SB pilonowało, by do okrągłego stołu dokoptować ludzi tylko z pochodzeniem żydowskim

Data: 2010-06-22 19:19:56
Autor: awe
SB pilonowało, by do okrągłego stołu dokoptować ludzi tylko z pochodzeniem żydowskim

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:hvqo9c$8jh$1mx1.internetia.pl...
Funkcjonariusze SB tuż przed pierwszymi wolnymi wyborami w 1989 roku, rozpracowywali Aleksandra Kwaśniewskiego. Sprawdzali jego pochodzenie etniczne, weryfikowali życiorys jego ojca, dociekali, ile zarabia Jolanta Kwaśniewska w polonijnej firmie, czy Kwaśniewski sprawdził się, jako działacz sportowy - ujawnia "Dziennik". Gazeta dotarła do dokumentów z Departamentu III MSW, które IPN zamierza opublikować jesienią.

Jak wynika z dokumentów SB najbardziej interesowało się pochodzeniem Kwaśniewskiego. Esbecy dokładnie przestudiowali jego życiorys w poszukiwaniu informacji na ten temat. Dotarli m.in. do informacji, iż ojciec późniejszego prezydenta utrzymywał na przełomie lat 50. i 60. kontakty z "kręgiem osób narodowości żydowskiej." Miał on rzekomo przyznać się w zaufanym gronie do swojego żydowskiego pochodzenia.
Równie szczegółowo prześwietlona została Jolanta Kwaśniewska.
Ujawnienie tych informacji wywołało oburzenie Wojciecha Jaruzelskiego. - Jestem zaskoczony, oburzony i wstrząśnięty. Po prostu szlag mnie trafia - mówi gazecie. W tamtym okresie uważał on Kwaśniewskiego za swoją prawą rękę. Tak właśnie opisywał go Gorbaczowowi. - To nie do pomyślenia, że miesiąc później jakieś bydlaki z SB, bo inaczej nie mogę powiedzieć, śledziły człowieka, stojącego tak blisko mnie i Rakowskiego - kończy generał.

(mm, mj)
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,SB-sprawdzaly-pochodzenie-etniczne-Kwasniewskiego,wid,11374856,wiadomosc_prasa.html?ticaid=1a64a&_ticrsn=3

He, he, he i to Kiszczak robił za plecami Jaruzelskiego... Nie ma się co dziwić, że ten idiota nawet nie wie, dlaczego wprowadził (z inspiracji Geremka) stan wojenny...

boukun
ty folksdojczu Jareuzelskiego i Kiszczaka - ludzi honoru jak mawial wielki Polak Michnik to zostaw w spokoju
awe

SB pilonowało, by do okrągłego stołu dokoptować ludzi tylko z pochodzeniem żydowskim