SIMlock - czy w Symbian trudniej niż w WM?

Data: 2010-02-12 06:07:45
Autor: Alojzy Zakalec
SIMlock - czy w Symbian trudniej niż w WM?
Mam pytanie, czy trudno się usuwa SIMlock w Nokii z Symbianem? Czy
jest to sprawa tylko "ustawień" systemu operacyjnego, jak w WM, czy
coś głębiej zaszytego?

Data: 2010-02-12 14:26:30
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 12 Feb 2010 06:07:45 -0800 (PST), Alojzy Zakalec napisał(a):

Mam pytanie, czy trudno się usuwa SIMlock w Nokii z Symbianem? Czy
jest to sprawa tylko "ustawień" systemu operacyjnego, jak w WM, czy
coś głębiej zaszytego?

Ktoś ci bajek naopowiadał, simlock w Windows Mobile nie ma nic wspólnego z
systemem operacyjnym.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-12 14:28:20
Autor: Jakub Danecki
Alojzy Zakalec wrote:
Mam pytanie, czy trudno się usuwa SIMlock w Nokii z Symbianem? Czy
jest to sprawa tylko "ustawień" systemu operacyjnego, jak w WM, czy
coś głębiej zaszytego?

Ani w WM ani w Symbianie nie jest to "tylko" sprawa ustawień systemu.
Simlock siedzi w telefonie zupełnie w innym miejscu, niż OS i główna
pamięć flash.
Problem ze zdejmowaniem simlocka trzeba rozpatrywać zawsze oddzielnie
dla każdego konkretnego modelu (i czasem także podwersji).

Jakub

Data: 2010-02-12 06:38:33
Autor: Alojzy Zakalec
On Feb 12, 3:28 pm, "Jakub Danecki" <jak_wytni...@danecki.net> wrote:
        Problem ze zdejmowaniem simlocka trzeba rozpatrywać zawsze oddzielnie
dla każdego konkretnego modelu (i czasem także podwersji).

no dobra, a w Nokii E52 ?

Data: 2010-02-12 18:29:35
Autor: qwerty
Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d69f9d81-ce25-43e4-b5bb-90db494825ca@q29g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

A co, chcesz sam zdjąć simlocka?

Data: 2010-02-12 09:32:32
Autor: Alojzy Zakalec
On Feb 12, 6:29 pm, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:

> no dobra, a w Nokii E52 ?

A co, chcesz sam zdj simlocka?

Tak. Już z paru telefoników dotąd sobie zdjąłem sam.

Ale najpierw chcę ocenić stopień trudności i ryzyko czy w ogóle się
opłaca to kupić z alle..o.
Czy to duży problem więc?

Data: 2010-02-12 17:38:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 12 Feb 2010 09:32:32 -0800 (PST), Alojzy Zakalec napisał(a):

Tak. Już z paru telefoników dotąd sobie zdjąłem sam.

Ale najpierw chcę ocenić stopień trudności i ryzyko czy w ogóle się
opłaca to kupić z alle..o.
Czy to duży problem więc?

Przecież już z paru telefoników zdjąłeś sobie sam, to powinieneś wiedzieć
jak to działa, prawda?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-02-12 09:51:47
Autor: Alojzy Zakalec
On Feb 12, 6:38 pm, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

> Czy to duży problem więc?

Przecież już z paru telefoników zdjąłeś sobie sam, to powinieneś wiedzieć

Tak, ale nigdy z Nokii i nigdy z Symbiana. (Głównie z SE bez os.)
Co do smartfonów to miałem SPV c600 z WM i tam to było prościutkie,
uruchamiało się na fonie aplikacyjkę która wszystko załatwiła 1
kliknknięciem. A jeszcze potem po prostu wgrałem nowy "soft" z nową
zmoddowaną wersją WM 6.1, i o czymś takim jak simlok dawno
zapomniałem.

Natomiast ostatnio się dowiaduję, że w przypadku Nokii z Symbianem to
już o wiele mocniejsze "zabezpieczenie przed użytkownikiem" drzemiące
gdzies głęboko w bebechach.

Data: 2010-02-12 22:09:23
Autor: qwerty
Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:98b0ab12-1e88-4744-8571-afa423ade31c@d27g2000yqn.googlegroups.com...
Tak, ale nigdy z Nokii i nigdy z Symbiana. (Głównie z SE bez os.)

Od kilku lat każdy telefon ma system, tylko na ogół producent robi specjalnie do modelu telefonu.

[...]

Daj telefon do serwisu gsm i daj komuś zarobić.  Typowa polska mentalność. Kombinują jak się da, aby nic nie płacić...

Data: 2010-02-12 13:55:48
Autor: Alojzy Zakalec
On Feb 12, 10:09 pm, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Daj telefon do serwisu gsm i daj komuś zarobić.  Typowa polska mentalność.
Kombinują jak się da, aby nic nie płacić...

nie, tu nie chodzi raczej o pieniądze... raczej o satysfakcję no i o
to żeby być w temacie mniej więcej...

