Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   SC Heckler wybor sprezyny do dampera

SC Heckler wybor sprezyny do dampera

Data: 2012-04-08 19:12:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
Użytkownik "J" <grinpis23@wp.pl> napisał w wiadomości news:jlsgfs$cg3$1inews.gazeta.pl...
Witam
Mam taki zestaw: Heckler + 5th element coil , potrzebuje dopasowac do niego sprezyne. Z tego co wiem:
- Heckler ma skok 143mm
- 5th to amor  200x57mm
- waga jezdzca to ok 95kg.
Pomozcie bo slabo ogarniam temat dampera po przesiadce ze sztywniaka :)

Kup damper powietrzny. Poważnie.

Dobór sprężyny wcale nie jest prosty bo ona musi pasować do dampera a po drugie musi być odpowiednio sztywna co jest jeszcze większym problemem niż punkt 1.


--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

Data: 2012-04-08 19:30:26
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
W dniu 2012-04-08 19:12, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "J" <grinpis23@wp.pl> napisał w wiadomości
news:jlsgfs$cg3$1inews.gazeta.pl...
Witam
Mam taki zestaw: Heckler + 5th element coil , potrzebuje dopasowac do
niego sprezyne. Z tego co wiem:
- Heckler ma skok 143mm
- 5th to amor 200x57mm
- waga jezdzca to ok 95kg.
Pomozcie bo slabo ogarniam temat dampera po przesiadce ze sztywniaka :)

Kup damper powietrzny. Poważnie.

Dobór sprężyny wcale nie jest prosty bo ona musi pasować do dampera a po
drugie musi być odpowiednio sztywna co jest jeszcze większym problemem
niż punkt 1.



Trudno nie przyznać Ci racji. Do tego wątkotwórca ma cholerne szczęście z uwagi na raczej standardowy rozmiar dampera. Łatwo mu będzie coś dopasować.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2012-04-08 19:47:19
Autor: kamil/Endurorider.pl
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:jlshvt$igi$1news.dialog.net.pl...

Trudno nie przyznać Ci racji. Do tego wątkotwórca ma cholerne szczęście z uwagi na raczej standardowy rozmiar dampera. Łatwo mu będzie coś dopasować.

Szczęście to pojęcie względne i piszę to jako ciężka osoba, która też przerabiała temat twardych sprężyn. Nie jest wesoło :/


--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

Data: 2012-04-08 20:37:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
W dniu 2012-04-08 19:47, kamil/Endurorider.pl pisze:
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w
wiadomości news:jlshvt$igi$1news.dialog.net.pl...

Trudno nie przyznać Ci racji. Do tego wątkotwórca ma cholerne
szczęście z uwagi na raczej standardowy rozmiar dampera. Łatwo mu
będzie coś dopasować.

Szczęście to pojęcie względne i piszę to jako ciężka osoba, która też
przerabiała temat twardych sprężyn. Nie jest wesoło :/



Ze sprężynami wiem, że nie jest wesoło, bo temat przerabiam. Tylko ja ogólnie potrzebuję tłoczek 150(152)mm. To jest dopiero problem, żeby cokolwiek powietrznego dostać. Jak na razie był na allegro Fox RP23 w tym rozmiarze, ale poszedł. I to w zasadzie tyle, bo cudów pt. Cane Creek AD-4 czy AD-5 nie biorę pod uwagę.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2012-04-08 22:25:29
Autor: kamil/Endurorider.pl
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:jlslt0$kh1$1news.dialog.net.pl...

Ze sprężynami wiem, że nie jest wesoło, bo temat przerabiam. Tylko ja ogólnie potrzebuję tłoczek 150(152)mm. To jest dopiero problem, żeby cokolwiek powietrznego dostać. Jak na razie był na allegro Fox RP23 w tym rozmiarze, ale poszedł. I to w zasadzie tyle, bo cudów pt. Cane Creek AD-4 czy AD-5 nie biorę pod uwagę.

AD4/5 sa pieruńsko progresywne czyli do współczesnej ramy może być kiepsko :( Nie możesz przerobić jakiegoś elementu żeby dłuższy tłumik wszedł? Jaka to rama?


--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

Data: 2012-04-09 19:46:11
Autor: Marcin J.
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jlss7q$f62$1@inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w
wiadomości news:jlslt0$kh1$1news.dialog.net.pl...

Ze sprężynami wiem, że nie jest wesoło, bo temat przerabiam. Tylko ja
ogólnie potrzebuję tłoczek 150(152)mm. To jest dopiero problem, żeby
cokolwiek powietrznego dostać. Jak na razie był na allegro Fox RP23 w tym
rozmiarze, ale poszedł. I to w zasadzie tyle, bo cudów pt. Cane Creek AD-4
czy AD-5 nie biorę pod uwagę.
"
AD4/5 sa pieruńsko progresywne czyli do współczesnej ramy może być kiepsko
:( Nie możesz przerobić jakiegoś elementu żeby dłuższy tłumik wszedł? Jaka
to rama?
"

1  - skąd wytrzasnęliście AD4? Linkę proszę.
2 - osobiście testowałem przez pewien czas AD5 i AD12 - jedne z najlepszych
sprzętów ever, minusy tylko dwa: brak platformy, zapewne nie nadaje się do FR (dobijanie)
3 - AD progresywny??? Owszem, progresję można w ADach regulować ale nawet w
maxymalnym ustawieniu trudno amora nazwać progresywnym. Polecam ustawić dużą
lub średnią objętość po stronie powrotnej tłoka (standardowa regulacja) i
jak najmniejszą po kompresyjnej (dużo niepracującego smaru) - miodzio.
4 - co do długości montażowej 150 mm - ile to ma skoku? Może wystarczy
skrócić skok w standardowym 165/38?

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2012-04-10 22:26:22
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
W dniu 2012-04-09 19:46, Marcin J. pisze:

4 - co do długości montażowej 150 mm - ile to ma skoku? Może wystarczy
skrócić skok w standardowym 165/38?


32mm.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2012-04-15 19:20:12
Autor: kamil/Endurorider.pl
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości news:jlv7s4$ts$1node2.news.atman.pl...

1  - skąd wytrzasnęliście AD4? Linkę proszę.
2 - osobiście testowałem przez pewien czas AD5 i AD12 - jedne z najlepszych
sprzętów ever, minusy tylko dwa: brak platformy, zapewne nie nadaje się do FR (dobijanie)
3 - AD progresywny??? Owszem, progresję można w ADach regulować ale nawet w
maxymalnym ustawieniu trudno amora nazwać progresywnym. Polecam ustawić dużą
lub średnią objętość po stronie powrotnej tłoka (standardowa regulacja) i
jak najmniejszą po kompresyjnej (dużo niepracującego smaru) - miodzio.
4 - co do długości montażowej 150 mm - ile to ma skoku? Może wystarczy
skrócić skok w standardowym 165/38?

1. Ostatnio na fr.org był coś na temat AD 4/5 w kontekście starego treka :)
3. W stosunku do tego co mają współczesne dampery to AD jest progresywny chociażby ze względu na opory wewnętrzne. BTW: który to był roku produkcji - 99?


--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

Data: 2012-04-15 20:08:35
Autor: Marcin J.
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jmf00g$4ok$1@inews.gazeta.pl...

Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości
news:jlv7s4$ts$1node2.news.atman.pl...

1  - skąd wytrzasnęliście AD4? Linkę proszę.
2 - osobiście testowałem przez pewien czas AD5 i AD12 - jedne z najlepszych
sprzętów ever, minusy tylko dwa: brak platformy, zapewne nie nadaje się do FR (dobijanie)
3 - AD progresywny??? Owszem, progresję można w ADach regulować ale nawet w
maxymalnym ustawieniu trudno amora nazwać progresywnym. Polecam ustawić dużą
lub średnią objętość po stronie powrotnej tłoka (standardowa regulacja) i
jak najmniejszą po kompresyjnej (dużo niepracującego smaru) - miodzio.
4 - co do długości montażowej 150 mm - ile to ma skoku? Może wystarczy
skrócić skok w standardowym 165/38?

