S ALARM-CZAS NA MIĘDZYNARODOWĄ KOMISJĘ

Data: 2010-05-20 14:11:36
Autor: cytryna
S ALARM-CZAS NA MIĘDZYNARODOWĄ KOMISJĘ
Już wszystko wiadomo, sciemnianie idzie pełna parą, wg starej komunistycznej zasady, krok po kroczku az barany zapędzimy do koszar. Ostatni dzwonek aby wezwać na pomoc Miedzynarodową Komisję do zbadania wypadku prezydenckiego samolotu. Inaczej poczekamy kolejne 70 lat aby ujrzeć podpisy pod rozkazem unicztożenia Tu154. Na kolejnym kłamstwie nie zbudujemy dobrosąsiedzkich stosunków o które tak zabiega targowiczanin hrabia K. i jego kamaryla.

Data: 2010-05-20 15:20:52
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-20 14:11, cytryna pisze:
[...]

Kto ma zwołać tą komisję?  Gdzie ma być przeprowadzone śledztwo?

Data: 2010-05-20 15:28:43
Autor: Piotr
Dnia Thu, 20 May 2010 15:20:52 +0200, jadrys napisał(a):

Kto ma zwołać tą komisję?  Gdzie ma być przeprowadzone śledztwo?

Roma locuta, causa finita.
Piotr
--
Czego to wałkuństwo nie zrobi:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/browse_thread/thread/4501b48e02130afb/3ec3d

Data: 2010-05-20 15:40:34
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-20 15:28, Piotr pisze:
Dnia Thu, 20 May 2010 15:20:52 +0200, jadrys napisał(a):

Kto ma zwołać tą komisję?  Gdzie ma być przeprowadzone śledztwo?

Roma locuta, causa finita.
Piotr

Jasne.. Trzeba wreszcie przyjąć do wiadomości że jesteśmy nikim... po trosze na własne życzenie.

Data: 2010-05-20 15:59:38
Autor: cytryna
S ALARM-CZAS NA MIĘDZYNARODOWĄ KOMISJĘ

> Roma locuta, causa finita.
> Piotr

Jasne.. Trzeba wreszcie przyjąć do wiadomości że jesteśmy nikim... po trosze na własne życzenie.

Śp. prezydent Kaczyński nie przyjmował do wiadomości, że jest nikim i dlatego zginął. Donki, Bronki i inna dzicz za poklepanie po plecach zgadza się pełnic
rolę lokajów ...po trosze (lub całkiem) na własne życzenie. W naturze Polaka nie leży postawa raba, stąd powstania, choć przegrane to jednak cementujące istotę wspólnoty narodowej. Będąc nikim jak to pan ujął możemy spokojnie iść na żebry po świecie. I to jest smutne jako wytyczna polityki wynaradowiania lansowanej przez Szechnika i zbójców z jego salonu.

Data: 2010-05-20 08:54:18
Autor: Antenka

***************************************************************************­**

[...]

Cytryno, powiedz co robić w tej sytuacji? Do kogo pisać? Wcześniej
złożyłam swój podpis pod petycją prof. Trznadla o powołaniu
międzynarodowej komisji i chyba nic to nie dało. Wyjść na ulicę i
krzyczeć? :-(( Masz absolutną rację, że tego nie wolno nam zostawić,
nie można odpuścić ani na jotę. Trzeba powołać do życia oddolny
ruch,  a przede wszystkim wypowiedzieć "obywatelskie nieposłuszeństwo"
tym cholrenym lokajom z POlszewickiej szajki!

Antenka

Data: 2010-05-20 20:16:22
Autor: cytryna

***************************************************************************­**

> [...]

ruch,  a przede wszystkim wypowiedzieć "obywatelskie nieposłuszeństwo"
tym cholrenym lokajom z POlszewickiej szajki!

