SIWZ -komputery

Data: 2009-07-26 00:54:09
Autor: Marek
SIWZ -komputery
Co wpisać w SIWZ by dostać komputer z procesorem imtela a nie "równoważny"
AMD ? Trozcę to chore, bo np oprogramowanie MS windows to już wprost można
wpisać, a procesor chyba nie ...

Data: 2009-07-26 01:42:26
Autor: JoteR
SIWZ -komputery
"Marek" napisał:

Co wpisać w SIWZ by dostać komputer z procesorem imtela a nie "równoważny"
AMD ?

Nic. Wystarczy że wpiszesz, że ma mieć *procesor*. Wtedy wszystkie zestawy z wyrobem procesoropodobnym automatycznie nie spełnią wymagań ;->

Trozcę to chore, bo np oprogramowanie MS windows to już wprost można
wpisać, a procesor chyba nie ...

Bez przesady, masz do dyspozycji pole "Architektura procesora", a w tym polu duże pole do twórczości ;-)
Na architekturę składa się bowiem m.in. tzw. model programowy procesora - wpisanie tam EMT64 skutecznie wykluczy "procesory" AMD ;-)
Poza tym, zawsze zostaje do dyspozycji pole "Dodatkowe informacje", a tam możesz wpisać różne rzeczy - np. że procesor ma mieć 775 nóżek...

JoteR

PS. Zaraz się zacznie...

Data: 2009-07-26 07:00:41
Autor: Robek
SIWZ -komputery
JoteR pisze:
"Marek" napisał:

[...]

A później afera, w radiu i tv mają o czym gadać jak następny przetarg ktoś ustawił :)

Robek

Data: 2009-07-26 09:52:37
Autor: Piotr Rezmer
SIWZ -komputery
Robek pisze:
A później afera, w radiu i tv mają o czym gadać jak następny przetarg ktoś ustawił :)

eee, to chyba nic złego, że zamawia się konkretne procesory, z odpowiednim steppingiem, zwłaszcza, że ma to znaczenie "to be or not to be" dla niektórych aplikacji (np. VMware ESX)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-07-27 01:26:43
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
SIWZ -komputery

eee, to chyba nic złego, że zamawia się konkretne procesory, z odpowiednim steppingiem, zwłaszcza, że ma to znaczenie "to be or not to be" dla niektórych aplikacji (np. VMware ESX)

Możesz rozwinąć?

zyga

Data: 2009-07-27 08:28:14
Autor: Piotr Rezmer
SIWZ -komputery
Zygmunt M. Zarzecki pisze:
to be" dla niektórych aplikacji (np. VMware ESX)

Opterony ze steppingiem BA są obsługiwane maksymalnie przez VMware ESX/i   3.5 Update 2; nie da się użyć wyższych updateów ani v.4

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-07-27 17:07:08
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
SIWZ -komputery

to be" dla niektórych aplikacji (np. VMware ESX)

Opterony ze steppingiem BA są obsługiwane maksymalnie przez VMware ESX/i  3.5 Update 2; nie da się użyć wyższych updateów ani v.4

Strzał w stopę?

zyga

Data: 2009-07-30 10:03:00
Autor: ąćęłńóśźż
SIWZ -komputery
No to wpisz to uczciwie do warunków.
JaC

-- -- -

Data: 2009-07-26 10:11:35
Autor: Radosław Sokół
SIWZ -komputery
W dniu 26.07.2009 00:54, Marek pisze:
Co wpisać w SIWZ by dostać komputer z procesorem imtela a nie "równoważny"
AMD ? [...]

1) Czemu nie chcesz AMD?

2) Przed znakami przestankowymi różnego typu nie daje się
    odstępów.

Data: 2009-07-26 11:06:13
Autor: Marek
SIWZ -komputery
AMD ? [...]
2) Przed znakami przestankowymi różnego typu nie daje się  odstępów.
 mea maxima culpa :)

Data: 2009-07-26 11:27:48
Autor: Radosław Sokół
SIWZ -komputery
W dniu 26.07.2009 11:06, Marek pisze:
AMD ? [...]
2) Przed znakami przestankowymi różnego typu nie daje się  odstępów.
  mea maxima culpa :)

Super, ale jeszcze wyjaśnij proszę, czemu chcesz blokować AMD.

Rozumiałbym to, gdybyś miał aplikację obliczeniową, która
faktycznie na mikroprocesorach Intela jest o niebo szybsza,
niż na AMD. Ale obecnie to rzadkość. Ba, nawet część zasto-
sowań HPC do niedawna lepiej wypadała na Opteronach, niż na
Xeonach. Dopiero Nehalem troszkę to zmienił.

Data: 2009-07-26 11:51:16
Autor: Marek
SIWZ -komputery
Dnia Sun, 26 Jul 2009 11:27:48 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

No, może nie blokować. Kiedyś kupiłem z wolnej ręki AMd, to parę osób sie w
firmie "krzywiło". A to też ważne jest. PS. Sam do niedawna w domu pracowałem na A64 3000 i było ok /delphi,zdjęcia
internet-biuro/

Data: 2009-07-26 12:46:33
Autor: Radosław Sokół
SIWZ -komputery
W dniu 26.07.2009 11:51, Marek pisze:
No, może nie blokować. Kiedyś kupiłem z wolnej ręki AMd, to parę osób sie w
firmie "krzywiło". A to też ważne jest.

Dlaczego się krzywiło? Bo się nie znają i wsłuchali się w
plotki? Wytłumacz sprawę i rozwiej wątpliwości, a nie pod-
dawaj się FUDowi oszołomów.

Data: 2009-07-26 10:33:30
Autor: STranger
SIWZ -komputery
Marek pisze:
Co wpisać w SIWZ by dostać komputer z procesorem imtela a nie "równoważny"
AMD ? Trozcę to chore, bo np oprogramowanie MS windows to już wprost można
wpisać, a procesor chyba nie ...

To błąd.
Przed procesorami AMD na socket AM3 jest przyszłość. W ciągu 3-5 lat to będzie standard - AMD nie wprowadzi nowego gniazda. Obecne dobre płyty główne na AM3 będę po zaktualizowaniu BIOSu obsługiwać nowe procesory jakie wejdą na rynek dopiero za kilka lat.
A obecny standard Intela socket 775 ma teraz wiele lat i w każdej chwili zostanie zastąpiony nowym gniazdem. Kupowanie teraz platformy s775 jest błędem, bo za jakiś czas aby kupić nowy CPU Intela będziesz musiał zmieniać płytę główną.

