko co cieszy oko, i tak się na tym nie zna.

--
DJ

Data: 2009-06-19 20:33:59
Autor: gl12d4
Użytkownik "Deni" <denikaa@wp.pl> napisał w wiadomości news:h1g0oh$rl$1atlantis.news.neostrada.pl...

Cena 5 900 zł za m2 budynku z betonu to stanowczo za dużo.
Ja się nie znam może na budowaniu, ale myslalam, ze juz dawno
odeszlo sie od budowania budynkow mieszkalnych z betonowych plyt...?

Już dawno się odeszło.

pzdrw
gl12d4

Data: 2009-06-19 13:08:02
Autor: Daniel I. Michalak
On 19 Cze, 20:33, "gl12d4" <gl1...@DELETEgazeta.pl> wrote:
Użytkownik "Deni" <deni...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:h1g0oh$rl$1atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
> Ja się nie znam może na budowaniu, ale myslalam, ze juz dawno
> odeszlo sie od budowania budynkow mieszkalnych z betonowych plyt...?

To zależy, co się rozumie pod pojęciem betonowych płyt. Prefabrykaty
są z powodzeniem stosowane w dalszym ciągu.

Data: 2009-06-20 09:52:16
Autor: Marek Dyjor
Deni wrote:
[...]

a co jest złego w betonie?

to jest prawdopodobnie pół monolityczna konstrukcja, im wyżej tym mniej ścian żelbetowych, żelbet jest tam gdzie jest potrzebna nośność bez zbędnego pogrubiania scian.

Data: 2009-06-19 21:14:18
Autor: Krzysiek
Reseller pisze:
[...]

drogo, wlasnie dlatego jest tak drogo ze ludzie sa w stanie tak drogo kupowac :P

Rzetelne informacje o Verona Building [Crosspost]