Słoń a sprawa polska czyli przyszłe zm iany oprocentowania...

Data: 2010-01-20 01:46:05
Autor: witrak()
Słoń a sprawa polska czyli przyszłe zm iany oprocentowania...
.... lokat a sprawa gry na walutach.

Otóż zachęcony wyraźną zgodnością moich własnych obaw i prób opracowania planów "B', "C", itd. do tych wyzierających z wypowiedzi Kolegów w wątku Amry, pozwalam sobie zapytać: jakie konta walutowe powinni zakładać ci, którzy widzą potrzebę zabezpieczenia się na wypadek nieopłacalności lokat w PLN w drugiej połowie roku.

Rozumowanie jest takie: skoro dolar i euro tanieją (co niektórzy nazywają optymistycznie "umacnianiem się złotego"), a nie ma zasadniczych powodów do takiego rozwoju wypadków (oprócz np. drugiego podejścia do wydymania nas przez sławetny biznes Goldmana-Sachsa), to w pewnym momencie będzie potrzeba zakupienia waluty (powiedzmy po 3.50 za €, albo po 2.40 za $) i po odczekaniu kwartału - sprzedaży tejże (powiedzmy po 4.50/3.10) :-)
W tym celu jednak trzeba mieć założone kontka, podefiniowane przelewki (zdefiniowane, żeby później nie wklepywać hasełek) itd.

Otóż - Waszym zdaniem - które konta walutowe do takich celów najlepiej się nadają ?
Wiadomo, że powinny być bezpłatne w stanie uśpienia, niekosztowne (ale bez przesady) z punktu widzenia przelewów krajowych, kompatybilne z rozmaitymi metodami transferu kasy (więc np. tanie przelewy do banków krajowych, rozsądne kursy/spready, łatwo dostępne kasy walutowe - dla zapewnienia możliwości wykorzystania klasycznej linii transferowej tj. przez kantor itd.).

Co innego byłoby jeszcze ważne i co najważniejsze - gdzie takie konta są ?

Pozdr.

witrak()

Data: 2010-01-20 08:46:40
Autor: RobertS
Słoń a sprawa polska czyli przyszłe zmiany oprocentowania...

Co innego byłoby jeszcze ważne i co najważniejsze - gdzie takie konta są ?

Pozdr.

witrak()

IMHO najlepszym rozwiązaniem są banki, które oferują również obrót gotówkowy daną walutą (mnie najbardziej interesuje CHF). Zakładasz bezpłatne konto, przynosisz walutę "z ulicy" - tak zazwyczaj taniej i wypłacasz w gotówce kiedy chcesz.

Przelewy walutowe praktycznie wszędzie są płatne (nawet jeżeli nie płaci się za wysłanie przelewu to zwykle są koszty banków pośredniczących).
Więc lepiej ich unikać!

Oczywiście jeżeli ktoś nie chce bawić się w bieganie z gotówką to może założyć konto walutowe w banku, w którym ma złotowe. Kupno, sprzedaż waluty (może o kilka groszy gorszy kurs niż w kantorze) nic wtedy nie kosztuje ;-)

RobertS

Data: 2010-01-21 15:14:19
Autor: witrak()
S³oñ a sprawa polska czyli przy sz³e zmiany oprocentowania...
On 2010-01-20 08:46, RobertS wrote:

Co innego by³oby jeszcze wa¿ne i co najwa¿niejsze - gdzie takie konta s± ?

Pozdr.

witrak()

IMHO najlepszym rozwi±zaniem s± banki, które oferuj± równie¿ obrót gotówkowy dan± walut± (mnie najbardziej interesuje CHF). Zak³adasz bezp³atne konto, przynosisz walutê "z ulicy" - tak zazwyczaj taniej i wyp³acasz w gotówce kiedy chcesz.

Przelewy walutowe praktycznie wszêdzie s± p³atne (nawet je¿eli nie p³aci siê za wys³anie przelewu to zwykle s± koszty banków po¶rednicz±cych).
Wiêc lepiej ich unikaæ!