STranger

Data: 2009-07-26 10:42:05
Autor: qwerty
SIWZ -komputery
Użytkownik "STranger" <pisz@naberdyczow.ue> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h4h4d2$2irq$1@opal.icpnet.pl...
[...]

Pobudka kolego, pobudka.

Data: 2009-07-26 11:00:11
Autor: STranger
SIWZ -komputery
qwerty pisze:
[...]

Masz na myśli s1366 Intela?
Najtańszy CPU pod to gniazdo kosztuje 1100 zł... dziękuję wolę AM3 firmy AMD :)

STranger

Data: 2009-07-26 11:55:09
Autor: qwerty
SIWZ -komputery
Użytkownik "STranger" <pisz@naberdyczow.ue> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h4h5v4$2jvs$1@opal.icpnet.pl...
Masz na myśli s1366 Intela?
Najtańszy CPU pod to gniazdo kosztuje 1100 zł... dziękuję wolę AM3 firmy AMD :)

I co z tego? Komputer zmieniasz co pół roku? Jak kogoś nie stać to się pakuje w mniej wydajne AM2+/AM3 (ale tańsze), albo S775.

Data: 2009-07-26 10:58:36
Autor: MC
SIWZ -komputery
Użytkownik "STranger" <pisz@naberdyczow.ue> napisał w wiadomości news:h4h4d2$2irq$1opal.icpnet.pl...
Marek pisze:
[...]

Myślicie, że będą szybko jakieś nowe procesory?

Data: 2009-07-26 23:16:51
Autor: Wiesław
SIWZ -komputery
Dnia 26-07-2009 o 10:58 MC napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Już są :)
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/Phenom_II_X4_945_z_TDP_95W_trafil_na_rynek-21299.html
http://www.benchmark.pl/aktualnosci/AMD_wprowadzi_Athlona_II_X4_..-20989.html
A to Intel, jego podstawki i ceny!
http://www.in4.pl/komentarze_LGA_1156_-_trochę_więcej_o_procesorach.,18945.htm
Przy czym nie mogą się zdecydować na jaką podstawkę będzie core i3 :).

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-07-26 23:33:22
Autor: STranger
SIWZ -komputery
Wiesław pisze:
[...]

Podsumowując, inwestowanie obecnie w komputer na s775 Intela to zła decyzja bez perspektywy upgradu CPU.
Wracają czasy AMD i podobnie fenomenalnych i niedrogich procesorów na AM3 jakimi kiedyś na płytach z podstawką socketA były Bartony :)

STranger

Data: 2009-07-27 00:20:10
Autor: z
SIWZ -komputery
STranger pisze:

[...]

Mi z praktyki takie podsumowanie wyszło:
Nie pamiętam kiedy (5-7lat) zmieniałem procesor na płycie głównej.
Zazwyczaj wywala się te 2 elementy razem + często pamięci.
Przestałem sobie zawracać głowę takimi nieprzewidywalnymi rzeczami przy zakupie. Kupuje jak najbardziej wydajny, niepsujący się (tu też już trudno trafić) za określoną kwotę do konkretnego zastosowania.

Data: 2009-07-27 00:36:18
Autor: STranger
SIWZ -komputery
z pisze:
STranger pisze:

[...]

To przepłacasz za procesor mocno i po 3-4 latach masz wolnego kompa.
Ja kupuję zwykle najlepszą perspektywiczną płytę główną (drogą zazwyczaj) i najbardziej ekonomiczny CPU do tej płyty, który i tak w momencie zakupu jest dla mnie bardzo szybki. Po ok 18 miesiącach robię upgrade CPU, po ok 18 kolejnych miesiącach kolejny upgrade( a stare części sprzedaję). Dzięki temu cały czas mam w miarę nowego i szybkiego kompa. W międzyczasie grafiki i dyski też się podmienia na lepsze modele. Po ok 4-6 latach wymieniam platformę na nową i wszystko się powtarza. :)

STranger

Data: 2009-07-27 09:04:10
Autor: Marrcino
SIWZ -komputery
STranger pisze:

[...]

I tak w paruset komputerach w firmie. Chłopie ty chyba nigdy nie pracowałeś w dużej instytucji. Kupuje się komputery przyszłościowo, nie jest tak ważna ich cena bo koszty wymiany na nowy są najczęściej wyższe niż różnica w cenie (ludzie są najdrożsi). Zresztą w zastosowaniach biurowych (nie mówimy tu o wymagających aplikacjach bo to inna historia) procesor nie ma takiego znaczenia, ważniejsza jest ilość pamięci. Ja osobiście mam jeszcze komputery z 2003 z P4 2,66 i dokładaliśmy im tylko kości pamięci (co w porównaniu z wymianą procesora jest proste i co najważniejsze szybkie).

Marrcino

Data: 2009-07-27 11:11:57
Autor: z
SIWZ -komputery
STranger pisze:

[...]

Może i przepłacam. Szkoda mi swojego cennego czasu.
Łatwiej mi sprzedac komplet niż bujac się z drobnicą.
Kupuję tylko nowe dyski i to znacząco przyśpiesza system.
Nie gram - znowu strata czasu :-)

Data: 2009-07-26 12:09:03
Autor: JoteR
SIWZ -komputery
"STranger" napisał:

Kupowanie teraz platformy s775 jest błędem, bo za jakiś czas aby
kupić nowy CPU Intela będziesz musiał zmieniać płytę główną.

Naprawdę sądzisz, że w kupowanych w przetargu komputerach ktoś będzie po 3 latach wymieniał procesory?

JoteR

Data: 2009-07-30 01:25:12
Autor: Gotfryd Smolik news
SIWZ -komputery
On Sun, 26 Jul 2009, STranger wrote:

Marek pisze:
Co wpisać w SIWZ by dostać komputer z procesorem imtela
[...]
[...]

