SGS2 czy LGSL9 czy ???

Data: 2013-07-29 23:36:05
Autor: PlaMa
SGS2 czy LGSL9 czy ???
No dobra, zróbmy małe podsumowanie.

Na początek założenia:
- Android
- do 1000 zł
- szybki, nie lagujÄ…cy, nie przycinajÄ…cy siÄ™, nie resetujÄ…cy siÄ™
- ma działać jako rejestrator w samochodzie więc musi nagrywać zgrabne filmiki, najlepiej jak ma jakąś technikę antywstrząsową
- ma wytrzymywać na baterii 1,5 dnia
- ma mieć kartę pamięci
- ma mieć ekran >4"
- ma mieć aktualizacje systemu (żeby nie zostać z 2.3)
- ma być w miarę wytrzymały (zdarza mi się opuścić telefon)

Co mi polecieliście:

1. SAMSUNG Galaxy S2
+ jeden z szybszych telefonów w tym przedziale cenowym
+ będzie miał aktualizacje do 4.2
+ doby aparat (czy tyczy się to także filmików? patrz. wideo-rejestrator)
+ AMOLED (dla niektórych minus)
+ dobra kamera do wideorozmów
+ dużo pamięci wewnętrznej
+ flagowiec Samsunga i chyba nawet androida jako takiego - dużo akcesoriów i dodatków na rynku
+ modowalność - jak dobrze rozumiem, można zrootować, powgrywać nowe softy a jak coś się stanie to łatwo można go przywrócić do oryginalnego softu a nawet oddać do serwisu zmodowanego - prawda li to?)
- wypalajÄ…cy siÄ™ ekran!
- słaba bateria
- plastikowa obudowa lubiąca się łamać, trzeszczeć i wycierać
- na alledrogo o stówę droższy od konkurencyjnego L9
- stary
- tylko 4,3"
- tylko 480x800px
- brak NFC (przydatny bajer kurczÄ™ :) )
- taki sobie jako mp3 player
- słabe nakładki na system
- brak wsparcia dla glonass

2. LG Swift L9
+ prawie stówę tańszy od SGS2
+ EKRAN 4,7"
+ rozdzielczość
+ 540x960px
+ ISP (ogólnie opinie skłaniają się, że lepszy od AMOLED)
+ duża bateria i podobno długo na niej działa
+ wydajność (podobno daje radę mimo słabszych parametrów niż SGS2)
+ NFC
+ nowszy
+ glonass
- słaby aparat
- beznadziejna kamerka do wideorozmów
- dostał 4.1 i na więcej podobno liczyć nie można
- opornie działające przyciski fizyczne
- kiepski jako mp3 player
- mało pamięci wewnętrznej (ale w 4.1 już swobodnie przenosie się apki na sd)
- cichy głośnik

3. coÅ› innego, ale co?

Wiadomo - chciałbym wydać jak najmniej, ale po męczarniach ze Spicą i wtopie ze Solą nie chce przyoszczędzić za mocno a potem kląć na restartujące się telefony i połączenia których nie mogę odebrać bo ekran jest czarny!

pozdrawiam.
PlaMa

Data: 2013-07-30 09:20:53
Autor: Kamil 'Model'
SGS2 czy LGSL9 czy ???
W dniu 2013-07-29 23:36, PlaMa pisze:
No dobra, zróbmy ma³e podsumowanie.

Na pocz±tek za³o¿enia:
- Android
- do 1000 z³
- szybki, nie laguj±cy, nie przycinaj±cy siê, nie resetuj±cy siê
- ma dzia³aæ jako rejestrator w samochodzie wiêc musi nagrywaæ zgrabne
filmiki, najlepiej jak ma jak±¶ technikê antywstrz±sow±
- ma wytrzymywaæ na baterii 1,5 dnia
- ma mieæ kartê pamiêci
- ma mieæ ekran >4"
- ma mieæ aktualizacje systemu (¿eby nie zostaæ z 2.3)
- ma byæ w miarê wytrzyma³y (zdarza mi siê opu¶ciæ telefon)

Co mi polecieli¶cie:

1. SAMSUNG Galaxy S2
+ jeden z szybszych telefonów w tym przedziale cenowym
+ bêdzie mia³ aktualizacje do 4.2
+ doby aparat (czy tyczy siê to tak¿e filmików? patrz. wideo-rejestrator)
+ AMOLED (dla niektórych minus)
+ dobra kamera do wideorozmów
+ du¿o pamiêci wewnêtrznej
+ flagowiec Samsunga i chyba nawet androida jako takiego - du¿o
akcesoriów i dodatków na rynku
+ modowalno¶æ - jak dobrze rozumiem, mo¿na zrootowaæ, powgrywaæ nowe
softy a jak co¶ siê stanie to ³atwo mo¿na go przywróciæ do oryginalnego
softu a nawet oddaæ do serwisu zmodowanego - prawda li to?)
- wypalaj±cy siê ekran!
- s³aba bateria
- plastikowa obudowa lubi±ca siê ³amaæ, trzeszczeæ i wycieraæ
- na alledrogo o stówê dro¿szy od konkurencyjnego L9
- stary
- tylko 4,3"
- tylko 480x800px
- brak NFC (przydatny bajer kurczê :) )
- taki sobie jako mp3 player
- s³abe nak³adki na system
- brak wsparcia dla glonass

2. LG Swift L9
+ prawie stówê tañszy od SGS2
+ EKRAN 4,7"
+ rozdzielczo¶æ
+ 540x960px
+ ISP (ogólnie opinie sk³aniaj± siê, ¿e lepszy od AMOLED)
+ du¿a bateria i podobno d³ugo na niej dzia³a
+ wydajno¶æ (podobno daje radê mimo s³abszych parametrów ni¿ SGS2)
+ NFC
+ nowszy
+ glonass
- s³aby aparat
- beznadziejna kamerka do wideorozmów
- dosta³ 4.1 i na wiêcej podobno liczyæ nie mo¿na
- opornie dzia³aj±ce przyciski fizyczne
- kiepski jako mp3 player
- ma³o pamiêci wewnêtrznej (ale w 4.1 ju¿ swobodnie przenosie siê apki
na sd)
- cichy g³o¶nik

3. co¶ innego, ale co?

Wiadomo - chcia³bym wydaæ jak najmniej, ale po mêczarniach ze Spic± i
wtopie ze Sol± nie chce przyoszczêdziæ za mocno a potem kl±æ na
restartuj±ce siê telefony i po³±czenia których nie mogê odebraæ bo ekran
jest czarny!

pozdrawiam.
PlaMa

Nowy czy u¿ywany??

Je¿eli u¿ywany to mo¿e HTC Sensation?? posiadam od jakiego¶ czasu i nie narzekam...

Data: 2013-07-30 11:43:23
Autor: ToMasz
SGS2 czy LGSL9 czy ???

+ flagowiec Samsunga i chyba nawet androida jako takiego - du¿o
akcesoriów i dodatków na rynku
tak!!!
+ modowalno¶æ - jak dobrze rozumiem, mo¿na zrootowaæ, powgrywaæ nowe
softy a jak co¶ siê stanie to ³atwo mo¿na go przywróciæ do oryginalnego
tak
softu a nawet oddaæ do serwisu zmodowanego - prawda li to?)
- wypalaj±cy siê ekran!
- s³aba bateria
taka sama jak we wszytkich innych
- plastikowa obudowa lubi±ca siê ³amaæ, trzeszczeæ i wycieraæ
- na alledrogo o stówê dro¿szy od konkurencyjnego L9
999brutto na fakturê

2. LG Swift L9
bateria, mimo ¿e pojemno¶æ wiêksza nie zwala z nóg. jej zamienniki - pora¿ka.
szukaj "2 sekundowy lag przy po³±czeniu" i "Sciemnianie ekranu wzro¶cie temperatury (przegrzewanie). Poczytaj o wadach na android formu

ToMasz

Data: 2013-07-30 23:38:15
Autor: PlaMa
SGS2 czy LGSL9 czy ???
W dniu 2013-07-30 11:43, ToMasz pisze:

+ modowalno¶æ - jak dobrze rozumiem, mo¿na zrootowaæ, powgrywaæ nowe
softy a jak co¶ siê stanie to ³atwo mo¿na go przywróciæ do oryginalnego
tak

A to - "oddaæ do serwisu zmodowanego"? Jak mia³em Spicê to niby zapewniali, ¿e Samsung nie wnika.

- plastikowa obudowa lubi±ca siê ³amaæ, trzeszczeæ i wycieraæ
- na alledrogo o stówê dro¿szy od konkurencyjnego L9
999brutto na fakturê

sgs2? Ceny podskoczy³y od wczoraj? W tej cenie to chyba bym ju¿ nad 4xhd my¶la³.

szukaj "2 sekundowy lag przy po³±czeniu" i "Sciemnianie ekranu wzro¶cie
temperatury (przegrzewanie). Poczytaj o wadach na android formu

to nie by³y przypadkiem bol±czki 4x hd? Zw³aszcza ten ¶ciemniaj±cy siê ekran?

Data: 2013-07-30 23:35:27
Autor: PlaMa
SGS2 czy LGSL9 czy ???
W dniu 2013-07-30 09:20, Kamil 'Model' pisze:

Nowy czy u¿ywany??

Nowy, ale z allegro.

Je¿eli u¿ywany to mo¿e HTC Sensation?? posiadam od jakiego¶ czasu i nie
narzekam...

poczytam.

Data: 2013-07-30 11:28:01
Autor: Trybun
SGS2 czy LGSL9 czy ???
[...]

Proponuje zejść na ziemię. Takich urządzeń z Androidem na pokładzie po prostu jeszcze nie wyprodukowano. I chyba to nigdy nie nastąpi, skoro kolejne wersje tego systemu to wizualna kosmetyka wyglądu, która na dodatek pożera coraz więcej zasobów..

Data: 2013-07-30 13:09:31
Autor: Piotr Rezmer
SGS2 czy LGSL9 czy ???
Trybun pisze:

Proponuje zejść na ziemię. Takich urządzeń z Androidem na pokładzie po
prostu jeszcze nie wyprodukowano.
No to jaka alternatywa? iOS, WP czy po prostu rezygnacja z funkcji "smart" ?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-07-30 15:17:53
Autor: Trybun
SGS2 czy LGSL9 czy ???
W dniu 2013-07-30 13:09, Piotr Rezmer pisze:
Trybun pisze:

Proponuje zejść na ziemię. Takich urządzeń z Androidem na pokładzie po
prostu jeszcze nie wyprodukowano.
No to jaka alternatywa? iOS, WP czy po prostu rezygnacja z funkcji "smart" ?

Nie wiem, to wątkotwórca postawił warunki nie do spełniania - z jednej strony ma być Android, a z drugiej - nie zawieszać się, nie spowalniać itd.

iOS oczywiście jest alternatywą, ale tylko dla tych którzy gotowi są wyłożyć aż taką kasę na telefon. WP to także alternatywa, osobiście prawie nie znam tego systemu, ale kumpel który się przesiadł na niego z Andka jest nim zachwycony, mówi że jeszcze nie zdarzyło mu się zawiesić i nie ma żadnych spowolnień związanych z zainstalowanymi aplikacjami.
Mam pozasystemowy Samsunga Monte - cud miód pod względem stabilności działania. Jednak tylko z aplikacjami które są zainstalowane fabrycznie. A więc to raczej nie jest alternatywa dla Androida.

Data: 2013-07-31 15:11:45
Autor: AT
SGS2 czy LGSL9 czy ???
> iOS oczywi¶cie jest alternatyw±, ale tylko dla tych którzy gotowi s±
wy³o¿yæ a¿ tak± kasê na telefon. WP to tak¿e alternatywa, osobi¶cie prawie nie znam tego systemu, ale kumpel który siê przesiad³ na niego z Andka jest nim zachwycony, mówi ¿e jeszcze nie zdarzy³o mu siê zawiesiæ i nie ma ¿adnych spowolnieñ zwi±zanych z zainstalowanymi aplikacjami.
Mam pozasystemowy Samsunga Monte - cud miód pod wzglêdem stabilno¶ci dzia³ania. Jednak tylko z aplikacjami które s± zainstalowane fabrycznie. A wiêc to raczej nie jest alternatywa dla Androida.

Samsung GT-i9300 jeszcze mi siê nie powiesi³ i dzia³a stabilnie od roku, to samo wcze¶niej GT-i9100
mam tylko 4 dodatkowe aplikacje z tego dwie p³atne, to samo wcze¶niej na SII, nie zdarzy³a mi siê zwiecha,
a romy u¿ywam wanamlite  telefony zrootowane,

wcze¶niej mia³em Gigabyta dual sima z androidem wiesza³ siê jak szalony i przymula³

pozdrawiam
AT

Data: 2013-07-31 15:36:41
Autor: Trybun
SGS2 czy LGSL9 czy ???
W dniu 2013-07-31 15:11, AT pisze:
> [...]
a romy u¿ywam wanamlite  telefony zrootowane,

wcze¶niej mia³em Gigabyta dual sima z androidem wiesza³ siê jak szalony i

Ja prawdê mówi±c nie spotkalem siê jeszcze z telefonem który nigdy siê nie zawiesi³ b±d¼ samoistnie zrestartowa³. I z tego co zauwa¿y³em Android jest g³ówna przyczyn± braku stabilnej pracy telefonu. Bezsystemowce s± o niebo bardziej stabilne.

Data: 2013-07-31 00:15:52
Autor: the_foe
SGS2 czy LGSL9 czy ???
W dniu 2013-07-30 11:28, Trybun pisze:
Proponuje zejść na ziemię. Takich urządzeń z Androidem na pokładzie po
prostu jeszcze nie wyprodukowano. I chyba to nigdy nie nastÄ…pi, skoro
kolejne wersje tego systemu to wizualna kosmetyka wyglądu, która na
dodatek pożera coraz więcej zasobów..

zawsZe mozna zrobic downgrade do CM7 (Android 2.3)

--
@foe_pl

Data: 2013-07-31 15:32:32
Autor: Trybun
SGS2 czy LGSL9 czy ???
W dniu 2013-07-31 00:15, the_foe pisze:
[...]

Co Ty gadasz?? Można do telefonu który nie był testowany z takową wgrać niższą wersję systemu? Procentowo jaką dajesz szansę że to w ogóle zadziała?

Data: 2013-07-31 16:12:25
Autor: gawfron
SGS2 czy LGSL9 czy ???
W dniu 2013-07-31 15:32, Trybun pisze:

Co Ty gadasz?? Można do telefonu który nie był testowany z takową wgrać
niższą wersję systemu? Procentowo jaką dajesz szansę że to w ogóle
zadziała?

99%?

(Tak, ty jesteÅ› tym 1% :D )

Data: 2013-07-31 16:46:24
Autor: Trybun
SGS2 czy LGSL9 czy ???
W dniu 2013-07-31 16:12, gawfron pisze:
[...]

Ja tego nie negujÄ™. Ale chyba nie jest to takie proste skoro na pewno wiÄ™cej niż jeden procent ma problemy z _aktualizacjÄ…_ telefonu, którÄ… to _aktualizacjÄ™_ doszlifowuje pod dany sprzÄ™t sam producent tego sprzÄ™tu. Wg. tego co ty piszesz, to wydaje siÄ™ że najproÅ›ciej by byÅ‚o pobrać z netu wersjÄ… Andka jaka tam komu odpowiada,  wywalić aktualny system z telefonu, kliknąć install na pobranym pliku i za parÄ™ minut mamy to co nam odpowiada..?

Data: 2013-07-30 11:46:54
Autor: AT
SGS2 czy LGSL9 czy ???
> - brak NFC (przydatny bajer kurczê :) )

tak bardzo przydatny, ze zmieni³em S2 na S3, kupi³em 3szt ³adne breloki z sony ericssona
i do dzi¶ ich nie u¿y³em bo wydaje mi siê ta opcja zupe³nie niepraktyczna, a wcze¶niej my¶la³em podobnie
jak ty

Data: 2013-07-30 23:40:12
Autor: PlaMa
SGS2 czy LGSL9 czy ???
W dniu 2013-07-30 11:46, AT pisze:

tak bardzo przydatny, ze zmieni�em S2 na S3, kupi�em 3szt �adne breloki z
sony ericssona
i do dzi� ich nie u�y�em bo wydaje mi si� ta opcja zupe�nie niepraktyczna, a
wcze�niej my�la�em podobnie
jak ty

używałem jej gdy moja sola robiła za rejestrator tras. Wkładałem w uchwyt a NFC odpalało wszystkie programy. IMO wygoda.

Data: 2013-07-30 19:23:47
Autor: Mario
SGS2 czy LGSL9 czy ???
[...]

filmiki, najlepiej jak ma jakÄ…Å› technikÄ™ antywstrzÄ…sowÄ…
[...]

Zmień kryterium ceny do 1100 i masz LG 4X HD.

MD

SGS2 czy LGSL9 czy ???