Słoń a sprawa polska czyli p rzyszłe zmiany oprocentowania...

Data: 2010-01-20 08:52:09
Autor: Krzysztof
Słoń a sprawa polska czyli p rzyszłe zmiany oprocentowania...

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:hj5ju6$hbo$1atlantis.news.neostrada.pl...
... lokat a sprawa gry na walutach.

Otóż zachęcony wyraźną zgodnością moich własnych obaw i prób opracowania planów "B', "C", itd. do tych wyzierających z wypowiedzi Kolegów w wątku Amry, pozwalam sobie zapytać: jakie konta walutowe powinni zakładać ci, którzy widzą potrzebę zabezpieczenia się na wypadek nieopłacalności lokat w PLN w drugiej połowie roku.

Rozumowanie jest takie: skoro dolar i euro tanieją (co niektórzy nazywają optymistycznie "umacnianiem się złotego"), a nie ma zasadniczych powodów do takiego rozwoju wypadków (oprócz np. drugiego podejścia do wydymania nas przez sławetny biznes Goldmana-Sachsa), to w pewnym momencie będzie potrzeba zakupienia waluty (powiedzmy po 3.50 za €, albo po 2.40 za $) i po odczekaniu kwartału - sprzedaży tejże (powiedzmy po 4.50/3.10) :-)
W tym celu jednak trzeba mieć założone kontka, podefiniowane przelewki (zdefiniowane, żeby później nie wklepywać hasełek) itd.

Otóż - Waszym zdaniem - które konta walutowe do takich celów najlepiej się nadają ?
Wiadomo, że powinny być bezpłatne w stanie uśpienia, niekosztowne (ale bez przesady) z punktu widzenia przelewów krajowych, kompatybilne z rozmaitymi metodami transferu kasy (więc np. tanie przelewy do banków krajowych, rozsądne kursy/spready, łatwo dostępne kasy walutowe - dla zapewnienia możliwości wykorzystania klasycznej linii transferowej tj. przez kantor itd.).

Co innego byłoby jeszcze ważne i co najważniejsze - gdzie takie konta są ?

Ja stawiam na Alior i wziecie modulu autodealingu za 7zl/mies, ale jeszcze czekam bo chyba okolice lata beda lepsze do zakupu obcej waluty. Uruchomienie modulu podobno 1 dzien -trzeba isc do placowki, konta walutowe podst. w 4 walutach, jak nie masz do tej pory to mozna otwierac przez net.

Data: 2010-01-20 08:36:13
Autor: xbartx
S³oñ zmiany oprocentowania...
Dnia Wed, 20 Jan 2010 08:52:09 +0100, Krzysztof napisał(a):

[...]

IMO teraz jest dobry moment na zapakowanie się w dolara na jakiś czas - w gotówkę albo jakiś fundusz.

Data: 2010-01-20 09:49:01
Autor: witrak()
S³oñ a sprawa polska czyli przysz³e zmiany oprocentowania...
On 2010-01-20 09:36, xbartx wrote:
Dnia Wed, 20 Jan 2010 08:52:09 +0100, Krzysztof napisa³(a):

[...]

IMO teraz jest dobry moment na zapakowanie siê w dolara na jaki¶ czas - w gotówkê albo jaki¶ fundusz.

Mnie siê wydaje, ¿e to nie jest dobra pora - dolar spada i bêdzie spada³ jaki¶ czas jeszcze...
A zapakowanie w fundusz "grozi ¶mierci± lub kalectwem" je¶li zrobi siê jaka¶ "ruchawa" na rynkach finansowych - mam zamro¿one trochê grosza w ING-funduszach w tym ¶rednich i ma³ych :-(

witrak()

Data: 2010-01-20 09:21:45
Autor: xbartx
S³oñ zmiany oprocentowania...
Dnia Wed, 20 Jan 2010 09:49:01 +0100, witrak() napisał(a):

Mnie się wydaje, że to nie jest dobra pora - dolar spada i będzie spadał
jakiÅ› czas jeszcze...
A zapakowanie w fundusz "grozi śmiercią lub kalectwem" jeśli zrobi się
jakaś "ruchawa" na rynkach finansowych - mam zamrożone trochę grosza w
ING-funduszach w tym średnich i małych :-(

Ale ja miałem na myśli fundusze obligacyjne, które w dolarach są rozliczane, z racji tego, że obstawiam umocnienie usdpln w najbliższych miesiącach :)

Data: 2010-01-20 12:29:58
Autor: Krzysztof

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:hj6hv8$943$3inews.gazeta.pl...
[...]

miesiÄ…cach :)

Dolar umocni sie ale nie tak szybko ok 1.26 do EUR powinien osiagnac na przelomie 2010/11. Trend umacniania na PLN jest krotkookresowo na tyle silny, ze nie ryzykowalbym wlasnej kasy na krotki termin, w dluzszym okresie to moze i od dzisiejszej ceny USD sie zyska, ale po co sie spieszyc.

