SATA 500GB - ktory wybrac?

Data: 2009-12-03 17:31:38
Autor: de Fresz
SATA 500GB - ktory wybrac?
On 2009-12-02 20:05:24 +0100, "kamil" <kamil@spam.com> said:

W testach wypadaja podobnie, ale moze ktos mial z nimi do czynienia albo
slyszal o jakichs masowych problemach z ktoryms modelem?

Barracudy 7200.12 są ok - u paru znajomych chodzą od jakiegoś czasu, na wszelakich forumach mają głównie dobre opinie, sam kupiłem i cóż mogę powiedzieć - działa, transfery ok, co do głośności - w średniogłośnym pececie stojącym pod biurkiem siedząc przy monitorze dysku nie słychać wcale. Rozważałem jeszcze Caviara Black, ale że był z 50 zł droższy i poza lepszym PR nie oferował nic więcej, to wziąłem Seagate.

de Fresz

Data: 2009-12-03 17:47:52
Autor: GLaF
SATA 500GB - ktory wybrac?
Dnia Thu, 3 Dec 2009 17:31:38 +0100, de Fresz napisał(a):

Barracudy 7200.12 są ok - u paru znajomych chodzą od jakiegoś czasu, na wszelakich forumach mają głównie dobre opinie, sam kupiłem i cóż mogę powiedzieć - działa

Widocznie czytujemy inne fora. Z moich obserwacji wynika, że są to (obok
niesławnej serii 11) najbardziej awaryjne dyski na rynku. Co nie przeczy
temu, że u Ciebie i wielu innych mogą działać poprawnie.

--
GLaF

Data: 2009-12-03 20:38:02
Autor: Eryk
SATA 500GB - ktory wybrac?
Widocznie czytujemy inne fora. Z moich obserwacji wynika, że są to (obok
niesławnej serii 11) najbardziej awaryjne dyski na rynku. Co nie przeczy
temu, że u Ciebie i wielu innych mogą działać poprawnie.

U mnie na podkręconym E8400 na płycie P5B Deluxe* ten Seagate zaczął szybko tracić na wartości (według HDD Health czy czegoś podobnego). Wyczytałem gdzieś, że nie lubi wahań w zasilaniu więc przełączyłem go do zestawu, który chodził bez podkręceń i był ogólnie mało obciążony i o dziwo informacje o dysku zaczęły się poprawiać w miarę upływu czasu. Czyli chyba rzeczywiście potrzebuje stabilności i delikatności. :-)

Pzdr
Eryk

*przez te wahania napięć płytę wymieniłem na P5Q Pro.

Data: 2009-12-03 22:10:11
Autor: de Fresz
SATA 500GB - ktory wybrac?
On 2009-12-03 17:47:52 +0100, GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> said:

Barracudy 7200.12 są ok - u paru znajomych chodzą od jakiegoś czasu, na
wszelakich forumach mają głównie dobre opinie, sam kupiłem i cóż mogę
powiedzieć - działa

Widocznie czytujemy inne fora.

Na większości forów o każdym dysku znajdziesz jakąś niepochlebną opinię, o Blackach czy F3 też się zdarzają ;-) No i czytając opinie warto zwrócić uwagę kto i na jakiej podstawie je wygłasza, bo czym innym jest człowiek twierdzący że coś jest hownem na podstawie tego co gdzieś słyszał, albo gdzieś jakiemuś kumplowi coś się stało, a czym innym relacja z pierwszej ręki, z rzetelnym opisem sytuacji - tych ostatnich w odniesieniu do 12 (i wogóle jakiegokolwiek sprzętu) wcale nie ma za wiele. Oczywistym chyba jest co ma większą wartość poznawczą.

Z moich obserwacji wynika, że są to (obok
niesławnej serii 11) najbardziej awaryjne dyski na rynku.

Ale jakie masz podstawy - jaka próbka, jakie sytuacje?

Co nie przeczy
temu, że u Ciebie i wielu innych mogą działać poprawnie.

Wiadomo, statystyka i szczęście ;-)

de Fresz

Data: 2009-12-04 01:14:03
Autor: GLaF
SATA 500GB - ktory wybrac?
Dnia Thu, 3 Dec 2009 22:10:11 +0100, de Fresz napisał(a):

Z moich obserwacji wynika, że są to (obok
niesławnej serii 11) najbardziej awaryjne dyski na rynku.

Ale jakie masz podstawy - jaka próbka, jakie sytuacje?

Przymierzałem się od dłuższego czasu do kupna 500GB/talerz i śledziłem pod
tym kątem fora. Np. na forum pure.pc jest dość obszerny wątek o tym dysku.
Oczywiście statystyk od dystrybutorów i serwisów gwarancyjnych, które
pozwoliłyby obiektywnie i jednoznacznie ocenić sytuację, nie znam. Ale po
tym co się o tym dysku naczytałem (a czytałem też i o innych), Barracudy z
serii 11 i 12 nikomu bym nie polecał.

--
GLaF

Data: 2009-12-04 15:47:21
Autor: de Fresz
SATA 500GB - ktory wybrac?
On 2009-12-04 01:14:03 +0100, GLaF <glaf@niema.takiego.numeru.pl> said:

[...]

Niestety, mam nieodparte wrażenie, że ten wątek jest raczej dowodem abnegacji technicznej cześci wypowiadających się tam ludzi. Raz że większość narzekaczy nie widzi różnicy pomiędzy realokowanym sektorem, a badem, dwa, że nie docierają do nich proste przekazy od producent, że z racji drobnej odmienności ich produktu (właśnie w kwestii raportowania SMART)  należy używać dedykowanych narzędzi. I tak patrzą na te wyniki z softu firm trzecich, nie do końca rozumieją co widzą i lecą z płaczem do sklepu, bo dali się przecież naciągnąć. Ech...
Bardziej mnie dziwi i zastanawia rozbieżność w opiniach co do głośności - albo jest tu faktycznie spory rozrzut i ja, wraz z moimi znajomymi poprostu trafiliśmy na jakąś wyjątkowo dobrą partię (dyski kupowane w różnych miejscach, w sporych odstępach czasowych), albo nie wiem co.

de Fresz

SATA 500GB - ktory wybrac?