SATA 500GB - ktory wybrac?

Data: 2009-12-02 19:05:24
Autor: kamil
SATA 500GB - ktory wybrac?

Potrzebuje dysku 500GB, ma byc przede wszystkim szybki i w miare cichy, niezawodnosc oczywiscie tez mile widziana. Ktory z tych dwoch wybrac?

Seagate ST3500418AS 500GB SATAII 7200rpm 16MB Cache
Western Digital WD5000AAKS 500GB SATAII 7200RPM 16MB Cache

W testach wypadaja podobnie, ale moze ktos mial z nimi do czynienia albo slyszal o jakichs masowych problemach z ktoryms modelem?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-12-02 21:10:34
Autor: Dariusz
SATA 500GB - ktory wybrac?
kamil pisze:

Seagate ST3500418AS 500GB SATAII 7200rpm 16MB Cache

tydzien temu do serwisu poszedl
ja juz z seagate stycznosci nie chce miec
obecnie ta firma to niezla loteria

http://www.komputronik.pl/index.php/search/pl/run/showProducts/1/searchString/U1QzNTAwNDE4QVM=/category/1/

--
web, print, branding & logo design
http://quaint.pl

mózgowiem i tabletem
http://blog.quaint.pl

Data: 2009-12-02 21:41:35
Autor: Hals
SATA 500GB - ktory wybrac?
tydzien temu do serwisu poszedl
ja juz z seagate stycznosci nie chce miec
obecnie ta firma to niezla loteria

Przyznaję że i ja miałem problemy - "nowy" Seagate dysk po reklamacji padł po niedługim czasie.
Ale miałem też problemy z WD - niecały miesiąc po wymianie.
Samsung - te już dłużej wytrzymywały.
Sporo dysków przeszło mi przez ręce - ale statystycznie więcej na ten temat mają do powiedzenia serwianci (obsługujący reklamacje) niż ktoś kto miał zaledwie 30-40 dysków.
Moje rozwiązanie:
- nie przywiązywać się do dysków :-)
- robić backupy
- brać pod uwagę długość gwarancji
- kupować dyski firm, których reklamacje przyjmują oddziały w PL.
Miałem sporo problemów ze znalezieniem gwaranta WD - ale okazało się że mogę go wysłać na gwarancję do przedstawiciela w PL, po tym jak zlikwidowano hurtownię APOLLO w Krakowie.

Pozdr. Hals.

Data: 2009-12-03 12:41:41
Autor: Dawid
SATA 500GB - ktory wybrac?
Hals pisze:
[...]

Witam
O czym Ty piszesz? Dyski WD na gwarancji wymienia się bez problemu.
http://support.wdc.com/warranty/index_end.asp?lang=en
Tutaj sprawdzasz gwarancję, nadajesz nr RMA, wysyłasz pod wskazany adres w Polsce, po ok 1 do 2 tygodniach kurier przywozi Ci nowy dysk do domu.
Niekiedy nawet lepszy od wysłanego.
Dlatego na Allegro zepsute dyski WD mają duże wzięcie.
Mając nr seryjny sprawdzamy gwarancje i jazda, żadne papierki  nie potrzebne.
Pozdrawiam

Data: 2009-12-03 15:30:58
Autor: kamil
SATA 500GB - ktory wybrac?

"Dawid" <maniera@neostada.pl> wrote in message news:hf88a8$9rq$1atlantis.news.neostrada.pl...
Hals pisze:
[...]

Dlaczego Allegrowicze sami nie odesla dysku, po czym sprzedadza za kilka razy wiecej ten lepszy, ktory kurier przywiozl do domu?

Troche mi to pachnie sprzedawaniem samochodu z usterka "panie, pan to za 100zl w kazdym warsztacie zrobi", ktora konczy sie wpakowaniem w auto polowy jego wartosci.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-12-03 16:49:03
Autor: Hals
SATA 500GB - ktory wybrac?
Dlaczego Allegrowicze sami nie odesla dysku, po czym sprzedadza za kilka razy wiecej ten lepszy, ktory kurier przywiozl do domu?

