SDXC w starszym urzadzeniu?

Data: 2020-03-21 14:20:38
Autor: mrvtktjv
SDXC w starszym urzadzeniu?
W dniu 20.03.2020 o 21:40, ąćęłńóśźż pisze:
Czy można sformatować karte SDXC 64GB tak, żeby urządzenie nagrywające (kamera)  widziało ją jako kartę SDHC 32GB?
Oczywiście. Ale nie wzbraniającym się przed tym narzędziem wbudowanym w Windowsa, ale innymi programami.

Rzekłbym, że istnieje "na oko" 95% szansy, że ta kamerka obsłuży taką kartę po zmienie systemu plików na FAT32. Sam z powodzeniem używałem karty microSD (microSDXC) 64GB na urządzeniach nieobsługujących _rzekomo_ kart pamięci powyżej 4 GB (Nokia E51) oraz powyżej 32 GB (Motorola Droid 4). Jedyne, co musiałem zrobić dodatkowo, to sformatować ją właśnie z systemu plików exFAT na "zwykły" FAT32.

Niestety, w tej chwili nie kojarzę nazwy konkretnego programu na Windowsa, który mógłby to zrobić, ale mogę zapewnić, że takowe istnieją. Wynik wyszukiwania w Google'u choćby frazy "Windows format FAT32 64GB" zwraca wiele wyników.

Data: 2020-03-22 08:40:26
Autor: ąćęłńóśźż
SDXC w starszym urzadzeniu?
Całą noc zmarnowałem do białego rana i nie pomogło - kamerka karty 64GB nie chce obsłużyć.
Po sformatowaniu 64GB do FAT32 (używałem guiformat.exe i hpusbfw.exe) kamerka zawiesza się (instrukcja krótsza niż mały Chińczyka), Win przestaje widzieć kartę w kamerce, karta nawet w czytniku USB przestaje być czytelna dla Win i niewidzialna dla SDFormater i guiformat (pomogło zapuszczenie windowsowego diskpart clean all, MS najlepsze programy ma z linii poleceń ;))
Starsze wersje SDFormater miały opcje wyboru rodzaju formatu, już nie pamiętam z którym numerem wersji to stracili (chyba MS ich spałował ;)).
Może odpuszczę, bo jak wytłumaczył mi inny użytkownik, bateria (wbudowana niewymienna litowa 880 mAh) wystarcza na półtorej godziny - to jest około 8 GB nagrania(720p@60Hz lub 1080p@30Hz), więc karta 32GB spokojnie wystarczy (no ale trzeba będzie częściej zrzucać na serwer lub pamiętać, żeby zmieniać kartę pamięci nie rzadziej niż co czwarte ładowanie gdzieś w trasie, ale tego właśnie chciałbym uniknąć bo konstrukcja klapki karty aż prosi o urwanie).

Na razie zamówiłem inny czytnik kart (najtańszy USB 3.0 z Ole Ole, nocna promocja była, czyta też karty M2 czyli Sony), bo z Kingstonem MobileLite G4 i Win 10 mam ciągłe numery niewidzenia tego czytnika w gniazdach 3.0 (nawet w tunerze TV kaprysi, może jakiś styk czytnika się wygiął - np. czytniki Sandiska są "słynne" z wyginających się styków, USB 3.0 A to jednak technicznie słaby wynalazek).

Tak przy okazji:
VLC kompletnie zniekształca dźwięk z plików MOV kamerki, natomiast MPC-HC x64 odtwarza pięknie.
Czy do VLC można dociągnąć jakieś kodeki dźwięku dla poprawnego odtwarzania ścieżki audio z MOV?

-- -- -
Rzekłbym, że istnieje "na oko" 95% szansy, że ta kamerka obsłuży taką kartę po zmienie systemu plików na FAT32.
Sam z powodzeniem używałem karty microSD (microSDXC) 64GB na urządzeniach nieobsługujących _rzekomo_ kart pamięci powyżej 4 GB oraz powyżej 32 GB.
Jedyne, co musiałem zrobić dodatkowo, to sformatować ją właśnie z systemu plików exFAT na "zwykły" FAT32.

Data: 2020-03-22 13:46:35
Autor: pioruns
SDXC w starszym urzadzeniu?
On 22/03/2020 07:40, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

VLC ma wszystko wbudowane i wkompilowane w siebie, nie używa żadnych
zewnętrznych kodeków AFAIK. Jeśli coś znajdziesz na poprawienie dzwięku
w VLC, to tylko w jego zaawansowanych ustawieniach.

--
pozdrawiam,   pioruns

SDXC w starszym urzadzeniu?