Rzęzi mi wiatraczek na karcie graficznej.

Data: 2009-11-17 10:39:05
Autor: Lech
Rzęzi mi wiatraczek na karcie graficznej.
Mam kompa nieco zabytkowego, ale leszego nie potrzebuję do Worda i pisania maili :) i w tym złomie zacz±ł mi rzezić strasznie glo¶no wiatraczek na karcie graficznej radeon 9550, co mi potwornie przeszkadza w pracy. Nie mam w tej chwili ani ochoty, ani kasy na to, żeby wymieniać cokolwiek (szukać po sklepach i allegrach karty na AGP, etc.). Czy mogę bez ryzyka po prostu ten wiatraczek odł±czyć? Nie zjara się karta?

tia

L.

Data: 2009-11-17 10:46:18
Autor: OMSON
Lech pisze:
[...]

  Je¶li jej nie obci±żasz w 3D to wydaje mi się, że nic sie nie stanie. Zadbaj tylko o rozs±dna wentylacje obudowy (nie ma mowy o skłębionych kablach i zalegaj±cym kurzu) ;)

Pzdr, OMSON

Data: 2009-11-17 11:01:51
Autor: Radosław Sokół
Rzęzi mi wiatraczek na karcie gra ficznej.
Lech pisze:
w tej chwili ani ochoty, ani kasy na to, ?eby wymienia? cokolwiek (szuka? po sklepach i allegrach karty na AGP, etc.). Czy moge^ bez ryzyka po prostu ten wiatraczek od^(3)?czy?? Nie zjara sie^ karta?

A dlaczego go po prostu nie wyczy¶cisz i nie nasmarujesz?

Albo nie wymienisz na jaki¶ duży, wolnoobrotowy, dmuchaj±cy
na odsłonięty radiator karty?

PS. Wł±cz MIME, bo wysyłasz tym Outlookiem nieczytelne ¶mieci.
     http://www.grush.one.pl/mime/

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-11-17 11:14:05
Autor: Lech
Rzęzi mi wiatraczek na karcie graficznej.

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2009111710015200grush.one.pl...
Lech pisze:
[...]

±¶żĽćńółę - teraz poprawnie? sorry, nie byłem ¶wiadom...

Czym nasmarować? Sorry, ale jestem "noga" w kwestiach sprzętowo technicznych.

L.

Data: 2009-11-17 10:30:47
Autor: DooMiniK

Lech pisze:
[...]

Hej,
- wyczy¶ć
- poszukaj, jak się dostać do panewki (często pod naklejk±...)
- jak masz  w domu, to genialny jest olej techniczny (taki, jak
   np. używa się do maszyn do szycia, czy dziewiarskich...)
- na upartego możesz użyć WD40 (będzie działać kolejny rok,
ale WD40 jest zbyt suche, bardzo dużo odparowuje),
- jak jeste¶ studentem w akademiku: idĽ do modułu żeńskiego
i pożycz parę kropli oleju jadalnego.

p.s. oczy¶ć dokładnie łopatki i radiator z kurzu.

--
Dominik Siedlak (bachus)

Data: 2009-11-17 12:14:25
Autor: Dominik & Co
DooMiniK napisał(a):

- jak jeste¶ studentem w akademiku: idĽ do modułu żeńskiego
i pożycz parę kropli oleju jadalnego.

Olejów schn±cych bym nie polecał..

--
Dominik (& k±pany)
"Wszyscy chc± naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec)

Data: 2009-11-17 11:41:26
Autor: Radosław Sokół
Lech pisze:
±¶żĽćńółę - teraz poprawnie? sorry, nie byłem ¶wiadom...

Teraz jest OK :)

Czym nasmarować? Sorry, ale jestem "noga" w kwestiach sprzętowo technicznych.

Na krótk± metę czymkolwiek, najwyżej potem będziesz czy¶cił :)
Olej maszynowy, olej silikonowy, ewentualnie towot (ale to
zmniejszy obroty i może przyspieszyć wyrobienie się łożyska).
W ostateczno¶ci na parę tygodni zadziała nawet oliwa z oliwek ;)

Unikaj WD40, to głównie czy¶ci, ale prawie nic nie smaruje.
A smarowanie jakie zapewnia jest na tyle dobre, że obroty
gwałtownie rosn± i łożysko się w ekspresowym tempie zużywa.

Przede wszystkim za¶ *wyczy¶ć* łopatki i radiator. Zazwyczaj
już to dużo daje.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-11-17 14:19:39
Autor: Tomaszek
Lech pisze:
±¶żĽćńółę - teraz poprawnie? sorry, nie byłem ¶wiadom...

Tak już gwoli ¶cisło¶ci: to się robi na pl.test lub alt.pl.test;)
| Ten post to moja prywatna opinia - nie musisz się z ni± zgadzać.   |
|              Nie należę do żadnej partii politycznej               |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-11-17 12:39:27
Autor: Lech
Rzęzi mi wiatraczek na karcie graficznej.
Dziękuję za rady.

L.

Data: 2009-11-17 23:08:43
Autor: vcore
Rzęzi mi wiatraczek na karcie graficz nej.
Lech pisze:
Dziękuję za rady.

L.

Jeśli padły łożyska to smarowanie nie pomoże, u mnie tak się działo jak padł wiatraczek na chipsecie, zaczął potwornie wyć - okazało się że rozleciały się łozyska

--
WebProgress - Nowoczesne aplikacje internetowe

www.webprogress.com.pl

Data: 2009-11-18 10:25:20
Autor: Lech

Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości news:hdv6tc$ce7$1inews.gazeta.pl...
Lech pisze:
[...]

Nie padły łożyska - wiatraczek był _kompletnie_ zapchany zbitym w brykiety kurzem :) Po oczyszczeniu (i nasmarowaniu zgodnie z Waszymi światłymi radami) okazało się nawet, że skubany nie dość, że nie rzęzi, to ślicznie świeci na niebiesko :)))

L.

Rzęzi mi wiatraczek na karcie graficznej.