Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   SAAB - kolejna marka odchodzi do historii

SAAB - kolejna marka odchodzi do historii

Data: 2011-12-19 15:48:38
Autor: AL
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Przedstawiciele spółki złożyli wniosek o bankructwo (...).
W swoim oświadczeniu właściciel Saaba poinformował, że firma zdecydowała się złożyć wniosek o upadłość, gdy poprzedni właściciel - General Motors - w sobotę odrzucił wszystkie propozycje, które miały uratować szwedzką firmę motoryzacyjną. W ostatnich miesiącach Swan prowadził negocjacje z chińskim konsorcjum, które było gotowe zainwestować w Saaba. Jednak General Motors nie zgodził się na niezbędny transfer technologii do chińskich firm.

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,10840630,Saab_zlozyl_w_sadzie_wniosek_o_bankructwo.html

--
pozdr
Adam (AL)
TG

Data: 2011-12-19 15:14:07
Autor: kamil
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
On 19/12/2011 14:48, AL wrote:
Przedstawiciele spółki złożyli wniosek o bankructwo (...).
W swoim o¶wiadczeniu wła¶ciciel Saaba poinformował, że firma zdecydowała
się złożyć wniosek o upadło¶ć, gdy poprzedni wła¶ciciel - General Motors
- w sobotę odrzucił wszystkie propozycje, które miały uratować szwedzk±
firmę motoryzacyjn±. W ostatnich miesi±cach Swan prowadził negocjacje z
chińskim konsorcjum, które było gotowe zainwestować w Saaba. Jednak
General Motors nie zgodził się na niezbędny transfer technologii do
chińskich firm.

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,10840630,Saab_zlozyl_w_sadzie_wniosek_o_bankructwo.html


To było do przewidzenia jak tylko wpadli na pomysł "dokleimy znaczek do vectry i zawołamy 30% więcej".




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-19 16:20:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
W dniu 2011-12-19 16:14, kamil pisze:
On 19/12/2011 14:48, AL wrote:
Przedstawiciele spółki złożyli wniosek o bankructwo (...).
W swoim o¶wiadczeniu wła¶ciciel Saaba poinformował, że firma zdecydowała
się złożyć wniosek o upadło¶ć, gdy poprzedni wła¶ciciel - General Motors
- w sobotę odrzucił wszystkie propozycje, które miały uratować szwedzk±
firmę motoryzacyjn±. W ostatnich miesi±cach Swan prowadził negocjacje z
chińskim konsorcjum, które było gotowe zainwestować w Saaba. Jednak
General Motors nie zgodził się na niezbędny transfer technologii do
chińskich firm.

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,10840630,Saab_zlozyl_w_sadzie_wniosek_o_bankructwo.html



To było do przewidzenia jak tylko wpadli na pomysł "dokleimy znaczek do
vectry i zawołamy 30% więcej".

A mogli zrobić z Opla auta dla ludu (bo niczym innym nie były, nie s± i nie będ±), a z Saaba luksusowy obiekt poż±dania, będ±cy konkurencj± dla chociażby Audi.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

Data: 2011-12-19 15:42:04
Autor: kamil
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
On 19/12/2011 15:20, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,10840630,Saab_zlozyl_w_sadzie_wniosek_o_bankructwo.html




To było do przewidzenia jak tylko wpadli na pomysł "dokleimy znaczek do
vectry i zawołamy 30% więcej".

A mogli zrobić z Opla auta dla ludu (bo niczym innym nie były, nie s± i
nie będ±), a z Saaba luksusowy obiekt poż±dania, będ±cy konkurencj± dla
chociażby Audi.

Na tej samej platformie i dziel±c większo¶ć czę¶ci? Klienci nie s± idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty poż±dania.

Szczerze mówi±c nigdy nadmuchanej legendy Saaba nie rozumiałem. Duże, ciężkie, w ¶rodku jak meble z ikei, czyli funkcjonalno¶ć ponad wszystko. Co tak wła¶ciwie miał Saab do zaoferowania przez ostatnich 10 lat, czego nie miała konkurencja?



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-19 15:57:23
Autor: to
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
begin kamil
Na tej samej platformie i dzieląc większość części? Klienci nie są
idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty pożądania.

