SATA-300 na SATA 150 w dyskach seagate

Data: 2009-08-15 16:30:03
Autor: Leszek K.
SATA-300 na SATA 150 w dyskach seagate
Witam
Nie działa zworka do przełączania dysku seagate ST31000520AS do trybu 150.
Jest jakaś metoda programowa coby to zrobić? --

Data: 2009-08-15 20:02:20
Autor: jureq
Dnia Sat, 15 Aug 2009 16:30:03 +0200, Leszek K. napisał(a):

Nie działa zworka do przełączania dysku seagate ST31000520AS do trybu
150. Jest jakaś metoda programowa coby to zrobić?

Skąd wiesz, że nie działa?
Po co to robić?

Data: 2009-08-15 22:15:54
Autor: RyAn
jureq pisze:
[...]

Może płytę ma z SATA 150 ?

--
RyAn

Data: 2009-08-15 22:31:56
Autor: Mikolaj Tutak
RyAn wrote:
jureq pisze:
[...]

Wymień kontrolery SATA 150 nie działające z dyskami SATA 300 ;-)

      Mikolaj

Data: 2009-08-15 23:21:36
Autor: Leszek K.
Dnia Sat, 15 Aug 2009 22:31:56 +0200, Mikolaj Tutak napisał(a):

RyAn wrote:
jureq pisze:
[...]

Wszystkie VIA KT600. I z takim akurat się męczę. W końcu po coś te zworki
na dyskach robili. Nie wiem w tym seagate ta zworka jest po prostu do
niczego nie podpięta i została tylko dla tego bo mieli takie obudowy na
składzie czy też coś jest w nim uszkodzone. W każdym razie nie przechodzi
tryb 150 MB/s.

Data: 2009-08-16 06:21:52
Autor: jureq
Dnia Sat, 15 Aug 2009 23:21:36 +0200, Leszek K. napisał(a):

[...]

Według dokumentacji powinno działać

http://www.seagate.com/staticfiles/support/disc/manuals/desktop/Barracuda%20LP/100564361b.pdf

Data: 2009-08-16 13:55:04
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 16 Aug 2009 06:21:52 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

[...]

Też mi się tak wydawało. Każę gościowi odnieść do sklepu.

Data: 2009-08-16 09:14:42
Autor: qwerty
Użytkownik "Leszek K." <leszek60.wytnij.@neostrada.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h678sr$pl$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Kto ci kazał kupować na via? Przecież oni wszystko co zrobią to muszą zje**ć. :)

Data: 2009-08-16 13:56:28
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 16 Aug 2009 09:14:42 +0200, qwerty napisał(a):

[...]

Po pierwsze to nie moja płyta. Po drugie w tych czasach nie było wyboru. Po
trzecie nForce, które wyszły tuż później wcale specjalnie lepsze nie były.

Data: 2009-08-29 10:28:16
Autor: Radosław Sokół

Tak samo jak nVidia i Intel. Wszyscy coś zje****ują. Prawda?

Data: 2009-08-17 09:39:45
Autor: Mikolaj Tutak

RyAn wrote:
jureq pisze:
[...]

No to masz pecha bo byla tylko jedna taka VIA ;-) Mialem kiedys dysk SATA/300 który domyslnie był w trybie SATA/150. dopiero softem prodycenta mozna było go przestawić w tryb SATA/300. W innych dziala zworka...

      Mikolaj

Data: 2009-08-17 21:46:55
Autor: maX

Wszystkie VIA KT600. I z takim akurat się męczę.

Nie wiem co za płyta, ale np. Asrocki na KT600 mimo że w biosie na liście
napędów formalnie nie widza dysku SATA, to jest on jak najbardziej przez
płytę rozpoznany - bo pojawia się w opcji wyboru napędu startowego (i tylko
po tym można stwierdzić że płyta go widzi).

[...]

Na taki "jumper fake" to nawet Szajsung by sobie nie pozwolił.
A czy dysk przestawił się na SATA 150, to można go wstawić na chwilę do
jakiejś nowszej płyty z SATA 300, i sprawdzić czy tryb transferu ustawił się
na 300 czy na 150.

Data: 2009-08-17 22:36:59
Autor: Leszek K.
Dnia Mon, 17 Aug 2009 21:46:55 +0200, maX napisał(a):

[...]

A to akurat z asrockiem te problemy

[...]

Sprawdzany na innym komputerze. Bez i ze zworką chodzi jak 300 GB/s. Stare
dyski SATA 150 na tym asrocku bezproblemowo. Ten nie.

Data: 2009-08-17 23:20:12
Autor: maX

Użytkownik "Leszek K." <leszek60.wytnij.@neeostrada.pl> napisał w wiadomości news:h6cf1d$pvl$1inews.gazeta.pl...
[...]

Spróbuj upgradnąć bios w płycie (choć minimalna szansa że pomoże).
I nie wykluczam że dany kanał SATA może być współdzielny z kanałem IDE. Spróbuj tymczasowo wyłączyć kontrolery IDE.
Zakładam że na testowałeś na obydwu kanałach SATA.

[...]

Czasami można zrobić błąd szkolny - niektóre instrukcje do HDD pokazują rozkład pinów w odwrotnej pozycji (czyli patrząc z góry, a nie z dołu). Napewno właściwe piny zezworkowałeś?

Stare
dyski SATA 150 na tym asrocku bezproblemowo. Ten nie.

Jeśli to nie będzie dysk startowy, to można całkiem wyłączyć autodetekcję w biosie, i pozwolic na samodzielne wykrycie dysku przez Windows.
Aczkolwiek może się zdarzyć że nawet wtedy nie zostanie on wykryty.

Data: 2009-08-18 08:54:27
Autor: Leszek K.
Dnia Mon, 17 Aug 2009 23:20:12 +0200, maX napisał(a):

[...]

Podpinany był do tego samego gniazda co chodzący bezproblemowo Maxtor 200
GB.
[...]

Robię to telefonicznie więc pewny nie jestem. Klient jest 300 km ode mnie.
Ale na dysku jest jak byk przy zworce "150 mode"

[...]

Windowsy wykrywały go jako nieznane urządzenie.
Już go odniósł do sklepu na wymianę. Zobaczymy co będzie na nowym.

Data: 2009-08-18 15:19:13
Autor: maX
SATA-300 na SATA 150 w dyskach seagate
Ten dysk prawdopodobnie się jednak przełączył w tryb 150. Odmawia współpracy z innych przyczyn (jakieś wewnętrzne niekompatybilności). Ale skoro będzie wstawiony dysk innej firmy, to powinien działać już prawidłowo (chyba że tez nie).

Data: 2009-08-18 15:45:06
Autor: Leszek K.
Dnia Tue, 18 Aug 2009 15:19:13 +0200, maX napisał(a):

[...]

Toż piszę, że nie przełącza. Sprawdzane na komputerze z nForce4. Tam we
właściwościach sterownika idzie podejrzeć w jakim trybie dysk pracuje.

SATA-300 na SATA 150 w dyskach seagate