SĹ‚owacja: Trstena - Demanova Dolina

Data: 2011-12-26 17:22:08
Autor: Uncle Pete
SĹ‚owacja: Trstena - Demanova Dolina
Witam,

W styczniu wybieram się samochodem zapchanym bagażami i rodziną na Słowację, na Chopok i mam pytanie, czy ktoś przerabiał oba warianty dojazdu od granicy i powie, jaki jest lepszy:

1. Trstena - Podbiel, skręt w lewo i jazda przez Zuberec i górę, dalej Liptovsky Mikulas i Demanova Dolina - jechałem tak rok temu, na górze było ślisko i mi nie bardzo się spodobało.

2. Trstena - Dolny Kubin - Ruzomberok, następnie autostradą do Liptovskego Mikulasa i skręcić na Demanovą Dolinę - czy ten wariant ma większy sens, jeżeli chodzi o komfort jazdy?

Aha, i czy ta nowa obwodnica Trsteny jest bezpłatna?

Pozdrawiam serdecznie,

Piotr

Data: 2011-12-26 18:12:31
Autor: Adam Płaszczyca
SĹ‚owacja: Trstena - Demanova Dolina
Dnia Mon, 26 Dec 2011 17:22:08 +0100, Uncle Pete napisał(a):

W styczniu wybieram się samochodem zapchanym bagażami i rodzin± na Słowację, na Chopok i mam pytanie, czy kto¶ przerabiał oba warianty dojazdu od granicy i powie, jaki jest lepszy:

Zim±?

1. Trstena - Podbiel, skręt w lewo i jazda przez Zuberec i górę, dalej Liptovsky Mikulas i Demanova Dolina - jechałem tak rok temu, na górze było ¶lisko i mi nie bardzo się spodobało.

No cóż, jak sie nie umie po¶lizgami :D

2. Trstena - Dolny Kubin - Ruzomberok, następnie autostrad± do Liptovskego Mikulasa i skręcić na Demanov± Dolinę - czy ten wariant ma większy sens, jeżeli chodzi o komfort jazdy?

Nie, nie da się po¶lizgać :(

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2011-12-26 18:38:15
Autor: Uncle Pete
Słowacja: Trstena - Demanova Dolina
Zim±?

No, tak jak napisałem, w styczniu, ale czy będzie zima... ;)

No cóż, jak sie nie umie po¶lizgami :D

W obie strony jako¶ przejechałem bez strat materialnych...

2. Trstena - Dolny Kubin - Ruzomberok, następnie autostrad± do
Liptovskego Mikulasa i skręcić na Demanov± Dolinę - czy ten wariant ma
większy sens, jeżeli chodzi o komfort jazdy?

Nie, nie da się po¶lizgać :(

Dzięki, spróbuję więc przez Dolny Kubin.

Pozdrawiam,

Piotr

Data: 2011-12-26 18:56:51
Autor: to
Słowacja: Trstena - Demanova Dolina
begin Uncle Pete
W styczniu wybieram siÄ™ samochodem zapchanym bagaĹĽami i rodzinÄ… na
Słowację, na Chopok i mam pytanie, czy ktoś przerabiał oba warianty
dojazdu od granicy i powie, jaki jest lepszy

Ja bym tam w ogóle, przy tej pogodzie, nie jechał. :>

Data: 2011-12-26 21:00:09
Autor: Uncle Pete
SĹ‚owacja: Trstena - Demanova Dolina
Ja bym tam w ogóle, przy tej pogodzie, nie jechał. :>

Muszę - wnuk będzie miał ma ferie. W razie czego będziemy do akwaparku chodzić :) Zresztą na samej górze śnieg już jest i wyciągi działają: http://www.jasna.sk/osrodek/kolejki-wycigi-nartostrady/pl/zima/

Piotr

Data: 2011-12-26 23:13:42
Autor: J.F.
Dnia Mon, 26 Dec 2011 21:00:09 +0100, Uncle Pete napisał(a):
Ja bym tam w ogóle, przy tej pogodzie, nie jechał. :>
Muszę - wnuk będzie miał ma ferie. W razie czego będziemy do akwaparku chodzić :)

Akwaparkow to i po nsszej stronie nie zabraknie - Zakopane, Bialka,
Bukowina, Szaflary - jest co zwiedzac :-)

J.