Oczywi¶cie je¿eli kto¶ nie chce bawiæ siê w bieganie z gotówk± to mo¿e za³o¿yæ konto walutowe w banku, w którym ma z³otowe. Kupno, sprzeda¿ waluty (mo¿e o kilka groszy gorszy kurs ni¿ w kantorze) nic wtedy nie kosztuje ;-)

Ale czy mo¿esz wskazaæ, które banki prowadz± konta walutowe na sensownych warunkach ?
O lokatach by³o - wiem zatem gdzie mo¿na umie¶ciæ walutê na 1 miesi±c (raczej nie przewidujê d³u¿szych okresów), ale reszta kryteriów ?
"
- bezp³atne w stanie u¶pienia,
- niekosztowne z punktu widzenia przelewów krajowych,
- tanie przelewy do banków krajowych,
- rozs±dne kursy/spready,
- ³atwo dostêpne kasy walutowe"
[Zupe³nie nieistotne s± warunki dla kont w PLN, kart, kredytów itp.]

Znam dobrze warunki korzystania z kont krajowych i jako¶æ systemów internetowych, ale reszta dot±d mnie nie interesowa³a. Dlatego dopytujê siê tutaj, bo domy¶lam siê, ¿e jest na pbb sporo takich, co waluty trzymaj±....

witrak()
PS. Przepraszam, ¿e mo¿e trochê przynudzam, ale nie by³o "konkretnych konkretów" ;-)

Data: 2010-01-21 15:47:10
Autor: Valdi
S³oñ a sprawa polska czyli przysz³e zmiany oproc entowania...
"witrak()" news:hj9nkh$agt$1atlantis.news.neostrada.pl

[...]

BZ WBK

- niekosztowne z punktu widzenia przelewów krajowych,

nie powiem bo nie przerabia³em.

- tanie przelewy do banków krajowych,

jw.

- rozs±dne kursy/spready,

jw.

Data: 2010-01-21 19:32:36
Autor: witrak()
On 2010-01-21 15:47, Valdi wrote:
[...]

Dziêki Valdi, na Tobie mo¿na polegaæ :-)

witrak()

Data: 2010-01-21 20:22:00
Autor: Valdi
S³oñ a sprawa polska czyli przysz³e zmiany oproc entowania...
"witrak()" news:hja794$nc5$1nemesis.news.neostrada.pl

Dziêki Valdi, na Tobie mo¿na polegaæ :-)

Nie przesadzaj bo mi siê rumieñce na twarzy robi± :)
Piszê jak jest - w BZ WBK mam walutowe (w euro) do wp³at (przelewy zza
granicy) i wyp³at (tylko gotówkowe, bo w przelewy siê u nich nie bawi³em).
¯adnych problem i nawet jak ciê przyci¶nie z walut± a w twoim oddziale by
nie mieli tyle ile potrzebujesz to wystarczy zrobiæ sobie ma³e tourne po
innych placówkach i siê uzbiera dan± kwotê :)

Za¶ co do op³at za przelewy z konta walutowego (jak mnie pamiêc nie zawodzi
to chyba na tym ci równie¿ zale¿y) to chyba najlepiej jest siê przyjrzeæ
mini tabelce op³at.

Ze swojej strony podajê odno¶nik do konta prowadzonego w ko³hozowej walucie
:)
http://www.tinyurl.pl?2KkkFzTZ

Data: 2010-01-24 17:34:01
Autor: beznick
S³oñ a sprawa polska czyli przysz³e zmiany oproc entowania...

U¿ytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hj9nkh$agt$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ale czy mo¿esz wskazaæ, które banki prowadz± konta walutowe na sensownych warunkach ?

Zobacz oferty kont oszczêdno¶ciowych walutowych w klasycznych bankach.
Mo¿esz zacz±æ od PKOBP, ING, mBank
Czy to s± sensowne warunki ?