  SIWZ?
  Zmieniać?
  W komputerach (biurowych), kupionych w przetargu, ktoś będzie coś
zmieniać i w to wierzysz? ;)

BTW: mi się *prawie* nigdy nie udaje zmieniać procesora, mimo że z rzadka
  miewam takie plany. Jak dochodzi co do czego wniosek jest prosty:
"szkoda fatygi".

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-26 11:34:46
Autor: Maciek
SIWZ -komputery
Marek pisze:
Co wpisać w SIWZ by dostać komputer z procesorem imtela a nie "równoważny"
AMD ? Trozcę to chore, bo np oprogramowanie MS windows to już wprost można
wpisać, a procesor chyba nie ...
A ma to jakieś logiczne uzasadnienie, czy tylko takie widzimisię? Jak to ostatnie, to proponuję zastanowić się kto za to wszystko zapłaci i dlaczego powinno być taniej.

Maciek

Data: 2009-07-26 12:00:27
Autor: Osadnik
SIWZ -komputery
Maciek pisze:
Marek pisze:
[...]

Być może jest oprogramowanie które nie lubi AMD z różnych powodów.

Data: 2009-07-26 12:47:37
Autor: Radosław Sokół
SIWZ -komputery
W dniu 26.07.2009 12:00, Osadnik pisze:
Być może jest oprogramowanie które nie lubi AMD z różnych powodów.

Takiego oprogramowania jest coraz mniej (oczywiście "nie lubi"
w sensie "pracuje wolniej", bo całkowicie niezgodnego chyba
w ogóle już nie ma). Ba, czasem AMD osiągało nawet wyższą
wydajność niż Intel w niektórych kategoriach zastosowań :)

Data: 2009-07-26 16:11:32
Autor: Osadnik
SIWZ -komputery
Radosław Sokół pisze:
[...]

Ot mi przypomina sie program AvidMediaComposer i komputery z AMD...

Data: 2009-07-26 17:01:26
Autor: Radosław Sokół
SIWZ -komputery
W dniu 26.07.2009 16:11, Osadnik pisze:
Ot mi przypomina sie program AvidMediaComposer i komputery z AMD...

Nawet nie wiem, co to jest za program :)

Data: 2009-07-26 12:21:49
Autor: JoteR
SIWZ -komputery
"Maciek" napisał:

proponuję zastanowić się kto za to wszystko zapłaci i dlaczego powinno być taniej.

Żeby było choćby symbolicznie taniej, to ta platforma musiałaby być na AM2/AM2+. Gdzie tu sens?

JoteR

Data: 2009-07-27 00:45:03
Autor: Maciek
SIWZ -komputery
JoteR pisze:
Żeby było choćby symbolicznie taniej, to ta platforma musiałaby być na AM2/AM2+. Gdzie tu sens?
Zacznijmy od tego jakie ma być zastosowanie tego sprzętu, bo oczywiście można kupić wypasionego czterordzeniowca pani Jadzi w kadrach, albo pani Hani w dziekanacie, żeby Pasjans chodził płynnie :->

Maciek

Data: 2009-07-27 01:43:37
Autor: JoteR
SIWZ -komputery
"Maciek" napisał:

Zacznijmy od tego jakie ma być zastosowanie tego sprzętu, bo oczywiście można kupić wypasionego czterordzeniowca pani Jadzi w kadrach,

Ale właśnie o to chodzi, żeby pani Jadzi kupić ekonomicznego 2-rdzeniowca, a w tym segmencie różnica cenowa między Intelem a AMD jest praktycznie żadna. Natomiast postulowana w tym wątku platforma AM3 ma koszmarnie drogie płyty główne, zatem argumenty o "taniości" AMD są demagogiczne, że tak delikatnie to określę.

JoteR

Data: 2009-07-27 09:52:50
Autor: Bernard
SIWZ -komputery
JoteR wrote:
"Maciek" napisał:

[...]

Proponuję, żeby Kolega spróbował sprawdzić cenę najtańszego dwurdzeniowca ze sprzętową wirtualizacją produkcji Intela i AMD, a potem kontynuował swoje dywagacje nt. taniości.

Data: 2009-07-27 14:05:31
Autor: Leszek K.
SIWZ -komputery
Dnia Mon, 27 Jul 2009 09:52:50 +0200, Bernard napisał(a):

Proponuję, żeby Kolega spróbował sprawdzić cenę najtańszego dwurdzeniowca ze sprzętową wirtualizacją produkcji Intela i AMD, a potem kontynuował swoje dywagacje nt. taniości.

Wszystkie AMD obecnie produkowane mają sprzętową wirtualizację.
Porównuję najtańsze w pcprojekt:
Athlon II X2 245 2.9GHz AM2+/AM3 BOX - 250 zet
Pentium Dual Core E5200 64 Bit 2.50GHz BOX - 250 zet

Różnica wydajności nie jest tak duża jak zegara, ale ten x2 jest wyraźnie
szybszy. Po doliczeniu różnicy w cenach płyt robi się jeszcze więcej. Nie
są to wielkie różnice (jakby takie były nikt by intela nie kupił) i każdy
może sobie wybrać co chce ale twierdzenie, że konieczny jest intel bo na
amd coś tam nie pójdzie jest demagogią.

Data: 2009-07-27 21:24:23
Autor: Bernard
SIWZ -komputery
Leszek K. wrote:
[...]

Wszystkie Athlony mają.

Porównuję najtańsze w pcprojekt:
Athlon II X2 245 2.9GHz AM2+/AM3 BOX - 250 zet
Pentium Dual Core E5200 64 Bit 2.50GHz BOX - 250 zet

No i tu mamy malusi problem, bo wirtualizacji nie mają ani Celerony ani Pentiumy, tylko nie wszystkie bynajmniej modele C2D.

Data: 2009-07-27 22:35:10
Autor: Leszek K.
SIWZ -komputery
Dnia Mon, 27 Jul 2009 21:24:23 +0200, Bernard napisał(a):

Leszek K. wrote:
[...]

A jakie jeszcze AMD procesory robi? Phenomy. Te też wirtualizacje mają.

[...]

Co do E5200 zdecydowanie nie mam pewności czy ma wirtualizację. Jak mówisz,
że dopiero c2d to najtańszy w cenniku jest dopiero E7500 - 440 zet. Ten
jest zdecydowanie szybszy od x2 245, ale cena zupełnie nie ta.

