Rzym, Egipt, Bizancjum i Grecja

Data: 2013-06-02 11:32:05
Autor: Maciek
Rzym, Egipt, Bizancjum i Grecja

Czesc,

Czy jestescie w stanie polecic mi filmy rozgrywajace sie w starozytnosci w
Rzymie, Grecji lub Egipcie albo w Bizancjum (w calym okresie istnienia
cesarstwa)?

Chodzi mi niekoniecznie o hollywoodzkie superprodukcje - raczej o filmy
probujace wiernie oddac realia historyczne, spoleczne, obyczajowe itp. Bez
ulizanych amantow :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-02 12:29:24
Autor: Skylla
W dniu 2013-06-02 11:32, Maciek pisze:

[...]

Cóż - odpowiedź oczywista - Faraon  Kawalerowicza - kładzie cały Holywood na łopatki, o włoskich filmach nie wspominając.

Mało jest rzeczy wartościowych, zwykle przerost formy nad treścią.

Data: 2013-06-03 10:31:20
Autor: Feniks z popiołów
W dniu 2013-06-02 12:29, Skylla pisze:
[...]

A serial "Ja, Klaudiusz"? Oglądałam w sumie jako dziecko jeszcze, ale coś mi się wydaje, że o niebo lepszy od obecnych produkcji o Rzymie.

Mnie to się jeszcze "Gladiator" podobał, ale to chyba głównie ze względu na muzykę, no i Russela Crowe.

Ewa

Data: 2013-06-03 15:52:21
Autor: Seoman
Użytkownik "Feniks z popiołów"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51ac5458$0$1219$65785112@news.neostrada.pl...
A serial "Ja, Klaudiusz"? Oglądałam w sumie jako dziecko jeszcze, ale coś mi się wydaje, że o niebo lepszy od obecnych produkcji o Rzymie.

Przy okazji - książkowy pierwowzór również bardzo polecam.

Pozdrawiam,
Seoman

Data: 2013-06-03 12:43:13
Autor: Maciek
Dnia Sun, 02 Jun 2013 12:29:24 +0200, Skylla napisał(a):

Cóż - odpowiedź oczywista - Faraon  Kawalerowicza

"Faraona" oczywiscie znam.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-06 00:49:24
Autor: Titus Atomicus
Rzym, Egipt, Bizancjum i Grecja
In article <agt1o7ilv1ur.ouew88rvfib7.dlg@40tude.net>,
 Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:

Dnia Sun, 02 Jun 2013 12:29:24 +0200, Skylla napisał(a):

> Cóż - odpowiedź oczywista - Faraon  Kawalerowicza

"Faraona" oczywiscie znam.

Moze 'Zycie Briana'?
--
TA

Data: 2013-06-07 16:02:07
Autor: Maciek
Rzym, Egipt, Bizancjum i Grecja
Dnia Thu, 06 Jun 2013 00:49:24 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):

Moze 'Zycie Briana'?

Polski tytul brzmi "Zywot Briana", jesli juz. Nie wyszla Ci zlosliwosc ;)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-10 01:10:45
Autor: Titus Atomicus
Rzym, Egipt, Bizancjum i Grecja
In article <mqc5rnrgm6m8.i8bogevs8k5c$.dlg@40tude.net>,

napisał(a):

> Moze 'Zycie Briana'?

Polski tytul brzmi "Zywot Briana", jesli juz. Nie wyszla Ci zlosliwosc ;)

E, no tak.
Ale kto tu mowi o zlosliwosci?
Moim zdaniem pasuje do kwerendy.
--
TA

Data: 2013-06-10 16:37:25
Autor: Skylla
[...]

W dodatku jest to na pewno jeden z filmów z kategorii "trzeba zobaczyć".
S.

Data: 2013-06-10 16:52:24
Autor: Maciek
Dnia Mon, 10 Jun 2013 16:37:25 +0200, Skylla napisał(a):

W dodatku jest to na pewno jeden z filmów z kategorii "trzeba zobaczyć".

Zgadzam sie, ale widzialem go kilka razy i chwilowo wystarczy.

Dnia Mon, 10 Jun 2013 01:10:45 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world
napisał(a):
Ale kto tu mowi o zlosliwosci?
Moim zdaniem pasuje do kwerendy.

TA, nie bardzo wiem, gdzie tam widzisz wiernosc oddania realiow epoki, ale
OK - masz prawo swobodnej interpretacji :) Widze to nieco inaczej, dlatego
twoj post wzialem za podsmiewanki, bez zlych intencji.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-11 23:10:32
Autor: Feniks z popiołów
W dniu 2013-06-10 16:52, Maciek pisze:
TA, nie bardzo wiem, gdzie tam widzisz wiernosc oddania realiow epoki

Jeśli tak bardzo zależy Ci na realiach, to sobie "Pasję" obejrzyj.

Ewa

Data: 2013-06-12 13:32:25
Autor: Maciek
Dnia Tue, 11 Jun 2013 23:10:32 +0200, Feniks z popiołów napisał(a):

Jeśli tak bardzo zależy Ci na realiach, to sobie "Pasję" obejrzyj.

Ogladalem.

Realizm ukazania swiata to tylko jedna z cech filmu i wcale nie twierdze,
ze najwazniejsza. Po prostu zaciekawilo mnie, czy sa jakies filmy, ktorych
nie znam, gdzie realia epoki (bardziej w znaczeniu stylu zycia i kultury
niz szczegolowego odtworzenia wydarzen historycznych) sa wiernie oddane.

Przyklad z zupelnie innej beczki: westerny, w ktorych powstaniu maczal
palce Clint Eastwood mozna oceniac lepiej lub gorzej, ale co do jednego
mozna miec niemal 100% pewnosci: uzywana w nich bron palna bedzie w miare
mozliwosci zgodna z czasami, w ktorych osadzona jest fabula.
Taki smaczek, wazny tylko dla niektorych, ale jest :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-12 21:59:45
Autor: Feniks z popiołów
W dniu 2013-06-12 13:32, Maciek pisze:
[...]

Myślę, że rozumiem, o co Ci chodzi i moja propozycja jest całkiem na serio. W "Pasji" masz realizm chociażby używanych języków w owym czasie w prowincjach rzymskich. Już nie pamiętam, czy w całym filmie są zachowane oryginalne języki, czy tylko w części, ale - o ile sobie przypominam - angielskiego się tam nie używa, przynajmniej w wersji przeznaczonej dla Europy.

Ewa

Data: 2013-06-13 10:55:24
Autor: Konrad Kołak
[...]

A oglądałeś Ancient Egyptians?
http://www.imdb.com/title/tt0386913/?ref_=fn_al_tt_1

--

- Konrad Kołak

Cokolwiek robisz skup się na tym.

Data: 2013-06-13 23:00:37
Autor: Maciek
Dnia Thu, 13 Jun 2013 10:55:24 +0200, Konrad Kołak napisał(a):

A oglądałeś Ancient Egyptians?
http://www.imdb.com/title/tt0386913/?ref_=fn_al_tt_1

Nie, a wyglada ciekawie. Dzieki za linka.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-03 17:29:16
Autor: Maurycy Poszepszyński
Użytkownik - Maciek  napisał::

[...]

"Kaligula"? ;-)
"Satyricon"
--
Nie byłem antysemitą, dopóki nie zacząłem czytać Gazety Wyborczej.

Data: 2013-06-04 11:45:48
Autor: Seoman
Rzym, Egipt, Bizancjum i Grecja
Użytkownik "Maurycy Poszepszyński"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51acb649$0$1225$65785112@news.neostrada.pl...
"Satyricon"

Jeden z bardziej męczących filmów, jakie w życiu zdarzyło mi się obejrzeć, a przecież lubię Felliniego.

Pozdrawiam,
Seoman

Data: 2013-06-07 19:23:36
Autor: the_foe
W dniu 2013-06-03 17:29, Maurycy Poszepszyński pisze:
Użytkownik - Maciek  napisał::

[...]

nie jest to zła pozycja. jest wersja bez wstawek porno. Historycznie to dość scisła pozycja. Bardziej niz osławiony "Ja, Klaudiusz", w którym za duzo jest sensacji Swetoniusza, któremu, dzisiejszą miarą, było bliżej do bloggera plotkarza niz do historyka.

--
@foe_pl

Data: 2013-06-10 16:40:08
Autor: Skylla
[...]

Podsumowując nieco tę jakże bogatą dyskusję - jak widać w tej kategorii lepiej National Geographic lub Planete+ pooglądać :-).
S.

Data: 2013-06-10 16:54:49
Autor: Maciek
Dnia Mon, 10 Jun 2013 16:40:08 +0200, Skylla napisał(a):

Podsumowując nieco tę jakże bogatą dyskusję - jak widać w tej kategorii lepiej National Geographic lub Planete+ pooglądać :-).

Chyba tak.
Nieco paradoksalnie, wspomniane tu przez kogos sceny porno z "Kaliguli"
przypuszczalnie calkiem niezle pokazuje realia, albo chociaz ich hmm...
fragment.

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-06-11 08:54:11
Autor: Cynio
Rzym, Egipt, Bizancjum i Grecja
Może serial "Rzym", co do wierności trudno mi się wypowiedzieć, ale
całkiem fajnie się go oglądało

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2013-08-22 12:07:35
Autor: Tomasz Holdowanski
Rzym, Egipt, Bizancjum i Grecja
Deep inside the Matrix, convinced that Tue, 11 Jun 2013 08:54:11 -0700
(PDT) is the real date, Cynio <cyniczny0@gmail.com> has written
something quite wise. But (s)he wasn`t the one.

Może serial "Rzym", co do wierności trudno mi się wypowiedzieć, ale
całkiem fajnie się go oglądało

Wierniejszy od wielu superprodukcji o tyle, że pokazuje (AFAIK dość
wiernie) realia życia ludzi z rzymskiej klasy średniej i niższych
warstw społecznych, a klasę wyższą odziera z fałszywego blichtru i
mitu "szlachetności".  Widz ma szansę oglądnąć Rzym odmitologizowany,
rozpolitykowany, skorumpowany, siermiężny i borykający się z
różnorakimi problemami. Dodatkowe punkty za kapitalną czołówkę, w
której istotną rolę gra rzymskie graffiti :)

Od siebie polecę "Wiek zdrady" (1993)  z Bryanem Brownem w roli
Marcusa Didiusa Falco, rzymskiego... prywatnego detektywa :D
Widziałem go prawie dwie dekady temu i o wierności realiom
historycznym nic nie mogę powiedzieć, ale pamiętam, że oglądało się go
przyjemnie.

Pozdrawiam,
Mordazy.

--
REMOVE-IT. from my address when replying.

     THE ONLY THING WORTH WAITING FOR                 IS A WORLD-WIDE DISASTER.

Data: 2013-06-15 13:46:46
Autor: Atlantis
Rzym, Egipt, Bizancjum i Grecja
To ja podłączę się pod temat. Znacie może jakieś przykłady filmów, ale z
akcją osadzoną poza czasami greko-rzymskich? Międzyrzecze w czasach
Sumerów, Babilonia, Kreta minojska itp. No może z wyjątkiem setek
ekranizacji Starego Testamentu, bo to temat oklepany w kinie na
wszystkie możliwe sposoby. ;)

Rzym, Egipt, Bizancjum i Grecja