"
3. W stosunku do tego co mają współczesne dampery to AD jest progresywny
chociażby ze względu na opory wewnętrzne. BTW: który to był roku produkcji -
99?
"

Opory progresywne niby są ale nadal twierdzę, że nie da się tego wyczuć, przynajmniej dopóki amorek pozostaje nasmarowany. ADy miały naprawdę spory zakres regulacji, szczególnie w kierunku "bardziej miękko". Jak już pisałem, jednym z nielicznych minusów był właśnie brak silnej progresji potrzebnej do skakania. Przypomnij sobie tłumaczenie firm wprowadzających pierwsze "niebujające" zawieszenia - twierdzili, że amory platformowe instalują jedynie ze względu na lepszą ochronę przed dobiciem (= większą progresję).

OIDP końcówka lat 90'tych to okres, w którym ta konstrukcja została kupiona i wprowadzona na rynek przez CC, jak sobie przypomnę to napiszę, kto to wymyślił, a było to ok. roku 95. O ile mi wiadomo CC niczego nie zmieniał przez całe lata, co najwyżej dodawał nowsze, bardziej skomplikowane wersje, z których Cloud 9 był ostatnią. Moje sprzęty zostały zbudowane ok. roku 2003 (AD5) i 2005 (AD12) jeśli to ma jakieś znaczenie.

--
Pozdrowionka
marcin

Data: 2012-04-15 20:52:55
Autor: kamil/Endurorider.pl
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
Użytkownik "Marcin J." <xc-rider@wp.pl> napisał w wiadomości news:jmf2r7$glf$1node2.news.atman.pl...

Opory progresywne niby są ale nadal twierdzę, że nie da się tego wyczuć, przynajmniej dopóki amorek pozostaje nasmarowany. ADy miały naprawdę spory zakres regulacji, szczególnie w kierunku "bardziej miękko".

Nie wykluczone, że opinia o progresywności wynikała z zaniedbać użyszkodników :)

Jak już pisałem, jednym z nielicznych minusów był właśnie brak silnej progresji potrzebnej do skakania. Przypomnij sobie tłumaczenie firm wprowadzających pierwsze "niebujające" zawieszenia - twierdzili, że amory platformowe instalują jedynie ze względu na lepszą ochronę przed dobiciem (= większą progresję).

A pamiętasz, że SC dopiero nie dawno przyznała, że nie ma znaczenia czy oś koła porusza się prosto czy w kształcie litery S :) Oj było takich rewelacji sporo :)

OIDP końcówka lat 90'tych to okres, w którym ta konstrukcja została kupiona i wprowadzona na rynek przez CC, jak sobie przypomnę to napiszę, kto to wymyślił, a było to ok. roku 95. O ile mi wiadomo CC niczego nie zmieniał przez całe lata, co najwyżej dodawał nowsze, bardziej skomplikowane wersje, z których Cloud 9 był ostatnią. Moje sprzęty zostały zbudowane ok. roku 2003 (AD5) i 2005 (AD12) jeśli to ma jakieś znaczenie.

Nie ma, pytałem z ciekawości bo AD kojarzy mi się z univegą RAM o której lata temu czytałem w Bb - niebiesko zielona była OIDP :D


--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

Data: 2012-04-08 20:06:41
Autor: J
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jlsguh$13b$1@inews.gazeta.pl...

Kup damper powietrzny. Poważnie.

Dobór sprężyny wcale nie jest prosty bo ona musi pasować do dampera a po drugie musi być odpowiednio sztywna co jest jeszcze większym problemem niż punkt 1.

To moze inaczej - damper zostaje bo dostalem go w gratisie. Koszt sprezyny to 50-100zl, zakladajac ze za najtanszego powietrzniaka musze dac conajmniej 300, a za cos klasy rp23 z 600-700zl , to zaryzykuje ewentualny niewlasciwy dobor sprezyny :-) .

Z kalkulatorow wychodzi ze powinna byc 520-570 lbs, czyli srednio wychodzi 550x2.25
Czy mozna dobrac sprezyne na mniejsza wage, a na wiekszy skok, powiedzmy 400x2.8 ?

