S艂owianie powinni trzyma膰 si臋 razem

Data: 2013-03-05 18:27:27
Autor: u2
S艂owianie powinni trzyma膰 si臋 razem
W dniu 2013-03-05 17:58, abc pisze:
Korneliusz Bosek:  Czy s膮dzisz, 偶e kraje s艂owia艅skie powinny zacie艣nia膰
wsp贸艂prac臋? Jak膮 wsp贸ln膮 inicjatywe by艣 zaproponowa艂?

Misza Vaci膰:  - Wszyscy S艂owianie powinni trzyma膰 si臋 razem tak, aby
wsp贸lnie z innymi ciemi臋偶onymi narodami utworzy膰 nieformalny Front Ludowy,
wymierzony przeciwko pa艅stwom anglosaskim i germa艅skim. Realizuj膮 one
bowiem
Nowy Porz膮dek 艢wiata, kt贸ry zawsze postrzega艂 nas S艂owian, jako
niewolnik贸w.

Bo wszyscy Slowianie to jedna rodzina ...-;)

Okazuje sie, ze niemieckie powiedzenie slave - sklave bierze sie z historii najazdow tureckich na Slowian i masowe branie w jasyr Slowian.

--

"G艂贸wn膮 motywacj膮 mojej aktywno艣ci publicznej by艂a potrzeba w艂adzy
i 偶膮dza popularno艣ci. Ta druga by艂a nawet silniejsza od pierwszej,

- Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15鈥16 pa藕dziernika 2005

Data: 2013-03-05 19:34:28
Autor: abc
S艂owianie powinni trzyma膰 si臋 razem
Okazuje sie, ze niemieckie powiedzenie slave - sklave bierze sie z
historii najazdow tureckich na Slowian i masowe branie w jasyr Slowian.

殴r贸d艂os艂贸w nazwy "S艂owianie" nie jest jednoznacznie ustalony. Istnieje na
ten temat kilka teorii. S艂owianie to ludzie rozumiej膮cy s艂owa, a Niemcy to
"niemi, ludzie nie m贸wi膮cy zrozumia艂ym j臋zykiem")

Aleksander Br眉ckner twierdzi艂, 偶e 藕r贸d艂em nazwy S艂owian s膮 gr. sklavenoi i
艂ac. sclavus.  Wt贸rnie nazwa ta (ze wzgl臋du na du偶膮 liczb臋 bra艅c贸w w Rzymie,
kt贸rych S艂owianie byli dostarczycielami zosta艂a uto偶samiona ze s艂owem
鈥瀗iewolnik鈥.

Teorii Br眉cknera  przeczy fakt, 偶e gdy S艂owianie pojawili si臋 na kartach
historii, 艂acina klasyczna ju偶 nie by艂a u偶ywana, a 艂acina 艣redniowieczna,
kt贸ra by艂a w u偶yciu s艂owem sclavus okre艣la艂a pa艅szczy藕nianego ch艂opa.

--
Nie da si臋 oddzieli膰 polityki od religii. Nie da si臋 w cz艂owieku oddzieli膰
katolika od obywatela. Rozdzia艂 pa艅stwa od Ko艣cio艂a jest sztuczny.

Data: 2013-03-05 19:37:36
Autor: u2
W dniu 2013-03-05 19:34, abc pisze:
[...]

Okreslenie niemcy oznacza nie swoi, czyli obcy. A Slowianie oznaczaja wiele, n.p. slowa, slawa itd.