Data: 2009-07-28 00:00:17
Autor: Bernard
SIWZ -komputery

Leszek K. wrote:
[...]

Robi jeszcze resztki Sempronów oraz Athlony jednordzeniowe i te nie mają wirtualizacji.

[...]

Ja akurat mam pewność, że nie ma ani żaden Celeron, ani Pentium, co napisałem powyżej.

że dopiero c2d to najtańszy w cenniku jest dopiero E7500 - 440 zet. Ten
jest zdecydowanie szybszy od x2 245, ale cena zupełnie nie ta.

Tylko droższe modele C2D mają wirtualizację. O ile dobrze pamiętam to ze współczesnych wszystkie na 8, a z serii 7 - od 7600. Tu jest tzw. pies pogrzebany.

Data: 2009-07-28 10:21:25
Autor: Mark
SIWZ -komputery
Dnia Tue, 28 Jul 2009 00:00:17 +0200, Bernard napisał(a):

Co do E5200 zdecydowanie nie mam pewności czy ma wirtualizację. Jak mówisz,

Ja akurat mam pewność, że nie ma ani żaden Celeron, ani Pentium, co napisałem powyżej.

A ja mam pewnosc ze zwyczajnie wprowadzasz ludzi w blad.
Pytanie tylko czy swiadomie klamiesz, czy "tylko" wynika to z Twojej
niewiedzy - ale jesli tak, to po co sie wypowiadac w sposob jakbys sie
doskonale znal na czyms,  o czym masz niewielkie pojecie?
Udowodnilem Ci na przykladzie E6300 ze sa Pentiumy ktore wirtualizacje maja.

--
Mark

Data: 2009-07-28 08:41:45
Autor: Mariusz Kruk
SIWZ -komputery
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Bernard"
No i tu mamy malusi problem, bo wirtualizacji nie mają ani Celerony ani Pentiumy, tylko nie wszystkie bynajmniej modele C2D.

Możesz to zdanie jeszcze raz napisać? Tym razem tak, żeby było wiadomo o
co chodzi.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / I  was  expecting  to  see `<', `=', or `>'.

Data: 2009-07-28 10:17:52
Autor: Mark
SIWZ -komputery
Dnia Mon, 27 Jul 2009 21:24:23 +0200, Bernard napisał(a):

No i tu mamy malusi problem, bo wirtualizacji nie mają ani Celerony ani Pentiumy, tylko nie wszystkie bynajmniej modele C2D

Oj, ale zeby od razu klamac i to tak publicznie? A fe
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLGU9
ot, taki przyklad - Pentium E6300:

Supported Features:
# Dual Core
# Enhanced Intel Speedstep? Technology
# Intel? EM64T 1
# Intel? Virtualization Technology
# Enhanced Halt State (C1E)
# Execute Disable Bit 2
# Intel? Thermal Monitor 2 Proponuje bys zaczal juz odszekiwac, a na przyszlosc sprawdzal zanim
zaczniesz sie w czyms wypowiadac w tak autorytatywny sposob.

--
Mark

Data: 2009-07-28 14:07:38
Autor: Bernard
SIWZ -komputery
Mark wrote:
[...]

Masz rację. Rzeczywiście jest JEDEN NOWY model Pentium z wirtualizacją. Nie widziałem go dotychczas, a wcześniejsze modele wirtualizacji nie miały. Mea culpa.

Zastanawia mnie jednak, dlaczego aż tak na mnie naskakujesz, jednocześnie nie prostując wcześniejszych błędnych enuncjacji kolegów nt C2D serii 7xxx.

"ot, taki przykład" w Twojej wypowiedzi powyżej sugeruje, że są inne przykłady - możesz je podać ku ogólnemu oświeceniu?

Poza tym: czy nie uważasz, że jest co nieco nie w porządku ze strony producenta, że poszczególne modele o podobnych oznaczeniach aż tak bardzo różnią się funkcjonalnie? U Intela nie ma prostego powiązania pomiędzy oznaczeniem procesora i VT. Zdarzały się rodziny C2D w których modele o koljnych numerkach na przemian miały i nie miały wirtualizacji. U AMD wszystko jest jasne. Jak Athlon ma więcej niż jeden rdzeń i podstawkę AM2 lub nowszą, to ma wirtualizację. Nie ma potrzeby zaglądania w tabelkę z numerkami.

Data: 2009-07-28 14:26:41
Autor: Mark
SIWZ -komputery
Dnia Tue, 28 Jul 2009 14:07:38 +0200, Bernard napisał(a):

Masz rację. Rzeczywiście jest JEDEN NOWY model Pentium z wirtualizacją. Nie widziałem go dotychczas, a wcześniejsze modele wirtualizacji nie miały. Mea culpa.

Ano Twoja culpa.

Zastanawia mnie jednak, dlaczego aż tak na mnie naskakujesz

Dlatego ze pisales z calym przekonaniem o czyms, czego wczesnij nie
sprawdziles sam.A jak sie chce innym udowadniac, ze sie ma racje, to
najpierw naprawde wypadaloby ja miec.

--
Mark

Data: 2009-07-27 18:21:11
Autor: JoteR
SIWZ -komputery
"Bernard" napisał:

Proponuję, żeby Kolega spróbował sprawdzić cenę najtańszego dwurdzeniowca ze sprzętową wirtualizacją produkcji Intela i AMD,

Nie wiem, do czego pani Jadzia miałaby wykorzystywać ową "wirtualizację" (cokolwiek to *praktycznie* oznacza).

a potem kontynuował swoje dywagacje nt. taniości.

Ale masz jakieś wsparcie cennikowe, czy tak sobie trollujesz?

JoteR

Data: 2009-07-27 21:29:09
Autor: Bernard
SIWZ -komputery
JoteR wrote:
"Bernard" napisał:

[...]

Skoro nie wiesz, co to oznacza, to dość oczywiste, że nie wiesz, do czego będą to wykorzystywały wszystkie nowe systemy operacyjne.

a potem kontynuował swoje dywagacje nt. taniości.

Ale masz jakieś wsparcie cennikowe, czy tak sobie trollujesz?

Na ogół nie trolluję. AMD: 240, Intel: 560 (Komputronik).

Data: 2009-07-27 21:46:41
Autor: Radosław Sokół
SIWZ -komputery
W dniu 27.07.2009 21:29, Bernard pisze:
Skoro nie wiesz, co to oznacza, to dość oczywiste, że nie wiesz, do
czego będą to wykorzystywały wszystkie nowe systemy operacyjne.

Wszystkie nowe systemy operacyjne wcale nie wykorzystują tak
koniecznie wirtualizacji. Obsługiwać obsługują, ale nie muszą
wcale z niej korzystać.

Data: 2009-07-28 00:01:49
Autor: Bernard
SIWZ -komputery
Radosław Sokół wrote:
[...]

Ano jeszcze nie muszą, ale zaraz "zaczną musieć" - weź np. tryb XP w Windows 7.

Data: 2009-07-31 14:14:40
Autor: Radosław Sokół
SIWZ -komputery
Bernard pisze:
Ano jeszcze nie muszą, ale zaraz "zaczną musieć" - weź np. tryb XP w Windows 7.

1) Tryb XP jest tak łatwo dostępny tylko w droższych wersjach
    Windows 7, o ile dobrze pamiętam.

2) Tryb XP nie jest wcale taki niezbędny w pracy biurowej,
    bo wszystkie typowe aplikacje chodzą i bez niego.
    Ta maszyna wirtualna jest potrzebna tylko do paru
    opornych, źle napisanych programów.

3) Zamiast trybu XP można zastosować Virtual PC czy VMware,
    nie wymagające wcale sprzętowej obsługi wirtualizacji.

Data: 2009-07-31 15:16:03
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
SIWZ -komputery
On Fri, 31 Jul 2009 14:14:40 +0200, Radosław Sokół
<rsokol@magsoft.com.pl> wrote:

3) Zamiast trybu XP można zastosować Virtual PC czy VMware,
   nie wymagające wcale sprzętowej obsługi wirtualizacji.

BTW: Czy aby tryb XP to nie jest właśnie okrejony VirtualPC? Zdrówko

Data: 2009-08-01 13:18:02
Autor: Radosław Sokół
SIWZ -komputery
Maciek "Babcia" Dobosz pisze:
3) Zamiast trybu XP można zastosować Virtual PC czy VMware,
   nie wymagające wcale sprzętowej obsługi wirtualizacji.

BTW: Czy aby tryb XP to nie jest właśnie okrejony VirtualPC?

Wiesz, na pewno wykorzystali swoją pracę, a nie robili drugi
raz tego samego od zera. Ale VirtualPC sam z siebie ma dwa
tryby pracy - z programową translacją i ze sprzętowym wspo-
maganiem - a "Tryb XP" działa tylko i wyłącznie na bazie
sprzętowego wspomagania.

Data: 2009-07-28 00:53:25
Autor: JoteR
SIWZ -komputery
"Bernard" napisał:

Skoro nie wiesz, co to oznacza, to dość oczywiste, że nie wiesz, do czego będą to wykorzystywały wszystkie nowe systemy operacyjne.

Prawdopodobnie do uruchomienia się na komputerze pani Jadzi. Bo bez wspomagania sprzętowego wirtualizacji ta Vista jej w ogóle nie ruszy zapewne.

Na ogół nie trolluję.

Przepraszam. Szczerze.

AMD: 240, Intel: 560 (Komputronik).

Ale dlaczego praca na komputerze z E5200 (240 zł) miałaby być poniżej godności pani Jadzi? Zauważ, że rozpatrujemy wariant "ekonomiczny", co postulowali w tym wątku zatroskani o swoje pieniądze podatnicy. A w tej klasie różnica cen pomiędzy AMD a Intelem jest pomijalna. Zresztą, cena procesora stanowi istotny składnik ceny domowego "squadaka" z piracką Windą, natomiast w sprzęcie markowym (nawet jeśli jest to marka "Marek i Szwagier") stanowi niewielki procent.

JoteR

Data: 2009-07-28 07:05:13
Autor: Piotr Rezmer
SIWZ -komputery
JoteR pisze:

Prawdopodobnie do uruchomienia się na komputerze pani Jadzi. Bo bez wspomagania sprzętowego wirtualizacji ta Vista jej w ogóle nie ruszy zapewne.

Nie znalazłem w wymaganiach sprzętowych Visty informacji nt wymaganych typów CPU. Jak korzystałem z Visty na Athlon 64.

Wsparcie wirtualizacji jest potrzebne np. w Windows 2008 hyper-V. Info poniżej:

http://www.microsoft.com/hyper-v-server/en/us/system-requirements.aspx

Nawet jeśli Pani Jadzia musi na desktopie odpalić inny OS, może skorzystać z Microsoft Virtual PC lub VMware workstation.

W firmach z dużą liczbą komputerów biurowych na stanowiskach bez specjalnych wymagań (np. developerzy) jest tendencja do korzystania z aplikacji centralnych dostępnych przez www lub ze środowisk typu Citrix. W takiej sytuacji znaczenie końcówki roboczej zdecydowanie maleje. W wielu przypadkach można PC zastąpić terminalem (np. Neoware -> HP), zajmuje to minimum miejsca, jest bardzo ciche, pobiera mało prądu. Instalowanie aplikacji jest uproszczone, same plusy :)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2009-07-27 09:57:14
Autor: Patryk Włos
SIWZ -komputery
[...]

Zapewniam, że pani Jadzi wystarczy jednordzeniowy Celeron. I znam wiele firm, w których tak właśnie jest - panie Jadzie i inne mają sprzęt z 2003-2006 roku i nie narzekają.

A powyższy wątek zmierza po prostu do tego, jak osoby, które wkręciły się jakoś w procedurę przetargową, mogą sobie przekręcić pieniądze podatnika, aby osobiście dostać lepszy sprzęt do grania w gierki.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com

Data: 2009-07-27 14:39:32
Autor: Marrcino
SIWZ -komputery
Patryk Włos pisze:

A powyższy wątek zmierza po prostu do tego, jak osoby, które wkręciły się jakoś w procedurę przetargową, mogą sobie przekręcić pieniądze podatnika, aby osobiście dostać lepszy sprzęt do grania w gierki.