Data: 2010-01-20 08:52:09
Autor: Krzysztof

"witrak()" <witrak@hotmail.com> wrote in message news:hj5ju6$hbo$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Ja stawiam na Alior i wziecie modulu autodealingu za 7zl/mies, ale jeszcze czekam bo chyba okolice lata beda lepsze do zakupu obcej waluty. Uruchomienie modulu podobno 1 dzien -trzeba isc do placowki, konta walutowe podst. w 4 walutach, jak nie masz do tej pory to mozna otwierac przez net.

Data: 2010-01-20 08:36:13
Autor: xbartx
S³oñ zmiany oprocentowania...
Dnia Wed, 20 Jan 2010 08:52:09 +0100, Krzysztof napisał(a):

[...]

IMO teraz jest dobry moment na zapakowanie się w dolara na jakiś czas - w gotówkę albo jakiś fundusz.

Data: 2010-01-20 09:49:01
Autor: witrak()
On 2010-01-20 09:36, xbartx wrote:
Dnia Wed, 20 Jan 2010 08:52:09 +0100, Krzysztof napisa³(a):

[...]

IMO teraz jest dobry moment na zapakowanie siê w dolara na jaki¶ czas - w gotówkê albo jaki¶ fundusz.

Mnie siê wydaje, ¿e to nie jest dobra pora - dolar spada i bêdzie spada³ jaki¶ czas jeszcze...
A zapakowanie w fundusz "grozi ¶mierci± lub kalectwem" je¶li zrobi siê jaka¶ "ruchawa" na rynkach finansowych - mam zamro¿one trochê grosza w ING-funduszach w tym ¶rednich i ma³ych :-(

witrak()

Data: 2010-01-20 09:21:45
Autor: xbartx
S³oñ zmiany oprocentowania...
Dnia Wed, 20 Jan 2010 09:49:01 +0100, witrak() napisał(a):

Mnie się wydaje, że to nie jest dobra pora - dolar spada i będzie spadał
jakiÅ› czas jeszcze...
A zapakowanie w fundusz "grozi śmiercią lub kalectwem" jeśli zrobi się
jakaś "ruchawa" na rynkach finansowych - mam zamrożone trochę grosza w
ING-funduszach w tym średnich i małych :-(

Ale ja miałem na myśli fundusze obligacyjne, które w dolarach są rozliczane, z racji tego, że obstawiam umocnienie usdpln w najbliższych miesiącach :)

Data: 2010-01-20 12:29:58
Autor: Krzysztof

"xbartx" <bart@hashzero.net> wrote in message news:hj6hv8$943$3inews.gazeta.pl...
[...]

miesiÄ…cach :)

Dolar umocni sie ale nie tak szybko ok 1.26 do EUR powinien osiagnac na przelomie 2010/11. Trend umacniania na PLN jest krotkookresowo na tyle silny, ze nie ryzykowalbym wlasnej kasy na krotki termin, w dluzszym okresie to moze i od dzisiejszej ceny USD sie zyska, ale po co sie spieszyc.

Data: 2010-01-20 18:43:58
Autor: ąćęłńóśźż
Słoń a sprawa polska czyli przyszłe zmiany oprocentowania. ..
Najwyraźniej masz dużo zielonych w portfelu, koleś?
Dolar to już szmata, którą jeszcze przez niesłuszny sentyment traktują jako tako.
JaC

-- -- -

Data: 2010-01-20 09:51:03
Autor: Krzysiek
S³oñ a sprawa polska czyli przysz³e zmiany op rocentowania...
On 20 Sty, 18:43, ±æê³ñ󶼿 <j....@gazeta.pl> wrote:

Dolar to ju¿ szmata, któr± jeszcze przez nies³uszny sentyment traktuj± jako tako.
Mo¿liwe, ¿e ten sentyment wystarczy do utrzymania dolara na jako takim
poziomie jeszcze d³uuuugo.