Nie wszyscy producenci przysyłają nowe dyski - czasem jest to "refurbished".
Czasem różnią się one naklejką - a u innych producentów nie.
Z info na tej grupie wynika że już mało który producent daje dyski nowe. Z wieloma "refurbished" których użyłem, miałem problemy - być może to zbieg okoliczności.

Pozdr. Hals.

Data: 2009-12-04 09:28:16
Autor: kamil
SATA 500GB - ktory wybrac?

"Hals" <mislawekCIACH@poczta.onet.pl> wrote in message news:hf8mq1$d43$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Wciaz lepiej odeslac niesprawny, dostac sprawny i sprzedac na allegro za 3x wiecej. Zreszta nieistotne, dziwie sie tylko troche.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-12-04 10:49:33
Autor: Hals
SATA 500GB - ktory wybrac?
Wciaz lepiej odeslac niesprawny, dostac sprawny i sprzedac na allegro za 3x wiecej. Zreszta nieistotne, dziwie sie tylko troche.

Bo to trzeba wiedzieć :-)
A wiedza kosztuje.

Pozdr. Hals.

Data: 2009-12-03 16:43:12
Autor: Hals
SATA 500GB - ktory wybrac?

O czym Ty piszesz? Dyski WD na gwarancji wymienia się bez problemu.

No właśnie. O czym Ty piszesz ??
Ja użyłem czasu przeszłego - gdy na liście adresów nie było adresu w PL. Ale tego możesz nie wiedzieć - nikt nie śledzi na bieżąco takich szczegółów.
Ale czytać trzeba umieć ze zrozumieniem - napisałem że okazało się że jest w PL przedstawiciel. Nic o papierach nie pisałem - tylko jeden producent wymaga papierów.
Więc o co Ci chodzi?? Po co zabierasz głos, powtarzając to to już zostalo powiedziane?

A co do WD - żadne 1-2 tygodnie. Na ostatni dysk czekam 17 dzień. Nie uogólniaj jeżeli nie masz większego pojęcia o tym.

Hals.

Data: 2009-12-04 00:21:04
Autor: Dawid
SATA 500GB - ktory wybrac?
Hals pisze:

[...]

Przepraszam jeżeli Cię obraziłem.
Przed pojawieniem się polskiego pośrednika było inne wyjście.
Ostatnio kupiłem dysk WD w pewnym sklepie internetowym.Zepsuł się,
kazano mi go dostarczyć do filii tegoż sklepu i czekać na odpowiedż około 14 dni roboczych.Najbliższy punkt ok.30 km, podróż lub wysyłka.
Dlatego korzystam z podanej strony WD, jest szybciej i taniej.
Nie pierwszy raz tak robię i zawsze jest wszystko ok.
Dyski z Niemiec, konkretnie z Frankfurtu przychodzą szybciej, niż ze sklepu odległego o 30 km, niestety :-)
Kurier to UPS.Nie uogólniam i jeszcze raz przepraszam, jeżeli tak Cię to obraziło.
Pozdrawiam

Data: 2009-12-02 21:23:17
Autor: Jacek Kalinski
SATA 500GB - ktory wybrac?
W artykule <hf6dpl$l9l$2@inews.gazeta.pl>, kamil napisał(a):

Potrzebuje dysku 500GB, ma byc przede wszystkim szybki i w miare cichy, niezawodnosc oczywiscie tez mile widziana. Ktory z tych dwoch wybrac?

Seagate ST3500418AS 500GB SATAII 7200rpm 16MB Cache

U mnie 6 sztuk pracuje w serwerze poprawnie i bez jakichś problemów (tak jak to miało miejsce w poprzedniej, felernej serii - ale to był inny
niedopracowany model).

Western Digital WD5000AAKS 500GB SATAII 7200RPM 16MB Cache

WDków od czasu Caviarów 2.5GB nie używałem.

Jacek

Data: 2009-12-03 13:38:17
Autor: Wiesław
SATA 500GB - ktory wybrac?
Dnia 02-12-2009 o 20:05 kamil napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Był poważny problem z firmware w dyskach Seagate.
http://seagate.custkb.com/seagate/crm/selfservice/search.jsp?DocId=207931

WD 400AAKS kupiłem, bo miał być cichy. Okazał się bardzo przeciętny
i bardzo głośny.

Według mnie na dzień dzisiejszy najsensowniejszym wyborem jest
Samsung 500GB 16MB HD502HJ F3. Jednotalerzowy, 7200rpm.
Tu mały test: http://www.frazpc.pl/b/244819

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-12-03 15:29:45
Autor: kamil
SATA 500GB - ktory wybrac?

"Wiesław" <nawu@usun.poczta.onet.pl> wrote in message news:op.u4c313h7njl0c5wiesiek-pc...
[...]

Oo, dzieki, wyglada obiecujaco. Zalezy mi przede wszystkim na cichej pracy, mam plyte z RAIDem i dwa dyski w komputerze wyladuja, wiec jesli te samsungi nie mialy jakichs przygod z firmwarem itd, to biore.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-12-03 17:31:38
Autor: de Fresz
SATA 500GB - ktory wybrac?
On 2009-12-02 20:05:24 +0100, "kamil" <kamil@spam.com> said:

W testach wypadaja podobnie, ale moze ktos mial z nimi do czynienia albo
slyszal o jakichs masowych problemach z ktoryms modelem?

Barracudy 7200.12 są ok - u paru znajomych chodzą od jakiegoś czasu, na wszelakich forumach mają głównie dobre opinie, sam kupiłem i cóż mogę powiedzieć - działa, transfery ok, co do głośności - w średniogłośnym pececie stojącym pod biurkiem siedząc przy monitorze dysku nie słychać wcale. Rozważałem jeszcze Caviara Black, ale że był z 50 zł droższy i poza lepszym PR nie oferował nic więcej, to wziąłem Seagate.

de Fresz

Data: 2009-12-03 17:47:52
Autor: GLaF
SATA 500GB - ktory wybrac?
Dnia Thu, 3 Dec 2009 17:31:38 +0100, de Fresz napisał(a):

Barracudy 7200.12 są ok - u paru znajomych chodzą od jakiegoś czasu, na wszelakich forumach mają głównie dobre opinie, sam kupiłem i cóż mogę powiedzieć - działa

Widocznie czytujemy inne fora. Z moich obserwacji wynika, że są to (obok
niesławnej serii 11) najbardziej awaryjne dyski na rynku. Co nie przeczy
temu, że u Ciebie i wielu innych mogą działać poprawnie.

--
GLaF

Data: 2009-12-03 20:38:02
Autor: Eryk
SATA 500GB - ktory wybrac?
Widocznie czytujemy inne fora. Z moich obserwacji wynika, że są to (obok
niesławnej serii 11) najbardziej awaryjne dyski na rynku. Co nie przeczy
temu, że u Ciebie i wielu innych mogą działać poprawnie.

U mnie na podkręconym E8400 na płycie P5B Deluxe* ten Seagate zaczął szybko tracić na wartości (według HDD Health czy czegoś podobnego). Wyczytałem gdzieś, że nie lubi wahań w zasilaniu więc przełączyłem go do zestawu, który chodził bez podkręceń i był ogólnie mało obciążony i o dziwo informacje o dysku zaczęły się poprawiać w miarę upływu czasu. Czyli chyba rzeczywiście potrzebuje stabilności i delikatności. :-)

Pzdr
Eryk

*przez te wahania napięć płytę wymieniłem na P5Q Pro.

Data: 2009-12-03 22:10:11
Autor: de Fresz
SATA 500GB - ktory wybrac?
On 2009-12-03 17:47:52 +0100, GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> said:

Barracudy 7200.12 są ok - u paru znajomych chodzą od jakiegoś czasu, na
wszelakich forumach mają głównie dobre opinie, sam kupiłem i cóż mogę
powiedzieć - działa

Widocznie czytujemy inne fora.

Na większości forów o każdym dysku znajdziesz jakąś niepochlebną opinię, o Blackach czy F3 też się zdarzają ;-) No i czytając opinie warto zwrócić uwagę kto i na jakiej podstawie je wygłasza, bo czym innym jest człowiek twierdzący że coś jest hownem na podstawie tego co gdzieś słyszał, albo gdzieś jakiemuś kumplowi coś się stało, a czym innym relacja z pierwszej ręki, z rzetelnym opisem sytuacji - tych ostatnich w odniesieniu do 12 (i wogóle jakiegokolwiek sprzętu) wcale nie ma za wiele. Oczywistym chyba jest co ma większą wartość poznawczą.

Z moich obserwacji wynika, że są to (obok
niesławnej serii 11) najbardziej awaryjne dyski na rynku.

Ale jakie masz podstawy - jaka próbka, jakie sytuacje?

Co nie przeczy
temu, że u Ciebie i wielu innych mogą działać poprawnie.

Wiadomo, statystyka i szczęście ;-)

de Fresz

Data: 2009-12-04 01:14:03
Autor: GLaF
SATA 500GB - ktory wybrac?
Dnia Thu, 3 Dec 2009 22:10:11 +0100, de Fresz napisał(a):

Z moich obserwacji wynika, że są to (obok
niesławnej serii 11) najbardziej awaryjne dyski na rynku.

Ale jakie masz podstawy - jaka próbka, jakie sytuacje?

Przymierzałem się od dłuższego czasu do kupna 500GB/talerz i śledziłem pod
tym kątem fora. Np. na forum pure.pc jest dość obszerny wątek o tym dysku.
Oczywiście statystyk od dystrybutorów i serwisów gwarancyjnych, które
pozwoliłyby obiektywnie i jednoznacznie ocenić sytuację, nie znam. Ale po
tym co się o tym dysku naczytałem (a czytałem też i o innych), Barracudy z
serii 11 i 12 nikomu bym nie polecał.

--
GLaF

Data: 2009-12-04 15:47:21
Autor: de Fresz
SATA 500GB - ktory wybrac?
On 2009-12-04 01:14:03 +0100, GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> said:

[...]

Niestety, mam nieodparte wrażenie, że ten wątek jest raczej dowodem abnegacji technicznej cześci wypowiadających się tam ludzi. Raz że większość narzekaczy nie widzi różnicy pomiędzy realokowanym sektorem, a badem, dwa, że nie docierają do nich proste przekazy od producent, że z racji drobnej odmienności ich produktu (właśnie w kwestii raportowania SMART)  należy używać dedykowanych narzędzi. I tak patrzą na te wyniki z softu firm trzecich, nie do końca rozumieją co widzą i lecą z płaczem do sklepu, bo dali się przecież naciągnąć. Ech...
Bardziej mnie dziwi i zastanawia rozbieżność w opiniach co do głośności - albo jest tu faktycznie spory rozrzut i ja, wraz z moimi znajomymi poprostu trafiliśmy na jakąś wyjątkowo dobrą partię (dyski kupowane w różnych miejscach, w sporych odstępach czasowych), albo nie wiem co.

de Fresz

Data: 2009-12-03 20:31:49
Autor: Chichotek
SATA 500GB - ktory wybrac?
Był 2 grudzień (środa) gdy o godz. 19:05 *kamil* napisał(a):

Ktory z tych dwoch wybrac?

To sa podobne dyski, wybierz tańszy.

--
Pozdrawiam, Chichotek