Powiedz to tym, co kupili Audi A3... ;)
 
Szczerze mówiąc nigdy nadmuchanej legendy Saaba nie rozumiałem. Duże,
ciężkie, w środku jak meble z ikei, czyli funkcjonalność ponad wszystko.
Co tak właściwie miał Saab do zaoferowania przez ostatnich 10 lat, czego
nie miała konkurencja?

A jeździłeś kiedyś Saabem? :>

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-12-19 16:18:29
Autor: kamil
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
On 19/12/2011 15:57, to wrote:
begin kamil

Na tej samej platformie i dziel±c większo¶ć czę¶ci? Klienci nie s±
idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty poż±dania.

Powiedz to tym, co kupili Audi A3... ;)

A3 jest luksusowy? No proszę cię, nie rozmawiajmy o polakach odkładaj±cych na A3 od emeryta z niemiec, tylko o niemcu kupuj±cym nowe żonie do jeżdżenia po zakupy. :)

Szczerze mówi±c nigdy nadmuchanej legendy Saaba nie rozumiałem. Duże,
ciężkie, w ¶rodku jak meble z ikei, czyli funkcjonalno¶ć ponad wszystko.
Co tak wła¶ciwie miał Saab do zaoferowania przez ostatnich 10 lat, czego
nie miała konkurencja?

A jeĽdziłe¶ kiedy¶ Saabem? :>

9000 i 9-3, obydwa uturbione. Napęd na zł± o¶, ciężkie, frajdę daje na prostej i niewiele poza tym. :-)




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-19 20:02:40
Autor: to
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
begin kamil
Na tej samej platformie i dzieląc większość części? Klienci nie są
idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty pożądania.

Powiedz to tym, co kupili Audi A3... ;)

A3 jest luksusowy? No proszÄ™ ciÄ™, nie rozmawiajmy o polakach
odkładających na A3 od emeryta z niemiec, tylko o niemcu kupującym nowe
ĹĽonie do jeĹĽdĹĽenia po zakupy. :)

Twierdziłeś, że ludzie nie są idiotami, żeby płacić więcej za podobne auta -- najwyraźniej są, tylko nie wiem, czy świadczy to o idiotyzmie. A Ci, których naprawdę stać, najczęściej kupują to co im się podoba, nie prowadzą rozważań w stylu "kupię octavię, bo to to samo co A3, tylko z kurą w logo".

A jeździłeś kiedyś Saabem? :>

9000 i 9-3, obydwa uturbione. Napęd na złą oś, ciężkie, frajdę daje na
prostej i niewiele poza tym. :-)

Bo to sÄ… wygodne dupowozy, nieco ekscentryczne, a nie auta do sportu.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-12-19 21:11:07
Autor: megrims
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
W dniu 2011-12-19 21:02, to pisze:
(ciach)

kupiÄ™ octaviÄ™, bo to to samo co A3, tylko z
kurÄ… w logo".

albo kalafiorem
btw: widziałeś zieloną kurę? ;)

Data: 2011-12-19 20:25:24
Autor: to
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
begin megrims
btw: widziałeś zieloną kurę? ;)

Tak, w logo skody. :>

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-12-19 21:23:04
Autor: Cezary Daniluk
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
W dniu 2011-12-19 21:02, to pisze:

Twierdziłeś, że ludzie nie są idiotami, żeby płacić więcej za podobne
auta -- najwyraźniej są, tylko nie wiem, czy świadczy to o idiotyzmie. A
Ci, których naprawdę stać, najczęściej kupują to co im się podoba, nie
prowadzą rozważań w stylu "kupię octavię, bo to to samo co A3, tylko z
kurÄ… w logo".

A3 to dokładnie Golf MK3, więc nie wiem skąd to porównanie do Octavii, Octavia 1 była jak mnie pamięć nie myli na płycie podłogowej Golfa 4.

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-19 20:25:36
Autor: to
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
begin Cezary Daniluk
A3 to dokładnie Golf MK3

Obecne?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-12-20 17:58:35
Autor: Cezary Daniluk
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
W dniu 2011-12-19 21:25, to pisze:
begin Cezary Daniluk

A3 to dokładnie Golf MK3

Obecne?

