Rzym,13-19.10.2010 - wypożyczenie/pożyczenie roweru

Data: 2010-10-05 22:42:35
Autor: amrac
Rzym,13-19.10.2010 - wypożyczenie/pożyczenie roweru
JadÄ™ do Rzymu 13-19.10.2010 r. i chciaÅ‚bym trochÄ™ tam pobrykać na rowerku. Czy ma ktoÅ› np. zroweryzowanego znajomego na miejscu albo  zna jakieÅ› tanie wypożyczanie np. na jeden dzieÅ„? Po ile to i gdzie?

Data: 2010-10-05 22:49:26
Autor: Konrad Kosmowski
Rzym,13-19.10.2010 - wypo¿yczenie/po¿yczenie roweru
** amrac <szymekto@o2.pl> wrote:

Jadê do Rzymu 13-19.10.2010 r. i chcia³bym trochê tam pobrykaæ na rowerku.
Czy ma kto¶ np. zroweryzowanego znajomego na miejscu albo  zna jakie¶ tanie
wypo¿yczanie np. na jeden dzieñ? Po ile to i gdzie?

http://www.google.pl/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=rome+bicycle+rental

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-10-06 05:45:32
Autor: stefandora
On 5 Pa¼, 22:49, Konrad Kosmowski <kon...@kosmosik.net> wrote:
** amrac <szyme...@o2.pl> wrote:
> [...]
> Czy ma kto¶ np. zroweryzowanego znajomego na miejscu albo  zna jakie¶ tanie
> wypo¿yczanie np. na jeden dzieñ? Po ile to i gdzie?

Zapomnia³e¶ podaæ link na wyszukanie znajomego z rowerem.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2010-10-06 16:37:22
Autor: pinkdotR
Rzym,13-19.10.2010 - wypożyczenie/pożyczenie roweru
Użytkownik "amrac" <szymekto@o2.pl> napisał w wiadomości news:i8g2js$q32$1news.onet.pl...
Jadę do Rzymu 13-19.10.2010 r. i chciałbym trochę tam pobrykać na rowerku.

Współczuję. Będziesz tam pewnie jedynym rowerzystą, jakiego zobaczysz. To miasto jest totalnie nieprzyjazne dla poruszających się czymkolwiek poza samochodami i skuterami. Metro (całe 2 linie) brudne i kradną w nim (sprawdzone niestety empirycznie), tramwaje praktycznie zlikwodowane, autobusy stoją w korkach, pieszo chodzi się po rozwalonych chodnikach wdychając tony spalin (praktycznie nie ma stref wyłączonych z ruchu, bardzo mało parków i wszelkiej zieleni) a co do rowerów, to ścieżka rowerowa nad Tybrem 2 lata temu wyglądała tak:

http://yfrog.com/5limg3770sj
http://yfrog.com/4bimg3771lj
http://yfrog.com/7eimg3774dj

Uważaj, żebyś nie wpadł w jakieś żelastwo.

Porównywany często z Rzymem Paryż jest o wieki do przodu pod względem przyjazności poruszania się po mieście (w tym rowerem).

pozdrowionka

pinkdotR

Data: 2010-10-06 11:02:21
Autor: stefandora
Rzym,13-19.10.2010 - wypo¿yczenie/po¿yczenie roweru
On 6 Pa¼, 16:37, "pinkdotR"
<wronski_nie_@rose_znosze_.man.poznan_spamu_.pl> wrote:
U¿ytkownik "amrac" <szyme...@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:i8g2js$q32$1news.onet.pl...

> Jadê do Rzymu 13-19.10.2010 r. i chcia³bym trochê tam pobrykaæ na rowerku.

Wspó³czujê. Bêdziesz tam pewnie jedynym rowerzyst±, jakiego zobaczysz. To miasto
jest totalnie nieprzyjazne dla poruszaj±cych siê czymkolwiek poza samochodami i
skuterami. Metro (ca³e 2 linie) brudne i kradn± w nim (sprawdzone niestety
empirycznie), tramwaje praktycznie zlikwodowane, autobusy stoj± w korkach,
pieszo chodzi siê po rozwalonych chodnikach wdychaj±c tony spalin (praktycznie
nie ma stref wy³±czonych z ruchu, bardzo ma³o parków i wszelkiej zieleni) a co
do rowerów, to ¶cie¿ka rowerowa nad Tybrem 2 lata temu wygl±da³a tak:

http://yfrog.com/5limg3770sjhttp://yfrog.com/4bimg3771ljhttp://yfrog.com/7eimg3774dj

Uwa¿aj, ¿eby¶ nie wpad³ w jakie¶ ¿elastwo.

Porównywany czêsto z Rzymem Pary¿ jest o wieki do przodu pod wzglêdem
przyjazno¶ci poruszania siê po mie¶cie (w tym rowerem).

Przes³a³am powy¿szy opis do kole¿anki, która tam by³a z rowerem z
por¶b± o wypowied¼. Oto ona (wypowied¼):
"Trochê mo¿e przesadzony opis, czê¶ciowo s³uszny, czê¶ciowo nie wiem,
bo nie znam :) Miasto na pewno nie jest nastawione na rowerzystów,
¶cie¿ek raczej nie widzia³am, ale te¿ nie szuka³am, je¼dzi³am po
ulicach, czasem chodnikach, faktycznie to by³a szko³a przetrwania, bo
raczej kierowcy samochodów, autobusów i skuterów na Ciebie nie
zwa¿aj±. Rowery chyba jednak jakie¶ widzia³am, a poza tym jest mnóstwo
wypo¿yczalni rowerów, wiêc mo¿e nie jest a¿ tak ma³e zainteresowanie.
Metrem nie je¼dzi³am, na inne ¶rodki komunikacji te¿ nie zwa¿a³am,
spalin nie wyczu³am (by³am tam miêdzy innymi w sierpniu - dla
porównania by³am w Delhi, tam mo¿na rzeczywi¶cie mówiæ o spalinach :).
Reasumuj±c uwa¿am, ¿e opis przesadzony i ¿e warto poje¼dziæ rowerem po
Rzymie :)"

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2010-10-06 22:43:49
Autor: amrac
Rzym,13-19.10.2010 - wypożyczenie/pożycze nie roweru
Kurde, tak mi zachwalacie... w takim razie jak to możliwe w ojczyźnie tylu wybitnych kolarzy?

Data: 2010-10-07 11:12:33
Autor: pinkdotR

Kurde, tak mi zachwalacie... w takim razie jak to możliwe w ojczyźnie tylu
wybitnych kolarzy?

To była opinia o samym Rzymie, może przerysowana, ale to miasto mnie
zniesmaczyło jak żadne inne większe w Europie. Tam są wyspy piękna - zabytki a 2
metry za ich ścianami totalny syf. Zarówno ten dosłowny - brud, walające się
śmieci, kloszardzi, handlarze wszelkim dziadostwem, jak również syf w
organizacji przestrzeni miejskiej, w której toczy się codzienne życie. Wszystko
jest podporzÄ…dkowane ruchowi ulicznemu. Jezdnie sÄ… szerokie, chodniki wÄ…skie a
zieleni jak na lekarstwo. W Paryżu, Barcelonie, czy bliżej nas - w
Wiedniu, Pradze można przespacerować się od zabytku do zabytku zadbaną aleją
miejską a często deptakiem, odpocząć w licznych parkach słuchając ptaków czy
bawiących się dzieci. Kto nie chce chodzić, ma do dyspozycji przyjazną
komunikację publiczną. W Rzymie najlepiej chyba przejechać między zabytkami
autobusem turystycznym, bo przejść można jedynie wśród jadących i zaparkowanych
jak popadnie tysięcy samochodów i skuterów a posłuchać oczywiście tylko ich
silników.

Co do włoskich kolarzy, to poza Rzymem mają oni do dyspozycji cały wielki i
piękny kraj. Nawiet miasta potrafią być zupełnie inne. Dobrym przykładem dużego
nasycenia rowerami jest Florencja:

http://yfrog.com/moimg3402j
http://yfrog.com/f5img3444j

Z innych klimatów, raczej do spacerów niż na rower podobało mi się w Wenecji i
Sienie. Mistrzowie kolarscy ćwiczyli pewnie głównie poza miastami a tam mają zarówno
piękne krajobrazy jak i wymagającą rzeźbę terenu do wyrobienia sobie formy.

pozdrowionka

pinkdotR

Rzym,13-19.10.2010 - wypożyczenie/pożyczenie roweru