SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą

Data: 2009-03-10 13:55:57
Autor: jowar
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
WItam w silniku 1.6 zetec escorta
zeby wymienić uszczelkę pod głowicą jak już podkręcam wszystkie mniejsze rzeczy od silnika, spuszcze olej , płyn chłodzący to ściagam pokrywę zaworów i odkrecam całą główice w całośći czy muszę wczesniej jakoś demontować popychacze zawory czy coś innego ?

Co tam warto sobie pozaznaczac aby nic nie przekręcic itd ?

Data: 2009-03-10 13:37:21
Autor: kamil

"jowar" <moje_serce_jest_jak_pies@op.pl> wrote in message news:gp5o4f$5mj$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Pytanie czy gra jest warta swieczki bez planowania glowicy, inaczej spora szansa ze bedziesz to powtarzac w niedalekiej przyszlosci..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-03-10 14:58:25
Autor: krzysiek82
kamil pisze:
Pytanie czy gra jest warta swieczki bez planowania glowicy, inaczej spora szansa ze bedziesz to powtarzac w niedalekiej przyszlosci..

Warto zakupić także nowe śruby do głowicy, są szkoły które mówią, że nie potrzeba ale słyszałem, że lepiej wymieniać więc wymieniam. Oczywiście musisz mieć klucz dynamometryczny i znać momenty oraz kolejność przykręcania.

--
krzysiek82

Data: 2009-03-10 16:14:49
Autor: MarcinJM
krzysiek82 pisze:
kamil pisze:
[...]

W serwisowkach jest dokladnie powiedziane ktore silniki musza miec wymieniane sruby.
Planowanie glowicy nie jest koniecznoscia, ale zmierzenie, czy krzywizna glowicy miesci sie w tolerancjach jest praktycznie niewykonalne bez plyty traserskiej, wiec dla swietego spokoju sie zawsze planuje :)

MarcinJM

Data: 2009-03-10 16:23:21
Autor: krzysiek82
MarcinJM pisze:
  > W serwisowkach jest dokladnie powiedziane ktore silniki musza miec
wymieniane sruby.

nie miałem dostępu do serwisówki natomiast w aso vw pchnęli mi komplet śrub za 75zł więc brałem i dali opis kolejności i momentów dokręcania śrub. Bo na forach nikt tego nie wiedział lub nie chciał się tą wiedzą podzielić.

--
krzysiek82

Data: 2009-03-10 16:35:44
Autor: Cyneq
krzysiek82 pisze:
MarcinJM pisze:
> [...]

nie miałem dostępu do serwisówki natomiast w aso vw pchnęli mi komplet śrub za 75zł więc brałem i dali opis kolejności i momentów dokręcania śrub. Bo na forach nikt tego nie wiedział lub nie chciał się tą wiedzą podzielić.

Nie wierzę.
Momenty są w każdej książce. Kolejność też, ale w zasadzie wystarczy trzymać sie zasady dokręcania od środka i rozumieć zachodzące przy dokręcaniu procesy.
Śruby generalnie można uzyć ponownie jeśli się nie wyciągnęły (zmierzyć), to dla oszczędnych, lub wymienić po trzech dokręcaniach (dla   dmuchających na zimne).
Olej - w zależności od powodu odkręcania glowicy - wymienia się jeśli zmieszał się z płynem. Planowanie - doradzam zawsze, chociaż dwa razy w życiu przykręcałem głowicę bez planowania, a nawet sprawdzania. Oba razy silnik nie był po przegrzaniu (wtedy to planowanie obowiązkowe). Raz było to u mnie, później żałowałem, ale to chyba wina fatalnej uszczelki, a drugi raz na sztuke i na szybko, tamten silnik jakoś specjalnie potem nie cierpiał, ale poszedł na żyletki z innych powodów.

--
Cyneq

Data: 2009-03-10 12:29:56
Autor: marggines
On 10 Mar, 16:35, Cyneq <cy...@nospam.com> wrote:

[...]

Ta drugą głowicę osobiście planowałem. Nożykiem do tapet więc nie
wprowadzaj kolegów w błąd. Dlatego tak dobrze się trzymał ;)

Pozdrawiam
margines

Data: 2009-03-10 18:37:58
Autor: kolega
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
Dzięki cyneq duzo mi podpowiedziales

Data: 2009-03-10 14:06:51
Autor: jowar
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą
głównie mi chodzi o to czy musi byc wyjmowany wałek rozrządu zawory popychacze ?

Data: 2009-03-10 14:27:30
Autor: krzysiek82
jowar pisze:
WItam w silniku 1.6 zetec escorta
zeby wymienić uszczelkę pod głowicą jak już podkręcam wszystkie mniejsze rzeczy od silnika, spuszcze olej

oleju spuszczać nie musisz

, płyn chłodzący to ściagam pokrywę zaworów
i odkrecam całą główice w całośći czy muszę wczesniej jakoś demontować popychacze zawory czy coś innego ?
  Z tego co pamiętam to nie musisz demontować co znajduje się pod pokrywą zaworów.

Co tam warto sobie pozaznaczac aby nic nie przekręcic itd ?

Ustawienia rozrządu sobie pooznaczaj, potem obowiązkowo planowanie głowicy i skręcanie całości.

Ja już to wszystko robisz warto wymienić uszczelniacze zaworowe i sprawdzić stan zaworów, gniazd oraz prowadnic.

--
krzysiek82

SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą