SKB - elokata opr. zm.

Data: 2015-06-01 22:22:46
Autor: niko
SKB - elokata opr. zm.
Witam,

Ostatnio dostałem od nich maila, tym razem przypadkiem zobaczyłem, że od 1.6
obniżają 6M z 3,0 na 2,3%. Widać już mają wystarczająco kasy.

https://www.skbank.pl/elokaty24/

pozdr
niko

Data: 2015-06-02 14:41:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
SKB - elokata opr. zm.

"niko" 556cbf17$0$8369$65785112@news.neostrada.pl

Ostatnio dostałem od nich maila, tym razem przypadkiem
zobaczyłem, że od 1.6 obniżają 6M z 3,0 na 2,3%. Widać
już mają wystarczająco kasy.

Albo mało kredytobiorców.

Data: 2015-06-02 16:10:06
Autor: gral
SKB - elokata opr. zm.

[...]

Lokaty 3-letnie doznały obniżki z 5.00 na... 3.60.
A dopiero co w marcu obniżyli z 5.50 na 5.00
I weź tu oszczędzaj na długi termin :/

Data: 2015-06-02 16:34:57
Autor: gral
SKB - elokata opr. zm.
W dniu 2015-06-02 o 16:10, gral pisze:

[...]

A jednak... korekta. Z poniższego wynika, że nowe % są dla nowootwieranych lokat. Mimo, że % zmienne, to dokonali zróżnicowania w zależności od daty otwarcia lokaty. No to jednak nie jest źle!

https://www.ekonto24-skbank.pl/user/oprocentowanie_interlokat_w_ekonto24.pdf

Data: 2015-06-02 09:42:17
Autor: bi123
SKB - elokata opr. zm.
SK Bank był zawsze na tyle przyjazny oszczędzającym, że mimo zmiennej stopy
procentowej, obniżki stosował tylko do nowych wniosków składanych od dnia
zmiany, a nie do już zawartych umów. Takie uczciwe podejście to dzisiaj rzadka
cecha wśród banków.

Data: 2015-06-03 00:22:40
Autor: PP
SKB - elokata opr. zm.
W dniu 2015-06-02 o 18:42, bi123@o2.pl pisze:
[...]

Uczciwe podejscie to ten bank mial do czasu az nie wprowadzil oplat za konto internetowe, które trzeba trzymac az do zakonczenia lokat...

Data: 2015-06-03 01:26:23
Autor: bi123
SKB - elokata opr. zm.
W dniu środa, 3 czerwca 2015 00:23:12 UTC+2 użytkownik PP napisał:
Uczciwe podejscie to ten bank mial do czasu az nie wprowadzil oplat za konto internetowe, które trzeba trzymac az do zakonczenia lokat...

Jeżeli lokata była założona z konta w SK to po okresie ekspiracji środki
powinny tam wrócić więc trudno wcześniej zamknąć konto. Ja zakładłem tylko
e-lokaty (bez konta) i obniżenie oprocentowania (zmiennego przecież) nie
dotyczyło lokat już otwartych. To mnie ujęło. Inne banki się nie patyczkują.

Data: 2015-06-03 10:43:09
Autor: elmer radi radisson
SKB - elokata opr. zm.
On 2015-06-02 18:42, bi123@o2.pl wrote:

[...]

Nieprawda - normalnie zmieniali oprocentowanie, zreszta zgodnie z umowa
i faktem, ze jest to lokata ze zmiennym oprocentowaniem. np.

"Szanowna Pani / Szanowny Panie
Informuje Ĺźe:
z dniem 23.05.2013 r. ulega zmianie oprocentowanie eLokaty24 otwartej w dniu (..)

Środki zaksięgowane na rachunku w/w eLokaty24 w skali roku:
• od ostatniej zmiany do dnia 22.05.2013 r. są oprocentowane 6.05%,
• od dnia 23.05.2013 r. będą oprocentowane według stawki 5.80% .
Działanie SK banku podyktowane jest decyzją Rady Polityki Pieniężnej (..)"

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-06-03 02:06:06
Autor: bi123
SKB - elokata opr. zm.
W dniu środa, 3 czerwca 2015 10:43:10 UTC+2 użytkownik elmer radi radisson napisał:
Nieprawda - normalnie zmieniali oprocentowanie, zreszta zgodnie z umowa
i faktem, ze jest to lokata ze zmiennym oprocentowaniem. np.

"Szanowna Pani / Szanowny Panie
Informuje że:
[...]

Moze był okres, że robili to inaczej? Jak się to ma do tej informacji?

W dniu 2015-06-02 o 16:10, gral pisze: - pokaż cytowany tekst -

Data: 2015-06-03 11:37:04
Autor: elmer radi radisson
SKB - elokata opr. zm.
On 2015-06-03 11:06, bi123@o2.pl wrote:

Moze był okres, że robili to inaczej? Jak się to ma do tej informacji?

normalnie - napisales "byl zawsze" - wiec jak widac, tak nie bylo.
Przy czym to nie jest zarzut w strone banku - to jest zgodne z definicja
'oprocentowanie zmienne' jak i regulaminem produktu i nie ma nic
wspolnego z uczciwoscia.

Co do informacji, to z podanego tam linka widac obnizka rowniez
nastapila. Najwyrazniej nastapilo bledne zrozumienie zapisu
dotyczacego daty zalozenia lokaty. To zwyczajnie oznacza podana tabele
oprocentowania lokat na dzien zalozenia. A jak wiadomo w tym czasie
oprocentowanie lecialo dosc regularnie. W slad za tym widac rowniez
o ile spada oprocentowanie w zaleznosci od tego kiedy byla zalozona
lokata.

Mowa o https://www.ekonto24-skbank.pl/user/oprocentowanie_interlokat_w_ekonto24.pdf

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-06-03 04:28:26
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
SKB - elokata opr. zm.
Nie zmieniają starym, bo stopy stoją. Jak stopy spadały to zmieniali wszystkim proporcjonalnie.

Data: 2015-06-03 13:57:13
Autor: elmer radi radisson
SKB - elokata opr. zm.
On 2015-06-03 13:28, Konfabulator Konfabulatorski wrote:

Nie zmieniają starym, bo stopy stoją. Jak stopy spadały to zmieniali wszystkim proporcjonalnie.

Wytlumacz to osobie powyzej ;)

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-06-03 22:58:57
Autor: gral
SKB - elokata opr. zm.
W dniu 2015-06-03 o 11:37, elmer radi radisson pisze:

> [...]
oprocentowanie lecialo dosc regularnie. W slad za tym widac rowniez
o ile spada oprocentowanie w zaleznosci od tego kiedy byla zalozona

Nie nastąpiło błędne zrozumienie :)
Mam u nich lokatę 3-letnią od roku. Przez ten rok zjechała z 6% na 5%, zgodnie z obniżkami związanymi z redukcją stóp. Teraz nastąpiła zmiana oferty tylko dla nowych lokat, bo obniżka nie jest związana ze zmianą stóp, a regulamin lokat jasno określa, w jakich sytuacjach można zmniejszyć %.
Swoje zrozumienie potwierdziłem sprawdzeniem aktualnego % lokaty w bankowości internetowej ;)

Data: 2015-06-03 23:56:47
Autor: elmer radi radisson
SKB - elokata opr. zm.
On 2015-06-03 22:58, gral wrote:

[...]

Ale co rozumiesz 'zmiana oferty dla nowych lokat'? Ze lokaty 36m
zakladane do 24 maja dostawaly na wejsciu 5%, a jak ktos zalozyl
25 maja to dostal tylko 3,6? Bo tak wynika z tej tabeli.
Jesli tak, to nie jest przeciez zmiana oprocentowania w trakcie,
tylko zwyczajnie nowa oferta dla zakladajacych nowe lokaty,
na aktualnych, gorszych warunkach.

Normalna rzecz. Tak samo jak lokata z oprocentowaniem stalym
w danym dniu byla oferowana dajmy na to na 3,0% a potem nastepowala
kilka dni pozniej zmiana oprocentowania i ktos zakladajacy
w tym momencie mial dostawal na wejsciu 2,8%.

--

memento lorem ipsum

Data: 2015-06-04 14:06:13
Autor: gral
SKB - elokata opr. zm.
W dniu 2015-06-03 o 23:56, elmer radi radisson pisze:

[...]

Dokładnie tak.

[...]

Może i normalna ale nowość w SK.
No i najważniejsze - SK przestał być bankiem z atrakcyjnym oprocentowaniem. Ostatnim takim bankiem :)

SKB - elokata opr. zm.