Ukłony Antenko i wyjaśnienie interesującego problemu:
Jak to wygląda ze strony prawnej?
Na mocy prawa lotniczego regulującego żeglugę powietrzną - Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego &#8211; konwencji chicagowskiej z 1944 r. oraz późniejszych aneksów.
(nie mogę powołać się na dokumenty w PL gdyż na stronie ULC występuje błąd)

ACCIDENTS OR INCIDENTS IN THE TERRITORY OF A CONTRACTING STATE

    5.1 The State of Occurrence shall institute an investigation into the circumstances of the accident and be responsible for the conduct of the investigation, but it may delegate the whole or any part of the conducting of such investigation to another State by mutual arrangement and consent. In any event the State of Occurrence shall use every means to facilitate the investigation.

    5.1 Państwo, na którego terytorium miało miejsce zdarzenie, podejmuje badanie okoliczności wypadku i ponosi odpowiedzialność za prowadzenie takiego badania. Może ono jednak przekazać, w całości lub w części, prowadzenie badania innemu państwu na podstawie dwustronnej umowy i ugody. W każdym przypadku państwo, na terytorium którego zaistniało zdarzenie, powinno wykorzystać wszelkie dostępne środki pomocy w prowadzeniu tego badania.

    5.1.1 Recommendation.&#8212; The State of Occurrence should institute an investigation into the circumstances of a serious incident. Such a State may delegate the whole or any part of the conducting of such investigation to another State by mutual arrangement and consent. In any event the State of Occurrence should use every means to facilitate the investigation.

    5.1.1 Zalecenie. Do państwa, na którego terytorium miało miejsce zdarzenie, należy podjęcie badania okoliczności poważnych incydentów lotniczych. Państwo to może jednak przekazać, w całości lub w części, prowadzenie takiego badania innemu państwu na podstawie dwustronnej umowy i ugody. W każdym przypadku państwo miejsca zdarzenia powinno wykorzystać wszelkie dostępne środki pomocy w prowadzeniu tego badania.

Istnieje więc podstawa prawna i precedens aby powołać międzynarodową komisję śledczą, której celem będzie ustalenie prawdziwych przyczyny katastrofy oraz nieograniczony dostęp do materiału dowodowego.
Zenon Baranowski przedstawia dowody, iż nawet w polskim prawie znajdują się informacje potwierdzające legalność takich działań. Przywołuje Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z 26 maja 2004 r. w sprawie organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, gdzie możemy odnaleźć:

    Zasady funkcjonowania Komisji

    § 6.1. Komisja prowadzi badania wypadków i poważnych incydentów lotniczych w lotnictwie państwowym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i w polskiej przestrzeni powietrznej.

    2. Komisja może prowadzić badania wypadków i poważnych incydentów lotniczych zaistniałych poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w których uczestniczyły statki powietrzne lotnictwa państwowego, jeżeli przewidują to umowy lub przepisy międzynarodowe albo jeżeli właściwy organ obcego państwa przekaże Komisji uprawnienia do przeprowadzenia badania albo sam nie podjął badania.

Przepisy prawne wskazują jednoznacznie na możliwość powołania niezależnego gremium. Wiele wprawdzie zależy od strony Rosyjskiej. Znawca prawa międzynarodowego dr Ireneusz Kamiński uważa, iż z problemami ale udałoby się zrealizować ten plan. Zabrakło woli politycznej.
Ponadto przy ministerstwie infrastruktury działa stała Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych. Jej delegacja z przewodniczącym Edmundem Klichem była oddelegowana do Rosji w celu zbadania przyczyn katastrofy lotniczej. Specjaliści Ci mieli na podstawie przedstawionego im materiału dowodowego zabezpieczonego przez stronę Rosyjską ustalić wstępny scenariusz katastrofy.
Po przybyciu z Moskwy Edmund Klich przedstawił warunki w jakich musieli pracować i ocenił współpracę z Ministrem Obrony Narodowej Bogdanem Klichem (zbieżność nazwisk przypadkowa: Szy). Oznajmił, iż jako niezależna komisja byli zmuszani do współpracy z Prokuraturą Wojskową, która nie udzielała niezbędnej pomocy. Przewodniczący PKBWL mówił wprost o: &#8222;braku jakiekolwiek pomocy ze strony rządu&#8221;, &#8222;chaosie panującym w Rosji&#8221;. PKBWL została podporządkowana strukturom wojskowym. Nie zorganizowano im tłumacza i nie udzielono finansowego wsparcia &#8211; eksperci musieli sami finansować swój pobyt. E. Klich wyrzuca wprost:

    &#8222;Ja wiem jaki jest tego wszystkiego cel i kto robi larum - dodaje szef PKBWL. - Ludzie, którzy są odpowiedzialni za tę katastrofę chcą zwalić wszystko na pilotów. A oni są tymi, którzy na końcu łańcucha zbierają błędy wszystkich. Błąd tkwi bowiem w systemie. Lotnictwo państwowe jest w permanentnym kryzysie - ocenia kategorycznie szef PKBWL. Jego zdaniem katastrofa CASY nie nauczyła tych, którzy mogli naprawić system, niczego.&#8221;

Wygląda to (przynajmniej dla mnie) jak celowe sabotowanie prac Komisji badającej przyczyny katastrofy. Opieszałość i serwilizm ze strony polskich władz wskazuje na traktowanie Nas Polaków jak nierównorzędny podmiot w relacjach międzynarodowych. --

Data: 2010-05-20 12:29:49
Autor: Antenka

***************************************************************************­­**

> [...]

badającej przyczyny katastrofy. Opieszałość i serwilizm ze strony polskich
władz wskazuje na traktowanie Nas Polaków jak nierównorzędny podmiot w

Wysłano z serwisu OnetNiusy:http://niusy.onet.pl- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Dziękuję za przedstawienie podstawy prawnej . Jak dotąd "List otwarty"
prof. Jacka Trznadla  w sprawie powołania takowej  międzynarodowej
komisji d/s zbadania katastrofy prezydenckiego TU-154M w Smoleńsku
jest ignorowany przez szajkę kominiarza. Dlatego mam poważne obawy, że
nic z tego nie będzie. :- /

Antenka

Data: 2010-05-21 13:34:41
Autor: cirrus
Użytkownik "Antenka" <sweet.blue_eyes@wp.pl> napisał w wiadomości news:c917d756-c514-42f2-8dbf-d58d209d9cbao39g2000vbd.googlegroups.com...
[...]
**­**
[...]

Zgłoś sie do Rydzyka, właśnie poszukuje kandydatek na szahidki.

--
stevep

Data: 2010-05-20 21:49:39
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-20 15:59, cytryna pisze:

[...]

No tak, masz trochę racji. Jednak nie mogę się oprzeć wrażeniu ze te posunięcia Prezydenta Kaczyńskiego wobec sąsiadów - Rosji, Niemiec czy Unii były motywowane nie dobrem Polski a zleceniami USA.  Ta uległość wobec jankesów była wręcz nie do przyjęcia! Kto wolny i niezależny by się zgodził na pobyt obcych wojsk w czasie pokoju na terenie swojego kraju?

Data: 2010-05-21 09:53:51
Autor: Piotr
Dnia Thu, 20 May 2010 21:49:39 +0200, jadrys napisał(a):

[...]

Kaczor chciał koalicji państw, sąsiadów Rosji, którym imperialne ambicje
Kremla zagrażają. Oczywiście było to zbieżne w wielu punktach z polityką
USA, ale to nie grzech. Na tym polega polityka, zawieramy sojusze nie z
miłości, tylko potrzeb. Ja nie wiem czy Kaczor kochał USA, wątpię, ale na
pewno był polskim patriotą.

Data: 2010-05-31 20:42:56
Autor: jadrys
W dniu 2010-05-21 09:53, Piotr pisze:
[...]

Takim samym jak Konrad Mazowiecki czy  Radziwiłł.. Ja dziękuję takim patriotom..

Data: 2010-05-20 22:03:39
Autor: PaPi
S ALARM-CZAS NA MIĘDZYNARODOWĄ KOMISJĘ
Roma locuta, causa finita.