Chłopie, czy ci się jakość kojarzy tylko z szybkością? Wbij sobie raz na zawsze do głowy, że:

1. Szybkość przy dużych zakupach nie ma wiele wspólnego z ceną. Bardziej   znaczące są dodatkowe funkcje sprzętu i opcja gwarancyjna.
2. Cena komputera (samego sprzętu) w całości budżetu jest małym procentem, a przy zakupie badziewia czas spędzony na doprowadzaniu sprzętu do stanu używalności jest bardzo duży.
3. Przy założeniu jak w pkt. 2 częsta wymiana słabego jakościowo *nie szybkościowo* komputera wiążąca się najczęściej ze stratą oprogramowania OEM, które kosztuje więcej niż sam komputer jest po prostu nieopłacalna.

Przykład
1. Tani komputer z monitorem wytrzymujący 3 lata kosztuje załóżmy 2 000 zł do tego oprogramowania około 3 000 zł razem 5 000. W ciągu 12 lat (przykładowo wydamy 4 * 5 000zł = 20 000zł na stanowisko.
2. Dobry markowy komputer wytrzymujący ponad 6 lat (a mam takich sporo) kosztuje około 3 000zł + to samo oprogramowanie (pominę, że duzi producenci mają je taniej) to daje 6000zł. W ciągu tych samych 12 lat wydamy 2*6 000 zł = 12 000zł.

Sam sobie odpowiedz co jest tańsze no i nie wliczamy tu kosztów napraw i przestojów, które się pojawią w przypadku taniego sprzętu. No i różnic w gwarancji.

Jeszcze lepiej takie rzeczy widać w przypadku drukarek ale to juz nie teraz.

Marrcino

Data: 2009-07-27 11:19:09
Autor: Maciek
SIWZ -komputery
JoteR pisze:
[...]
Tym bardziej jakoś nie widzę sensu ograniczania firm startujących do przetargu własnym widzimisię. Niech zaproponują pani Jadzi coś najtańszego, co spełni jej oczekiwania i nie doprowadzi podatników do ataku serca. Problem polega na tym, że nie wiemy czy to komputer dla pani Jadzi, czy nowy serwer dla jakiegoś instytutu, czy jeszcze coś innego, więc możemy sobie najwyżej ponarzekać na sposoby przeprowadzania przetargów :->

Maciek

Data: 2009-07-27 11:31:09
Autor: Mariusz Kruk
SIWZ -komputery
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek"
Tym bardziej jakoś nie widzę sensu ograniczania firm startujących do przetargu własnym widzimisię. Niech zaproponują pani Jadzi coś najtańszego, co spełni jej oczekiwania i nie doprowadzi podatników do ataku serca.

Tylko weź potem pracuj z komputerami, w których akurat płyta główna ma
problemy z samą sobą, karta sieciowa nieustająco ma okres, a dołożenie
karty dźwiękowej powoduje ogólną niestabilność.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Is reading in the bathroom considered Multi-
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. Tasking?

Data: 2009-07-27 11:41:01
Autor: Patryk Włos
SIWZ -komputery
[...]

Ale po to się zatrudnia pracownika, aby ten pracownik cały czas zapie..., dzięki czemu będzie można zredukować inne koszty - i właśnie będzie dla niego ciągle robota.

Natomiast sytuacja, w której pracownik może wybrać droższy sprzęt za pieniądze podatników (czy generalnie nie swoje), aby później dzięki temu sam móc się opie..., jest patologiczna.

Data: 2009-07-27 11:45:04
Autor: Mariusz Kruk
SIWZ -komputery
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Patryk Włos"
[...]

Tak, tak. Studentów.
I oczywiście przestoje w pracy z powodu szwankującego sprzętu są
przecież nieistotne.
Weź ty się wreszcie kiedyś puknij w ten swój durny łeb.

Natomiast sytuacja, w której pracownik może wybrać droższy sprzęt za pieniądze podatników (czy generalnie nie swoje), aby później dzięki temu sam móc się opie..., jest patologiczna.

O, i sygnaturka się dobrze wylosowała.

--
[-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- ] >Sam jesteś żałosny, naprawdę.
[  Kruk@epsilon.eu.org   ] przynajmniej mam ambitna ksywe.

Data: 2009-07-27 14:05:05
Autor: Marrcino
SIWZ -komputery
Patryk Włos pisze:
y dźwiękowej powoduje ogólną niestabilność.

Ale po to się zatrudnia pracownika, aby ten pracownik cały czas zapie..., dzięki czemu będzie można zredukować inne koszty - i właśnie będzie dla niego ciągle robota.

Jesteś tego pewien, czy znowu się opierasz na wyobrażeniach? Wyobrażasz sobie na przykład 300 "tanich" komputerów, które się non stop psują/zawieszają? Uważasz, że jedna osoba da sobie radę z zapie... (jak to określasz), administracją, wdrożeniami, papierkami itp. A może po prostu będzie potrzebna dodatkowa osoba (jak nie 2), która będzie kosztowała 60-70 tys rocznie (zusy srusy stanowisko pracy itp.) i tak by wyglądała twoja oszczędność. Gratulacje!

Marrcino

Data: 2009-07-27 14:10:02
Autor: Mariusz Kruk
SIWZ -komputery
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marrcino"
[...]

No co ty. On zaraz powie, że należy zatrudnić studentów, którzy...

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Microsoft  Office  2000:  Wszystkie klawisze

Data: 2009-07-27 14:28:31
Autor: Marrcino
SIWZ -komputery
Mariusz Kruk pisze:

No co ty. On zaraz powie, że należy zatrudnić studentów, którzy...

hehe

A koszty napraw, przestojów pies drapał. Mam dokładnie taką sytuację jak opisywałem tylko na szczęście w małej skali. Pracuję jak się można domyśleć w dużym urzędzie i bardzo dbam o jakość zakupowanego sprzętu, po prostu kupuję tylko markowe, niestety dostaliśmy z ministerstwa 19 komputerów sławetnej polskiej firmy o nazwie rozpoczynającej się na literę N, bo było najtaniej. Przez 3 lata gwarancji wymieniono nam płyty we wszystkich chyba po 2 razy. Teraz po skończeniu gwarancji jak któryś pada (a zdarzyło się to prawie wszystkim) wymieniam wszystkie bebechy jak leci zostaje tylko obudowa (ze względu na licencje) i mam totalny spokój.

