Słuchawka bluetooth do auta

Data: 2015-04-16 01:35:20
Autor: RD
Słuchawka bluetooth do auta
Witajcie,

Temat jakby nie na tę grupę, ale chyba jednak?

Poszukuję sensownej słuchawki bluetooth do telefonu - takiej, która leży dobrze w uchu, nie denerwuje podczas jazdy, jednocześnie tłumi dobrze otoczenie (szczególnie auta - nie chciałbym być słyszalny z lokalizacją) oraz zapewnia dobrą jakość dźwięku odbieranego i nadawanego.

Cóż - chyba każdy chciałby takie parametry słuchawki? Nic więc wyjątkowego.. raczej. Ale znajdźcie taką słuchawkę - no !@#%$@ ...

Używałem do tej pory jakąś Nokię H270. Źle leży w uchu, denerwuje mnie, słaba jakość dźwięku słyszanego, a o reszcie to nawet nie wspomnę.

Trafiłem na jakąś Jabra Wave - ale też opinie są skrajne - od tych piejących z zachwytu po skrajną beznadziejność. Gdzie szukać informacji? Opinii?

Podpowiedzcie - czego używacie, co jest sensowne i spełni wymagania (deklaracje producenta)?

Pozdr,

Data: 2015-04-16 07:56:41
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2015-04-16 o 01:35, RD pisze:
[...]

Mam, używam i poleciłem kilku osobom (są zadowoleni): Plantronics Voyager Legend.
Używam jej nie tylko w aucie, ale w pracy (współpracuje bez problemu z Microsoft Lync). Więc mam ją na uchu 9-10h na dobę. Ucho nie boli...

Data: 2015-04-16 11:51:46
Autor: Adam
W dniu 2015-04-16 o 07:56, Kamil 'Model' pisze:
[...]

Potwierdzam.
Wygląda na dużą - i taka jest w rzeczywistości, jednak po kilku minutach już jest "przezroczysta". Możliwość sterowania głosem.

Wcześniej używałem Motoroli H790. Też znakomite tłumienie otoczenia - rozmawiając w samochodzie, słuchający nie słyszał mojego głośno podkręconego radia. Jednak już ich nie ma w handlu :(

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-04-16 12:26:32
Autor: m
W dniu 16.04.2015 o 07:56, Kamil 'Model' pisze:
[...]

Uwaga na opakowanie - jest warunkiem niezbędnym do reklamacji. A
opakowanie wygląda niepozornie, jest do niczego nieprzydatne, stworzone
wprost do wyrzucenia.

A co do słuchawki - jeżeli masz w głosie dużo tonów niskich, to żadne
słychawki BT go nie przeniosą dobrze i tyle. Ale fakt  że w/w Voyager
Legend ze wszystkich dotąd najlepiej mi działały.

p. m.

Data: 2015-04-17 04:11:55
Autor: re
Słuchawka bluetooth do auta

Użytkownik "m"

A co do słuchawki - jeżeli masz w głosie dużo tonów niskich, to żadne
słychawki BT go nie przeniosą dobrze i tyle.
-- -
Ale jak to ? Że niby BT przeszkadza ? W jaki sposób ? Czemu w moich nausznych nie przeszkadza ?

Data: 2015-04-17 21:35:39
Autor: Scobowski
Słuchawka bluetooth do auta
W dniu 2015-04-17 o 04:11, re pisze:

Użytkownik "m"

[...]

Przeszkadza, tylko masz gumowe ucho ;-)

Odbiegając trochę - nomen omen - od tematu: biegam w sportowyh słuchawkach z ałąkiem, ale połączonych z telefonem "klipsem" bluetooth H3000 - jakośść dźwieku jest bardzo przyzwoita, ALE
jak te same słuchawki podłaczyć do gniazdka audio w telefonie czy lapku - jest bez porównania lepsza . Choć - wciąż nie tak dobra, jak w pełnowymiarowych "nausznych". Podejrzewam kompresję czy niedostatki przepływności BT, ale ekspertem nie jestem. Oczywiście sama wielkość mambrany głośnika też nie jest bez znaczenia.

A wacając do tematu: jak widzę tych wszystkich (......) ze słuchawkami w uchu za kierownicą, to strzela mnie nawet bardziej, niż na tych trzymającch telefon.
O ile później taki artysta słyszy syrenę, czy np. szum wyprzedzającego go samochodu?

Data: 2015-04-17 22:39:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Scobowski"  napisał w wiadomości
[...]

Jedno i drugie - jak BT zaczeli, to przeplywnosc zrobili mala ... zbyt mala na przyzwoite audio.
No wiec wymyslili kompresje SBC, ... taka sobie, nic nadzwyczajnego.

Przy czym wrazenie odsluchowe moze powstac z wielu przyczyn, nie tylko z powodu kompresji.

[...]

ale dwie sluchawki, czy jedna ? Dobrze przylegajace czy kiepsko. Glosno slucha czy cicho ?
Moze calkiem dobrze slyszec syreny.

A jak biegasz w sluchawkasz to slyszysz ?
A moze tam ktos wola "stoj, policja, bede strzelal" :-P

J.

Data: 2015-04-19 03:01:03
Autor: Scobowski
W dniu 2015-04-17 o 22:39, J.F. pisze:
A moze tam ktos wola "stoj, policja, bede strzelal" :-P

To niech mnie dogoni :P
Po ulicy nie biegam. Nawet nie po chodnikach.

Data: 2015-04-21 03:57:07
Autor: Marcin Kiciński
W dniu piątek, 17 kwietnia 2015 21:37:17 UTC+2 użytkownik Scobowski napisał:

[...]

Uzywam prostej sluchawki Nokia BH-110. Ta sluchawka nie zatyka ucha i nie
odcina osoby ja noszacej od swiata zewnetrznego i nie wyobrazam sobie,
ze jakakolwiek porzadna, markowa sluchawka moglaby to robic. Oczywiscie
mowimy o sluchawkach sluzacych do prowadzenia rozmow a nie do sluchania muzyki.

Pozdrawiam
MK

Data: 2015-04-22 22:42:29
Autor: m
Słuchawka bluetooth do auta
W dniu 17.04.2015 o 04:11, re pisze:

Użytkownik "m"

[...]

W twoich nausznych pewnie masz mikrofon w okolicy ust. A producenci
słuchawek BT wpadli chyba na świetny pomysł, że po co mikrofon koło ust
- oni dadzą super algorytmy wycinania zakłóceń. No i wycinają razem z
basami :).

Taka jest moja prywatna teoria na ten temat, potwierdzona doświadczalnie
na próbce 3 słuchawek BT :)

p. m.

Data: 2015-04-22 23:24:02
Autor: re
[...]

Ok, rozumiem. Ale w tych moich nausznych akurat nie ma mikrofonu na pałąku tylko właśnie taki wbudowany, ale nie wiem jak z basami bo nie do tego słuchawki kupiłem, wiem że generalnie działa.

Data: 2015-04-23 00:08:17
Autor: LordBluzgR
Słuchawka bluetooth do auta
"m" wydumał(a) w wiadomości ID news:553807b5$0$2196$65785112news.neostrada.pl
[...]

Nie. Bas jako dżwięk jest bardzo słabo przenoszony przez sam mikrofon... i resztę układu telefonu, który zawiera "pasmo przenoszenia" uwypuklające dźwięki w okolicy 2-8KHz. "Bas" zawiera się w dolnej granicy czyli 200~2000Hz (0.2~2Khz) Zbliżenie mikrofonu do ust ma oczywiście znaczenie...bo "bas" zaczyna dominować i póżniejsza obróbka "tnie" tony średnie dając przepustowość dla "basu". Zwykło się mówić, że takie osoby "nie mają ryja do mikrofonu", co można zaobserwować we wszelakich transmisjach (CB-Radio) czy nagrania kamerą z dalszej odległości. Zwyczajnie, nie mają talentu :)...można to jednak modyfikować, stosujące wszelakie equalizery/wzmacniacze, które mają zmodyfikowaną opcję "wzmacniania/korekcji" i cięcia tonów średnich, uwypuklając niskie. Proponuję zasięgnąć głębszej wiedzy nad "pasmem przenoszenia" i harakterystyką mikrofonów :)

--
LordBluzgR
Get out of the road if you want to grow old.

