SIM-lock czy SP-lock?

Data: 2010-04-02 23:07:08
Autor: JoteR
SIM-lock czy SP-lock?
No właśnie, ta blokada zakładana przez operatora na telefon to jak się prawidłowo nazywa? Bo tak na logikę biorąc, to określenie SIM-lock kojarzy mi się z blokadą zakładaną - jak sama nazwa wskazuje - na kartę SIM, co może zrobić sam użytkownik. Natomiast ta blokada zakładana przez operatora (providera) na aparat powinna nazywać się SP-lock (Service Provider Lock)?
Mam wrażenie, że z dekadę temu była na tej grupie dyskusja na ten temat, ale jakoś nie mogę trafić na to w archiwum i nie wiem, jaka była konkluzja (o ile była).

JoteR

Data: 2010-04-08 23:39:26
Autor: Grzexs
SIM-lock czy SP-lock?
[...]

Zamiast "na" (kartę SIM) użyj "przeciwko" (karcie SIM - obcej) i wszystko będzie logiczne.
--
Grzexs

SIM-lock czy SP-lock?