Data: 2011-12-27 00:45:22
Autor: Rafał Grzelak
J.F. wrote:

> Muszę - wnuk będzie miał ma ferie. W razie czego będziemy do
> akwaparku chodzić :)

Akwaparkow to i po nsszej stronie nie zabraknie - Zakopane, Bialka,
Bukowina, Szaflary - jest co zwiedzac :-)

Nie wiem jak ten nowy w Bialce, ale Bukowina w porownaniu z Tatralandia
wypada marnie.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-12-27 08:44:16
Autor: J.F.
Dnia Tue, 27 Dec 2011 00:45:22 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):
J.F. wrote:
Akwaparkow to i po nsszej stronie nie zabraknie - Zakopane, Bialka,
Bukowina, Szaflary - jest co zwiedzac :-)

Nie wiem jak ten nowy w Bialce, ale Bukowina w porownaniu z Tatralandia
wypada marnie.

No to i reszta wypada marnie, aczkolwiek zima optyka sie troche zmienia :)

J.

Data: 2011-12-27 20:50:44
Autor: Rafał Grzelak
J.F. wrote:

> Tatralandia wypada marnie.

No to i reszta wypada marnie, aczkolwiek zima optyka sie troche
zmienia :)

Latem nie bylem - porownuje zima. :)
Bialke moze za 2 tygodnie przetestuje.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-12-28 13:44:43
Autor: Arek
W dniu 2011-12-26 23:13, J.F. pisze:
[...]

Tylko aby móc z tego korzystać, trzeba być masochist±. Dojazd w okolice Zakopanego w okolicach jakiegokolwiek to czysta głupota.

A.

Data: 2011-12-27 14:37:05
Autor: Ramok
SĹ‚owacja: Trstena - Demanova Dolina
Ja zawsze jeżdżę z Korbielowa, więc nie do końca/na 100% dokładnie te
same trasy (tym bardziej, że nigdy zimą! a to może sporo zmienić), ale
(od Tvrdosin-a) wariantem 1. jechałem raz, i nigdy więcej ;) Może nie
tyle żałuję, bo trasa ma swoje uroki, ale jednak wolę drugim. Drugim
jeździłem wielokrotnie i następnym razem też tak pojadę ;)

Autostradę można ominąć, nie wiem tylko, czy zimą warto... Ja (latem)
zawsze jeżdżę naokoło Liptovskiej Mary (zjazd/przejazd przez Besenovą),
ale teĹĽ nocleg zawsze biorÄ™ w L.Trnovcu (bo to fajna "baza wypadowa",
rozsÄ…dnie daleko zarĂłwno do Vlkolinca, przez BesenovÄ…, Lucky,
Prosiek/Kvacany, Mikulaszem, DemanowskÄ… z jaskiniami i Chopokiem, L.Jan,
L.Hradok, aĹĽ po Vysoke Tatry z Strbskim Plesem, Smokovcami i Tatranska
Lomnica, na Popradzie kończąc ;) ) i głównie dlatego tamtędy.

Pozdrawiam, szerokości & przyczepności! ;)
/Ramok

Data: 2011-12-27 16:07:45
Autor: Uncle Pete
On 2011-12-27 14:37, Ramok wrote:
[...]

Dziękuję i też pozdrawiam !

Piotr

Data: 2011-12-27 15:15:57
Autor: jerzu
Słowacja: Trstena - Demanova Dolina
On Mon, 26 Dec 2011 17:22:08 +0100, Uncle Pete
<pkozarzewski@isppan.waw.pl> wrote:

1. Trstena - Podbiel, skręt w lewo i jazda przez Zuberec i górę, dalej Liptovsky Mikulas i Demanova Dolina - jechałem tak rok temu, na górze było ¶lisko i mi nie bardzo się spodobało.

Zważywszy na to, że tak
http://static.panoramio.com/photos/original/7882690.jpg może wygl±dać
E77 między Chyżnem a Trsten±, nie ma znaczenia czy będziesz się
¶lizgał na krajówce czy na lokalnej ;P

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-12-27 16:05:17
Autor: Uncle Pete
[...]

Lokalna tam jest miejscami trochę za bardzo kręta. Wolałbym ¶lizgać się na czym¶ bardziej prostym i równym :)

Piotr

Data: 2011-12-27 18:39:49
Autor: J.F
Słowacja: Trstena - Demanova Dolina
Użytkownik "jerzu"  napisał w wiadomo¶ci
[...]

Krajowki posypuja w pierwszej kolejnosci :-)

Poza tym sa szersze,  to moze byc wiecej miejsca na wykrecenie baczka :-)

J.

SĹ‚owacja: Trstena - Demanova Dolina