SDXC w starszym urzadzeniu?

Data: 2020-03-20 21:40:30
Autor: ąćęłńóśźż
SDXC w starszym urzadzeniu?
Do malutkiej kamerki zanabyłem kartę microSD 64GB i niestety nic się nie nagrywa (ale nie ma też żadnego komunikatu o błędzie, dioda nagrywania mruga normalnie), chociaż po podłączeniu tejże kamerki z kartą do kompa przewodem USB kartą widac (jako dysk USB np. G: czy H:).
Pytanie:
Czy można sformatować karte SDXC 64GB tak, żeby urządzenie nagrywające (kamera)  widziało ją jako kartę SDHC 32GB?
A jeśli, to jak to zrobić (pod Windows, ewentualnie telefonem)?
Ani SDFormater ani HPUSBFW podobnej opcji nie mają.
Czy podzielenie na partycje (Windowsami lub programem narzędziowym, np. na dwie po 32GB) może pomóc?
Lub po prostu zrobić jedną partycje 32GB resztę zostawiając pustą?
Może kwestia nagrywania lub nie leży nie tyle w wielkości karty, lecz rodzaju formatu - FAT do 32GB, exFAT od 64GB (exFAT to format jednak komercyjny i producent kamerki mógł nie chcieć inwestować $0,02)?

Data: 2020-03-21 14:20:38
Autor: mrvtktjv
SDXC w starszym urzadzeniu?
W dniu 20.03.2020 o 21:40, ąćęłńóśźż pisze:
Czy można sformatować karte SDXC 64GB tak, żeby urządzenie nagrywające (kamera)  widziało ją jako kartę SDHC 32GB?
Oczywiście. Ale nie wzbraniającym się przed tym narzędziem wbudowanym w Windowsa, ale innymi programami.

Rzekłbym, że istnieje "na oko" 95% szansy, że ta kamerka obsłuży taką kartę po zmienie systemu plików na FAT32. Sam z powodzeniem używałem karty microSD (microSDXC) 64GB na urządzeniach nieobsługujących _rzekomo_ kart pamięci powyżej 4 GB (Nokia E51) oraz powyżej 32 GB (Motorola Droid 4). Jedyne, co musiałem zrobić dodatkowo, to sformatować ją właśnie z systemu plików exFAT na "zwykły" FAT32.

Niestety, w tej chwili nie kojarzę nazwy konkretnego programu na Windowsa, który mógłby to zrobić, ale mogę zapewnić, że takowe istnieją. Wynik wyszukiwania w Google'u choćby frazy "Windows format FAT32 64GB" zwraca wiele wyników.

Data: 2020-03-22 08:40:26
Autor: ąćęłńóśźż
SDXC w starszym urzadzeniu?
Całą noc zmarnowałem do białego rana i nie pomogło - kamerka karty 64GB nie chce obsłużyć.
Po sformatowaniu 64GB do FAT32 (używałem guiformat.exe i hpusbfw.exe) kamerka zawiesza się (instrukcja krótsza niż mały Chińczyka), Win przestaje widzieć kartę w kamerce, karta nawet w czytniku USB przestaje być czytelna dla Win i niewidzialna dla SDFormater i guiformat (pomogło zapuszczenie windowsowego diskpart clean all, MS najlepsze programy ma z linii poleceń ;))
Starsze wersje SDFormater miały opcje wyboru rodzaju formatu, już nie pamiętam z którym numerem wersji to stracili (chyba MS ich spałował ;)).
Może odpuszczę, bo jak wytłumaczył mi inny użytkownik, bateria (wbudowana niewymienna litowa 880 mAh) wystarcza na półtorej godziny - to jest około 8 GB nagrania(720p@60Hz lub 1080p@30Hz), więc karta 32GB spokojnie wystarczy (no ale trzeba będzie częściej zrzucać na serwer lub pamiętać, żeby zmieniać kartę pamięci nie rzadziej niż co czwarte ładowanie gdzieś w trasie, ale tego właśnie chciałbym uniknąć bo konstrukcja klapki karty aż prosi o urwanie).

Na razie zamówiłem inny czytnik kart (najtańszy USB 3.0 z Ole Ole, nocna promocja była, czyta też karty M2 czyli Sony), bo z Kingstonem MobileLite G4 i Win 10 mam ciągłe numery niewidzenia tego czytnika w gniazdach 3.0 (nawet w tunerze TV kaprysi, może jakiś styk czytnika się wygiął - np. czytniki Sandiska są "słynne" z wyginających się styków, USB 3.0 A to jednak technicznie słaby wynalazek).

Tak przy okazji:
VLC kompletnie zniekształca dźwięk z plików MOV kamerki, natomiast MPC-HC x64 odtwarza pięknie.
Czy do VLC można dociągnąć jakieś kodeki dźwięku dla poprawnego odtwarzania ścieżki audio z MOV?

-- -- -
Rzekłbym, że istnieje "na oko" 95% szansy, że ta kamerka obsłuży taką kartę po zmienie systemu plików na FAT32.
Sam z powodzeniem używałem karty microSD (microSDXC) 64GB na urządzeniach nieobsługujących _rzekomo_ kart pamięci powyżej 4 GB oraz powyżej 32 GB.
Jedyne, co musiałem zrobić dodatkowo, to sformatować ją właśnie z systemu plików exFAT na "zwykły" FAT32.

Data: 2020-03-22 13:46:35
Autor: pioruns
SDXC w starszym urzadzeniu?
On 22/03/2020 07:40, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

VLC ma wszystko wbudowane i wkompilowane w siebie, nie używa żadnych
zewnętrznych kodeków AFAIK. Jeśli coś znajdziesz na poprawienie dzwięku
w VLC, to tylko w jego zaawansowanych ustawieniach.

--
pozdrawiam,   pioruns
_,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

Data: 2020-03-23 01:10:37
Autor: PiteR
SDXC w starszym urzadzeniu?
ąćęłńóśźż pisze tak:

Czy można sformatować karte SDXC 64GB tak, żeby urządzenie
nagrywające (kamera)  widziało ją jako kartę SDHC 32GB?

moja kamerka i tak się zawieszała.

--
Piotrek

Let me see your war face.