SÅ‚owacja

Data: 2010-12-12 22:55:21
Autor: Wojciech Waga aka wojek
SÅ‚owacja
Cześć,

czy ktoś wie może jak wygląda teraz turystyka górska na Słowacji? O uszy mi się obiło, że szlaki są zamknięte, ale nie wiem czy wszystkie czy część, czy może są jakieś zimowe i czy płaci się za to kary czy nie. Może ktoś z Was posiada dokładniejsze informacje.

pozdrawiam i dizękuję za odpowiedź
Wojtek

Data: 2010-12-13 08:02:35
Autor: Basia Z.
SÅ‚owacja
W dniu 2010-12-12 22:55, Wojciech Waga aka wojek pisze:
[...]

Zależy jakie pasmo górskie masz na myśli.
Zamknięte są wszystkie szlaki w Tatrach powyżej schronisk (szczegóły na mapach) oraz po kilka szlaków w Niżnich Tatrach oraz w Małej i Wielkiej Fatrze, te najbardziej narażone na lawiny.

W niższych górach szlaki normalnie otwarte.

B.

Data: 2010-12-13 08:25:41
Autor: Wojciech Wierba
SÅ‚owacja
W dniu 2010-12-13 08:02, Basia Z. pisze:
[...]

I ze dwa szlaki w SÅ‚owackim Raju.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-12-13 14:27:02
Autor: Wojek
SÅ‚owacja
Wojciech Wierba pisze:

Dzięki za odpowiedzi. Region w który chciałbym się wybrać to Liptovsky Hradok (wcześniej nie napisałem bo nie byłem pewien). Tam są jakieś małe górki więc z tego wynika, że nie powinno byc problemów.

pozdr.
w.

Data: 2010-12-13 14:45:43
Autor: Andrzej K³os
S³owacja
Wojek pisze:
Region w który chcia³bym siê wybraæ to Liptovsky Hradok (wcze¶niej nie napisa³em bo nie by³em pewien). Tam s± jakie¶ ma³e górki

wróci³e¶ w³a¶nie z Alp?

andy_nek

Data: 2010-12-13 14:49:21
Autor: Wojciech Wierba
SÅ‚owacja
W dniu 2010-12-13 14:27, Wojek pisze:
Wojciech Wierba pisze:

Dzięki za odpowiedzi. Region w który chciałbym się wybrać to Liptovsky
Hradok (wcześniej nie napisałem bo nie byłem pewien). Tam są jakieś małe
górki więc z tego wynika, że nie powinno byc problemów.

Popatrz lepiej na mapę, z jednej strony Tatry (jakieś takie małe :-) )
a z drugiej Niżne Tatry (jak sama nazwa wskazuje są niziutkie :-) ).

Ech, ta współczesna młodzież...

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-12-13 15:13:34
Autor: Wojek
SÅ‚owacja
Wojciech Wierba pisze:
Hej,

no może rzeczywiście głupio napisałem. Nie chodziło mi o Tatry, tylko jak wychodzi Niżke Tatry. Rzyciłem okiem, że to w okolicach L.H. ma +/- 1500.

pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-12-13 15:53:27
Autor: Basia Z.
SÅ‚owacja
W dniu 2010-12-13 15:13, Wojek pisze:
Wojciech Wierba pisze:
Hej,

no może rzeczywiście głupio napisałem. Nie chodziło mi o Tatry, tylko jak wychodzi Niżke Tatry. Rzyciłem okiem, że to w okolicach L.H. ma +/- 1500.

A na co konkretnie chcesz iść ?

Przy takim śniegu nawet góry ok 1500 m n.p.m. potrafią dać w ....
Zwłaszcza że tereny Niżnich Tatr są w tamtej okolicy dość bezludne, po prostu nikt tam nie chodzi i nie ma co liczyć na przetarte szlaki.
Wyjątkiem są okolice Jasnej ale tam się raczej jeździ na nartach a nie chodzi.

Niektóre odcinki szlaków, latem zupełnie łatwe, zimą mogą być mocno lawiniaste (np. odcinek trawersu w kierunku Krakovej Holi)

B.

Data: 2010-12-13 16:04:48
Autor: Wojek
SÅ‚owacja
Basia Z. pisze:
[...]

dzięki za rzeczową odpowiedź! Nie wiedziałem, że te góry są mało uczęszczane. Jest mi w zasadzie bez większej różnicy gdzie, chcę 2 dni pochodzić po śniegu.

pozdrawiam
wojtek

Data: 2010-12-13 16:32:19
Autor: Titus Atomicus
S³owacja
In article <ie5cmg$ce3$1@z-news.wcss.wroc.pl>, Wojek <wojek@wywal.to> wrote:

dziêki za rzeczow± odpowied¼! Nie wiedzia³em, ¿e te góry s± ma³o uczêszczane. Jest mi w zasadzie bez wiêkszej ró¿nicy gdzie, chcê 2 dni pochodziæ po ¶niegu.

Skoro bez roznicy, to ja tradycyjnie zapraszam w Gory Falenickie.

TA

Data: 2010-12-13 18:29:07
Autor: Adampio
S³owacja
W dniu 2010-12-13 16:32, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
zapraszam w Gory Falenickie.

Roschodzi sie Koledze o "Piaszczyst± Peræ"?

Data: 2010-12-15 13:30:01
Autor: Titus Atomicus
S³owacja
In article <ie5l55$r4g$1@inews.gazeta.pl>, Adampio <adampio@op.pl> wrote:

W dniu 2010-12-13 16:32, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> zapraszam w Gory Falenickie.

Roschodzi sie Koledze o "Piaszczyst± Peræ"?

Mhm. No i Zbojna Gore, Gore Lotnikow i takie tam.

TA

SÅ‚owacja