SD-Z2 wysłany elektronicznie z podpisem

Data: 2014-06-25 18:32:31
Autor: Wojciech Bancer
SD-Z2 wysłany elektronicznie z podpisem
Ehlo,

Wysłałem ja sobie na początku tego roku, SD-Z2 za pomocą systemu eDeklaracje
_podpisując ważnym, kwalifikowanym podpisem elektronicznym_. Dostałem oczywiście
UPO. Dzisiaj pani mi odmówiła zaświadczenia na podst. tego dokumentu, mówiąc że ten dokument będzie można wysyłać elektronicznie dopiero od lipca i to co ja
wysłałem jest nieważne (!).

I że ona go co prawda ma w systemie (!), ale zaświadczenia nie wyda, bo wysłałem
to elektronicznie, a nie papierowo. Nie i już. o.O

No to po co to UPO jest? Bo teraz nie rozumiem.

Dla pewności poprosiłem o podstawę prawną, ale pani stwierdziła że musi porozmawiać z radcą i mam zadzwonić "później" (w domysle "idź pan w cholerę").

Czy zna ktoś może przypadkiem podstawę prawną potwierdzającą, że dokument
z podpisem kwalifikowanym jest jednak ważny? Dotychczas się opierałem na tej
z KC (podpis kwalifikowany równowazny podpisowi odręcznemu), ale pani to
jakoś nie przekonało.

Tylko w takim razie co potwierdza UPO?

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-06-25 20:16:21
Autor: Piotrek
On 2014-06-25 18:32, Wojciech Bancer wrote:
Ehlo,

[...]

IMHO panią chyba trochę poniosło ;-)

Rozporządzenie jest tu:
i raczej z niego wynika, że to co przyjmie system i wyda UPO zostało skutecznie złożone.

[...]

A czy mógłbyś wytłumaczyć po co tracisz czas dyskutując z urzędnikiem zamiast złożyć kwit z prośbą o wydanie zaświadczenia?

Tylko w takim razie co potwierdza UPO?

jest opisane w powyższym rozporządzeniu

Piotrek

Data: 2014-06-26 16:04:11
Autor: Wojciech Bancer
On 2014-06-25, Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> wrote:

[...]

[...]

O dzięki. Przeczytałem, jestem mądrzejszy. :)
Pani pewnie zna tylko dokumenty z listy "e-Deklaracje Desktop", a z podpisanym
cyfrowo, to się spotkała 1-szy raz i nie wie jak ugryźć.

[...]

Do złożenia potrzebna jest wola przyjmującego, albo poczta. :P
A i tak usłyszałem, że radca prawny się musi wypowiedzieć i że to z tydzień
potrwa...

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2014-06-26 20:52:43
Autor: Piotrek
On 2014-06-26 16:04, Wojciech Bancer wrote:
Do złożenia potrzebna jest wola przyjmującego, albo poczta. :P
A i tak usłyszałem, że radca prawny się musi wypowiedzieć i że to z tydzień
potrwa...

Mógłbyś jeszcze przez eDeklaracje albo inną elektroniczną skrzynkę podawczą. Ale obawiałbym się wejścia w nieskończoną rekurencję, jakbyś się za bardzo do tej metody przywiązał natomiast US okazałby się być niereformowalnym ;-)

Piotrek

Data: 2014-06-26 22:33:52
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2014-06-25, Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> wrote:

[...]

A czy mógłbyś wytłumaczyć po co tracisz czas dyskutując z urzędnikiem
zamiast złożyć kwit z prośbą o wydanie zaświadczenia?

Do złożenia potrzebna jest wola przyjmującego, albo poczta. :P

  Zgodnie z prawem, wolę przyjmującego powinna zastąpić najpierw
wola jego przełożonego, a jak nie, to ... policji.
  Jako mniemam, kwit ze zgłoszeniem interwencji z art.231 KK powinien
w razie czego być dla WSA wystarczającym dowodem :>
  Problem w tym, że nikt o to nie występuje, więc ze wszystkich
stron trochę brakuje świadomości, że naruszanie KPA przez
urzędnika najczęściej jest przestępstwem (bo skutkuje szkodą
dla petenta).
  Urząd ma obowiązek przyjąć, spuścić na drzewo (odrzucić, pozostawić
bez rozpoznania itede) może dopiero *po* przyjęciu :)

A i tak usłyszałem, że radca prawny się musi wypowiedzieć

  To już jak rozumiem *po* złożeniu :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-30 13:57:44
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1406262225530.1640quad...

[...]

No włąśnie orzecznictwo jest takie, że nie jest. Urzędnik ponosi odpowiedzialność dyscyplinarną. I mnie nie porzekonuj, ze jest inaczej, bo odechciało mi sie "kopania z koniem".

Data: 2014-06-30 20:30:04
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Jun 2014, Robert Tomasik wrote:

No włąśnie orzecznictwo jest takie, że nie jest. Urzędnik ponosi odpowiedzialność dyscyplinarną. I mnie nie porzekonuj, ze jest inaczej,

  Nie mam zamiaru.
  Jakoś specjalnie mi w tej chwili na tym nie zależy, ale jakbyś
się potknął o takie orzeczenie, to poproszę o link.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-06-30 14:05:42
Autor: radekp@konto.pl
SD-Z2 wysłany elektronicznie z podpisem
Thu, 26 Jun 2014 16:04:11 +0200, w <slrnlqoa2s.6f2.proteus@pl-test.org>,
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> napisał(-a):

> [...]

Pani pewnie zna tylko dokumenty z listy "e-Deklaracje Desktop", a z podpisanym
cyfrowo, to się spotkała 1-szy raz i nie wie jak ugryźć.

Jeżeli będzie ci się chciało, napisz skargę. Ciekawe co przyjdzie w odpowiedzi
:).

SD-Z2 wysłany elektronicznie z podpisem