Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   SKALA WYBORCZEJ MANIPULACI - JAK DOSZLO DO WYBORU TUSKA

SKALA WYBORCZEJ MANIPULACI - JAK DOSZLO DO WYBORU TUSKA

Data: 2011-02-08 14:13:52
Autor: obserwator
SKALA WYBORCZEJ MANIPULACI - JAK DOSZLO DO WYBORU TUSKA
Warto przypomniec kto stal za wyborem Tuska w 2007 r.

Ponizszy tekst cytuje za nowym polkim portalem http://www.nowyekran.pl-
redagowanym przez POlakow dla POlakow


Kampania wyborcza 2007. Pamiętamy w jakich okolicznościach odbyły się
"wygrane" przez PO wybory.

Przytoczę tu w sporej mierze opracowanie Rewizora zamieszczone onegdaj na
http://niepoprawni.pl/blog/80/jak-zmanipulowano-wybory-2007-roku.

Uważam, że uświadomienie sobie skali wyborczej manipulacji "ludzkim
organizmem" warte jest przypomnienia, szczególnie teraz gdy zbliża się kolejna
kampania tym razem  "bez banerów".

Otóż, strategicznym celem koordynowanej przez FOR kampanii było maksymalne
zwiększenie frekwencji w grupie młodych wyborców, ustalono bowiem, że
„dwudziestolatkowie wykazują się największą akceptacją liberalizmu” i są grupą
najsilniej popierającą Platformę.

 Fundacja Konrada Adenauera nie lubi jawności – najchętniej działa zakulisowo i
w cieniu. Na stronie internetowej FKA
http://www.kas.de/proj/home/home/48/8/index.html daremnie szukać wymaganych
przez prawo informacji o jej władzach, personelu i Polakach współpracujących z
tą instytucją. Nie ma też informacji, ile pieniędzy wydaje rocznie FKA, co
właściwie finansuje i jakie są jej związki z prominentami polskiego życia
publicznego. Jedyną informacją jest wykaz kilkunastu instytucji, które FKA
nazywa swymi partnerami. Na ostatnim miejscu wymieniono Forum für
Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau [ http://www.for.org.pl/pl ]
Kliknąłem z ciekawości – i tu zaczyna się naprawdę interesujący trop. Spróbuję
zabawić się w dziennikarza śledczego.

Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau pod polskim adresem
internetowym nosi nazwę Forum Obywatelskiego Rozwoju. Strona
http://www.for.org.pl/pl podaje, że FOR rozpoczęło swoją działalność we
wrześniu 2007 r. (a więc na miesiąc przed wyborami do Sejmu) i jest rzekomo
instytucją niezależną (do tej sprawy wrócimy za chwilę). Niestety, nie ma żadnej informacji o włożonym kapitale i o jego pochodzeniu –
poza zdaniem, że „jego wyłącznym fundatorem jest prof. L. Balcerowicz”. L.
Balcerowicz jest też przewodniczącym pięciosobowej Rady, w której skład
wchodzi m.in. były minister i bankowiec Tadeusz Syryjczyk oraz Jan Wejchert
współwłaściciel TVN, człowiek najbogatszy z wszystkich ludzi polskich mediów.
W Komitecie Programowym FOR znajdujemy nazwiska Wł. Bartoszewskiego, Andrzeja
Olechowskiego, Marka Safjana, Andrzeja Zolla, Jacka Fedorowicza i wielu innych
postaci o powszechnie znanej orientacji politycznej. Po przeczytaniu listy kilkudziesięciu nazwisk członków komitetu w deklarację
niezależności i apolityczności Forum uwierzyć może tylko polityczny analfabeta.

Na swojej stronie głównej Forum chwali się, że „FOR przystąpiło do szerokiej
koalicji organizacji pozarządowych, które wsparły kampanię społeczną: Zmień
kraj. Idź na wybory. Na stronie FOR zostały umieszczone filmy wykorzystywane w kampanii. FOR
prowadziło również sekretariat kampanii.” Okazuje się więc, że krótko przed
wyborami 2007 r. Balcerowicz wyjął z kieszeni swoje własne pieniądze (nie
korzystał oczywiście z niczyjego wsparcia) i rozpoczął niezależną, bezpartyjną
i apolityczną kampanię „Zmień kraj. Idź na wybory”.

 Informacje ogłoszone na stronie FOR są, o ile mi wiadomo, pierwszą tak
obszerną informacją o gigantycznej wyborczej manipulacji, która przyniosła
zwycięstwo Platformie Obywatelskiej. Znajduje się tam sensacyjny Raport o przebiegu kampanii i rekomendacje na
przyszłość. (http://www.for.org.pl/pl/zmien-kraj). Raport informuje, że dla obalenia rządu Kaczyńskiego powołano – cytuję:
„koalicję «21października.pl». Organizatorami koalicji byli: Forum Obywatelskiego Rozwoju – FOR, Fundacja im.
Stefana Batorego, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan,
Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Związek Firm Public Relations, Instytut
Spraw Publicznych, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Fundacja dla Wolności,
Centrum Edukacji Obywatelskiej, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Forum Inicjatyw
pozarządowych, Fundacja Projekt: Polska oraz Parlament Studentów RP. W skład koalicji weszło również około 150 innych organizacji pozarządowych z
całej Polski.

 W ramach kampanii - pisze dalej omawiany Raport - przygotowano reklamy
telewizyjne, radiowe i prasowe, które bezpłatnie emitowały największe stacje
telewizyjne (Telewizja Polska, TVN, TVN 24, Polsat) i telewizje adresowane do
młodzieży (MTV, Viva), rozgłośnie radiowe (Polskie Radio, Radio Zet,
Radiostacja, RMF, TOK FM), dzienniki (m.in. Dziennik, Fakt, Gazeta Wyborcza,
Przegląd Sportowy),tygodniki (Newsweek, Gala, Angora), dzienniki regionalne
(Dziennik Wschodni, Echo Dnia,Gazeta Współczesna, Gazeta Lubuska, Gazeta
Pomorska, Głos Szczeciński, Głos Koszaliński,Kurier Poranny, Nowa Trybuna
Opolska, Nowiny) oraz portale internetowe (Wirtualna Polska,Gazeta.pl,
Onet.pl, O2, ngo.pl).

 Kampanię wspierały również media lokalne. Całkowity koszt cennikowy reklam,
które ukazały się w mediach wyniósł ponad trzy miliony zł. W pozyskiwaniu
bezpłatnych emisji i publikacji bardzo pomogły firmy zrzeszone w PKPP
Lewiatan, domy mediowe – Universal McCann i CR Media oraz członkowie Związku
Pracodawców Prywatnych Mediów. W przygotowaniu strategii uczestniczyły firmy
DDB, Satchi&Satchi oraz MillwardBrown SMG/KRC. Hasła kampanii oraz wszystkie kreacje bezpłatnie zaprojektowała agencja
reklamowa PZL.”

 Strategicznym celem koordynowanej przez FOR kampanii było maksymalne
zwiększenie frekwencji w grupie młodych wyborców, ustalono bowiem, że
„dwudziestolatkowie wykazują się największą akceptacją liberalizmu” i są grupą
najsilniej popierającą Platformę. Na pozornie neutralne politycznie mobilizowanie młodych wyborców wydatkowano
olbrzymie sumy. Manipulowano też zachowaniami członków organizacji
społecznych, którzy często nie zdawali sobie sprawy, że uczestniczą w kampanii
wyborczej PO.

 Raport o kampanii podaje:„poparcie dla działań koalicji zgłosiło prawie 300
instytucji non-profit, mediów lokalnych, portali internetowych, szkół, oraz
innych instytucji i nieformalnych grup. Wiele z nich czynnie zachęcało do udziału w wyborach z wykorzystaniem
materiałów kampanii (...) Dla potrzeb kampanii wydrukowane zostały plakaty
oraz naklejki, które wraz instrukcją jak głosować poza miejscem zamieszkania
zostały rozesłane do ponad 700 szkół w całej Polsce. Plakaty i naklejki
kampanii były rozpowszechniane lokalnie przez uczniów szkół (...)

Strategię rzekomo apolitycznej kampanii profrekwencyjnej opracowano na
podstawie badań prowadzonych przy Instytucie Nauk Politycznych PAN, które
gwałtownie przyspieszono w 2007 roku dzięki środkom różnych instytucji - m.in.
Fundacji Batorego, Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan, ale
także dzięki pomocy z Niemiec (Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung).

 Strona Forum Obywatelskiego Rozwoju (a może raczej Forum für Bürgerschaftliche
Entwicklung in Warschau?) ujawnia jeszcze jeden wstydliwy szczegół. Link do
strony http://www.21pazdziernika.org.pl/ świadczy o tym, że brutalne
„antykaczystowskie” hasła były produkowane centralnie w biurach koalicji i
rozpowszechniane na cały kraj. Jeśli ktoś nie wierzy, może sprawdzić: Skończyliśmy kwakać ze wstydu przed
całym światem, Wybory w Polsce, kraju kaczorów [ http://www.21pazdziernika.org.pl/galeria_bannero... ]



Propagandziści ze sztabu Balcerowicza i Smolara, którym z pychy przewróciło
się we łbie, mimowolnie zdradzili, czym były naprawdę wybory 21 października.
Były medialnym zamachem stanu! Nie do wiary, ale sami tak to zdefiniowali
(zob. http://www.21października.org.p/galeria_bannerow.php?strona=3)

czytaj więcej:

http://niepoprawni.pl/blog/80/jak-zmanipulowano-wybory-2007-roku

Raport można znaleźć:

http://www.sendspace.pl/file/3suPhHXy/

Warto też zapoznać się z zestawem afer i działań na szkodę Państwa, rządu PO

http://www.blogpress.pl/node/3125





http://cudwcielonegoducha.nowyekran.pl/post/1807,przekret-2007

--


Data: 2011-02-08 15:22:36
Autor: Krzysztof
SKALA WYBORCZEJ MANIPULACI - JAK DOSZLO DO WYBORU TUSKA
Nie wprowadzaj w błąd - żaden z ciebie "obserwator" tylko komentator. W dodatku z ramienia picu.

K.

SKALA WYBORCZEJ MANIPULACI - JAK DOSZLO DO WYBORU TUSKA

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona