SCHWB Smart Sam 2,25 & dętki pod "wysokim ciśnieniem"

Data: 2013-07-03 13:48:08
Autor: Milosz K.
SCHWB Smart Sam 2,25 & dętki pod "wysokim ciśnieniem"
Witam!

Mam następujące pytanie. Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów ma jakieś doświadczenie jeśli chodzi o użytkowanie gumek 2,25? Jakich używać dętek, żeby nie okazało się, że powyżej 3-3,5 atm strzeli dętka? Dodam, iż opony te są trochę grubsze, przez co guma w dętce najprawdopodobniej bardziej się rozciąga, przez co dętka samoczynnie może strzelić

Pozdrawiam, M.  BTW: o ile od dwóch lat nie złapałem gumy na szosie, o tyle okazało się, że w nocy, w piwnicy strzeliła mi już trzecia dętka

Data: 2013-07-03 15:16:06
Autor: Ignac
W dniu środa, 3 lipca 2013 22:48:08 UTC+2 użytkownik Milosz K. napisał:
[...]

Dokładnie tak jest,bo zakładasz za wąskie dętki,powinieneś do opony 2,25 wsadzić
adekwatną dętkę.Na dętce/opakowaniu jest zazwyczaj wyrzeźbione do jakiego rozmiaru opon dana dętka jest rekomendowana,czyli Twój rozmiar opony 2,25 powinien mieścić się w zakresie/przedziale wymiarowym dętki.
BTW: o ile od dwóch lat nie złapałem gumy na szosie, o tyle okazało się, że w nocy, w piwnicy strzeliła mi już trzecia dętka

Czyli,do trzech razy sztuka:)

Data: 2013-07-04 01:24:43
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 4 lipca 2013 00:16:06 UTC+2 użytkownik Ignac napisał:
> [...]

adekwatną dętkę.Na dętce/opakowaniu jest zazwyczaj wyrzeźbione do jakiego rozmiaru opon dana dętka jest rekomendowana,czyli Twój rozmiar opony 2,25 powinien mieścić się w zakresie/przedziale wymiarowym dętki.

Dodam jeszcze, że ja mam swyczaj jeździć na wysokim (jak na górala) ciśnieniu i wyszło mi, że opłaca mi się kupić dętki od Schwalbe, bo takie normalne, nawet jak rozmiarowo pasuja, to zaczynają po dwóch-trzech miesiącach szybko puszczać powietrze (i.e. musiałem dopompowywać dwa-trzy razy w tygodniu). A dętki od Schwalbe trzymają. Jako bonus dostajesz zawór z gwintem do samej dętki i dodatkową nakręteczką, zapobiegającą chowaniu się zaworu w obręczy przy próbie nałożenia nań pompki, kiedy po wymianie masz prawie pustą dętkę..

Data: 2013-07-04 11:25:52
Autor: JDX
On 2013-07-04 10:24, rmikke wrote:
[...]
Jako bonus dostajesz zawór z gwintem do samej dętki i dodatkową
nakręteczką, zapobiegającą chowaniu się zaworu w obręczy przy próbie
nałożenia nań pompki, kiedy po wymianie masz prawie pustą dętkę.
A to nie jest standard? Pamiętam, że nawet PRL-owskie czy też radzieckie
dętki miały takie nakrętki. I przyznam, że zdziwiłem się gdy dwa dni
temu miałem napompować koła w góralu córki sąsiadki. Nie było tam
właśnie tych nakrętek i taka zwykłą pompką rowerową nie dało się tego
napompować. Musiałem wyciągać samochodową.

Data: 2013-07-04 04:36:20
Autor: rmikke
On 2013-07-04 10:24, rmikke wrote:

[...]

> [...]
> nakręteczką, zapobiegającą chowaniu się zaworu w obręczy przy próbie
> nałożenia nań pompki, kiedy po wymianie masz prawie pustą dętkę.

W dętkach z zaworem Schradera niestety nie. Presta i Dunlop tak.

Pamiętam, że nawet PRL-owskie czy też radzieckie
dętki miały takie nakrętki.

Zawór Dunlopa do dziś zwykle tak ma.

Data: 2013-07-04 04:45:24
Autor: Milosz K.
SCHWB Smart Sam 2,25 & dętki pod "wysokim ciśnieniem"
W dętkach z zaworem Schradera niestety nie. Presta i Dunlop tak. > Pamiętam, że nawet PRL-owskie czy też radzieckie

Cholera, ale jedno muszę przyznać. Na SWb złego słowa nie można powiedzieć!

Pozdrawiam, M.

Data: 2013-07-04 04:20:03
Autor: Milosz K.
SCHWB Smart Sam 2,25 & dętki pod "wysokim ciśnieniem"
> BTW: o ile od dwóch lat nie złapałem gumy na szosie, o tyle okazało się, że w nocy, w piwnicy strzeliła mi już trzecia dętka

Czyli,do trzech razy sztuka:)

Nie, przepraszam. Przy bliszych ogledzinach mojego przedniego koła okazało się , że jednak nie było to tym razem pęknięcie dętki. Dlatego też zwracam honor owej bardzo znanej, niemieckiej firmie, słynącej z produkcji ogumienia dla ciężarówek i poprzednie dwie "eksplozje" składam na karb zbyt wysokiego ciśnienia przy mrozach i tym samym ogłaszam pierwszą w tym roku, wakacyjną gumę :)

Pozdrawiam, M.

BTW: założyłem Continental Conti Tube 26''. Według producenta przeznaczona jest dla 26x1,75-26x2,5 więc chyba powinno być ok. W razie czego sprawdziłem również całą powierzchnię od wewnątrz (żeby nie okazało się że strzeli na skutek jakiegoś znajdującego się wewnątrz "farfocla"), założyłem dodatkowy pasek izolacyjny na szprychy i sprawdziłem, czy któraś z nich przypadkiem nie odstaje. Teraz jadę załadować na 3,2 i zobaczymy. Miejmy nadzieję, że będzie ok :)

Data: 2013-07-04 10:09:27
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 04 Jul 2013 01:24:43 -0700, rmikke napisał(a):

Jako bonus dostajesz zawór z gwintem do samej dętki i dodatkową
nakręteczką, zapobiegającą chowaniu się zaworu w obręczy przy próbie
nałożenia nań pompki, kiedy po wymianie masz prawie pustą dętkę.

A nie mają tak wszystkie albo większość dętek? U mnie każda dętka go ma bez względu czy do szosy czy do górala.

--
piecia aka dracorp

SCHWB Smart Sam 2,25 & dętki pod "wysokim ciśnieniem"