Marrcino.

Data: 2009-07-27 12:20:56
Autor: Maciek
SIWZ -komputery
Mariusz Kruk pisze:
Tylko weź potem pracuj z komputerami, w których akurat płyta główna ma
problemy z samą sobą, karta sieciowa nieustająco ma okres, a dołożenie
karty dźwiękowej powoduje ogólną niestabilność.
A czy na zamówiony sprzęt nie obowiązuje gwarancja? Przenieśmy się może z tematu zakupu taniej elektroniki na powiedzmy samochody. Po co kupować za pieniądze z budżetu samochody pospolitych marek z klasy średniej, skoro jest S-klasa. :->

Maciek

Data: 2009-07-27 13:42:45
Autor: Mariusz Kruk
SIWZ -komputery
[...]

Teoretycznie tak. Tylko akurat komputer resetuje się przy co dziesiątym
podłączeniu niektórych pendrive'ów.

Przenieśmy się może z tematu zakupu taniej elektroniki na powiedzmy samochody.

Oczywiście. Najlepiej zupełnie zmienić branżę, żeby nie było za dużo
podobieństw.

Po co kupować za pieniądze z budżetu samochody pospolitych marek z klasy średniej, skoro jest S-klasa. :->

Za podobne pieniądze? (na całości zestawu komputerowego różnica pomiędzy
przyzwoitą płytą, a badziewiem jest stosunkowo niewielka).

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / A new film by Borg... Guess Who's Borging to

Data: 2009-07-27 13:48:58
Autor: Maciek
SIWZ -komputery
Mariusz Kruk pisze:
Teoretycznie tak. Tylko akurat komputer resetuje się przy co dziesiątym
podłączeniu niektórych pendrive'ów.
I?

Oczywiście. Najlepiej zupełnie zmienić branżę, żeby nie było za dużo
podobieństw.
Akurat temat o którym dyskutujemy jest dla obu branż wspólny - kupujmy sprzęt najdroższy, bo się nie będzie psuł :->

Za podobne pieniądze? (na całości zestawu komputerowego różnica pomiędzy
przyzwoitą płytą, a badziewiem jest stosunkowo niewielka).
A przyzwoita płyta to się zaczyna od?

Maciek

Data: 2009-07-27 14:09:22
Autor: Mariusz Kruk
SIWZ -komputery
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek"
Teoretycznie tak. Tylko akurat komputer resetuje się przy co dziesiątym
podłączeniu niektórych pendrive'ów.
I?

I spróbuj to na gwarancji załatwić. I dolicz do tego czas, upierdliwość
i brak stanowiska pracy. A to tylko jeden komputer.

[...]

A kto powiedział, że kupujemy najdroższy? Ustawiasz sobie chochoła, to
sam z nim dyskutuj.

Za podobne pieniądze? (na całości zestawu komputerowego różnica pomiędzy
przyzwoitą płytą, a badziewiem jest stosunkowo niewielka).
A przyzwoita płyta to się zaczyna od?

Nie powiem ci, bo ja się tym nie zajmuję bezpośrednio. Ale to są różnice
rzędu kilkudziesięciu złotych przy porównywalnych parametrach IIRC.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Wow-- -I never thought anybody would tweak me
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. here.(TeX)

Data: 2009-07-27 14:26:40
Autor: Maciek
SIWZ -komputery
Mariusz Kruk pisze:
I spróbuj to na gwarancji załatwić. I dolicz do tego czas, upierdliwość
i brak stanowiska pracy. A to tylko jeden komputer.
A teraz sprawdź jakie możliwości ma instytucja publiczna w stosunku to takiego, wciąż chcącego mieć możliwość udziału w przetargach, dostawcy sprzętu.

A kto powiedział, że kupujemy najdroższy? Ustawiasz sobie chochoła, to
sam z nim dyskutuj.
Temat zaczął się od chęci zakupu w przetargu komputerów z procesorem Intela, a teraz to już tylko tak sobie meandrujemy :->

Nie powiem ci, bo ja się tym nie zajmuję bezpośrednio. Ale to są różnice
rzędu kilkudziesięciu złotych przy porównywalnych parametrach IIRC.
Przemnóż to przez liczbę komputerów w średniej wielkości przetargu i odpowiedz sobie, czy chcesz za to zapłacić ze swoich podatków. Weź pod uwagę, że dostawca zapewne nie zaoferuje najtańszego badziewia, bo będzie się potem bujał z serwisem.

Maciek

Data: 2009-07-27 15:07:12
Autor: Mariusz Kruk
SIWZ -komputery
[...]

Bo co mu zrobisz? Zamówienie zostało wykonane.

[...]

Jak nie zaoferuje najtańszego badziewia, nie wygra przetargu.

--
  Kruk@ -\                   | Assimilate me tender - Elvis of Borg.
          }-> epsilon.eu.org | http:// -/                   |                              |

Data: 2009-07-27 19:26:49
Autor: Maciek
SIWZ -komputery
Mariusz Kruk pisze:
Bo co mu zrobisz? Zamówienie zostało wykonane.
Nierzetelnie. Może zostać wykluczony z kolejnych przetargów.

Maciek

Data: 2009-07-28 08:40:42
Autor: Mariusz Kruk
SIWZ -komputery
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek"
Bo co mu zrobisz? Zamówienie zostało wykonane.
Nierzetelnie. Może zostać wykluczony z kolejnych przetargów.

Bzdura. Dostarczył to, co było w ofercie. Możesz mu skoczyć.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Windows:  the  ultimate triumph of marketing
\  Kruk@epsilon.eu.org   / over technology.

Data: 2009-07-28 10:09:34
Autor: Mark
SIWZ -komputery
Dnia Mon, 27 Jul 2009 19:26:49 +0200, Maciek napisał(a):

Bo co mu zrobisz? Zamówienie zostało wykonane.
Nierzetelnie. Może zostać wykluczony z kolejnych przetargów.

A potrafisz podac na to jakis przepisa czy tylko tak sobie medrkujesz?
Dostarczyl sprzet zgodnie ze specyfikacja? Dostarczyl.
Wywiazywal sie z obowiazku gwarancji? wywiazywal
Wiec mozesz mu skoczyc, jesli zamowienie bylo napisane tak by dopuscic
kiepski sprzet.

--
Mark

Data: 2009-07-28 21:00:29
Autor: Maciek
SIWZ -komputery
Mark pisze:
[...]
Skoro się wywiązał, to w czym problem??

Maciek

Data: 2009-07-28 21:17:16
Autor: Maciek
SIWZ -komputery
Mark pisze:
A potrafisz podac na to jakis przepisa czy tylko tak sobie medrkujesz?
A przepis? Oczywiście: art. 24 ust. 1 pkt 1 PZP

Maciek

Data: 2009-07-28 01:01:31
Autor: Michal AKA Miki
SIWZ -komputery
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h4k6kl$ss6$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Albo oglosi upadlosc, zeby nie bujac sie z serwisem.
A na nastepny przetarg otworzy sobie nowa firme.

Wasza dyskusja to dyskusja pomiedzy teoria a praktyka... Z reguly teoria jest dobra, poki nie zderzy sie z rzeczywistoscia... Potem pojawiaja sie szczegoly, o ktorych teoria pojecia nie miala...

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-07-28 10:06:17
Autor: Mark
SIWZ -komputery
Dnia Mon, 27 Jul 2009 12:20:56 +0200, Maciek napisał(a):

[...]

No obowiazuje. I nie ci sie zepsuje powiedzmy 5 komputerow, i dostawca ma 14
dni roboczych na ich naprawe "gwarancyjna". I tak 5 razy w roku,  wszystko
zgodnie z prawem a twoja firma lezy i kwiczy bo ludzie nie maja na cyzm
pracowac.

--
Mark

Data: 2009-07-28 21:07:56
Autor: Maciek
SIWZ -komputery
Mark pisze:
[...]
Mam wrażenie, że patrzymy na przetargi z zupełnie innych punktów widzenia. Ja przez pryzmat dużej jednostki budżetowej, w której jest przynajmniej kilkaset komputerów, a Ty z punktu widzenia 1-osobowej działalności, w której psuje się na raz 5 komputerów, co rozkłada pracę firmy :->
Przyjmij do wiadomości, że ludzie w jednostce budżetowej i tak będą pracować (czytaj: dostawać pieniądze), niezależnie od tego czy ich komputery będą akurat działać, czy nie. Będą pracować niezależnie od tego, czy kupisz im komputery za 1000, czy 10000 PLN, a do tego zaryzykuję śmiałą tezę, że nie wpłynie to znacząco na wyniki ich pracy :-> Koniec tematu, bo przykładasz do jednostek budżetowych taką samą miarę jak do działających na wolnym rynku firm, a to poważny błąd.

Maciek

Data: 2009-07-30 10:21:52
Autor: Chopin
SIWZ -komputery
Maciek pisze:
Mariusz Kruk pisze:
[...]

To nie jest dobre porównanie. Samochód głównie do przemieszczania się. W przypadku jego awarii łatwo można go zastąpić - bardzo wiele serwisów daje zastępczy pojazd.
Natomiast w przypadku awarii komputera, nawet jeśli mamy zastępczy sprzęt, to jego udostępnienie na czas naprawy tego zepsutego jest bardzo kłopotliwe. Chociażby np. ze względu na zainstalowane oprogramowanie, z którego korzysta użytkownik. Jego ponowna instalacja na "tymczasowym" sprzęcie może być pracochłonna i w niektórych przypadkach kłopotliwa.

--
Chopin
"Gdynia Moje Miasto"

Data: 2009-07-30 11:49:50
Autor: Mariusz Kruk
SIWZ -komputery
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Chopin"
kłopotliwe. Chociażby np. ze względu na zainstalowane oprogramowanie, z którego korzysta użytkownik. Jego ponowna instalacja na "tymczasowym" sprzęcie może być pracochłonna i w niektórych przypadkach kłopotliwa.

Dodajmy, że bywa oprogramowanie, które jest licencjonowane na konkretny
sprzęt i przeinstalowanie go na inny zestaw wymaga np. ponownej
generacji kodów aktywacyjnych przez producenta oprogramowania, co trwa.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / [...]jakieś  chore  stosy i kolejki, które w
|  Kruk@epsilon.eu.org   | dodatku są cholernie wolne.  I co to  ma  do
| http://epsilon.eu.org/ | rzeczy  z  normalym,  nowoczesym programowa-
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ niem?(gruesome)

Data: 2009-07-27 18:01:48
Autor: Radosław Sokół
SIWZ -komputery
W dniu 27.07.2009 01:43, JoteR pisze:
[...]

Athlon X2 może jednak wyjść w przeliczeniu wydajności na cenę
nieco korzystniej niż Pentium Dual Core. W każdym razie, w
przypadku faktycznie komputera "dla pani Jadzi" (czyli proste
zastosowania biurowe) absolutnie nie ma co wprowadzać ograni-
czeń na markę mikroprocesora, tylko trzeba podać minimalną wy-
dajność i maksymalną cenę zestawu. Warto też podać takie wa-
runki jak TDP procesora, głośność zasilacza, obecność mecha-
nizmów automatycznej zmiany częstotliwości taktowania proce-
sora, dostosowywanie obrotów wentylatora CPU do temperatury
i tak dalej.

Data: 2009-07-28 20:40:03
Autor: Wiesław
SIWZ -komputery
Dnia 27-07-2009 o 01:43:37 JoteR <joter@pf.pl> napisał(a):

[...]

ASROCK M3A780GXH / 128M 321.00zł
http://www.mccomp.info/product_info.php?products_id=20698
Płyta główna Gigabyte GA-MA770T-UD3P Cena: 294,00 zł Agito
Płyta główna MSI 770-C45 Cena: 300,00 zł

Więc chciałbym wiedzieć ile powinna wynosić cena nowoczesnej
płyty głównej dopiero rozwijającej się platformy i w ogóle płyty.
Proszę porównać ceny konkurencyjnych płyt Intela na DDR3.
Koszmar do kwadratu? :)

--
Opera Mail

SIWZ -komputery