Data: 2010-01-20 18:43:58
Autor: ąćęłńóśźż
Słoń a sprawa polska czyli przyszłe zmiany oprocentowania. ..
Najwyraźniej masz dużo zielonych w portfelu, koleś?
Dolar to już szmata, którą jeszcze przez niesłuszny sentyment traktują jako tako.
JaC

-- -- -

Data: 2010-01-20 09:51:03
Autor: Krzysiek
S³oñ a sprawa polska czyli przysz³e zmiany op rocentowania...
On 20 Sty, 18:43, ±æê³ñ󶼿 <j....@gazeta.pl> wrote:

Dolar to ju¿ szmata, któr± jeszcze przez nies³uszny sentyment traktuj± jako tako.
Mo¿liwe, ¿e ten sentyment wystarczy do utrzymania dolara na jako takim
poziomie jeszcze d³uuuugo.

Data: 2010-01-20 21:58:12
Autor: Krzysztof

"Krzysiek" <kl1@o2.pl> wrote in message news:b00549f9-086a-48a2-a19f-d1c1bf73b410e16g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Jak na razie swiat nie ma alternatywy dla USD. Zanim powstanie jakis 'Azjan' minie pewnie sporo czasu. EUR niestety nie zajmie pozycji dolara, bo to sztuczna waluta i nie wiadomo kto za nia porecza. Przed nami pewnie pierwsze wyjscia kilku panstw ze strefy EUR. Problemy Grecji to pewnie poczatek. Niemcy i Francja bronia sie przed pompowaniem pieniedzy ich podatnika w takie kraje jak Grecja, gdyz po niej w kolejce ustawia sie nastepni. Brak pomocy dla Grecji oznaczac moze upadek kraju ze strefy EUR co rowniez nie wrozy ciekawie kolchozowej walucie i odbije sie na postrzeganiu EUR przez inwestorow jako waluty niekoniecznie tak bezpiecznej, jak sie wydawalo jeszcze niedawno.
A co do dajacej sie przewidziec przyszlosci, to jezeli inwestorzy nabiora przekonania, ze stopy procentowe za oceanem beda szybciej podnoszone niz w Eurolandzie to kierunek zmian EUR/USD chyba nie budzi watpliwosci.

Data: 2010-01-20 22:03:54
Autor: Valdi
S³oñ a sprawa polska czyli przysz³e zmiany oproc entowania...
"Krzysztof" news:hj7qp5$174h$1news2.ipartners.pl

Jak na razie swiat nie ma alternatywy dla USD.

Niestety...

EUR niestety nie zajmie pozycji dolara, bo to
sztuczna waluta i nie wiadomo kto za nia porecza.

M±drego to i mi³o poczytaæ :)

Przed nami pewnie pierwsze
wyjscia kilku panstw ze strefy EUR.

Pisz tak jeszcze pisz! :)

Problemy Grecji to pewnie poczatek.

I cacy. Niech bêd± jak pchniêta kostka domina, która przyczyni siê do upadku
tego politycznego tworu.

[...]

Bosko!

A co do dajacej sie przewidziec przyszlosci, to jezeli inwestorzy nabiora
przekonania, ze stopy procentowe za oceanem beda szybciej podnoszone niz w
Eurolandzie to kierunek zmian EUR/USD chyba nie budzi watpliwosci.

Otó¿ to, otó¿ to.

Data: 2010-01-21 00:50:59
Autor: Jarek Andrzejewski
On 20 Sty, 21:58, "Krzysztof" <onkr...@poczta.onet.pl> wrote:
"Krzysiek" <k...@o2.pl> wrote in message

> [...]

sztuczna waluta i nie wiadomo kto za nia porecza. Przed nami pewnie pierwsze

A kto porêcza za USD? Bernanke? Greenspan? Obama? Lehman Brothers?
A alternatywa jest - z³oto. W zasadzie powinienem napisaæ: a pieni±dz
jest - z³oto.

http://dziennik.pl/gospodarka/article367377/Chiny_kupuja_zloto_na_potege.html
http://gielda.onet.pl/mfw-sprzedaje-bankowi-centralnemu-indii-200-ton-zl,18494,3048010,1,news-detal
http://gb.pl/gospodarka/lista/kupuja-zloto-na-tony.html

I polecam:
http://dwagrosze.blogspot.com/2010/01/zote-udreki-redaktorow-gw.html

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-01-20 18:58:53
Autor: bzdreg
Krzysztof pisze:

[...]

Iiiitam... twardziele, którzy są pewni swoich przewidywań co do kursów walut - grają na Forexie i to "całym" slotem co najmniej. ;) Takie rzeźbienie pasuje jak ulał pod powiedzenie mojej przedwojennej ciotki: "co się nie najesz, to się nie naliżesz". (W oryginale było odrobinkę dosadniej)

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Słoń a sprawa polska czyli p rzyszłe zmiany oprocentowania...