Data: 2010-02-13 08:03:26
Autor: qwerty
Użytkownik "Alojzy Zakalec" <alojzy.zakalec@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:67c24db8-b344-4fcb-b52f-174f1a5fa310@q16g2000yqq.googlegroups.com...
nie, tu nie chodzi raczej o pieniądze... raczej o satysfakcję no i o
to żeby być w temacie mniej więcej...

Jakim temacie. Wgrywasz aplikację albo patch na telefon i jesteś dumny. Prawdziwe zdejmowanie simlocka zupełnie na czym innym polega.

Data: 2010-02-18 04:04:05
Autor: Alojzy Zakalec
On Feb 13, 8:03 am, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
> nie, tu nie chodzi raczej o pieniądze... raczej o satysfakcję no i o
> to żeby być w temacie mniej więcej...

Jakim temacie. Wgrywasz aplikację albo patch na telefon i jesteś dumny.

I NAWET nie o dumę tu chodzi. Po prostu brak zaufania. Już parę razy
się spotkałem z czymś takim, że gostek w "serwisie dżijesem" podłubał
trochę w telefonie a potem skonkludował, że "JEDNAK" on tego nie
będzie mógł zrobić bo nie ma jakiejśtam częsci/podzespołu, bo
nieopłacalne, bo cośtamcośtam czy inne marudzenie. I na dodatek trudno
dojść co on tam właściwie w tym telefonie nadłubał i czy aby na pewno
oddał w takim samym stanie jak był przedtem?

Data: 2010-02-13 10:18:22
Autor: TGor
W dniu 2010-02-12 22:09, qwerty pisze:

Daj telefon do serwisu gsm i daj komuś zarobić. Typowa polska
mentalność. Kombinują jak się da, aby nic nie płacić...

Zważywszy, że średnia polska pensja netto to jakaś najniższa krajowa w krajach starej EU to raczej nie dziwi. ;-)

Ty do odkurzania i zmywania wołasz służącą? Nie? Typowa polska mentalność... :-P

TG

Data: 2010-02-14 23:57:13
Autor: poreba
Dnia Sat, 13 Feb 2010 10:18:22 +0100, TGor napisał(a):

Daj telefon do serwisu gsm i daj komuś zarobić. Typowa polska
mentalność. Kombinują jak się da, aby nic nie płacić...
Ty do odkurzania i zmywania wołasz służącą? Nie? Typowa polska mentalność... :-P
Ba! Niektórrzy zamiast zatrudnić do pisania na newsach kogoś, kto potrafi
odpowiedzieć nienapastliwie, z sensem i na temat sami się za to biorą
ciągle kasandrycznie coś o upadku jednego z telefonowatych OSów i wyższości
jednego sprzętu plotą. Typowa trollowa mentalność ;)))

--
pozdro
poreba

Data: 2010-02-15 08:05:30
Autor: qwerty
Użytkownik "TGor" <tgor@onet.peel> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hl5qp0$e09$1@news.onet.pl...
Zważywszy, że średnia polska pensja netto to jakaś najniższa krajowa w krajach starej EU to raczej nie dziwi. ;-)

Ty do odkurzania i zmywania wołasz służącą? Nie? Typowa polska mentalność... :-P

To, że ty nie masz służącej to nie znaczy, że ja nie mam. Jak chcesz więcej zarabiać to szukaj lepszej płatnej pracy lub załóż własną firmę. Polacy tylko potrafią narzekać.

Data: 2010-02-15 08:55:53
Autor: Alojzy Zakalec
On Feb 15, 8:05 am, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
> [...]

zarabiać to szukaj lepszej płatnej pracy lub załóż własną firmę. Polacy tylko

Polacy lubią narzekać bo ciąąąągle żyją w państwie o najwyższym
bezrobociu,o najbardziej rozpierdolonej służbie zdrowia, nauce i
szkolnictwie wyższcym (nie licząc "wyższych" szkół marketingu) i
"zprywatyzowanym" przemyśle, o najdroższych usługach bankowych, o
najwyższej korupcji i wielu wielu innych najwyższych problemach w UE.
Pojedynczy obywatel w pojedynkę nie zmieni tego, pozostaje mu
narzekać... niestety!

Data: 2010-02-18 16:11:26
Autor: TGor
W dniu 2010-02-15 08:05, qwerty pisze:

To, że ty nie masz służącej to nie znaczy, że ja nie mam. Jak chcesz
więcej zarabiać to szukaj lepszej płatnej pracy lub załóż własną firmę.
Polacy tylko potrafią narzekać.

Nie wierzę, żeby człowiek, który nie umie czytać jak ty, doszedł do czegokolwiek. To nie te czasy.

Hint: gdzie widzisz w moim poscie narzekanie?

TG

Data: 2010-02-17 03:37:41
Autor: Janeo
On 12 Lut, 22:09, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Daj telefon do serwisu gsm i daj komuś zarobić.  Typowa polska mentalność.
Kombinują jak się da, aby nic nie płacić...
A co ci szkodzi? To niby źle?

SIMlock - czy w Symbian trudniej niż w WM?