Wejdź pod pierwsze A3 i pod Golfa 3 ;) zauważysz zaskakujące podobieństwo :D
Na której płycie podłogowej jest obecne A3, niestety nie jest mi wiadome ;)

Pozdrawiam !

Data: 2011-12-21 22:43:35
Autor: .Peeter
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
"Cezary Daniluk" wrote:
A3 to dokładnie Golf MK3, więc nie wiem skąd to porównanie do Octavii, Octavia 1 była jak mnie pamięć nie myli na płycie podłogowej Golfa 4.

A3 pierwszej generacji to przepłacony Golf 4. A że 4 w stosunku do
3 nie zmieniła się wiele, to już inna sprawa...

Pozdrawiam
..Peeter

Data: 2011-12-21 12:50:14
Autor: kamil
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
On 19/12/2011 20:02, to wrote:
begin kamil


A jeĽdziłe¶ kiedy¶ Saabem? :>

9000 i 9-3, obydwa uturbione. Napęd na zł± o¶, ciężkie, frajdę daje na
prostej i niewiele poza tym. :-)

Bo to s± wygodne dupowozy, nieco ekscentryczne, a nie auta do sportu.

Lewis twierdzi, że większo¶ć aut SAABy objad±, zdecydujcie się panowie. ;)

Poza tym - siedziałe¶ w jakim¶? Nie wiem jak topowe modele, ale dwuletni 9-3 był do¶ć kiepsko wykonany. Skrzypiało i stukało zdecydowanie za dużo jak na klasę, któr± SAAB próbował wygenerować.

SAABy zatrzymały się 10 lat za konkurencj± i firma powinna była dawno temu upa¶ć. GM próbował markę reanimować ze skutkiem, jaki wła¶nie widzimy.




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-21 18:59:09
Autor: Lewis
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
W dniu 2011-12-21 13:50, kamil pisze:
On 19/12/2011 20:02, to wrote:
begin kamil


A jeździłeś kiedyś Saabem? :>

9000 i 9-3, obydwa uturbione. Napęd na złą oś, ciężkie, frajdę daje na
prostej i niewiele poza tym. :-)

Bo to sÄ… wygodne dupowozy, nieco ekscentryczne, a nie auta do sportu.

Lewis twierdzi, że większość aut SAABy objadą, zdecydujcie się panowie. ;)

Poza tym - siedziałeś w jakimś? Nie wiem jak topowe modele, ale dwuletni
9-3 był dość kiepsko wykonany. Skrzypiało i stukało zdecydowanie za dużo
jak na klasę, którą SAAB próbował wygenerować.

SAABy zatrzymały się 10 lat za konkurencją i firma powinna była dawno
temu upaść. GM próbował markę reanimować ze skutkiem, jaki właśnie widzimy.


GM właśnie ukatrupiło saaba, zrobili na siłę coś z tego co zostało po produkcji vectry i tyle. Słusznie kto o zdrowych zmysłach by to kupił? Ale weźmy pod uwagę stare 900classic i 9000 i już jest prawdziwa historia saaba, wykonanego obrzydliwie dokładnie i wyposażonego naprawdę na wysokim poziomie.

A co do objechania to owszem auto kosztuje niewiele jak na swoje możliwości i bez zastanowienia swoim starym 9-3 mogę startować z wieloma młodszymi autami za dużo większe pieniądze.

Stary 9000 kosztuje jakieś 8kzł, doprowadzenie go do ideału weźmie kolejne 8kzł i mamy naprawdę ładne klasyczne auto, 2.3T pod maską które naprawdę może narobić wstydu niejednemu śmiałkowi ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-12-22 17:07:26
Autor: to
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
begin Lewis
GM właśnie ukatrupiło saaba, zrobili na siłę coś z tego co zostało po
produkcji vectry i tyle. Słusznie kto o zdrowych zmysłach by to kupił?

E tam. 9^5 i 9^3 w dniu premiery były bardzo fajne -- nie odstawały jakoś specjalnie technicznie od czołówki, a miały niepowtarzalny styl. Niestety, co było dobre w roku 1998 czy nawet 2000 niekoniecznie już takie było 5-8 lat później. Konkurencja poszła do przodu, a Saab został w miejscu. W sumie dziwię się GM, bo ewidentnie zmarnował potencjał marki.
Ale weĹşmy pod uwagÄ™ stare 900classic i 9000 i juĹĽ jest prawdziwa
historia saaba, wykonanego obrzydliwie dokładnie i wyposażonego naprawdę
na wysokim poziomie.

9000 akurat miał bardzo wiele wspólnego (z płytą na czele) z Lancią Thema i... Fiatem Croma. Pomijając podwozie, obejrzyj te auta z boku. :)

A co do objechania to owszem auto kosztuje niewiele jak na swoje
możliwości i bez zastanowienia swoim starym 9-3 mogę startować z wieloma
młodszymi autami za dużo większe pieniądze.

Chyba na prostej. :) Ale fakt, że trudno znaleźć auto w którym da się taniej zrobić bezawaryjne 300 KM (licząc zakup auta + remont + tuning).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-12-26 21:21:12
Autor: jerzu
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
On Wed, 21 Dec 2011 18:59:09 +0100, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

Ale weĽmy pod uwagę stare 900classic i 9000 i już jest prawdziwa historia saaba,

Tak, zwłaszcza 9000. Samochód europejski, produkowany na płycie
podłogowej wspólnej z Fiatem Croma, Lanci± Them± i Alf± 164.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-12-26 22:26:39
Autor: Przemysław Czaja
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii

Użytkownik "jerzu"

Tak, zwłaszcza 9000. Samochód europejski, produkowany na płycie
podłogowej wspólnej z Fiatem Croma, Lanci± Them± i Alf± 164.

Czyli kluczowym elementem pojazdu jest płyta podłogowa? Pytam poważnie, ponieważ wyobraziłem sobie RR i Wartburga na tej samej płycie podłogowej :)
Powiadasz, że byłyby to takie same auta?

Data: 2011-12-26 23:36:09
Autor: jerzu
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
On Mon, 26 Dec 2011 22:26:39 +0100, "Przemysław Czaja"
<przempo@poczta.fm> wrote:

Powiadasz, że byłyby to takie same auta?

Wyja¶niłem już o co mi chodziło.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-12-26 22:30:51
Autor: Cavallino
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:8mlhf79ku9f81j2o9utjqfgf6acq2b3ira4ax.com...
On Wed, 21 Dec 2011 18:59:09 +0100, Lewis
<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

Ale weĽmy pod uwagę stare 900classic i 9000 i już jest prawdziwa
historia saaba,

Tak, zwłaszcza 9000. Samochód europejski, produkowany na płycie
podłogowej wspólnej z Fiatem Croma, Lanci± Them± i Alf± 164.

Co¶ konkretnego dolegało tej platformie?

Data: 2011-12-26 23:32:33
Autor: jerzu
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
On Mon, 26 Dec 2011 22:30:51 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Co¶ konkretnego dolegało tej platformie?

Czy ja mówię, że dolegało? IMHO nie. Odniosłem się tylko do
stwierdzenia, że "9000 to kawał historii Saaba".


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-12-27 17:40:53
Autor: Cavallino
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:9ethf7ttgv4osiq3vorm0n0jjv3rufdibs4ax.com...
On Mon, 26 Dec 2011 22:30:51 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Co¶ konkretnego dolegało tej platformie?

Czy ja mówię, że dolegało? IMHO nie. Odniosłem się tylko do
stwierdzenia, że "9000 to kawał historii Saaba".

Platforma wspólna z czym¶ innym ( i akurat nie będ±cym wyro¶niętym kompaktem jak Vectra) to akurat nijak w historii nie przeszkadzała.

Data: 2011-12-27 17:50:46
Autor: jerzu
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
On Tue, 27 Dec 2011 17:40:53 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Platforma wspólna z czym¶ innym ( i akurat nie będ±cym wyro¶niętym kompaktem jak Vectra) to akurat nijak w historii nie przeszkadzała.

Tak, tylko że np. Saab 9000 to chyba jedyne auto tego producenta,
które ma stacyjkę na kolumnie kierownicy. Tak BTW historii.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Data: 2011-12-27 23:48:56
Autor: P.B.
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Dnia Tue, 27 Dec 2011 17:50:46 +0100, jerzu napisał(a):

On Tue, 27 Dec 2011 17:40:53 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Platforma wspólna z czym¶ innym ( i akurat nie będ±cym wyro¶niętym kompaktem jak Vectra) to akurat nijak w historii nie przeszkadzała.

Tak, tylko że np. Saab 9000 to chyba jedyne auto tego producenta,
które ma stacyjkę na kolumnie kierownicy. Tak BTW historii.

A drzwi można otworzyć pod warunkiem zatrzymania się na równej powierzchni.
Z jednym kołem na krawężniku buda jest tak skręcona, że nie wszystkie drzwi
się otwieraj±. Z 9000 taki SAAB jak z Evasiona rasowy Citroen - takie DS z
płyt± podłogow± wspóln± z Lancia/Fiatem/Peugeotem :-)

Ostatni SAAB to był krokodyl (900 przed NG) - póĽniej to były już tylko
jakie¶ himery zbudowane ze ¶mieci znalezionych w magazynach u Opla, Fiata
itp. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-12-27 23:21:40
Autor: Mirek Ptak
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Dnia 2011-12-27 17:40, *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
i akurat nie będ±cym wyro¶niętym
kompaktem jak Vectra

?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-12-28 17:46:03
Autor: Cavallino
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jddggt$pv5$1inews.gazeta.pl...
Dnia 2011-12-27 17:40, *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
i akurat nie będ±cym wyro¶niętym
kompaktem jak Vectra

?

To zdziwienie to z jakiego powodu?
Jak dzi¶ pamiętam jakie¶ pomiary w gazecie, w których Astra kombi była mniejsza od tamtejszej Vectry kombi o 1-2 cm w każdym wymiarze.
Zapewniam Cię, że Alfa 164 od Alfy 33 była większa o sporo więcej.

Data: 2011-12-22 17:12:32
Autor: to
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
begin kamil
Lewis twierdzi, że większość aut SAABy objadą, zdecydujcie się panowie.
;)

Ja nie jestem Lewis. :>

Poza tym - siedziałeś w jakimś? Nie wiem jak topowe modele, ale dwuletni
9-3 był dość kiepsko wykonany. Skrzypiało i stukało zdecydowanie za dużo
jak na klasę, którą SAAB próbował wygenerować.

Kiepsko gdy powstał czy po kilku latach produkcji bez modernizacji?

SAABy zatrzymały się 10 lat za konkurencją i firma powinna była dawno
temu upaść. GM próbował markę reanimować ze skutkiem, jaki właśnie
widzimy.

W 2000 wcale nie odstawały. Później niestety już tak, ale czemu się dziwić, jak nie były w ogóle modernizowane? Nowy 9^5, choć z wyglądu zajebisty, także nie okazał/nie okaże się raczej sukcesem, bo kto kupi auto z kierownicą od Opla marki, która co rok ogłasza upadłość, a nowego modelu praktycznie nie promuje? W ogóle co to za pomysł, żeby w aucie majym rzekomo konkurować z A6 czy 5er zamontować kierownicę z Opla. Przecież to chyba najbardziej rzucający się w oczy element we wnętrzu.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-12-19 20:15:43
Autor: Lewis
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
W dniu 2011-12-19 17:18, kamil pisze:


9000 i 9-3, obydwa uturbione. Napęd na złą oś, ciężkie, frajdę daje na
prostej i niewiele poza tym. :-)

Owszem bokiem tym nie polatasz ale wiÄ™kszość aut  AWD i RWD objedziesz tym autem z palcem nie powiem gdzie ;)


--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-12-19 21:47:23
Autor: kamil
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
On 19/12/2011 19:15, Lewis wrote:
W dniu 2011-12-19 17:18, kamil pisze:


9000 i 9-3, obydwa uturbione. Napęd na zł± o¶, ciężkie, frajdę daje na
prostej i niewiele poza tym. :-)

Owszem bokiem tym nie polatasz ale większo¶ć aut AWD i RWD objedziesz
tym autem z palcem nie powiem gdzie ;)

Na prostej. My¶lałam że to tylko moje wrażenia, ale znajomy przesiadł się z alfy 156 kombi do 9-3 kombi i też narzeka, że w te same zakręty i ronda musi wchodzić o 10-20km/h wolniej, a do tego drogi praktycznie nie czuje.


--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-19 17:14:13
Autor: Kuba \(aka cita\)
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii

Użytkownik "kamil" <kamil@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:jcnm0c$ouu$1inews.gazeta.pl...
Szczerze mówi±c nigdy nadmuchanej legendy Saaba nie rozumiałem. Duże, ciężkie, w ¶rodku jak meble z ikei, czyli funkcjonalno¶ć ponad wszystko. Co tak wła¶ciwie miał Saab do zaoferowania przez ostatnich 10 lat, czego nie miała konkurencja?

nigdy fanem marki nie bylem, nie specjalnie mi sie też SAABy podobaj±, ale jedno musze przyznac - niby to samo co Vectra, te same silniki ... a jednak w SAABie jechało sie pewniej i mialem odczucie, ze jechał zdecydowanie żwawiej...


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na ¶mieci - 120L - 40zł

Data: 2011-12-20 07:18:49
Autor: Agent
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii

Na tej samej platformie i dziel±c większo¶ć czę¶ci? Klienci nie s± idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty poż±dania.

Szczerze mówi±c nigdy nadmuchanej legendy Saaba nie rozumiałem. Duże, ciężkie, w ¶rodku jak meble z ikei, czyli funkcjonalno¶ć ponad wszystko. Co tak wła¶ciwie miał Saab do zaoferowania przez ostatnich 10 lat, czego nie miała konkurencja?


Nie wszyscy porównuj± dane techniczne i wybieraj± to auto które oferuje jak najwięcej za jak najmniej. W takim przypadku pewnie VW i Audi dawnoby splajtował bo przecież Skoda ma w większo¶ci aut t± sam± płytę i silniki. Poza tym s± ludzie którzy wol± np. kupić Alfe Mito zamiast Punto i dać za ni± sporo więcej. Po prostu lubi± się wyróżnić. To tak samo jak z kobietami które lubi± miec jedyn± tak± sukienkę na balu.

Data: 2011-12-20 07:25:39
Autor: Cavallino
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Użytkownik "Agent" <weqwer@onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:jcp9cc$8g8$1inews.gazeta.pl...
>
Na tej samej platformie i dziel±c większo¶ć czę¶ci? Klienci nie s± idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty poż±dania.

Szczerze mówi±c nigdy nadmuchanej legendy Saaba nie rozumiałem. Duże, ciężkie, w ¶rodku jak meble z ikei, czyli funkcjonalno¶ć ponad wszystko. Co tak wła¶ciwie miał Saab do zaoferowania przez ostatnich 10 lat, czego nie miała konkurencja?


Nie wszyscy porównuj± dane techniczne i wybieraj± to auto które oferuje jak najwięcej za jak najmniej.

Oczywi¶cie szanujemy ich. ;-)

Data: 2011-12-20 07:37:09
Autor: Agent
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii


Nie wszyscy porównuj± dane techniczne i wybieraj± to auto które oferuje jak najwięcej za jak najmniej.

Oczywi¶cie szanujemy ich. ;-)

Piszesz tak jakby to co¶ głupiego było. Nie powiem że sam nie porównuję ale szanuję ludzi którzy chc± kupić sobie np. Alfe MiTo nawet 1.4 80 KM mimo ze to samo albo więcej  maj± w Fiacie Punto i do tego taniej. Moje podej¶cie do aut jest ostatnio takie aby kupić auto które ( w kolejno¶ci ważno¶ci):
1) Się podoba z zewn±trz i wewn±trz
2) Jako tako jedzie
3) Na które mnie stać.

Data: 2011-12-20 10:42:23
Autor: kamil
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
On 20/12/2011 06:18, Agent wrote:

Na tej samej platformie i dziel±c większo¶ć czę¶ci? Klienci nie s±
idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty poż±dania.

Szczerze mówi±c nigdy nadmuchanej legendy Saaba nie rozumiałem. Duże,
ciężkie, w ¶rodku jak meble z ikei, czyli funkcjonalno¶ć ponad
wszystko. Co tak wła¶ciwie miał Saab do zaoferowania przez ostatnich
10 lat, czego nie miała konkurencja?


Nie wszyscy porównuj± dane techniczne i wybieraj± to auto które oferuje
jak najwięcej za jak najmniej. W takim przypadku pewnie VW i Audi
dawnoby splajtował bo przecież Skoda ma w większo¶ci aut t± sam± płytę i
silniki. Poza tym s± ludzie którzy wol± np. kupić Alfe Mito zamiast
Punto i dać za ni± sporo więcej. Po prostu lubi± się wyróżnić. To tak
samo jak z kobietami które lubi± miec jedyn± tak± sukienkę na balu.

Dlatego chciałbym wiedzieć, czego SAAB oferuje "więcej za mniej". Od 10 lat to po prostu Ople z inn± plakietk±, do tego w czasie kiedy taki choćby 9-3 był tłuczony na tej samej platformie, Audi wypu¶ciło dwie generacje A4.




--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2011-12-20 09:44:29
Autor: Mirek Ptak
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Dnia 2011-12-19 16:42,  *kamil* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:
A mogli zrobić z Opla auta dla ludu (bo niczym innym nie były, nie s± i
nie będ±), a z Saaba luksusowy obiekt poż±dania, będ±cy konkurencj± dla
chociażby Audi.

Na tej samej platformie i dziel±c większo¶ć czę¶ci? Klienci nie s±
idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty poż±dania.

Poważnie?
Ciekawe co na to wła¶ciciele kilkuletnich Astonów (choć tu płyta i silniki były inne) i Jaguarów które w sporej mierze wypchane s± czę¶ciami Forda - o teraĽniejszo¶ci nie wspomnę, znowu zwłaszcza w przypadku Jaguara.
Ciekawe jak czuje się wła¶ciciel Cayenne mijaj±c Touarega. Kilka innych przykładów ze stajni VW, Toyoty, GM i innych jeszcze by się znaleĽć dało.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2011-12-19 21:21:59
Autor: Adam Płaszczyca
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
Dnia Mon, 19 Dec 2011 16:20:54 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

A mogli zrobić z Opla auta dla ludu (bo niczym innym nie były, nie s± i nie będ±)
Co dla ludu? --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

Data: 2011-12-19 16:08:31
Autor: Przemysław Czaja
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii

UĹĽytkownik "AL"

General Motors nie zgodził się na niezbędny transfer technologii do chińskich firm.

Jaskółka nadzieji?

Data: 2011-12-19 20:53:12
Autor: Pan Piskorz
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
W dniu 2011-12-19 15:48, AL pisze:
niezbędny transfer technologii do chińskich firm

A co to za kosmiczne technologie ten SAAB posiada?
Od lat od Opli odróżnia te samochody wzornictwo i umiejscowienie stacyjki.

Pamiętać należy, że w Chinach produkuje się VW, szereg starszych europejskich (i nie tylko) modeli pod chińskimi markami, ostatnio nawet poprzedni model Mercedesa B produkują pod chińską marką.

P.

Data: 2011-12-22 02:39:51
Autor: Alex81
SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
On 19 Gru, 15:48, AL <a...@skads.tam> wrote:
Przedstawiciele spółki złożyli wniosek o bankructwo (...).
W swoim o¶wiadczeniu wła¶ciciel Saaba poinformował, że firma zdecydowała
się złożyć wniosek o upadło¶ć, gdy poprzedni wła¶ciciel - General Motors
- w sobotę odrzucił wszystkie propozycje, które miały uratować szwedzk±
firmę motoryzacyjn±. W ostatnich miesi±cach Swan prowadził negocjacje z
chińskim konsorcjum, które było gotowe zainwestować w Saaba. Jednak
General Motors nie zgodził się na niezbędny transfer technologii do
chińskich firm.

Ciekawa (acz przydluga) analiza bankructwa, polecam przeczytac:
http://di.se/Databas/2011/12/21/whokilledsaabautomobile.pdf

--
pzdr
Alex

SAAB - kolejna marka odchodzi do historii

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona