Data: 2009-03-10 13:37:21 | |
Autor: kamil | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
"jowar" <moje_serce_jest_jak_pies@op.pl> wrote in message news:gp5o4f$5mj$1atlantis.news.neostrada.pl... WItam w silniku 1.6 zetec escorta Pytanie czy gra jest warta swieczki bez planowania glowicy, inaczej spora szansa ze bedziesz to powtarzac w niedalekiej przyszlosci.. Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2009-03-10 14:58:25 | |
Autor: krzysiek82 | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
kamil pisze:
Pytanie czy gra jest warta swieczki bez planowania glowicy, inaczej spora szansa ze bedziesz to powtarzac w niedalekiej przyszlosci.. Warto zakupić także nowe śruby do głowicy, są szkoły które mówią, że nie potrzeba ale słyszałem, że lepiej wymieniać więc wymieniam. Oczywiście musisz mieć klucz dynamometryczny i znać momenty oraz kolejność przykręcania. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-03-10 16:14:49 | |
Autor: MarcinJM | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
krzysiek82 pisze:
kamil pisze: W serwisowkach jest dokladnie powiedziane ktore silniki musza miec wymieniane sruby. Planowanie glowicy nie jest koniecznoscia, ale zmierzenie, czy krzywizna glowicy miesci sie w tolerancjach jest praktycznie niewykonalne bez plyty traserskiej, wiec dla swietego spokoju sie zawsze planuje :) -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2009-03-10 16:23:21 | |
Autor: krzysiek82 | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
MarcinJM pisze:
> W serwisowkach jest dokladnie powiedziane ktore silniki musza miec wymieniane sruby. nie miałem dostępu do serwisówki natomiast w aso vw pchnęli mi komplet śrub za 75zł więc brałem i dali opis kolejności i momentów dokręcania śrub. Bo na forach nikt tego nie wiedział lub nie chciał się tą wiedzą podzielić. -- krzysiek82 |
|
Data: 2009-03-10 16:35:44 | |
Autor: Cyneq | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
krzysiek82 pisze:
MarcinJM pisze: Nie wierzę. Momenty są w każdej książce. Kolejność też, ale w zasadzie wystarczy trzymać sie zasady dokręcania od środka i rozumieć zachodzące przy dokręcaniu procesy. Śruby generalnie można uzyć ponownie jeśli się nie wyciągnęły (zmierzyć), to dla oszczędnych, lub wymienić po trzech dokręcaniach (dla dmuchających na zimne). Olej - w zależności od powodu odkręcania glowicy - wymienia się jeśli zmieszał się z płynem. Planowanie - doradzam zawsze, chociaż dwa razy w życiu przykręcałem głowicę bez planowania, a nawet sprawdzania. Oba razy silnik nie był po przegrzaniu (wtedy to planowanie obowiązkowe). Raz było to u mnie, później żałowałem, ale to chyba wina fatalnej uszczelki, a drugi raz na sztuke i na szybko, tamten silnik jakoś specjalnie potem nie cierpiał, ale poszedł na żyletki z innych powodów. -- Cyneq |
|
Data: 2009-03-10 12:29:56 | |
Autor: marggines | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
Witam
On 10 Mar, 16:35, Cyneq <cy...@nospam.com> wrote: Nie wierzę. Ta drugą głowicę osobiście planowałem. Nożykiem do tapet więc nie wprowadzaj kolegów w błąd. Dlatego tak dobrze się trzymał ;) Pozdrawiam margines |
|
Data: 2009-03-10 18:37:58 | |
Autor: kolega | |
SAmodzielna wymiana uszczelki pod głowicą | |
Dzięki cyneq duzo mi podpowiedziales
|