Data: 2010-01-20 21:58:12
Autor: Krzysztof

"Krzysiek" <kl1@o2.pl> wrote in message news:b00549f9-086a-48a2-a19f-d1c1bf73b410e16g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Jak na razie swiat nie ma alternatywy dla USD. Zanim powstanie jakis 'Azjan' minie pewnie sporo czasu. EUR niestety nie zajmie pozycji dolara, bo to sztuczna waluta i nie wiadomo kto za nia porecza. Przed nami pewnie pierwsze wyjscia kilku panstw ze strefy EUR. Problemy Grecji to pewnie poczatek. Niemcy i Francja bronia sie przed pompowaniem pieniedzy ich podatnika w takie kraje jak Grecja, gdyz po niej w kolejce ustawia sie nastepni. Brak pomocy dla Grecji oznaczac moze upadek kraju ze strefy EUR co rowniez nie wrozy ciekawie kolchozowej walucie i odbije sie na postrzeganiu EUR przez inwestorow jako waluty niekoniecznie tak bezpiecznej, jak sie wydawalo jeszcze niedawno.
A co do dajacej sie przewidziec przyszlosci, to jezeli inwestorzy nabiora przekonania, ze stopy procentowe za oceanem beda szybciej podnoszone niz w Eurolandzie to kierunek zmian EUR/USD chyba nie budzi watpliwosci.

Data: 2010-01-20 22:03:54
Autor: Valdi
S³oñ a sprawa polska czyli przysz³e zmiany oproc entowania...
"Krzysztof" news:hj7qp5$174h$1news2.ipartners.pl

Jak na razie swiat nie ma alternatywy dla USD.

Niestety...

EUR niestety nie zajmie pozycji dolara, bo to
sztuczna waluta i nie wiadomo kto za nia porecza.

M±drego to i mi³o poczytaæ :)

Przed nami pewnie pierwsze
wyjscia kilku panstw ze strefy EUR.

Pisz tak jeszcze pisz! :)

Problemy Grecji to pewnie poczatek.

I cacy. Niech bêd± jak pchniêta kostka domina, która przyczyni siê do upadku
tego politycznego tworu.

[...]

Bosko!

A co do dajacej sie przewidziec przyszlosci, to jezeli inwestorzy nabiora
przekonania, ze stopy procentowe za oceanem beda szybciej podnoszone niz w
Eurolandzie to kierunek zmian EUR/USD chyba nie budzi watpliwosci.

Otó¿ to, otó¿ to.

Data: 2010-01-21 00:50:59
Autor: Jarek Andrzejewski
On 20 Sty, 21:58, "Krzysztof" <onkr...@poczta.onet.pl> wrote:
"Krzysiek" <k...@o2.pl> wrote in message

> [...]

sztuczna waluta i nie wiadomo kto za nia porecza. Przed nami pewnie pierwsze

A kto porêcza za USD? Bernanke? Greenspan? Obama? Lehman Brothers?
A alternatywa jest - z³oto. W zasadzie powinienem napisaæ: a pieni±dz
jest - z³oto.

http://dziennik.pl/gospodarka/article367377/Chiny_kupuja_zloto_na_potege.html
http://gielda.onet.pl/mfw-sprzedaje-bankowi-centralnemu-indii-200-ton-zl,18494,3048010,1,news-detal
http://gb.pl/gospodarka/lista/kupuja-zloto-na-tony.html

I polecam:
http://dwagrosze.blogspot.com/2010/01/zote-udreki-redaktorow-gw.html

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-01-20 18:58:53
Autor: bzdreg
Krzysztof pisze:

[...]

Iiiitam... twardziele, którzy są pewni swoich przewidywań co do kursów walut - grają na Forexie i to "całym" slotem co najmniej. ;) Takie rzeźbienie pasuje jak ulał pod powiedzenie mojej przedwojennej ciotki: "co się nie najesz, to się nie naliżesz". (W oryginale było odrobinkę dosadniej)

--
Tnx. Regards.         Bzd.

Słoń a sprawa polska czyli przyszłe zm iany oprocentowania...