SD-Z2 i problem w US

Data: 2013-08-21 00:13:15
Autor: asasa
SD-Z2 i problem w US
Użytkownik "barbar" <bara111@wp.pl> napisał w wiadomości news:52123d22$0$1228$65785112news.neostrada.pl...
Dzień dobry
Jako jedyny spadkobierca po zmarłym bracie z orzeczonym sądownie stwierdzeniem nabycia spadku (dostałam od brata mieszkanie spółdzielcze własnościowe i kwotę na koncie), wypełniłam SDZ2

w US pojawiły się problemy:
-pani w US gdzie ze względu na zameldowanie ja przynależę odesłała mnie do US w rejonie gdzie znajduje się odziedziczone mieszkanie

-pani w US zażądała zaświadczenia z banku (chyba o przekazanych środkach)

-pani w US zażądała potwierdzenia ze spółdzielni co do statusu odziedziczonego mieszkania

Przecież jako jedyna spadkobierczyni jestem zwolniona z podatku od spadku i darowizn dlatego w SDZ2 wpisałam orientacyjnie wartości i kwoty, czy pani w US miała rację żądając ode mnie dodatkowych zaświadczeń???? Czy również odesłanie mnie do US gdzie znajduje się odziedziczony lokal ma jakąś podstawę prawną? Przecież gdyby mieszkanie znajdowało się na drugim końcu Polski to byłby dla mnie ogromny problem...

Procedury procedurami ale chyba każde działanie urzędnika musi mieć podstawę prawną.

pozdrawiam Barbara

akurat US to taki urzad z ktorym lepiej/dla swietego spokoju nie zadzierac.

Z 10-15 lat temu pisma z US roznosili pracownicy. Dostalem pisemko w piatek o 20:00 ze mam sie zglosic tu i tu celem wyjasnien (w poniedzialek o 8:00).
Oczywiscie nie byl podany cel spotkania ani co przeskrobalem.
Caly weekend meczyla mie sraczka, spac nie moglem zastanawiajac sie o co chodzi.

Zasuwam w pon rano a pani za biurkiem spokojnym tonem informuje mnie, ze sie nie podpisalem na deklaracji vat.

Rece mi opadly. Oczywiscie wina biura rach bo puscili papier bez mojego podpisu :-(

SD-Z2 i problem w US