Data: 2009-03-10 13:55:57 | |
Autor: jowar | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
WItam w silniku 1.6 zetec escorta
zeby wymienić uszczelkę pod głowicą jak już podkręcam wszystkie mniejsze rzeczy od silnika, spuszcze olej , płyn chłodzący to ściagam pokrywę zaworów i odkrecam całą główice w całośći czy muszę wczesniej jakoś demontować popychacze zawory czy coś innego ? Co tam warto sobie pozaznaczac aby nic nie przekręcic itd ? |
|
Data: 2009-03-10 13:37:21 | |
Autor: kamil | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
"jowar" <moje_serce_jest_jak_pies@op.pl> wrote in message news:gp5o4f$5mj$1atlantis.news.neostrada.pl... WItam w silniku 1.6 zetec escorta Pytanie czy gra jest warta swieczki bez planowania glowicy, inaczej spora szansa ze bedziesz to powtarzac w niedalekiej przyszlosci.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-10 14:58:25 | |
Autor: krzysiek82 | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
kamil pisze:
Pytanie czy gra jest warta swieczki bez planowania glowicy, inaczej spora szansa ze bedziesz to powtarzac w niedalekiej przyszlosci.. Warto zakupić także nowe śruby do głowicy, są szkoły które mówią, że nie potrzeba ale słyszałem, że lepiej wymieniać więc wymieniam. Oczywiście musisz mieć klucz dynamometryczny i znać momenty oraz kolejność przykręcania. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-03-10 16:14:49 | |
Autor: MarcinJM | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
krzysiek82 pisze:
kamil pisze: W serwisowkach jest dokladnie powiedziane ktore silniki musza miec wymieniane sruby. Planowanie glowicy nie jest koniecznoscia, ale zmierzenie, czy krzywizna glowicy miesci sie w tolerancjach jest praktycznie niewykonalne bez plyty traserskiej, wiec dla swietego spokoju sie zawsze planuje :) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-03-10 16:23:21 | |
Autor: krzysiek82 | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
MarcinJM pisze:
> W serwisowkach jest dokladnie powiedziane ktore silniki musza miec wymieniane sruby. nie miałem dostępu do serwisówki natomiast w aso vw pchnęli mi komplet śrub za 75zł więc brałem i dali opis kolejności i momentów dokręcania śrub. Bo na forach nikt tego nie wiedział lub nie chciał się tą wiedzą podzielić. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-03-10 16:35:44 | |
Autor: Cyneq | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
krzysiek82 pisze:
MarcinJM pisze: Nie wierzę. Momenty są w każdej książce. Kolejność też, ale w zasadzie wystarczy trzymać sie zasady dokręcania od środka i rozumieć zachodzące przy dokręcaniu procesy. Śruby generalnie można uzyć ponownie jeśli się nie wyciągnęły (zmierzyć), to dla oszczędnych, lub wymienić po trzech dokręcaniach (dla dmuchających na zimne). Olej - w zależności od powodu odkręcania glowicy - wymienia się jeśli zmieszał się z płynem. Planowanie - doradzam zawsze, chociaż dwa razy w życiu przykręcałem głowicę bez planowania, a nawet sprawdzania. Oba razy silnik nie był po przegrzaniu (wtedy to planowanie obowiązkowe). Raz było to u mnie, później żałowałem, ale to chyba wina fatalnej uszczelki, a drugi raz na sztuke i na szybko, tamten silnik jakoś specjalnie potem nie cierpiał, ale poszedł na żyletki z innych powodów. -- Cyneq |
|
Data: 2009-03-10 12:29:56 | |
Autor: marggines | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
Witam
On 10 Mar, 16:35, Cyneq <cy...@nospam.com> wrote: Nie wierzę. Ta drugą głowicę osobiście planowałem. Nożykiem do tapet więc nie wprowadzaj kolegów w błąd. Dlatego tak dobrze się trzymał ;) Pozdrawiam margines |
|
Data: 2009-03-10 18:37:58 | |
Autor: kolega | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
Dzięki cyneq duzo mi podpowiedziales
|
|
Data: 2009-03-10 14:06:51 | |
Autor: jowar | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
głównie mi chodzi o to czy musi byc wyjmowany wałek rozrządu zawory popychacze ?
|
|
Data: 2009-03-10 14:27:30 | |
Autor: krzysiek82 | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
jowar pisze:
WItam w silniku 1.6 zetec escorta oleju spuszczać nie musisz , płyn chłodzący to ściagam pokrywę zaworów i odkrecam całą główice w całośći czy muszę wczesniej jakoś demontować popychacze zawory czy coś innego ?Z tego co pamiętam to nie musisz demontować co znajduje się pod pokrywą zaworów.
Ustawienia rozrządu sobie pooznaczaj, potem obowiązkowo planowanie głowicy i skręcanie całości. Ja już to wszystko robisz warto wymienić uszczelniacze zaworowe i sprawdzić stan zaworów, gniazd oraz prowadnic. -- krzysiek82 |