Data: 2015-04-23 05:04:51
Autor: m
W dniu 23.04.2015 o 00:08, LordBluzgR pisze:
> [...]
Nie. Bas jako dżwięk jest bardzo słabo przenoszony przez sam mikrofon... i resztę układu telefonu, który zawiera "pasmo przenoszenia" uwypuklające dźwięki w okolicy 2-8KHz. "Bas" zawiera się w dolnej granicy czyli 200~2000Hz (0.2~2Khz) Zbliżenie mikrofonu do ust ma oczywiście znaczenie...bo "bas" zaczyna dominować i póżniejsza obróbka "tnie" tony średnie dając przepustowość dla "basu". Zwykło się mówić, że takie osoby "nie mają ryja do mikrofonu", co można zaobserwować we wszelakich transmisjach (CB-Radio) czy nagrania kamerą z dalszej odległości. Zwyczajnie, nie mają talentu :)...można to jednak modyfikować, stosujące wszelakie equalizery/wzmacniacze, które mają zmodyfikowaną opcję "wzmacniania/korekcji" i cięcia tonów średnich, uwypuklając niskie. Proponuję zasięgnąć głębszej wiedzy nad "pasmem przenoszenia" i harakterystyką mikrofonów :)

No ale przecież napisałeś mniej więcej to co ja.

p. m.

Data: 2015-04-23 09:59:17
Autor: LordBluzgÂŽ
W dniu 2015-04-23 o 05:04, m pisze:
W dniu 23.04.2015 o 00:08, LordBluzgR pisze:
"m" wydumał(a) w wiadomości ID news:553807b5$0$2196$65785112news.neostrada.pl
W dniu 17.04.2015 o 04:11, re pisze:
UĹźytkownik "m"
A co do słuchawki - jeżeli masz w głosie dużo tonów niskich, to żadne
słychawki BT go nie przeniosą dobrze i tyle.
-- -
Ale jak to ? Ĺťe niby BT przeszkadza ? W jaki sposĂłb ? Czemu w moich
nausznych nie przeszkadza ?
[...]
:)

No ale przecież napisałeś mniej więcej to co ja.

*charakterystyką (miało być)
Tak niezupełnie to samo :) DSP w słuchawkach/mikrofonach BT nie wycina tonów niskich :)

--
LordBluzgÂŽ

Data: 2015-04-21 10:37:04
Autor: neelix

Użytkownik "Kamil 'Model'" <kamil.wytnijto.komodzinski@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:mgniuo$h8p$1speranza.aioe.org...

[...]

Potwierdzam. Nie wiadomo jednak jak będzie z trwałością. Poprzednio miałem Voyager 510. Rozsypała się guma, a słuchawki te nie są tanie!

neelix

Data: 2015-04-21 12:14:40
Autor: Kamil 'Model'
W dniu 2015-04-21 o 10:37, neelix pisze:

[...]

Używam od 1,5 roku i praktycznie brak śladów użycia...

Data: 2015-04-16 13:04:04
Autor: szerszen
Słuchawka bluetooth do auta
On Thu, 16 Apr 2015 01:35:20 +0200
RD <rd@grupy.com1> wrote:

Podpowiedzcie - czego używacie, co jest sensowne i spełni wymagania (deklaracje producenta)?

Już chyba z 8 lat używam Platronics Discover 925, douszna, lekka,
dyskretna, na jakoś dźwięku ani ja, ani rozmówcy nie narzekają, ma 3
wielkości "gumek" ;) tak aby dopasować jak najlepiej do
ucha użytkownika. Dodatkowa zaleta to to, że w etui ma wbudowany akumulator, co powoduje,
że po włożeniu do niego słuchawka się doładowuje. --
pozdrawiam
szerszen

Data: 2015-04-17 21:59:45
Autor: Jacek
[...]

Ja używam Plantronics M55. Ma dodatkowy kabłąk do mocowania za uchem i dość dobrze leży. Bezproblemowo działa w zasięgu ok 10 metrów od telefonu (na otwartej przestrzeni). Filtr hałasów też ma chyba dobry, bo jeszcze nikt nie narzekał na słyszalność. Przy włączeniu informuje głosem o stanie baterii i potwierdza połączenie.
Jacek

Słuchawka bluetooth do auta