Słoń a sprawa polska czyli przyszłe zmiany oprocentowania...

Data: 2010-01-20 08:46:40
Autor: RobertS
Słoń a sprawa polska czyli przyszłe zmiany oprocentowania...

Co innego byłoby jeszcze ważne i co najważniejsze - gdzie takie konta są ?

Pozdr.

witrak()

IMHO najlepszym rozwiązaniem są banki, które oferują również obrót gotówkowy daną walutą (mnie najbardziej interesuje CHF). Zakładasz bezpłatne konto, przynosisz walutę "z ulicy" - tak zazwyczaj taniej i wypłacasz w gotówce kiedy chcesz.

Przelewy walutowe praktycznie wszędzie są płatne (nawet jeżeli nie płaci się za wysłanie przelewu to zwykle są koszty banków pośredniczących).
Więc lepiej ich unikać!

Oczywiście jeżeli ktoś nie chce bawić się w bieganie z gotówką to może założyć konto walutowe w banku, w którym ma złotowe. Kupno, sprzedaż waluty (może o kilka groszy gorszy kurs niż w kantorze) nic wtedy nie kosztuje ;-)

RobertS

Data: 2010-01-21 15:14:19
Autor: witrak()
S³oñ a sprawa polska czyli przy sz³e zmiany oprocentowania...
On 2010-01-20 08:46, RobertS wrote:

Co innego by³oby jeszcze wa¿ne i co najwa¿niejsze - gdzie takie konta s± ?

Pozdr.

witrak()

IMHO najlepszym rozwi±zaniem s± banki, które oferuj± równie¿ obrót gotówkowy dan± walut± (mnie najbardziej interesuje CHF). Zak³adasz bezp³atne konto, przynosisz walutê "z ulicy" - tak zazwyczaj taniej i wyp³acasz w gotówce kiedy chcesz.

Przelewy walutowe praktycznie wszêdzie s± p³atne (nawet je¿eli nie p³aci siê za wys³anie przelewu to zwykle s± koszty banków po¶rednicz±cych).
Wiêc lepiej ich unikaæ!

Oczywi¶cie je¿eli kto¶ nie chce bawiæ siê w bieganie z gotówk± to mo¿e za³o¿yæ konto walutowe w banku, w którym ma z³otowe. Kupno, sprzeda¿ waluty (mo¿e o kilka groszy gorszy kurs ni¿ w kantorze) nic wtedy nie kosztuje ;-)

Ale czy mo¿esz wskazaæ, które banki prowadz± konta walutowe na sensownych warunkach ?
O lokatach by³o - wiem zatem gdzie mo¿na umie¶ciæ walutê na 1 miesi±c (raczej nie przewidujê d³u¿szych okresów), ale reszta kryteriów ?
"
- bezp³atne w stanie u¶pienia,
- niekosztowne z punktu widzenia przelewów krajowych,
- tanie przelewy do banków krajowych,
- rozs±dne kursy/spready,
- ³atwo dostêpne kasy walutowe"
[Zupe³nie nieistotne s± warunki dla kont w PLN, kart, kredytów itp.]

Znam dobrze warunki korzystania z kont krajowych i jako¶æ systemów internetowych, ale reszta dot±d mnie nie interesowa³a. Dlatego dopytujê siê tutaj, bo domy¶lam siê, ¿e jest na pbb sporo takich, co waluty trzymaj±....

witrak()
PS. Przepraszam, ¿e mo¿e trochê przynudzam, ale nie by³o "konkretnych konkretów" ;-)

Data: 2010-01-21 15:47:10
Autor: Valdi
S³oñ a sprawa polska czyli przysz³e zmiany oproc entowania...
"witrak()" news:hj9nkh$agt$1atlantis.news.neostrada.pl

[...]

BZ WBK

- niekosztowne z punktu widzenia przelewów krajowych,

nie powiem bo nie przerabia³em.

- tanie przelewy do banków krajowych,

jw.

- rozs±dne kursy/spready,

jw.

Data: 2010-01-21 19:32:36
Autor: witrak()
On 2010-01-21 15:47, Valdi wrote:
[...]

Dziêki Valdi, na Tobie mo¿na polegaæ :-)

witrak()

Data: 2010-01-21 20:22:00
Autor: Valdi
S³oñ a sprawa polska czyli przysz³e zmiany oproc entowania...
"witrak()" news:hja794$nc5$1nemesis.news.neostrada.pl

Dziêki Valdi, na Tobie mo¿na polegaæ :-)

Nie przesadzaj bo mi siê rumieñce na twarzy robi± :)
Piszê jak jest - w BZ WBK mam walutowe (w euro) do wp³at (przelewy zza
granicy) i wyp³at (tylko gotówkowe, bo w przelewy siê u nich nie bawi³em).
¯adnych problem i nawet jak ciê przyci¶nie z walut± a w twoim oddziale by
nie mieli tyle ile potrzebujesz to wystarczy zrobiæ sobie ma³e tourne po
innych placówkach i siê uzbiera dan± kwotê :)

Za¶ co do op³at za przelewy z konta walutowego (jak mnie pamiêc nie zawodzi
to chyba na tym ci równie¿ zale¿y) to chyba najlepiej jest siê przyjrzeæ
mini tabelce op³at.

Ze swojej strony podajê odno¶nik do konta prowadzonego w ko³hozowej walucie
:)
http://www.tinyurl.pl?2KkkFzTZ

Data: 2010-01-24 17:34:01
Autor: beznick
S³oñ a sprawa polska czyli przysz³e zmiany oproc entowania...

U¿ytkownik "witrak()" <witrak@hotmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:hj9nkh$agt$1atlantis.news.neostrada.pl...
Ale czy mo¿esz wskazaæ, które banki prowadz± konta walutowe na sensownych warunkach ?

Zobacz oferty kont oszczêdno¶ciowych walutowych w klasycznych bankach.
Mo¿esz zacz±æ od PKOBP, ING, mBank
Czy to s± sensowne warunki ?

Słoń a sprawa polska czyli przyszłe zmiany oprocentowania...