Data: 2012-04-08 20:20:52
Autor: kamil/Endurorider.pl
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
Użytkownik "J" <grinpis23@wp.pl> napisał w wiadomości news:jlsk3i$5gp$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jlsguh$13b$1@inews.gazeta.pl...

Kup damper powietrzny. Poważnie.

Dobór sprężyny wcale nie jest prosty bo ona musi pasować do dampera a po drugie musi być odpowiednio sztywna co jest jeszcze większym problemem niż punkt 1.

To moze inaczej - damper zostaje bo dostalem go w gratisie. Koszt sprezyny to 50-100zl, zakladajac ze za najtanszego powietrzniaka musze dac conajmniej 300, a za cos klasy rp23 z 600-700zl , to zaryzykuje ewentualny niewlasciwy dobor sprezyny :-) .

Z kalkulatorow wychodzi ze powinna byc 520-570 lbs, czyli srednio wychodzi 550x2.25
Czy mozna dobrac sprezyne na mniejsza wage, a na wiekszy skok, powiedzmy 400x2.8 ?

Można wszystko tylko musisz FIZYCZNIE mieć możliwość taką sprężynę kupić - kiedyś był z tym cholerny problem. Druga kwestia: czy sprężyna będzie prosta. Niektóre ramy mają taką wesołą przypadłość, że robią ze sprężyn banany - zwłaszcza jednozawiasy.

Jesteś dosyć ciężki a do tego dochodzi wdzianko, plecak etc więc sumarycznie idzie wszystko do góry. W googlu jest firma spręż-mot, która _najprawdopodobniej_ skręci Ci taką sprężynę, ale musisz mieć jakiś punkt wyjścia tzn na czymś musisz pojeździć żeby oszacować ile więcej grubszego drutu będzie Ci potrzeba. W zimę damper powietrzny można było kupić za niecałe 200 zeta nówkę ;)

Co do kalkulatorów to mam mieszane uczucia, niby wszystko cacy tylko, ale ja wolę empirycznie sprawdzić co i jak.

Jakie jest przełożenie w tej ramie? 550 lbs wydaje się być za miękko, ale to jest moje gdybanie w tej chwili :)


--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

Data: 2012-04-08 21:01:20
Autor: J
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jlsku6$66i$1@inews.gazeta.pl...

Jakie jest przełożenie w tej ramie? 550 lbs wydaje się być za miękko, ale to jest moje gdybanie w tej chwili :)

Yyy przelozenie?

Data: 2012-04-08 22:27:00
Autor: kamil/Endurorider.pl
SC Heckler wybor sprezyny do dampera

Użytkownik "J" <grinpis23@wp.pl> napisał w wiadomości news:jlsna1$56v$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jlsku6$66i$1@inews.gazeta.pl...

Jakie jest przełożenie w tej ramie? 550 lbs wydaje się być za miękko, ale to jest moje gdybanie w tej chwili :)

Yyy przelozenie?

Tak, przelożenie w ramie czyli stosunek ugięcia dampera do ruchu osi koła. Termin do poczytania: frame leverage ratio.


--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

Data: 2012-04-08 22:33:51
Autor: J
SC Heckler wybor sprezyny do dampera
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jlssal$i3u$1@inews.gazeta.pl...

Tak, przelożenie w ramie czyli stosunek ugięcia dampera do ruchu osi koła. Termin do poczytania: frame leverage ratio.

znalazlem, 2.5

--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

Data: 2012-04-09 06:43:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
SC Heckler wybor sprezyny do dampera

Użytkownik "J" <grinpis23@wp.pl> napisał w wiadomości news:jlssnf$32m$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "kamil/Endurorider.pl"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jlssal$i3u$1@inews.gazeta.pl...

Tak, przelożenie w ramie czyli stosunek ugięcia dampera do ruchu osi koła. Termin do poczytania: frame leverage ratio.

znalazlem, 2.5

To luz ;) Być może nie będziesz potrzebować sprężyny rzędy 750lbs, ale nadal stawiam na to, że trzeba zrobić testy.


--
http://Endurorider.pl
08/04/2012 koniec testu SR Suntour Duro

SC Heckler wybor sprezyny do dampera

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona